Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BIK

1E Binnenkweek 5X Og Kush En 3X Ww

Recommended Posts

Graag wil ik mijn eerst binnenkweek met jullie delen.

Dit is mijn eerste ronde en die wou ik jullie niet onthouden omdat het mede mogelijk gemaakt is door jullie (info).

 

De bedoeling was om 9 planten (OG KusH) in de tent te zetten. Helaas heb ik er 4 verneukt, die zijn die vlak na het kiemen dood gegaan (verdroogt in de pot). Omdat ik geen zin had om maar met 5 planten te starten en omdat ik nog wat White Widow zaadjes over had het ik die er nog maar bij gezet. Helaas hebben de WW wel een weekje achterstand. We zullen zien hoe deze dames zich ontwikkelen.

 

De set up: Ik heb een 'complete' set gekocht en dingen toegevoegd. Achteraf misschien toch beter alles zelf kunnen samen stellen maja.

 

SET UP:

 

Mammoth pro 150x150x200

VSA MARI 1-A/600watt

Airfan VK 125 Buisventilator s-vent 125 mm

Empire 350m3 flens 125 Koolstoffilter

Davin Relaiskast DV12 2x 600W

 

Zaailngen voorgroei:

Mammoth Neon 2x 75 W

2 TL-lampen met Mammoth TCL 75W 6500K

 

Groei en bloei fases

Lucalox 60k lumen

 

Verder nog wat ander spul:

Klipvans

Olieradiator

Poederblusser 3kg

Gelinkte rookmelders

 

Verder draait het hele rataplan op z'n eigen groep.

 

Voeding:

Canna terra Rhizotonic

Canna Terra Forte

Canna Terra Flores,

Canna Terra PK 13-14

Canna Terra Bio Boost

 

Meduim:

80 % Universele aarde van de Welhkoop

20% Perliet van Pokon.

 

Ik weet nog niet of ik alle verschillende voedingen ga gebruiken. Ik wil even afwachten hoe alles zich ontwikkeld. Dit is ook wat ik gebruik voor mijn buitenkweekjes.

 

 

Vanavond zal ik wat foto's plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47884_19634_338504.jpg

 

Dit is de start Onder 2x72watt TL

Ik heb nog geen aparte kast oid voor me zaailingen

 

 

gallery_47884_19634_631250.jpg

 

Dit is een paar dagen later. Hier zijn er een aantal gesneuveld. De anderen waren mooi doorgekomen,

 

gallery_47884_19634_287670.jpg

Net in de 2e week

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47884_19634_1300024.jpg

 

3e week. Planten in grotere potten gezet

 

gallery_47884_19634_645437.jpg

Misschien net even aan de late kan mbt overpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uit eindelijke opzet.

Ik heb voor de luchtvochtigheid een verdamper aangeschaft.

Aan de buitenkant zie je de 3 WW staan. Volgens mij wat vroeg voor zulke plantjes maar alles moet nu over op de HPS en ik was bang dat ze dan verder achterop kaarten.

 

gallery_47884_19634_600390.jpg

 

 

De temperatuur en de luchtvochtigheid schommelen toch best nog wel wat.

Boven de planten wordt het in de loop van het licht toch regelmatig rond de 28C.

gallery_47884_19634_1904761.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes gaan best lekker.

gallery_47884_19634_1488491.jpg

 

gallery_47884_19634_1042618.jpg

 

 

ik lees allemaal verschillende manieren om je planten te trainen.

De één nog makkelijker als de andere ;)

 

Iemand een tip welke je beste kan doen als beginnende kweker?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wil je precies trainen?

 

Gezien het feit dat je met 8 indica's onder 600 watt kweekt, moet je dat toch wel redden zonder iets te doen. Evt zou je een keer kunnen toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen is met indica's een gok, want het gewicht zit 'm in de hoofdtop.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

Ik wil graag de volume van opbrengst verhogen.

Niet zozeer de sterkte.

 

Ik twijfel een beetje om te scroggen. Ik heb daarvoor alles wel in huis, anders wordt het denk ik lts. Lts lijkt mij trouwens het simpeler.

 

Ben een beetje bang dat ik met toppen iets verpest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nu dat je een 150x150 tent hebt, wat erg groot is voor een 600 watter. Om de meeste grammen per watt te pakken is dit misschien best prima, alleen houd je wel kleinere en meer fluffy toppen over. Daarnaast moet je langer voorgroeien (denk dat je hierdoor uiteindelijk minder grammen per week, of per kwh pakt) en het grootste nadeel, je bent met kleine toppen veel, maar dan ook veel meer tijd kwijt aan het knippen.

 

Daarnaast had je om met weinig planten je tent vol te krijgen beter planten kunnen kiezen met meer sativa invloeden. Hierbij zou in mijn ogen een scrog dan het makkelijkst uitpakken. Wat volgens mijn definitie ook gewoon een vorm van lst is, maar je kan evt je plant al wat trainen alvorens ze onder je rek komen. Indicas lenen zich ook minder goed om te scroggen.

 

Mijn advies zou zijn om met je planten een oppervlak van ca 100x150 van je tent te vullen zonder te veel te gaan trainen. Voordeel is dat (beetje afhankelijk van je kap) dit oppervlak meer overeenkomt met de footprint van je lamp (die gaat altijd in de breedte en is nooit vierkant). Nadeel is dat je aan 1 kant geen wand hebt die het licht reflecteert. Maar dat laatste zal je hoe dan ook krijgen als je je tent niet gaat vullen.

 

Ben benieuwd wat je gaat doen iig.

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update:

 

Plantjes groeien best mooi door. Ik heb ze twee dagen geleden op een 12-12 lichtschema gezet.

De Kush heeft dan goeie 3 weken in de voorgroei gezeten en zijn allemaal ongeveer 30cm en de WW hebben 2.5 weken.groeie

Ik vraag me een beetje af of de OG Kush nu niet te lang in de voorgroei heeft gezeten.

 

gallery_47884_19634_376909.jpg

 

Eén WW plant ontwikkeld zich niet echt goed blijft een beetje pierig en ziet een beetje futloos uit.

 

gallery_47884_19634_1984452.jpg

Rechts de WW en links de Kush

 

 

Bij sommige blaadjes zit ik kleine beschadigingen en zijn wat bobbelig. Dat laatste komt waarschijnlijk de lamp, deze heb ik er inmiddels wel wat verder vanaf gezet.

Mbt tot de beschadigingen heb ik preventief ( of niet ;) ) knoflookspray gebruikt van Rogis gebruikt.

Of is het toch misschien een calcium te kort?

 

gallery_47884_19634_1929357.jpg

Kush

 

gallery_47884_19634_1406964.jpg

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannarie

Ten tijde van het aanschaffen dacht dat het handig was om wat ruimte extra te hebben rand spullen. Achteraf niet de juiste keuze geweest, wel mooi excuus om er in de toekomst twee lampen in te hangen ipv 1.

 

Ik had gelezen dat Indica's wat makkelijker te kweken waren en ze wat lager bleven, Dit beide geeft me wat meer speelruimte mbt het maken van fouten.

 

Op dit moment val er nog niet zoveel te trainen, dus dat kan mooi wachten. De planten staan in 2 rijen van 4 .

 

Anyways bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...