Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

bloeidag 24 indica

gallery_48039_19625_1634853.jpg

 

En dan......op 3 dagen tijd....het verval van de sativa rechts

gallery_48039_19625_5579669.jpg

 

gallery_48039_19625_3138086.jpg

 

De klauwstand

gallery_48039_19625_1254437.jpg

 

in optima forma...

gallery_48039_19625_4401022.jpg

 

gallery_48039_19625_1443102.jpg

 

bruin bloeihaartje op dag 24 ? Nee, dat zal zeker niet goed zijn...

gallery_48039_19625_1790016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach die klauwbladeren heb ik vaker gehad met led evenals af en toe eenvroeg bruin haartje. Komt heus wel iets lekkers te roken vanaf hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honger, honger, honger en staat ie wat vochtig of heeft ie koude voeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wanneer het een gevolg is van een blokkade Jay ? Denk je echt dat er nog wat te roken vanaf komt ? Ik heb gewoon nog niet de ervaring om de handdoek in de ring te gooien, maar als je nu zou zeggen : " kerel, stop alsjeblieft met posten en met de kweek", dan had ik je geloofd". Verkeerde watergift en koude voeten is uitgesloten, tenminste, op basis van de ervaring met de tensio's . Foto's zijn genomen vlak na het wateren Vak. Had ze vandaag maar eens extra bacto gegeven en zal vanaf nu ook maar meteen de max van 4ml bloeivoeding aan gaan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt zeker wat te roken vanaf, desnoods maak je er een dab'je van. Maar het aandikken gebeurt pas in de laatste weken he, daarvoor bouwen ze nu de fundering :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er komt altijd wat vanaf, met de topopbouw is niets mis maar toen ikd ie fotos zag denk ik toch 'nat of koud' als vakman al zei

 

gewoon niet alle 4 hetzelfde behandelen, anders zie je nog geen verschil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik me voorstellen Huff en je zet me dan toch weer aan het denken. Ik heb tot nu toe de hele cyclus water van boven gegeven en slechts 3 keer van onderen. Misschien dat ik de tensiometers verkeerd gebruik en kun je me corrigeren of bijvallen, maar vanaf het eerste gebruik en bij bewatering van boven zakt de waarde tot meestal 28-50 mbar. Ik weet dat 50 mbar of minder wordt beschouwd als vochtig, echter, vaak na 24 uur geeft deze weer een keurige 120-160 mbar aan. Wanneer ik besluit om minder te geven zal dit denk ik altijd resulteren in 2x daags water geven, natuurlijk afhankelijk van de fase, toegegeven, nooit gedocumenteerd.

Toen 3 dagen geleden de klauw begon, ben ik natuurlijk meteen gaan surfen en om een verkeerde watergift uit te sluiten heb ik zelfs 1 dag geen watergift gedaan wat resulteerde in een waarde van 465mbar, wat veel te hoog is. Volgens mij is het de bedoeling dat deze zeker niet oploopt boven de 200 mbar, vandaar dat ik natte voeten niet mogelijk achtte en blokkade des te reeeler.

Maar goed, ik heb de hoeveelheid water nooit opgeschreven in een boekje, gewoon geen zin, maar zal dat nu wel gaan doen, het instrument is immers voorhanden om dit nog nauwkeuriger af te stemmen en ga proberen de waarde continue tussen 80 en 120 te houden...

 

De 3 keer dat ik water heb gegeven van onderen hoefde ik tenminste 1 tot 2 dagen niet meer terug te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu de klauwen toevallig al wat minder?

 

En ik geef het meeste gewoon van onderen (water) , en ook om de 2/3 dagen normaal.

