Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Serie Lampen Schakelt Niet.

Recommended Posts

Heb je een voltmeter bij de hand om even over a1-a2 te meten van de niet geschakelde relais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schakelt de timer ernaast wel in? Als je de relais handmatig aanzet, dus zelf spanning op a1 en a2 zetten wat gebeurt er dan? Als de relais contacten vast gelast zijn zou die altijd aan moeten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zet ik die handmatig aan dan ?

 

 

heb even een pic gemaakt van de volledige kast.

 

gallery_39844_19610_1275265.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de voorkant van het relais zit een klein schakelaartje als ik het zo zie. Bij de gechakelde relais staat die naar rechts en een ongeschakelde relais naar links. Dat schakelaartje kun je handmatig naar rechts duwen en dan kijken of het relais wel schakelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie geen schakelaartje wat ik kan duwen alleen met een kruiskop dingen veranderen.

 

kun je het eens aanduiden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39844_19610_1276979.jpg

 

dat lampje links naaast jet logo van EATON hoort oranje te zijn zoals normaal gesproken.

 

 

niet het groene lampje maar daar recht boven die nu uit staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar hoort een schakelaartje te zitten normaal alleen lees ik bij de specificaties "Schuif voor handmatige schakeling Nee"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je timer schakelt de relais niet in zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het niet kan doormeten moet je gaan rommelen met de bedrading door deze op een wel werkend relais aan te sluiten en andersom, dus wel werkende bedrading op het niet werkende relais. Moet er wel iedere keer de stroom af en een beetje weten wat je doet......

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat moet ik daar aan doen ?

 

een spanningszoeker laat ook zien toch of er spanning op zit ?

 

welke timer schakelt er niet in die van de vertrager of de timer van alle lampen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik hem niet direct aan laten gaan ? dus de vertrager ertussenuit ?

 

of vertrager vervangen nog beter ?

 

hee bedankt jongens het was het onderste rode schakel/stuurstroom draadje onder de vertrager die stond wat onder spanning in de zin van trekapanning niet stroomspanning :P

 

heb hem iets naar links getrokken schroefje aangedraait en toen sprong de rest ook aan.

 

jullie zijn geweldig !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich zou jedat wel kunnen doen. Maar zit er nergens een draad los? Want je hebt 2 relais die uit staan. En de vertrager waar maar 1 lampje brand, schakelt ook de volgende vertrager in en het kan makkelijk dat die vertrager wel gewoon werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blij dat dit is opgelost :P

werd er zelf gek van...

 

zou toch even een multi-meter kopen voor fout op te sporen volgende keer :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multimetertje van letterlijk n paar knaken had in dit geval n hoop stress kunnen voorkomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel zo maar ben ook niet zo handig met elektra vandaar dat ik alles heb laten doen.

maar aangezien hij super druk is de tijd van t jaar moest ik zelf toch iets van actie ondernemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...