Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thanatos

Killing Fields Fem.

Recommended Posts

Hey forumvrienden,

 

Na enkele slechte kweken wegens ontkiemingsproblemen (ik ben daar echt slecht in) en te weinig thuis te zijn, durf ik na succesvol ontkiemen nog eens een grow posten :P .

 

 

Setup

-DR 120 - 600 watt HPS

- zelfbouwhok van 1 m² - 400 watt HPS

 

Planten:

5x Killing fields fem uit zaad die ik ga stekken.

Was niet mn beste brenger ooit, maar 'k vond het een heel leuke soort om te groeien.

 

Manier

Ik twijfel nog tussen scrog of gewoon wat toppen.

Sannie's way

 

Medium:

80% potgrond, 20% cocos, met wormenmest, guano en GK organics

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk lekker mee B)

 

ga je een moederplant zoeken of een stekje van alles?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!!

Ik ben ook opzoek naar stekken die ik lekker vind. Op moment lemon og, girl scout cookies en pineapple express !

Altijd spannend. Je weet maar nooit wat je kan krijgen (:

 

Peace ✌🏻

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, bedankt om te volgen!

 

@HUFFnPUFF: ik ga bij het scroggen van de zaadplanten de uitlopers onder het net verwijderen en stekken. Die stekken komen dan in mn tweede hok te staan. En adhv van opbrengst en genotype houd ik de leukste over hé.

Aparte moederplanten selecteren doe ik niet, da's niet zo kostenefficient en duurt me te lang :) . En ik wil eigl wel graag de drie phenotypes behouden dus heel veel selectie zal er niet aan te pas komen :P .

 

@organicfire: leuke soorten zeg!! Het leukste aan kweken is idd dat je nooit helemaal weet hoe het gaat hé, dat houdt het idd spannend :) . Succes!

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemon og en de pineapple zijn gooie soorten als ik een goeie pheno vind. Maar cookies is wat ik zoek. Helaas is de ene zaad die ik besteld een soort van een runt. Die eerste paar blaadjes waren misvormd enzo.

Gelukkig deed ik hem niet weg is die weer gwn normaal en robuust gaan grooien zoals je van een cookie verwacht.

Die heeft wel paar vlekken op een paar bladeren. Hier en daar. Niks waar ik me zorgen over maak. Is vergeleken met de andere niet zo een soort die veel strekt. Wat ideaal voor binnen is. Die lemon ogs denken dan weer dat de tent 3 meter hoog is hahaha. Maar die cookies hebben een mooie vertakking opbouw. En als ik geluk heb is het een opbrenger. Zie namelijk genoeg stekken die gooie oogsten hebben. Toch gaat kwaliteit altijd voor. Mijn doel is moeders gwn hebben en als ik weer mijn voorraad moet vullen doe ik stekken afblooien (:

Benieuwd naar de volgende updates

 

Peace ✌🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, mooi soortje en als het roze wordt heeft het oog ook wat.

Prik een sate prikker naast de planten in de pot en bindt ze daaraan vast, ze hebben flinke stelten ontwikkeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Lostchild, ik kijk ook meest uit naar de roze pheno :) .

 

Ze zijn inderdaad wat gestrekt, maar 'k moet ze toch nog overpotten naar 15 liter smartpots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groei dag 12

 

planten eergisteren getopt. Daar de lamp voor uit gezet om foto's te nemen en vergeten terug aan te schakelen :P dus de planten hebben twee dagen in het donker gestaan.

 

Vandaag zien ze er zo uit (slechte camera, ik weet het).

 

gallery_16607_19623_2333312.jpg

 

gallery_16607_19623_1309577.jpg

 

gallery_16607_19623_1169899.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

groei dag 20

 

De liter potjes zijn mooi doorworteld en de plantjes beginnen gebrek te laten zien in de zaaigrond, dus ik heb ze overgepot in 15 liter smartpots met

- 10% kokos

- 90% potgrond

 

Toevoegingen:

-GK Organics total

-wormenmest

-guano

-lavameel

-bentoniet

-2 buffertabs per pot

 

Nu moeten ze dus normaal gaan knallen :)

En heel leuk detail: er zit een triploide plant bij! :jump:

 

Ik geef ze nog een goeie week om te bekomen van het toppen en de 15liter pot gewoon te worden. Als ze te groot worden, top ik eventueel nog eens (heb toch stekken nodig).