Alleen als ik wat toevoeg aan het water giet ik het in de potten, minimaal 1 x per week dus ;)

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vak. Net gaan kijken, helaas. Ik zie idd over de hele linie dat men aan de fundering is begonnen, de indica's die laten vooral de laatste dagen een "handen omhoog of...." zien waar je volgens mij u tegen zegt. Ook dat was een indicatie voor mij dat het met de watergift wel goed zit en een blokkade bij de Sativa steeds meer aan de orde.Ik moet wel zeggen dat ik van meet af aan de indruk heb dat ik eigenlijk tot een select groepje behoor die juist te weinig voeding heb gegeven. De ph opmerking van Huff zette me aan het denken, maar het was niet eens de indica waar ik zorgen over had, kan me vergissen of het een overleving is of een heuse opleving van deze dames, maar ben naar aanleiding van Huff en de klauw bij de sativa gekomen tot een stikstofoverschot ? Ben vervolgens eens even goed gaan kijken op het flesje bloeivoeding van Plagron en zag dat dit een organisch-minerale meststof was, waarna ik dus dacht : bij een stikstofoverschot kan deze bloeivoeding niet goed meer zijn, aangezien deze ook mineraal is.

 

Het enigste wat ik mij nu kan bedenken is :

* bekijken wat de komende dagen het effect is van de ingeharkte palmboomas

* de bacto verhogen naar 2, misschien wel 3x in de week

* de bloeivoeding en gifte aanzienlijk verhogen

* diezelfde bloeivoeding zo snel mogelijk vervangen door de organische Kalong Bloom

 

Wat denk jij :huh: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat voor blokkade hier de oorzaak van is .

maar ik heb in al die jaren op wf nog nooit meegemaakt dat planten in deze staat het nog gingen redden .

als je er nog meer meuk in gooid en je bloeid ze af dan heb je girlscoutbitterkoekjeswiet .

gooi er es een paar weken gewoon schoon regenwater bij .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgaande op de gele bladeren zeg ik honger, maar of het komt door te weinig of door een blokkade durf ik je niet met zekerheid te zeggen.

Alleen naar de foto's kijkend zeg ik op dit moment te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honger in het kwadraat inc een tikkie te koud aan de paarse stelen te zien incl een tikkie te droog waardoor er een beetje te zure grond ontstaat omdat niet alles evengoed word omgezet naar hapklare brokken die ze nu zo hard nodig hebben in de volle bloei.

Een flinke slok bloeivoeding met een schep bacto erboven op, dan komen er nog best toppen aan. Waarom?, omdat ze nu zo een honger hebben dat ze evengoed ontploffen.

 

Oppassen met deze plant want die heeft of teveel water gehad of ze staat niet goed in de luchtstroom aan de bladeren te zien.

gallery_48039_19625_4401022.jpg

 

Succes!!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is t nou te droog of te nat pg? Trouwens alw plagron biomineraal is, killt dit dan niet je bacteriën?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reactie jongens :verrygood .

De luchtstroom was sowieso al minimaal te noemen, maar ik heb gisteravond nog het ventilatortje verschoven en gericht op "the claw" en daar bovenop alsnog een klets bloeivoeding bij gegooid, Vanaf vandaag ga ik er nog 2 bij hangen van elk 24m³.

Ik ga een vleesthermometer regelen om te zien wat de temp van het grondje is.

Ik moet wel bekennen dat de temp van het voedingswater nooit hoger is geweest dan 20 graden, zal dit nu opschroeven.

De laatste nachten is het wel erg koud geweest. Ik ga nu ook de min-max eens hangen bij de aanvoer op de logeerkamer en dit eens de komende dagen in de gaten houden. De verwarming staat daar altijd tussen de 18 en 19 graden, maar ben benieuwd wat eruit gaat komen onder bij de aanvoer, zeker in de nachten.

De mooie glinsterende etiketjes van Plagron (waar 100% natural op staat), daar heb ik nu ook mijn bedenkingen bij Jay, beetje naief van mij, maar dacht dit 100% organisch was,nooit gecontroleerd, de bloom is dat zeer zeker niet.

Ik denk nog steeds dat ze niet te nat hebben gestaan Jay en ook niet te droog, heb dat eerder geprobeerd zo duidelijk mogelijk uit te leggen waarom ik dat denk, maar goed, ik ben zeker niet de expert hier en kan alleen maar proberen om jullie zo goed mogelijk van de juiste feiten te voorzien. Heb nu sinds een weekje ook een thermometer onder bij de stam, hier geeft deze iig met de lampen aan, een temperatuur aan van 20-24 graden, zal hier zeker ook eens op gaan letten met de lampen uit.

