Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
martist

Betrouwbaarheid Climate Frequentie Regelaar

Recommended Posts

Beste,

 

Kennissen hebben twee van de witte regelaars (frequentie controllers) de pijp aan Maarten zien geven. Niet lang na aanschaf.

Is de nieuwe zwarte versie beter?

 

Of kan ik beter een Torin Sifan Aric, DCS climate controller of SMS com hybrid aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zo een mini maar is gewoon een onding ( kreeg hem geleverd en de contactplaatjes (plastic) al kapot) en heeft bij mij ook al een paar fans gesloopt.

Zou lekker wat anders kopen.

 

*ja ik zag het al aan je titel van de topic dus heb mijn post aangepast.

 

 

Gebruik hem nu nog om te schakelen alleen tot hij kapot gaat, verder gewoon een aparte fancontroler (trafo) erbij gehaald.

Geen gezeur meer met die brom ook.

Ik dacht eerst ook handig alles erop en eraan, kachelcontact etc etc. maar toch beetje een miskoop gedaan geloof ik.

Anders een simpele Davin halen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik bedoel die Climate frequentie controller/ regelaar.

Ik durf het niet zo goed aan, alhoewel de functies perfect zijn op dat ding. Alles is regelbaar.

Mijn gevoel zegt ook een Torin aric te kopen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus geen frequentie controller gehad? Dat is wel een ander apparaat dan een mini.

 

Die zal ik ook zeker niet kopen.

 

Iemand met ervaring of advies over de frequentie controller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja sorry ik zie het, het gaat om een ander apparaat. my bad. kan mijn post niet verwijderen helaas.

Zou alsnog die Torin halen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problemo.

 

Ik zag ook nog de DCS climate controller. Is deze bromvrij? Ervaringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torin Ric (ARIC)

Hij laat je afzuiger niet brommen (ik had een dikke 1000m3 buisfan eraan hangen).

Als je de RIC op auto zet gaat hij op standje 1 draaien als je lampen uit gaan :thumbsdown:

 

Hij komt met 10 standen, 100m3 met lampen uit op een 1000m3 filter met 1000m3 afzuiger, doei filter :(

Kan je verder niet goed instellen op de auto stand, dus op manual en standje ? dan maar.

Goed plan voor die dure controller :thumbsdown:

Blij dat ik dat ding kwijt ben :hug:

 

SMS hoor ik veel slechte dingen over DCS ken ik niet.

 

Bij Greensell kan tha man himself je heel goed adviseren wat in jouw geval het beste uit zal pakken en hij naait je liever geen oor aan :hug:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus geen frequentie controller gehad? Dat is wel een ander apparaat dan een mini.

 

Die zal ik ook zeker niet kopen.

 

Iemand met ervaring of advies over de frequentie controller?

goede middag

ik heb 2 frequentie controllers (zwarte versie) 1 gebruik ik met een1000 3M en een 500 3M softbox

deze werkt goed.geen gebrom of zo.

en de 2e gebruik ik in een voor groei tentje 250/400 watt met een 700 3M softbox met deze had ik eerst

wel veel problemen met geluid en gebrom maar na deze op 20cm piepschuim gezet te hebben en een wat

grotere filter doet deze het nu ook gewoon goed.

bij mij doen ze het dus alle twee gewoon goed .

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

700m3 softboxen staan bekend om brommen.

Te vaak zit slakkenhuis bij deze boxen rechtstreeks op de ombouw gemonteerd waardoor je een soort van resonantie krijgt bij dimmen wat die brom geeft.

Maak zelf een ombouw waarin de box vrij hangt en het brommen is verleden tijd.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwarte is niets beter dan de oude. heeft enkel een extra aansluiting voor een inblaas.

 

witte heeft mij trouw gediend. enkel uiteindelijk is er helemaal mee opgehouden. daarna heb ik em nog eens in een ander stopcontact geprobeerd toen kwam er grote vonk uit

 

zorg dat je altijd een temperatuur beveiling hebt in je ruimte zodat de lampen uitschakelen wanneer je kist of controller failed. of een temperatuur gestuurde controller op je lampen. dit geld voor elke merk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...