Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

Iemand Ervaring Met The Neutralizer

Recommended Posts

Beste Vrienden,

 

Ik heb een mooie kweekhok en voor geur bestrijding heb ik natuurlijk zo'n superzware 1500 kuub koolstoffilter, wat zat is voor mijn met COB LED ingerichte kamertje van 15 kuub. Daar wil ik niks aan veranderen, werkt als een trein!.

 

Maar nu wil ik binnenkort gaan knippen en ben toch aan het kijken naar extra opties. Het hok is te klein om in te knippen, dat is gewoon een no go. Vorige keer ging ik lekker in de woonkamer met 2 maten en een paar films op de achtergrond lekker knallen. De klus is dan meestal in 6 a 7u geklaard.

 

Ik tape de voordeur meestal af en knal 2 van die ambi pur in het stopcontact en we gaan aan de slag. Maar wil toch iets meer security, just in case....

 

Nu lees is overal over "The Neutralizer" wat op zo'n ambi pur lijkt alleen op moleculaire niveau de wietgeur neutraliseert. Dat klinkt bijna to good to be true.

 

 

Iemand ervaring met dat ding?

 

Groet,

 

Globetrotter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er een in gebruik voor precies dezelfde reden. Ik heb er nu 1 ronde mee geknipt en deed voor mij netjes zijn werk. Ik had er ook twijfels over maar mij is hij bevallen. Ik gebruik hem nu ook 5ijdens het roken binnen en de vrouw is er blij mee. Ik vind wel binnen een meter van het apparaat een parfum lucht hangen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aloyske

 

Thx, maar wat ik me afvraag......is het nou een heel ander ding dan die dingetjes van AmbiPur.... daar heb ik er 2 van en die werken ook heel aardig. Alleen over The Neutralizer lees je allemaal high tech termen over moleculair level etc....maar werken die dingen eigenlijk niet hetzelfde? Dacht, gezien de prijs.....dan knal ik 4 of 5 van die AmbiPur dingen a 4,- verspreid door het huis....

 

@Sojamelk

 

Hahahahaha, fantastisch..... ga ik even uittesten. Zou fucking ideaal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een afzuigertje+filter niet gewoon de safeste oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet,

 

Dat zeker, maar mijn woonkamer is best groot (ca 40m2) en dan heb je een joekel van afzuiger en filter nodig. Voor die 6 uur knippen probeer ik het anders op te lossen. Mijn idee was meer om met meer man de kniptijd lekker kort te houden, veel van die ambipurs op te hangen (misschien zelfs 6 stuks, ramen goed open en knallen. Binnen een paar uur is de klus geklaard dan.

 

Hoeveel afzuiging zal je nodig hebben voor je woonkamer van 100 kuub tijdens het knippen? Als een 1500 kuub volstaat, dan misschien een idee met zo'n Canna light filter. Dat is best makkelijk op te bouwen en af te bouwen (lekker licht) en kan dan na zolder. Die Canna Light gaat dan ook in princiepe jaren mee omdat je die slechts 6 dgn per jaar gebruikt, dus al zou je m na een ronde moeten vervangen, is dat een decennia bij 6 dgn per jaar.

 

Maar in princiepe is dat een pittige oplossing... Vindt de logistiek om een hele zware afzuiger a 3250 kuub met een daarbij passende filter te veel.... in dat geval zit ik dan idd nog liever alleen in de hok 5 dgn lang een paar uurtjes. Probeer een leuke oplossing te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat als je alles dicht houdt, deuren en ramen, je met een buisventilatortje van 300kuub+bijpassend filter klaar bent. Dat suckt behoorlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar ambi puurs in de stekkerdozen duwen en een pan met water wasverzachter op het vuur. Afzuigkap op de laagste stand en zorgen dat er maar 1 klein kiertje of raampje in je huis openstaan. Zou wel de grootste teil op het vuur zetten die je hebt, dat voorkomt aankoeken en of spillage.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen onderdruk = politie, oogst weg, 3 vrienden dus criminele organisatie.

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, zorg voor een beetje onderdruk, is zat. Als de hele straat naar Ambi Puur ruikt trekt dat ook de aandacht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja het werkte goed. Vorige ronde problemen met de buren gehad en deze kit aangeschaft om toekomst problemen te voorkomen. Vorige keer goed gesprek met de buren gehad en afgesproken dat ze geen overlast meer zouden ervaren. Zowel zouden ze zich melden en zou ik stoppen. De buren hebben er afgelopen ronde geen last van gehad volgend hun zeggen dus dat is prima.

