Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sundurah

Eerste Kweek Met Chinese Leds, Iemand Ervaring Hiermee?

Recommended Posts

Binnenkort begin ik met eerste kweek in mijn berging 1.5x1.5m . Best goed voorbereid kwa informatie, toch begin ik met een autoflower die zich aanpast aan elk terrein voor de zekerheid (Auto fresh candy)

 

2x 200w full spectrum epistar leds (200 w output, 90w verbruik)

https://nl.aliexpres...2311.0.0.mFmJJO

 

Potgrond jumbo universeel forflora

6x pot 7 liter

TBT timer

Plagron grow/bloom

Blumat tensiometer

Bestron ventilator

 

Ik heb op forums gekeken maar niet echt blij met de informatie beschikbaar over ervaringen met deze dingen, behalve dat ze het vaak begeven en niet in de buurt komen van echt goede led lampen, wil ik het toch proberen, omdat ik echt een aliexpress nerd ben, er zijn niet echt kweekverslagen bekend met epistar leds.

Wat meer informatie door mensen die hier ervaring mee hebben zou fijn zijn. De planten zijn voor persoonlijk gebruik. Is het mogelijk om 20g per plant te halen met deze setup, of is dit te ver gezocht? bedankt alvast

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

K denk dat je over het medium best wel wat info had kunnen vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

genoeg epistar leds, alleen niet zo veel nieuwe verslagen over mono kleurtjes, de witte doen het beter

 

het is niet onmogelijk... maar misschien zijn ze over 3 weken dood, planten kun je niet plannen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met Alixpress spul is dat ze wel kunnen zeggen dat er epistar gebruikt is , maar er in werkelijkheid merkloze meuk inzit, tevens zijn de drivers die gebruikt worden van echt slechte kwaliteit, als er uberhaubt al een echte driver inzit, en niet een buck converter ofzo.

 

Ik maak liever zelf een lamp met COB's , bv cree of vero's, en die koop ik dan bij een certified dealer/reseller. En dan maar hopen dat je ook echt de bin krijgt waarvoor je ook betaald hebt, want het staat er niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk om 20g per plant te halen met deze setup, of is dit te ver gezocht?

 

Heb je ooit eerder een plant gekweekt?

Weet je wel wat een plant is?

Hoe oud ben je?

En doet je Kisbee het al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk om 20g per plant te halen met deze setup, of is dit te ver gezocht?

 

Heb je ooit eerder een plant gekweekt?

Weet je wel wat een plant is?

Hoe oud ben je?

En doet je Kisbee het al?

 

1. Leer lezen

2. Nee leg uit

3. Oud genoeg

4. Creepy

 

Fijn dat je er wat nuttigs aan hebt toe te voegen, ben je altijd zo behulpzaam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met Alixpress spul is dat ze wel kunnen zeggen dat er epistar gebruikt is , maar er in werkelijkheid merkloze meuk inzit, tevens zijn de drivers die gebruikt worden van echt slechte kwaliteit, als er uberhaubt al een echte driver inzit, en niet een buck converter ofzo.

 

Ik maak liever zelf een lamp met COB's , bv cree of vero's, en die koop ik dan bij een certified dealer/reseller. En dan maar hopen dat je ook echt de bin krijgt waarvoor je ook betaald hebt, want het staat er niet op.

 

Eigen led maken dacht ik aan, gaat hem niet worden helaas, ga hier niet mee knooien. Word hem gewoon uitproberen dan maar. Wat je zegt klopt over merkloze meuk, ik ga af op mn instinct en reviews over de seller en het product, maar dannog. Over paar weekjes beginnen en dan maar mn eigen verslagje maken

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook al zitten kijken voor zo een grow led van dhgate maar ik zie niet hoe je kan aflezen van de specs of het geschikt is en kwaliteit is misschien toch even posten om te zien wat anderen denken.

 

De best sellers

De hoogste lumen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel de vraag over verlichting gaat lees ik niets in je setup over een afzuiger of filter.

 

Of is dit niet aan de orde? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel de vraag over verlichting gaat lees ik niets in je setup over een afzuiger of filter.

 

Of is dit niet aan de orde? :)

 

Klopt, Nee is niet aan de orde, nog een reden dat ik voor led kies vanwege de hitte. Enige wat de berging heeft is verwarming. Is afzuiging noodzakelijk om te hebben? Begin met makkelijk te kweken plantjes die groeien als onkruid. Als ik een iets perse aan de setup toe moet voegen hoor ik het graag :)

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging is niet nodig hoor en aanvoer van verse lucht is ook maar een mythe. Een ledlamp produceert helemaal geen hitte, de heatsink met koelventilator is alleen maar voor de looks en neemt onnodige ruimte in beslag. Afzuiging maakt alleen maar herrie dus ook niet doen. Ja het wordt een makkie!

 

Jij bent zeker ook zo beginnende die eerst dagen lang zichzelf heeft geïnformeerd over hoe en wat en waarom bepaalde dingen gedaan worden zoals ze gedaan worden.

