Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pekingeend

21 X Choco Cheese X 3X600Watt In De Scrog

Recommended Posts

@ Cannadanny

 

1e keer voor mij scroggen dus valt zker nog wat te leren. Moest ze inderdaad langer laten voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroeien onder hps, zonde van de rekening (€€).

Mits je ruimte hebt de planten voorgroeien onder led of tl. Met een voorgroei hokje bespaar je geld en tijd.

Voorbeeld: hokje met 600 watt, 5 planten, en 5 planten onder tl (voorgroei hokje) zodat ze x-aantal weken weken kunnen voorgroeien. Ligt eraan hoeveel watt de tl's zijn, hoe groot je ze wilt. Kwestie van experimenteren. Het tweede hok zou ook nog als droog hok kunnen dienen, als de bloemen droog zijn heb je nog zeker 5 a 6 weken om voor te groeien.

 

Das mijn beeld een beetje van effectief planten kweken de ScrOG methode

 

Greetz, smoke it! CD

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 Bloei

 

T einde nadert bijna over een paar dagen ga ik spoelen. Op de foto's zien ze er nog al wit uit maar dat komt door het licht. Volgende keer ga ik toch maar weer alles ouderwets meten ph temperatuur etc etc merk toch wel dat ze dat fijner vinden.

 

gallery_40299_19617_5075564.jpg

 

gallery_40299_19617_3969713.jpg

 

gallery_40299_19617_2033329.jpg

 

Niet echt het juiste voorbeeld van een scrog. Voornamelijk te laat gescrogd waardoor de toppen niet allemaal boven t netje uitkomen. Wel een egaal veldje.

 

gallery_40299_19617_3289870.jpg

 

gallery_40299_19617_4967844.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogen nog wel een aantal weken hoor .

Op 25 nov. schijf je , heb ze 4 dagen geleden in de bloei gezet .

Wanneer zag je voor het eerst bloei verschijnselen ? tel daar maar eens 8 weken bij .

Check inderdaad de trichomen even , zullen nog kraakhelder zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannadanny Ik gok als je dat zo wilt zeggen haha. Ik kijk gewoon naar hoe bruin ze zijn op t oog en ik kijk naar deplant of die aan t vergelen is en of ie nog wel wilt drinken.

 

@ heribei Ik tel altijd vanaf de dag dat ik ze 12/12 als bloei. Eerste bloeiverschijnselen waren na 1 week volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gokt zou ik gewoon nog een week wachten. Je kan proberen met je mobiel een foto te maken, dan bekijken, inzoomen. Of met een echte camera een macro foto maken. Voor de volgende ronde, Ali verkoopt microscopen die met een klemmetje aan je mobiel vastgemaakt kan worden. Kost geen drol...

Succes!

Fijne jaarwisseling, CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52 Bloei

 

Gisteren heb ik ze omgehakt. Ik vond dat ze gewoon aan het einde waren en dat de kans op toprot alleen maar toe nam had er 3 gespot volgens mij. Ballen waren wel keihard.

12 dagen naar een gewortelde stek daarna 6 dagen groei en uiteindelijk 52 dagen gebloeid.

Je zag wel dat deze opstelling van 600watt totaal niet past bij deze afmeting van de tent.

Lichtverlies op de wanden was merkbaar aan de toppen die in de hoeken zaten.

 

Verbeterpunt:

 

Langer voorgroeien

Morgen ga ik 2 1000watters halen

 

Ben zeker niet tevreden maar ook niet echt ontevreden ben benieiuwd wat t verschil zal zijn als ik die 1000watters erin knal.

Zat zelf te denken aan Dimlux of OCL.

 

gallery_40299_19617_976211.jpg

 

gallery_40299_19617_3777519.jpg

 

gallery_40299_19617_4022716.jpg

 

gallery_40299_19617_1232195.jpg

 

gallery_40299_19617_5167377.jpg

 

gallery_40299_19617_1303711.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed hard uit, heb je wat blad in de toppen afgeknipt tijdens de bloei trouwens?

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was een idee dat door mijn hoofd schoot met mijn kweek ook, gezien al het blad in de toppen. Dus niet zomaar een idee blijkt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zag wel dat deze opstelling van 600watt totaal niet past bij deze afmeting van de tent.

Lichtverlies op de wanden was merkbaar aan de toppen die in de hoeken zaten.

