Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scitharas

Mammoth Pro60, Advies Voor Filter + Ventilatie Gevraagd

Recommended Posts

Ik heb recent een Mammoth Pro60 (160x60x60) aangeschaft om voor eigen gebruik 2 of 3 plantjes er in te kweken. Daarbij gebruik ik een Pro Star CFL 8U 300watt E40 6400k groei lamp en voor de bloei zal ik de Pro Star CFL 8U 300watt E40 2100k bloei gebruiken.

 

Ik heb al op het forum gezocht, maar kon voor deze specifieke tent geen tips vinden wat betreft ventilatie en koolstoffilter.

 

1) Toevallig iemand die ervaring heeft met deze, of een vergelijkbare tent, en mij zou kunnen adviseren wat voor type koolstoffilter en ventilatie hier geschikt voor zou zijn?

 

 

2) De tent is nu een weekje of twee in gebruik. Wanneer ik de tent open doe dan ruikt het binnen nog best wel naar kunststof, wat van de tent af lijkt te komen. De verkopers (betrouwbare online sjop) zeiden dat dit wellicht nieuwigheid is en na een paar dagen weg zou moeten zijn. Echter, twee weken verder en de geur is er nog steeds. Is dit normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is ruim voldoende:

Can Lite 150 m3 met flens maat 125mm met Buisafzuiger 125 mm 185m3 (16watt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens je planten gaan meuren ben je van die geur vanaf ;)

 

Zo'n buisafzuiger is bij aanvang van je ronde voldoende hoor maar ik merk wanneer de planten volwassen zijn en redelijk wat verdampen m'n tent aan de binnenkant vochtig is; vandaar maar een softbox van 250m3 in huis gehaald (+variac).

 

Uiteindelijk verliest die buisafzuiger redelijk wat capaciteit door de filter en eventuele bochten in de uitlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n buisafzuiger heeft minder verlies, dan een centrifugaal.

 

Maar centrifugaal heb je echter in grotere capaciteiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp valt geen succes mee te behalen.

300W waarvan misschien 100W bruikbaar omdat de helft tegen de kap aan schijnt en de lamp zo warm wordt dat je hem niet dicht genoeg op je planten kunt hangen en zo veel rendement mist wat je wel aan wattjes uit het stopcontact trekt.

 

Omruilen onder mom dat je appels voor peren verkocht zijn en een TNeon of een LED lamp ophangen.

 

Kunstof geur, je zou nooit vermoeden dat een lamp dit zou kunnen veroorzaken.

Een gloeiend hete CFL in een kleine ruimte komt een heel eind.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn tentje van 60x60x170 cm een afzuiging hangen van 190m3 met 1 haakse bocht, daar hangt een 300m3 filter aan (dat is volgens mij de kleinste) maar dat is de maximale waarde volgens mij. Een filter heeft een minimale en maximale waarde om goed te kunnen werken. Inmiddels heeft die er 6 rondes opzitten en nog geen geur te ontdekken...... en er hebben wat stinkers ingestaan...... Je 300 watt cfl gaat prima in de koude periodes hoor alleen zoals Lostchild zegt ga je al snel in de problemen komen met je temperatuur..... kun je sterker gaan afzuigen maar dan krijg je je tentje niet meer open. Met Led echter kun je weer in de winter in de problemen komen als je ruimte niet is verwarmd of verwarmd kan worden.... Keuzes , keuzes...... Ik zeg, gooi er een 200 watt GPled lampje in... moet je 150 grammetjes kunnen halen per ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...