Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joolzz

Mijn Bescheiden Budget Tl Kweek

Recommended Posts

Hey mensen, ff een update van mijn kastje:

 

gallery_48112_19624_302280.jpg

 

De shining silver haze:

 

gallery_48112_19624_241152.jpg

 

gallery_48112_19624_517002.jpg

 

gallery_48112_19624_265919.jpg

 

gallery_48112_19624_40121.jpg

 

De white widow:

 

gallery_48112_19624_180165.jpg

 

gallery_48112_19624_158415.jpg

 

gallery_48112_19624_363721.jpg

 

gallery_48112_19624_357142.jpg

 

En het white widow zaadje (of lemon haze maar denk dat het de white widow was die uitkwam:)

 

gallery_48112_19624_92380.jpg

 

gallery_48112_19624_336021.jpg

 

Twee weken op 12/12 nu. Bij dat laatste plantje die heeft ff tegen de TL balk gezeten vandaar die vlek.

 

Temperaturen liggen wat lager de laatste paar weken 16-24 graden op de bodem van de kast.

 

Om de 4 à 5 dagen anderhalf liter water, eigenlijk elke keer met voeding (plantenvoeding 6-6-6) Dat zuurt het gelijk lekker af naar 5,5 - 5,8

Net voor de eerste keer met tomaten voeding (4-5-8) gedaan, wat ik dan de rest van de bloeiperiode blijf doen.

 

Lijkt wel aardig te gaan tot dusver, misschien dat jullie getrainde ogen nog dingen zien die beter kunnen?

 

Misschien nog dat kleine plantje nog overpotten of gaat dat wel lukken zo in die 2 liter pot?

 

Niks meer dieven nu om stress te voorkomen?

 

groetjes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hardstikke goed man! Zou er nu niet veel meer aanzitten. Lekker laten gaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 weken op 12/12:

 

SSH:

gallery_48112_19624_263023.jpg

 

WW:

gallery_48112_19624_229470.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel lekker daar..... :tu

 

 

TL is wel flex ,ook lekker om te roken die TL wiet :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja dat kleintje heb ik toch weg moeten doen, die strekte veel te veel, denk omdat hij onder een 12/12 lichtregime stond terwijl hij nog in de groei zat. Of het was geen vrouwtje, maar dacht laat maar voordat het te laat is. Les geleerd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu 6 en een halve week op 12/12. De SSH:

 

gallery_48112_19624_564812.jpg

 

gallery_48112_19624_160450.jpg

 

en de WW:

 

gallery_48112_19624_239922.jpg

 

gallery_48112_19624_276991.jpg

 

gallery_48112_19624_441095.jpg

 

Wat denken jullie van die white widow? Ging eigenlijk best hard de laatste 2 weken. Heb net voor de eerste keer gespoeld, maar ben ergens bang dat ik al aan de late kant ben? Zou ik hem dan beter al oogsten zonder te knippen en de takken in een vaas water zetten een dag of 2? Sommige topjes zijn al bijna helemaal bruin. Kheb geen vergrootglas ofzoiets, en heb ook liever niet te potente wiet. Of wat raden jullie aan?

 

En dan ook nog ff iets waar ik niet over nagedacht had. Als de WW om kan, maar de SSH nog niet, dan moet je drogen in een donkere ruimte van wat ik heb gelezen. Moet dat pikkedonker zijn of gewoon niet te licht. Dan kan ik het gewoon boven de lampen hangen in de kast, want dat is de enige relatief donkere ruimte waar de lucht in wordt gezuiverd. Luchtvochtigheid is daar boven de lampen 50% en de temps daar ongeveer 12-20°.

 

groetjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ww kan nog wel even

 

ik heb bij wijze van test een klein plantje boven de lamp gedroogd door haar een paar dagen te laten hangen tot de buitenste blaadjes droog aanvoelen, dan in een afgelopen doos voor een nachtje, dagje hangen etc, als je het een week laat hangen is het poeder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een draad spannen on een kartonnen doos en die ergens donker wegezetten. Zou nog een weekje spoelen en dan om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan een klein beetje licht helemaal geen kwaad. Zolang je het niet in de zon of onder je kweeklamp hangt ofzo

 

Als je een zakmicroscoopje koopt kun je precies het juiste oogstmoment bepalen. In een Nederlandse webshop betaal je daar 2 10tjes voor. bij een chinees nog veel minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloeiharen methode is eigenlijk maar wat aanklooien als ik het goed begrijp. Ik lees vaak dat als 40-50% van de bloeiharen oranjebruin wordt de (vroege) oogsttijd is begonnen, en dat die oogsttijd dan uiterlijk 3 weken duurt. Ik zit nu al op 70% van de bloeiharen oranjebruin, op sommige topjes richting de 95% en er lijken geen nieuwe aangemaakt te worden verder. Maar ik zit nu op 6,5 week 12/12, terwijl RQS 8-9 weken ervoor geeft. Ik laat ze nog een weekje staan dan. Ben ik mooi op tijd met spoelen ook dus dat komt me goed uit :) thx voor het meekijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik naar mijn laatste ronde kijk, waar ik iets aan de vroege kant geoogst heb, zaten er planten bij die bij de oogst bijna alleen nog maar witte bloeiharen hadden en bij anderen misschien 30%. Tussen de trichomen van de afzonderlijke planten zat niet veel verschil.

 

Dat zegt wel genoeg over de bloeiharen methode dacht ik zo :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de sneldroogproefrookmethode rules .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen, het resultaat is 48 gram gedroogd in totaal. 20 van de ww en 28 van de ssh. Ik heb misschien wel wat grammetjes weggemikt bij het knippen omdat ik het knippen snel beu was. Maar goed die tellen we dan ook niet meer mee :P

Dat is 0,33 gram de watt met de TL buisjes. Ik ben een tevreden man.

 

Nogmaals dank aan iedereen op het forum voor alle tips, ik mag toch wel zeggen dat het geslaagd is denk ik, en ik ben sowieso een mooie ervaring rijker.

easy to learn but hard to master.

Tot ziens en rookze!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel beu, zegt ie dan... bij 48 gram :D (ik heb nog ruim een halve kilo knipwerk voor de boeg)

 

 

Gefeliciteerd met je score iig! Je gaat er wel mee door, neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...