Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joolzz

Mijn Bescheiden Budget Tl Kweek

Recommended Posts

Als de buizen op een paar centimeter van de plant af hangen, en de planten zijn 10-20 cm. Dat betekent dat tussen de pot en de buizen 25 cm ruimte is. Hoe krijg ik die planten in beweging zonder dat de ventilator ook op de buizen staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon onderin zacht laten blazen (niet naar boven gericht), dat is voldoende.

Als je buizen beginnen te "flikkeren" (nee, het zijn geen homofiele buizen :P ) zijn ze eigenlijk te koud, dan geven ze ook minder licht af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohja dat doen ze idd de hele tijd. Maar van de andere kant heb ik op verschillende plekken gelezen dat de bladeren rustig moeten bewegen. Dus dus dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet heel veel nieuws. Na het toppen lijkt de groei een beetje gestagneerd. Wel weer lekker groen na de voeding :)

 

ohja als nog meer mensen last hebben van die rouwvarenmug, til die potten even op! Ik zag er elke dag nog een stuk of 4, en snapte maar niet waar ze vandaan kwamen. Maar onder de potten zat gewoon nog een aardig groepje te wachten.

 

gallery_48112_19624_2141361.jpg

 

gallery_48112_19624_646099.jpg

 

gallery_48112_19624_2231936.jpg

 

gallery_48112_19624_888807.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohja dat doen ze idd de hele tijd. Maar van de andere kant heb ik op verschillende plekken gelezen dat de bladeren rustig moeten bewegen. Dus dus dus..

 

Er MOET niets :P

Luchtverplaatsing in je kast/tent is echt voldoende, alleen de afzuiger aan al zelfs.

Wind direct op je planten heeft ook nadelen, ze gaan veel meer verdampen.

 

 

Ze zijn PRACHTIG!!

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tl buizen produceren per cm zo weinig warmte, daar heb je geen fan voor nodig, en ja als ze lampen knipperen zijn ze te koud om goed te ontsteken en werken ze stukkie minder maar dan zijn ze ook echt koud koud

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een heel ander vraagje. De plantjes zijn nu een maand oud. Ik ga met kerst nog een dikke week weg dus kan ze pas op 12/12 zetten in de eerste week van januari, vanwege de te verwachten groeispurt zodra ze op 12/12 gaan, toch? Anders krijg ik die scrog niet in orde denk ik als ik niet minstens om de paar dagen kan kijken? Tenminste zo zie ik dat voor me in mijn hoofd ofzo.

 

Nou heb ik nog plek voor een derde plantje in de kast. Ik heb nog een WW zaadje liggen en een lemon haze allebei feminized en geen autoflower, die kunnen zo de grond in, als ik andere snellere zaadjes moet bestellen heb ik ze pas over een week, dus dan mis ik een week groei. Dus.. Zou die er nu nog bijkunnen, als ik dan niet voor scrog ga maar gewoon voor 1 top, of is dat gewoon zonde van het zaadje? Als ik er 10 gram vanaf zou halen ben ik al supertevreden. Wadenken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan volgende week op 12/12 terwijl het nog sprietjes zijn?

 

ja weekje weg en op 12/12 is vragen om problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks erbij doen, verschil wordt te groot en al helemaal met scrog.

Die plek die kan je weer gebruiken voor de extra week groei die je van plan bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF Nee niet nu een week weg, met kerst, dus ben terug rond zeg 4 januari en dan op 12/12. Dan heeft dat plantje nu 20 dagen om voor te groeien voordat ie op 12/12 zou gaan. Komt daar nog een paar gram vanaf of is dat al te optimistisch?

 

@Jantje053 Wat bedoel je met 'het verschil wordt te groot'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil in grootte tussen de planten.

Die 3 a 4 weken die er straks tussen zitten is behoorlijk veel.

 

Gewoon deze kweek afmaken, kijken wat er goed en fout gaat en leren van alles.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik er een paar bakstenen onder de pot leg zijn ze even hoog, en dat kan ik dagelijks aanpassen. Als de grootte of voorgroeitijd verder niet veel uitmaakt voor de bloeitijd dan zie ik nog steeds het probleem niet. Ik leer graag, en juist als ik er eentje bij zet kan ik ook van dat plantje leren :)

Ik vraag het wel, maar eigenlijk weet al dat ik hem zometeen dat zaadje in de grond gooi :P Maar ik vind het fijn om even te horen dat het gewoon een slecht idee is, dan ben ik straks niet te teleurgesteld haha :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah te laat

gallery_48112_19624_59534.jpg

 

nee maakt me echt niet uit. Eerste rondje is om te leren he :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenwijs is ook wijs :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenwijze flikker ben je ook hè haha.

