Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sander

Cannabis Feiten En Fabels

Recommended Posts

Beste Forum-leden,

 

komend jaar ga ik een Factsheet maken over de Feiten en Fabels rondom cannabis. Bijvoorbeeld is het roken van cannabis zonder tabak nu minder of meer schadelijk voor je longen dan het roken van een sigaret of zorgt cannabis voor schizofrenie? Zie hier onze vorige versie over XTC (https://assets.trimbos.nl/docs/c8ac579a-7c2f-4dd7-af68-ff2c6d4905ec.pdf).

 

Graag hoor ik van jullie veelvoorkomende vragen/veronderstellingen over cannabis! Wij zullen dan uit gaan zoeken wat de wetenschap hierover zegt en vertellen of het een feit of fabel is.

 

Je kunt je vragen hier achterlaten of mij mailen op srigter@trimbos.nl

 

Bij voorbaat dank voor jullie input,

Sander Rigter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen idee eigenlijks .

maar vette scheten kan je ook op het toilet doen .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit forum zit je goed voor de fabels.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Sander,

 

ik wil graag weten wat er met de factsheet gebeuren gaat en of in opdracht van wat of wie is deze in het leven geroepen?

 

Aangezien er juist weer gerefereerd wordt aan de 15 % THC regeling en aan de almaar "stijgende"thc percentages zou ik graag een vraag willen stellen met betrekking tot jullie eigen rapporten en de mythes die daar uit voortvloeien.....

 

Bij mijn weten is het percentage al zo'n 7 jaar dalende waarvan de laatste 2/3 jaar is blijven hangen op 15,4 % THC.

Althans dit zegt jullie rapportering en metingen, die ik als consument en patient nagenoeg altijd kan onderschrijven,

Hoe is het mogelijk dat jullie bevindingen, deels gedaan in opdracht van de overheid(meen ik te weten) Maar worden door diezelfde overheid stelselmatig onjuist geinterpreteerd.

De hierdoor ontstane visie wordt vervolgens in vele debatten in het openbaar kenbaar gemaakt.

Op welke momenten, in welke artikelen heeft het Trimbos zich hier openlijk over uit gelaten?

Wanneer vind het Trimbos het nodig om partijen, die haar gegevens die op een incorrecte manier gebruiken, te corrigeren?

 

In het verleden heb ik herhaaldelijk contact gehad met jullie instituut. en ik moet zeggen dat ik de scepsis vanuit de cannabis "scene"niet altijd kan delen. Ik vind het vaak jammer dat er niet met een opbouwende blik naar jullie gegevens gekeken wordt, terwijl ik het ontstaan van deze scepsis erg goed begrijp: de cannabis wordt vrijwel nooit serieus genomen.

 

Ben je met met me eens dat het moedwillig mis interpreteren van feitelijke gegevens eigenlijk "not done"is?

Zeker als dit gebeurt om de beslissingen in openbare debatten te beïnvloeden behoort dit toch te gebeuren met zo correct mogelijke gegevens?

 

Hoe is het mogelijk dat vrijwel alle (lagere) overheidsinstanties fabels maken van jullie rapport?

 

Met vriendelijke groet, Hans.

 

ps brief is ook per mail verzonden.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen we niet gewoon enkel feiten doen, voor fabels spreek ik wel iemand van de kerk of politiek aan..

 

ik snap dat dit allemaal lekker stoer en hip klinkt en gericht is op scholieren, we moeten(?) natuurlijk allemaal ons best doen om de jeugd van de gevaarlijke drugs weg te houden, dus beetje gekke campanges met felle kleurtjes en spookverhalen.. hoe veel gaat dit kosten? :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, daar heb je weer zo'n wetenschapper.

 

Dit forum gaat in hoofdzaak over het kweken van wiet.

 

Voor medewerking aan onderzoekjes moet je toestemming aan een moderator vragen.

 

Heb je zelf wel eens wiet gerookt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSM 5

 

Fijn boek, vooral voor doen komen alsof je er met open vizier in gaat Trimbos :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat iedereen nou echt wilt weten, wie heeft de echt echte amnees? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben stoned, dat is een FEIT!!

Fabeltjes verzin je maar zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste fabel over wiet is dat het thc percentage stijgt,en het daarmee tot harddrugs gerekend moet worden..........echt stupide.

 

Als jullie als Trimbos ook eens naar de lichamelijke EN geestelijke risico's kijken van cannabis die NIET groter of sterker worden.

OOKAL stijgt het THC percentage tot 30% de risico's blijven hetzelfde,aldus kan het nooit bestempeld worden tot harddrugs hoe sterk de wiet ook is.

 

Dus laat die pennenlikkers lekker hun pen likken,want dat is wat ze goed kunnen.

 

En laat ze alsjeblieft van de regels afblijven,want ze kennen de feiten niet.

Ik heb dus een hekel aan Trimbos,vanwege fabeltjes zoals deze hierboven.

Omdat het hun uitkomt en hun geld kunnen verdienen aan zogenaamde verslaafden.

