Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kwekiejekie

Tent Met 4 Deuren

Recommended Posts

Hoi, ik ben op zoek naar een tent waar je van elke kant bij kan, bestaan die?

ik kan me herinneren dat ik de laatste keer dat ik kweekte er heel moeilijk bij kon.

ik hou niet van gekl**t ik wil gewoon met de hand water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 3 deuren zijn ze er wel :search:

 

Van een broeskop heb je nog nooit gehoord?

Of een gietertje met op de tuit een stukje tuinslang zodat je de gieter tuit verlengd werkt ook best goed.

Zo geef ik al jaren water in een tent van 80 diep en kom overal erg makkelijk bij via de voorkant met een klein gietertje waar 2.5ltr in gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt je potten ook in een circel zetten op een draaiplateau dan kan je tent 360 graden om je planten heen draaien .

dan heb je eigenlijk een tent met oneindig veel deuren .

en van onderen water geven vind ik zonde want een derde van je grond droogt van boven uit een neemt nix meer op .

plus dat ik dan het gevoel heb mn grond uit te spoelen want het lekt na als de ziekte .

en dat afdruipwater neemt allemaal stofjes mee die de plant niet meer op kan nemen .

ik blabber der liever van boven wat water in dat er niet te veel uit lekt en dan gaan alle stofjes naar de worteltjes .

niet van hutspot maar van de wietplant .

:book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

120x240 tenten kan je meestal van 2 kanten in.

Mammoth en SJ pro serie zoinzo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt je potten ook in een circel zetten op een draaiplateau dan kan je tent 360 graden om je planten heen draaien .

dan heb je eigenlijk een tent met oneindig veel deuren .

en van onderen water geven vind ik zonde want een derde van je grond droogt van boven uit een neemt nix meer op .

plus dat ik dan het gevoel heb mn grond uit te spoelen want het lekt na als de ziekte .

en dat afdruipwater neemt allemaal stofjes mee die de plant niet meer op kan nemen .

ik blabber der liever van boven wat water in dat er niet te veel uit lekt en dan gaan alle stofjes naar de worteltjes .

niet van hutspot maar van de wietplant .

:book:

 

als je vanaf bovenaf water geef zorg dan dat je niwt direct naast de stam water geeft daar hopen zouten zich op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook rond om de stam geef ik rijkelijk water .

ik was eerst ook gehersenspoeld dat het schadelijk zou zijn vanwege afvallstoffen die door de plant naar boven worden gemiegd .

maar door de jaren heen ben ik steeds dichter naar de stam toe gaan begieteren .

en ik heb never ever een verminderde meeropbrengst meegemaakt hier door .

en als je zeg maar 15 cm rond om de stam nix zou geven heb je dus een oppervlak van 30 cm rond wat nix krijgt en dus uitdroogt .

op een bak met max 5 planten is dat 5 x een stuk van 30 cm rond .

5 x 30 cm rond = 150 cm x 35 cm diep =52,50 liter wat nutteloos uitdroogt en niet meer kan worden gebruikt .

is een derde van de inhoud van de bak .

is zonde gaan we niet doen .

rijk der fabelen .

bovendien heb ik wel eens een paar wortelkluiten uitmekaar getrokken en er nimmer een piemel of scheur in aangetroffen dus dat ze omhoog piesen betwijfel ik .

en bovendien hoe kan een wortel zuigen en blazen tegelijker tijd ?

ik denk niet dat de aarde plat is maar wel dat een plantwortel niet piest .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je vanaf bovenaf water geef zorg dan dat je niwt direct naast de stam water geeft daar hopen zouten zich op.

Ooit heeft een forumlid deze onzin bedacht en er zijn nog steeds mensen die erin geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof er nog steeds in :whistle:

 

toen ik nog op growmix kweekte resulteerde dat in overvoeding en toen ik ernaast ging wateren had ik het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...