Nja als het toch al zover is, gewoon proberen er het beste van te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrognet 1.0

 

4 latjes

48 schroefjes

15 meter waslijn

 

gallery_48112_19624_90407.jpg

 

Nu nog ff kijken hoe ik dat ding op de goede hoogte ga zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_48112_19624_344430.jpg

 

gallery_48112_19624_53998.jpg

 

gallery_48112_19624_61870.jpg

 

gallery_48112_19624_12165.jpg

 

SSH aan de bovenkant even geknakt omdat ie de laatste dagen nogal hard gaat, en moet nog een weekje weg, probeer alles al zoveel mogelijk op een gelijke hoogte te krijgen voordat het scrognet erop gaat.

De WW heeft wat rootbastic gekregen nog omdat ie wat achter loopt.

Voor de 2 nieuwe zaadjes plagron growmix gekocht, 2 bakkies van 2L en 2 van 7L, en rootbastic dus, om ze zo snel mogelijk naar het niveau van de andere plantjes te trekken. Kerel van de growshop zei dat het harder groeit als je een paar keer overpot. Snap niet helemaal waarom dat zou zijn, maar hij had het druk dus dacht leg ik die 2 euro extra neer en vraag ik het hier :P

 

en een hygrometertje ook maar gekocht dan. fuck die 0€ kweek :P zit tussen de 30 en 45 relatieve vochtigheidsgraad. Beetje aan de lage kant van wat ik lees maar heb al een bakkie water staan sinds een paar weken. Planten lijken het ok te vinden nu..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik over een paar dagen, voordat ik een weekje wegga, de sativa nog een keer toppen? En zo ja, wat top ik dan, alleen de 2 hoofdtoppen of ook de 2 eronder, of alles?

De weduwe laat ik maar even met rust denk ik, dat is al zo'n krop sla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was voorbestemd te mislukken met die zaadjes denk ik. Ze kwamen maar niet uit, en plots vandaag kijk ik, en eentje laat zich zien maar groeit met zn wortel naar boven ipv de grond in. Ik denk zet hem er ff goed in, zijn die larven van de rouwvarenmug er dus al van aan het smullen. Vandaar dat die wortel misschien dacht bekijk het maar ik ga dus mooi die grond niet in :D Naja hij zit nu in een nieuwe pot growmix, de goeie kant boven, het stengeltje in wording ziet er niet supergoed uit, maar ja we zien wel wadiedoe.

Die andere stak net een millimeter wortel uit, ook met beestjes eraan, krijgt ook nog een kans in een nieuw potje nieuwe aarde.

dacht slim te zijn door de aangebroken zak met die beestjes aan de onderkant open te maken om dat te gebruiken maar dat moet dus helemaal vol hebben gezeten met eitjes. Als het niet uitkomt weet ik waarom :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wub: Ik hou van dit soort kweekjes. Echt oldskool. Hoop dat je er wat lekkers vanaf krijgt. Zou er wel alles aan doen om lichtverlies te voorkomen; dus ook de rest van het hout nog reflecterend maken.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update:

 

ssh:

gallery_48112_19624_85916.jpg

gallery_48112_19624_82970.jpg

 

ww:

gallery_48112_19624_54974.jpg

gallery_48112_19624_85684.jpg

 

lemonhaze/ww:

gallery_48112_19624_143658.jpg

 

Net terug van vakantie. Ik loop de huiskamer binnen, 10° ik dacht dis foute boel. Had mn vriendin de verwarming uitgezet bij het vertrekken. Ik had het nog gecheckt 5 minuten voor vertrek maja, is ze toch nog daar langs gelopen en gedacht oh das zonde van die verwarming als we toch weg zijn..

Dus minimale temperaturen tot 7° gehad. maxima weet ik niet echt die stond nog op 24° van toen ik vertrok neem ik aan.

 

Ik had erger verwacht. Ik hoop dat de lage temperaturen niet teveel stress op hebben geleverd. De ww lijkt het beter gedaan te hebben met de koude temperaturen. Ik weet niet of die koude temps herma's kunnen veroorzaken maar dat zie ik dan pas tijdens de bloei.

 

ohja en dat ene zaadje, weet niet meer of het de lemon haze of ww was, uh naja hij is niet dood. verder no comment ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen ff hard gewerkt:

gallery_48112_19624_260999.jpg

gallery_48112_19624_34551.jpg

gallery_48112_19624_32471.jpg

gallery_48112_19624_482040.jpg

gallery_48112_19624_11141.jpg

 

Heb een klein beetje gedieft en ontbladerd onderin dat er geen blad op de grond hangt. Kan nooit goed zijn icm vocht gok ik. wacht nog even met meer dieven tot na de eerste week bloei. En over de bloei gesproken, wat denken jullie? over een weekje of kan ie al? Groot is de scrog toch niet, maar wilde wel voor 15 toppen de plant gaan ofzo. En dat kleine plantje puur voor 1 hoofdtop.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze lekker op 12/12 zetten. kan makkelijk

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaan we dat morgen lekker doen :)

planning is licht op 12/12

de 865 TL lamp vervangen voor 827. (maakt het 2x840 + 2x827)

en nog 2 extra lampjes installeren van 2200K

morgen hebben ze ook water nodig, dus voeding 7-7-7 nog de komende 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...