Terwijl die verslaafden gewoon een gedragsprobleem hebben en net zogoed verslaafd kunnen zijn aan wat voor handeling dan ook(computeren)

 

Dus Sander,

DAT is de feitelijke waarheid,inplaats van je Trimbos-illusies :lol:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovendien lijkt het mij juist bevorderend voor de gezondheid als de percentages werkzame stof hoger worden. Dan hoef je minder plantmateriaal te roken voor de zelfde werking

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannarie: hetgeen bevestigd is door de europese drugdmonitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feit is dat onafhankelijke onderzoeken door de politiek worden beïnvloed om het beleid te kunnen verantwoorden...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de enthousiaste reacties alvast! Ik heb een aantal mensen die mij persoonlijk een bericht hebben gestuurd al netjes uitgelegd wat de Factsheet inhoudt. Het gaat niet om een document in opdracht van een bepaalde instantie en wij krijgen er ook geen geld voor. Wat wij willen maken is een document waarin de objectieve feiten staan over bepaalde zaken. Juist om te helpen bij een zo objectief mogelijke discussie over cannabis. Wij zijn geinteresseerd in welke vragen er vooral bij de gebruikers leven. Het is niet zo moeilijk voor ons om 10 stellingen te bedenken, maar wij willen juist weten wat er bij jullie leeft.

Het Trimbos-instituut is trouwens zeker geen tegenstander van cannabis, ondanks dat sommigen van jullie zeker weten van wel.

En dat het gemiddeld THC-gehalte in nederwiet in 2004 het hoogst was weten jullie door onderzoek van het Trimbos-instituut en ik nog iemand anders bij ons instituut heeft ooit beweerd dat het THC-gehalte de afgelopen 10 jaar is gestegen.

Overigens ben ik voor opbouwende kritiek of vragen altijd bereikbaar op mijn email-adres (srigter@trimbos.nl). Ik hoop dat jullie nog leuke vragen kunnen bedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om een document in opdracht van een bepaalde instantie en wij krijgen er ook geen geld voor.

 

Uit de andere Factsheet:

Opdrachtgever:

Ministerie van Volksgezondheid,

Welzijn en Sport

 

En hoeveel geld Trimbos hiervoor ontvangt kun je lezen in het financieel jaarverslag.

Of liever gezegd: dat mogen we niet lezen!

 

Maar heb je zelf wel eens wiet gerookt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Factsheet zal komend jaar gemaakt worden lijkt me sterk dat het staat in dat financieel jaarverslag. Het kan overigens best zo zijn dat wij van VWS hier een vergoeding van krijgen, maar dat weet ik niet en het is in ieder geval niet belangrijk voor mij in ieder geval.

 

Voor de Factsheet krijg ik meer dan voldoende input, ik bied jullie alleen een kans. Je mag best dit soort mailtjes posten...

 

En is het nou echt zo belangrijk of ik zelf wel eens wiet heb gerookt?

 

Goed fijne feestdagen alvast en tot in het nieuwe jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is het nou echt zo belangrijk of ik zelf wel eens wiet heb gerookt?

 

Goed fijne feestdagen alvast en tot in het nieuwe jaar!

blijkbaar is de vraag belangrijk genoeg om het tot meer dan een simpele ja of nee te maken, na aanleiding van dat antwoord:

waarom is cannabis zo gestimatiseerd anno 2017 dat zelfs mensen die er zich beroepsmatig mee bezig houden hier om heen blijven draaien ;)

 

prettige dagen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je hier dan aan het verkeerde adres bent omdat dit forum nu niet bepaald een representatieve vertegenwoordiging van de wietgebruiker is. De meeste hier kweken hun eigen plantjes en hebben zich meer dan gemiddeld ingelezen in de materie. Terwijl de meeste wietgebruikers gewoon naar de coffeeshop gaan. Fabeltjes zul je hier dan ook maar weinig tegenkomen, een verdwaalde zwever daargelaten.

Tip: Ga eens babbelen met de redactie van CNNBS.nl.......... Bereik je een groter en gevarieerder publiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het roken van pure wiet nu meer of minder schadelijk.

 

http://youtu.be/GJmQ16cGBHU

 

http://youtu.be/_6pBw0bgmgA

 

Zou zeggen doe je onderzoek.Hopelijk geen verdraaiingen in de eind conclusie, want daar worden we onderhand strontziek van & nog iets zou ook ff naar de geurstoffen van de Cannabisplant eens een keer kijken, want die worden altijd vergeten & gezien de samenwerking met de betreffende cannabinoiden, zeker niet onbelangrijk.

 

https://www.ncbi.nlm...ph0163-1344.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wetenschap, my ass... Zolang de VVD of CDA het MvJ bestieren kan je onafhankelijk onderzoek vergeten. Vind je het vreemd dat het 'onafhankelijke' Trimbos instituut hier met enige scepsis wordt benaderd? Wiens brood men eet, diens woord men spreekt....

 

https://www.nu.nl/po...g-politiek.html

Edited by Jan de Ripper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus "meer THC betekent niet meer risico" en "roken van pure wiet is minder schadelijk dan met tabak". Dank voor de bijdrage. En ik zal verder niet degenen die alle wijsheid in pacht hebben over "de wetenschap" en "het Trimbos-instituut" hier tegenspreken. Vooral ik ben erg, ook al heb ik heel veel cannabs gerookt, ik verkoop zo mijn ziel voor mijn onder modale salaris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te lezen voel je gelijk aangesproken over wat er hier gezegd is.Het is nu een maand later, maar is er al iets van een factsheet te bewonderen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan zeggen wat je wilt, maar ze leren wel van ons; feiten en fabels over thc moet je niet mee aankomen, dan krijg je tomaten gooiers

https://cannabiscongres.trimbos.nl 

wat een clowns

"THC, CBD en gezondheidseffecten van wiet en hasj - Trimbos-instituut:rofl

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...