 

Morgen foto's!

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeidag 26

 

Ze mogen bijna op 12/12 denk ik.

Ze hebben het toppen en overpotten ondertussen verteerd. Ze zijn wel nog wat sprieterig, vrij grote internode afstand dus ik houd de lamp dichtbij nu. Ze hebben beetje last vd warmte daardoor, maar ik wil ze nog ff gedrongen houden.

 

Onderste bladeren zijn afgestorven maar da's omdat ze te lang in zaai en kiemaarde hebben gestaan denk ik. Binnenkort lopen ze waarschijnlijk op randje van overvoeding.

 

fotos uploaden gaat vreselijk traag vandaag, dus enkel een foto van de triploide:

gallery_16607_19623_147679.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maand voorgroei gehad. Ik ben op 12/12 gegaan.

 

NOg eens toppen binnen een week want ze zijn al vrij gestrekt, en ik heb stekjes nodig voor volgend kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 10 12/12

 

Eens een verdienstelijke poging doen om in het "slechtste foto" topic te belanden :).

 

Eerste bloeiharen zijn gespot. Planten zijn wel vrij strekkerig (te veel stikstof denk ik).

 

groetjes

 

gallery_16607_19623_659705.jpggallery_16607_19623_596683.jpggallery_16607_19623_449689.jpggallery_16607_19623_698435.jpggallery_16607_19623_2586910.jpggallery_16607_19623_1674253.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De basilicum staat er ook mooi bij! Goeie kans dat die foto het betreffende topic haalt! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, zo'n kansloos plantje uit de supermarkt hé :P . Verbaast me dat het nog herkenbaar is. Volgende keer maak ik NOG slechtere foto's.

 

Die dooie olijfboom ernaast is ook wel een vermelding waard vind ik ^^ .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Basilicum vind ik lastiger te kweken dan wiet, het gaat bij mij altijd dood.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet die vanaf april buiten in een droge zandgrond.

Een hoekje met max 6u volle zon, maar wel twee keer per week water geven.

Mijn truc is om al de basilicum op te eten behalve het gezondste plantje, en die buiten zetten. Werden vorig jaar toch soms 60 cm hoog ze.

 

M'n tijm, bieslook en rozemarijn doen het daar ook al jaren goed.

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 12/12 dag 23

 

hey luitjes!

 

de planten hebben het opperbest. Groei is gestopt, bloei komt er goed in. Planten hebben al drie weken geen blad verloren dus de voeding in de pot zit ook goed denk ik.

 

Ik geef enkel water en bacto tot de laatste weken. Dan geef ik wat bacto bloei bij.

gallery_16607_19623_56962.jpg

gallery_16607_19623_197198.jpg

gallery_16607_19623_2242690.jpgDe gallery_16607_19623_888216.jpggallery_16607_19623_57602.jpggallery_16607_19623_2195677.jpg

stekjes zijn stilaan ook allemaal mooi geworteld. Daarstraks gepot in een mengsel van potgrond, bloedmeel en schimmels.

gallery_16607_19623_1507647.jpg

En de basilicum doet het ook goed, die heb ik ook net getopt.

gallery_16607_19623_1804489.jpg

groetjes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 59

Hey luitjes, ik zit in week 9. Is dat bladprobleem normaal?

 

 

gallery_16607_19623_1758334.jpg

 

 

gallery_16607_19623_12416.jpg

 

gallery_16607_19623_1673271.jpg

 

gallery_16607_19623_2893803.jpg

 

gallery_16607_19623_1955608.jpg

 

gallery_16607_19623_1726454.jpg

 

gallery_16607_19623_1735631.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor,,, :verrygood

 

Welk bladprobleem??

Die "leeg trekkende" onderste bladren in week 9??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen hoor. :verrygood

 

Ik heb hier zelf ook een donker paarse Killing fields in de bloei staan (dag 40 12/12).

Ze ruikt heerlijk! Killing fields is 1 van mijn favorieten. :yummy:

 

Succes nog met de laatste loodjes.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een leuk verslag, mooie planten ook!!!

 

Ik heb zelf auto's staan nu. Kun je die ook toppen, nee toch? Heb ik het in ieder geval niet aangedurfd.

 

Ik denk dat ik de volgende kweek geen auto's meer neem en wel ga toppen, volgens mij verdrievoudig je hiermee je opbrengst als ik dat zo zie.

 

Succes!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...