Eerlijk is eerlijk als ik de keuze heb tussen een zwaardere afzuiging plus filter en the neutralizer dan zou ik zo voor betere afzuiging gaan omdat ik daar persoonlijk meer zekerheid van verwacht. Maar als noodoplossing werkte het prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het dus goed lees........ red ik het met mijn 500 kuub softbox met 450 kuub filter (op 85%)???????? Mijn hele huiskamer???? Lukt dat echt?

 

Die componenten heb ik namelijk standaard al liggen in mijn 'droogtent' pakket-kist (80x80cm tentje),

Als ik alles geknipt en opgeruimd heb, verplaats ik de softbox gewoon weer naar de tent (waar dezelfde afzuiger maar op 25% draait) Da's 5 min werk......

 

Wat ik dus kan doen is gewoon die 500 kuub met filtertje naar buiten laat blazen (moet dan nog wel een goed gat creeren want balkondeur open = geen onderdruk)

 

Daarnaast, knal ik sowieso een paar Ambi Puur's in wat stopcontacten, just in case.

 

Maar is dit echt genoeg mensen??? Mijn woonkamer is exact 36 vierkante meter....

 

Thx 4 da feedback.

 

PS: @Aloyske

Wat heerlijk om zo'n goed contact hierover te hebben met je buren, echt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er om dat je onderdruk creëert.

 

Daar heb je helemaal geen heftige afzuiger voor nodig. Hoe groter de capaciteit van je afzuiger des te eerder heb je voldoende onderdruk, maar zelfs met een bescheiden zuigertje krijg je zat onderdruk in je kamer.

Een plaatje hout ter grootte van een raam(pje) met een flens erop voor de slang en dat dan als het even kan achter een luxaflex oid zodat het niet zichtbaar is vanaf de straat is zat. Alle andere ramen verder dicht en klaar ben je. Wel even checken voor de zekerheid met bvb wierook of wietrook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Twiet,

 

Klinkt goed!

Moet wel goed nadenken hoe ik het voor elkaar krijg met die plaatje hout onopvallend....woon redelijk zichtbaar op een populaire plek, en iedereen ziet mijn woonkamer ramen en balkondeur.... dus daar ga ik nog goed naar kijken.

 

Andere opties die ik heb zijn:

 

1. De afzuiger en filter in het gangetje zetten (gang is maar 1.5x.1.5, dus maakt de woonkamer niet veel groter) in de gang heb ik een gat voor mijn (in de zomer) airco (ook nog zelfde flensmaat :-) naar de slaapkamer. Ik kan dan onderdruk creeren en afzuigen naar de slaapkamer, waar ik vervolgens een raampje op een kier laat staan zodat het eruit kan.

 

2. De afzuiger inpluggen in het gat in de keuken waar nu mijn kook afzuiging zit......(ook dezelfde flensmaat als me 500 kuub ongeveer) Alleen zie ik dat iets minder zitten, Stel er komt wel geur doorheen, dan zitten mijn onderburen (niemand zit boven me) misschien mee te genieten...

 

Denk eerlijk gezegd voor oplossing 1 dan te gaan. In woonkamer (waar geknipt wordt) alle ramen en deuren dicht om die onderdruk te creeren (tis een oud huis dus verse lucht komt altijd wel door de kieren naar binnen) Deur naar slaapkamer en badkamer dicht in halletje. Totale kuubs van woonkamer en hall is dan 100 kuub.

In het halletje een koolstoffilter neerzetten van 475m3 met afzuiger van 500 kuub, op 90%, uitblazen door het A/C gat naar mijn slaapkamer. In de slaapkamer gewoon raam op kier....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide opties kunnen, maar idd vooraf wel even testen met wierrook oid (ook de lucht die uit de filter komt!)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optie 1 klinkt prima.

 

Hou ook in de gaten dat je maten (en jijzelf) waarschijnlijk nogal een wietmeur rond zich heen hebben hangen als alles klaar is. Dat is vooral met naar buiten gaan minder handig. Misschien wel slim om ze allemaal zo'n witte wegwerp overall te geven. En het raampje van de wc ook dicht houden.

 

Staar je niet zo blind op de kuubs, een kleine afzuiger trekt in een kleine of een grotere ruimte net zo goed onderdruk. Het gaat niet om luchtverversing en afvoer van warmte, zoals in je kweekruimte, da´s een heel ander verhaal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd heb ik ook keer gehad! Klaar met knippen, komen we de vriendelijke buurvrouw van het eind van de straat tegen die een praatje wil maken. Heb maar op gepaste afstand te kennen gegeven dat ik haast had :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...