Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

Help Ik Krijg Een "slimme Meter"

Recommended Posts

je hebt ook een app om de cv lager te zetten tijdens je vakantie en zo .

dat vind ik best wel een handige toepassing .

en met analoog kennen ze je stroom ook terug lezen net zo makkelijk .

genaaid word je toch op het eind van de rit .

je mag weigeren maar tis net zo verdacht als dat je de enigste in een grootschalig wangslijm onderzoek die niet meedoet .

tis beide keren ruk .

wel lache dat die lui denken der mee weg te komen na 20 jaar stiekum doen .

dan bouwen ze een leven op als ideale schoonzoon vader collega echtgenoot en dan uit het nix van de comfortzone de bak in draaien alwaar ze ineens als verkrachter onverwacht en droog keihard in de nauwe knijpreet worden geneukt das wel lachen .

:vape:

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vwb het 'zichtbaar' zijn op het net met HPS lampen itt LED heeft te maken met de VSA. Ipv het hele verhaal hier te gaan posten beter een link naar een ander forum waar dit al wordt besproken. https://www.security.nl/posting/459250/Netbeheerder+gebruikt+slimme+software+tegen+hennepkwekerij

Het heeft dus niet zozeer met de pieken te maken maar meer met wat de apparatuur aan verstoring veroorzaakt op het net en daar kunnen ze op filteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vwb het 'zichtbaar' zijn op het net met HPS lampen itt LED heeft te maken met de VSA. Ipv het hele verhaal hier te gaan posten beter een link naar een ander forum waar dit al wordt besproken. https://www.security.nl/posting/459250/Netbeheerder+gebruikt+slimme+software+tegen+hennepkwekerij

Het heeft dus niet zozeer met de pieken te maken maar meer met wat de apparatuur aan verstoring veroorzaakt op het net en daar kunnen ze op filteren.

Bovenstaand bericht op dat forum is bijna twee jaar oud en ik zie wietkwekerijen nog steeds niet massaal opgerold worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beweer ook niet dat er massaal opgerold wordt, ik zeg alleen dat de mogelijkheid bestaat dat je gevonden kan worden mochten er op gaan zoeken....en dat gaan ze zeker een keer doen (zie de berichten dat netbeheerders die software hebben en in meters kunnen laden).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor dat mochten is nog altijd een initiatief vanuit Justitie nodig :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kijken naar wat er volgens het Nubid gemiddeld gebruikt wordt in jou specifieke gezinssamenstelling, de rest van het stroom verbruik nemen ze mee in de ontnemingsvordering.

 

Ik denk, dat dit niet waar is... :whistle:

Justitie zal toch echt moeten bewijzen, dat de rest van de stroom is opgegaan aan je HPS.

In mijn eigen geval, is mijn gas verbruik ook aanmerkelijk hoger dan dat gemiddelde van Nubid en of de energie leverancier..

 

In mijn beleving is een hoog stroom verbruik, gewoon een extra verdacht plusje op een lange lijst van kenmerken.

 

Nog veel te vaak wordt er aan voorbij gegaan,

dat de meeste die tegen de lamp aanlopen, dat vooral aan hun eigen gedrag te danken hebben. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Oude Rocker. Lijkt me dat ze dat wel moeten bewijzen..

Heb jij zelf ook een slimme meter?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kijken naar wat er volgens het Nubid gemiddeld gebruikt wordt in jou specifieke gezinssamenstelling, de rest van het stroom verbruik nemen ze mee in de ontnemingsvordering.

 

Ik denk, dat dit niet waar is... :whistle:

Justitie zal toch echt moeten bewijzen, dat de rest van de stroom is opgegaan aan je HPS.

 

Nee hoor, zij stellen slechts en jij moet het tegendeel maar gaan bewijzen of aannemelijk maken.

Omdat het cannabis telen betreft geldt wie eist bewijst niet meer :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kweekt er nog met ouderwetse VSA's dan ?

De netvervuiling kijken ze niet naar, daar geven ze niet om en met je snoeren om wat ferrietkernen ben je die vervuiling ook kwijt.

Gewoon weigeren die meter, dat geeft geen probleem.

Ze vragen alleen waarom, en dan zeg je 'privacy'.

"Oke meneer, goedemiddag."

That's it.

 

Je kunt je ook afvragen waarom men iedereen een slimme meter wil opleggen ....

Jij bent niet goedkoper uit, de netbeheerder is niet goedkoper uit, in wiens voordeel is het dan..

Op afstand uitleesbaar, op afstand is dat ook aan en uit te zetten. Gegevens worden gelogd.

Waarom zou je daar aan meedoen ?

 

Als je een slimme meter hebt is dat waarschijnlijk ook het slimste wat je in huis hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een slimme meter hebt is dat waarschijnlijk ook het slimste wat je in huis hebt.

 

punchline ouwe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny_sack Hoeveel watts had je hangen en wat hebben ze precies gedaan met het verschil in verbruik tov dat normvebruik?