 

Nee jouw topic is echt uniek en zien we niet dagelijks, de vragen die je stelt zijn ook nog niet eerder vandaag gesteld.

 

Morgen dan maar een nieuwe topic openen over waarom iedereen een afzuiging heeft en wat de nut ervan is.

 

Goed bezig kerel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1. Leer lezen

 

 

Blijkbaar heb je je welkoms-mail niet gelezen.

Daarin is gevraagd je eerst even voor te stellen.

In plaats daarvan val je hier meteen met de deur in huis.

Maar hebben we geen idee van je vaardigheden of eventuele groene vingers.

Daarom is het onmogelijk te zeggen of je 20 gram per plant gaat halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou jongens toch :P

Dit subforum heet beginners vragen he :) Laat ik als medebeginner dan maar eens serieus proberen te antwoorden.

De topic begint zo'n beetje met 'Best goed voorbereid kwa informatie' maar misschien moet je toch nog iets meer lezen. Als je niet filtert en afzuigt stinkt heel je huis, dus ook je kleren e.d. naar jouw planten en dat wil je niet want dan staan er zo een paar mannen in blauw pak voor de deur en dan ben je klaar. Maar zelfs dat is in het gunstigste geval want waarschijnlijk halen je planten de bloeifase niet eens omdat een plantje verse lucht, (lees co2) nodig heeft voor de fotosynthese. Dit is allemaal wel heel erg basic info wat je in principe binnen een uurtje googlen op 'wiet kweken voor beginners' voorbij hebt moeten zien komen. Geeft niets, veel succes en ben benieuwd naar je uiteindelijke setup. ohja de potten zijn misschien een tikkie aan de kleine kant, zeker als je 1,5m2 hebt zou ik een maatje groter pakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Leer lezen

 

 

Blijkbaar heb je je welkoms-mail niet gelezen.

Daarin is gevraagd je eerst even voor te stellen.

In plaats daarvan val je hier meteen met de deur in huis.

Maar hebben we geen idee van je vaardigheden of eventuele groene vingers.

Daarom is het onmogelijk te zeggen of je 20 gram per plant gaat halen.

 

Excuus inderdaad niet gelezen, daarom kwam het aardig lullig over, met al die sarcastische koppen hiero. Sry dat ik zo reageerde.

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja afzuiging en filter is nodig:

Niet om de eventuele warmte die je lamp produceert maar om je plantjes van verse lucht te voorzien en ...

 

En ook samen met een koolstoffilter om dat deze plantjes een enorme penetrante en herkenbare geur hebben,...

 

Anders krijg je dit:

https://politie.startpagina.nl/forum/topic/1255008/wietlucht/

 

Dit:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/882907/politie-vindt-40-000-euro-en-20-kilo-drugs

 

Om dit te voorkomen:

politie-facebook-450x270.jpg

 

Gebruiken we dit dus :P

gallery_13095_6597_1431624.jpg

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders krijg je dit:

https://politie.star...5008/wietlucht/

 

Dit:

https://www.telegraa...n-20-kilo-drugs

 

Om dit te voorkomen:

Gebruiken we dit dus :P

 

 

Het zit zo dat de berging waarin ik wil kweken de enige optie is, hij zit in mijn woning en er zitten een aantal tussendeuren tussen en is goed afgesloten (geen ramen of dergelijke). Het plan is om niet te sterk ruikende planten te kweken, en een auto luchtverfrisser in de ruimte ervoor te plaatsen, dat is ook de enige optie die ik heb. Begin nu mijn twijfels te krijgen maar eens een keer proberen en kijken wat er gebeurt zonder enige afzuiging, zijn er alternatieven? :P

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topic begint zo'n beetje met 'Best goed voorbereid kwa informatie' maar misschien moet je toch nog iets meer lezen. .

 

Je hebt gelijk, ben meer bezig geweest met andere dingen dan de omgeving behoeftes, "dacht" dat ik aardig voorbereid was. Heb nog een hoop te leren sws. bedankt voor je reactie. Afzuig is geen optie, dus als er alternatieven zijn..

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ben je van plan dan met die luchtbevochtiger? :P

 

Wil ook even me portie sarcasme uit de deur hebben alvast me excuus:

 

Deze niet geurende plant hebben ze in de walmart ;)

image-11.png

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ben je van plan dan met die luchtbevochtiger? :P

 

Wil ook even me portie sarcasme uit de deur hebben alvast me excuus:

 

 

 

Hahaha geen idee, daarom heb ik die reactie ook zsm aangepast, helaas ben je me voor geweest :D

Als zo'n topic voor je staat, reageer je daar op uit gemakzucht zonder google, ik ga me maar eens uitzoeken of het uberhaubt mogelijk is te kweken zonder afzuiging.

Edited by Sundurah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als afzuigen geen optie is waar moet de plant verse lucht vandaan halen? En hoe beheers je het klimaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga me maar eens uitzoeken of het uberhaubt mogelijk is te kweken zonder afzuiging.

 

Stop de uitlaat van je Kisbee dicht en probeer of die nog wil rijden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat dus niet werken, misschien over een paar jaar als je ergens anders woont..

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...