 

Verbeterpunt:

 

Langer voorgroeien

Morgen ga ik 2 1000watters halen

 

Je hebt je kappen niet gedraaid zeker? ;)

 

Ik blijf er bij dat je op dit oppervlak je licht beter verdeelt met 3 lampen. Zoals In jouw geval 3x600W, of als je het maximale per m2 wil belichten, 3x750W. Een lamp belicht geen vierkant.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik had ze niet gedraaid heb de ronde gewoon uitgezongen.

Ben toch van mening dat 2 1000watter het meest effectief is op een oppervlakte als dit.

1000watt--> oppervlakte 150x150

 

Een lamp belicht indd geen vierkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ideale bestralingsoppervlak van een 1000W hps (gavita) is 110x180

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ideale bestralingsoppervlak van een 1000W hps (gavita) is 110x180

ja maar die formaten bestaan (bijna) niet met tenten

En daarom is er bedacht dat 1m-->400watt, 1.2m-->600watt,1.5m--> 1000watt

Bij deze opppervlakten zijn de lampen het efficients qua rendement.

 

Zo is mij dat verteld en eigenlijk ook wel logisch want die tenten hebben niet voor niets bepaalde formaten.

 

Tenzij jij mij kan uitleggen hoe 3x750watt op deze oppervlakte efficienter is dan 2x1000watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is juist onlogisch dat fabrikanten vierkante tenten maken voor hps lampen.

 

Met 3 750w gavita DE lampen, icm Gavita's "pro M 110 DE SR" reflector, moet je precies goed uitkomen op jouw oppervlak.

 

Over de footprint van deze combinatie is gavita op hun site niet heel duidelijk. Omdat ik een hok specifiek voor deze lampen heb gebouwd, heb ik de footprint van hun 1000w lamp met deze reflector, teruggerekend naar 750W. (lamphoogte 100cm naar 75cm)

 

Dit heb ik voor de zekerheid bij gavita nagevraagd en die zeiden dat mijn berekening klopte, alleen dat je bij een 1000w lamp het beste met 100cm lamphoogte kan rekenen, bij 750w met 70cm en bij 600w met 50cm.

 

Dan kom je uit op een footprint van 95x150cm (weet hem effe niet meer op de cm nauwkeurig maar zo iets was het) op 70cm tov 110x180 op 100cm.

 

Zet er 3 in de breedte naast elkaar en je komt op 150x285. Op 15cm over de breede kant na, precies het oppervlak van jouw tent. In tegenstelling tot 150-80=70cm over de gehele lengte, wat je nu hebt met 600w lampen in deze richting gedraaid.

 

Zou ik nu in jouw situatie voor 750w gavitas gaan? nee.

 

Je hebt namelijk al 3 600 watters. Hang deze iets hoger en in de goede richting en ze hebben ongeveer de zelfde footprint als de 750 watters. Of je laat ze wel op de reguliere hoogte hangen, zodat je minder wandverliezen hebt (die je hoe dan ook hebt in een tent van dit formaat). Alleen dan heb je minder uniformiteit. Maar nog steeds veel meer uniformiteit dan hoe je je lampen nu hebt hangen.

 

Daarnaast zijn gavitas niet te krijgen in NL.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ja klopt maar die 750 hebben ze dus niet meer in Nl helaas .

 

Nu ik dit zo lees zal ik ze zeker de volgende een x een kwart slag draaien.

 

Heb toevallig wel nieuwe gavita kappen gehaald eergisteren wel uit Engeland.

Maar ik ga geen lamp halen uit Engeland dadelijk weer gezeik ermee enz.

gallery_40299_19617_1832773.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even mijn topic netjes afsluiten.

 

Was rond de 1200g a kwaliteit wiet voor t zakje en voor de rest nog een tiental gram rookbaar fluf.

Mag niet klagen maar dit kan sowieso beter.

 

 

gallery_40299_19617_773031.jpg

gallery_40299_19617_1381001.jpg

 

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit geniet er van pekingeend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx choca

 

Mijn smaakbeoordeling. Zoete geur, zacht van smaak, duidelijke tinten van de cheese terug in te vinden.

 

Effect: vrolijke high 1 van de weinige wietjes waar ik een lachkick van krijg.

Gewoon heel subtiel wietje en niet super krachtig dat je heel de dag niks meer waard bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter kan altijd, anders is de lol er ook snel vanaf. veel plezier er mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...