 

maw hoe is die ontnemingsvordering precies samengesteld en wat moest je ongeveer betalen?

 

De exacte details ga ik natuurlijk niet noemen, maar draaide met 5 lampjes een redelijke tijd lang.

 

Het verschil daar tussen zul jij volgens hun wel gebruikt hebben om te kweken. Dit en op basis van hoeveel planten er zijn gevonden bepaald het bedrag van de ontnemingsvordering. Dit wordt berekend via de Boom reken methode, google maar eens boom hennep.

 

Uiteraard ga jij dan samen met je advocaat een soort gelijke berekening maken waarin je de airco, zonnebank, je vrouw haar krultang meeneemt. Ook zijn er natuurlijk een hoop oogsten mislukt door beestjes en schimmel.

 

Bij mij viel het onder aan de streep heel erg mee uiteindelijk, beetje geluk en een goede advocate. Dus lachend betaald. Maar ken ook iemand die met een groter hok en veel planten op een m2 gepakt is en een vele hogere ontneming van echt serieuze bedragen aan zijn broek kreeg terwijl er nooit van voor zoveel gedraaid is. Het muntje kan dus aan beide kanten van de streep vallen.

Ze kijken naar wat er volgens het Nubid gemiddeld gebruikt wordt in jou specifieke gezinssamenstelling, de rest van het stroom verbruik nemen ze mee in de ontnemingsvordering.

 

Ik denk, dat dit niet waar is... :whistle:

Justitie zal toch echt moeten bewijzen, dat de rest van de stroom is opgegaan aan je HPS.

In mijn eigen geval, is mijn gas verbruik ook aanmerkelijk hoger dan dat gemiddelde van Nubid en of de energie leverancier..

 

In mijn beleving is een hoog stroom verbruik, gewoon een extra verdacht plusje op een lange lijst van kenmerken.

 

Nog veel te vaak wordt er aan voorbij gegaan,

dat de meeste die tegen de lamp aanlopen, dat vooral aan hun eigen gedrag te danken hebben. :wave:

Dan geloof je het niet. Post dit ook niet om zielig te doen maar om collega's te behoeden voor de fout die ik heb gemaakt. Iedereen moet uiteraard doen wat hij of zij niet laten kan.

 

Ik denk dat jij nog in een andere tijd leeft. Denk je nou serieus dat een officier tegen jou gaat zeggen, nou meneer u heeft 15.000KW gemiddeld gebruikt terwijl u alleen op een flatje woont. U zult vast hobby's hebben zoals pottenbakken waardoor u die het extra verbruik van13.000KW kan verklaren. :wave:

 

Dat ik ook een fout heb begaan dat is zeker, ook al ken je iemand 20 jaar. Werk en privé gescheiden houden. :whistle:

Edited by Johnny_Sack
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dergelijk groot verschil, kan natuurlijk niemand verantwoorden.

Ook ik niet.

 

Maar gelukkig, noem je zelf al het woord gemiddelde.

Dat geeft dus al aan, dat er mensen zijn in een zelfde woon situatie, verschillen in verbruik hebben.

Het wordt allemaal wat lastiger, wanneer je als 13 in een dozijn woont.

 

Dat heb ik gelukkig niet.

Ik woon vrijstaand, op de ruimte, grote tuin.

Een flinke schuur, een grote vijver etc..

En dus zal de rechter moeite hebben, om in mijn situatie een

acceptabele schatting te maken van mijn stroom verbruik.

 

Het grappige is juist ook,

dat mijn stroom verbruik, ten opzichte van het gas verbruik nog laag is..

Mocht er in mijn geval ooit ellende van komen,

dan zal ik tegen edellachbare zeggen,

Kijk maar naar mijn gasverbruik om het stroomverbruik te schatten.....

Dan ga ik geld toe krijgen..

 

Maar als je op een flatje woont waar er 100.000 van in de straat staan,

dan heb je wel een probleem natuurlijk.

 

Als je een slimme meter hebt is dat waarschijnlijk ook het slimste wat je in huis hebt.

 

punchline ouwe :)

 

Nogmaals in mijn geval dus niet... :likken:

Ik heb hem zelfs zelf aangevraagd om inzicht te krijgen in mijn stroom verbruik.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouwe was hierin bedoeld als "gozer" of iets in die aard. geen oude rocker ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn mensen genoeg die om vele andere reden een slimme meter weigeren dan het kweken van canna.

 

Oa is privacy een belangrijke discussie. 1 Een bigbrother cultuur is niet wenselijk 2 Theoretisch gezien het systeem van liander gehackt kan worden waarna jouw gegevens op straat komen te liggen 3 inbrekers kunnen dan gemakkelijk mee kijken en een prooi kiezen waneer er bij een adres geen stroom wordt gebruikt zijn de bewoners met vakantie en kan er ingebroken worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...