Maar zoals gezegd, ik prik er een vleesje in, ga de temp bij de aanvoer controleren and......i will keep you informed, thanks gys !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor grond heb je Greentje ?

 

Ik mix er altijd een deel cocosgrond bij voor de luchtigheid en betere ontwatering,je wilt geen bak met modder als grond.

Ik heb ook lavagrind in mijn grond gemengd voor extra lucht inplaats van lelijke kleikorrels of perliet.

Zo heb je nooit te natte grond,en je bodem leven houd er ook van.

 

 

Als het ligt aan de nachttemperatuur kun je verwarmingskabeltjes/matjes gaan gebruiken voor als de lamp uit is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Royal mix van Plagron, aangevuld met

* gemalen vulkaangesteente

* wormenmest

* vispoeder

* zeewierpoeder

 

Wat hier ontbrak was dus de lavameel en de palmboomas, kreeg beiden pas veel later binnen. Ben toen als vervanger voor de lavameel gauw naar het tuincentrum gegaan en de gemalen vulkaangesteente gehaald (poedervorm)

En heb enkel en alleen bij het overpotten 2 schepjes myco erin gekwakt, mogelijk dat ik dit ook al eerder in het grondje had mogen doen en misschien te weinig blijkt voor de symbiose.

 

Als het aan de nachttemperatuur ligt zal ik die matjes zeker overwegen. Voor die kabels had ik eerder al eens gesnuffeld, maar volgens mij stond mij bij dat ervaringen van mensen was dat de temperatuurverhoging maar gering was, of niet (tenminste, als je die kabels bedoelt die in de aanvoer gelegd worden) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ....Operation " Free Purple Bud " van start gegaan. De schoonheidsprijs gaan we wel een andere keer voor jongens

gallery_48039_19625_4451256.jpg

 

gallery_48039_19625_3996644.jpg

 

De temp aanvoer gaan we meten. Heb deze daarna nog wat verder in de aanvoer gehangen...

gallery_48039_19625_1769807.jpg

 

temp grond gaan we vanaf nu ook regelmatig controleren. Lampen 1 uur aan 19,5 graden, paar uur later 21, lampen uit volgt nog

gallery_48039_19625_2043500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen stikstofgebrek door te natte bodem.

Draineren de potten voldoende?

Je doet niet eerst afzuren en dan de voeding er pas bij ofzo? Dat zoiets je ph te ver omlaag haalt?

Voor de watergift zou eens per 2 à 3 dagen toch echt voldoende moeten zijn. Misschien een weekje proberen met een ph > 6,5, dat je zeker weet dat ie voldoende stikstof op kan nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben met een groene lamp naar binnen gegaan om de grondtemp te meten, deze lag op 20 graden en aanvoer 19,5.

 

Of de potten voldoende draineren ? Ik zou het je niet kunnen zeggen Joolzz, alhoewel de Royalmix me luchtig genoeg lijkt. Als je met tensiometers werkt loopt het er in mijn beleving sowieso nooit onderuit. Afzuren heb ik alleen in het begin overwogen, juist vanwege de hoge ph in mijn kraanwater en omdat ik twijfels had of het bodemleven deze al zou kunnen reguleren, echter nooit doorgezet.

 

Ik had gisteren in ieder geval nog een extra meter gekocht om het vochtgehalte in de grond te checken. Wanneer straks de tensio's aangeven dat ik kan bewateren, zal ik ook deze meter overal erin pluggen om te kijken en te vergelijken, zodat ik niet blind vaar.

 

Misschien dat ik zelf nog iets opnieuw kan verhelderen. Omdat ik vrij snel met verbrande puntjes te maken had bij de indica's is er een periode geweest dat ik ruim 3 weken alleen maar kraanwater heb gegeven, met af en toe bacto. De Bloom raakte ik al nauwelijks aan, de grow eerder,zo niet nog minder. In principe kan ik meegaan in het verhaal dat ik juist (veel) te weinig voeding heb gegeven. Hoewel Plagron aangeeft dat de organisch-minerale bloom geschikt is om biologisch te kweken, ga ik in principe wel de bacto gifte nu verhogen, nu ik ook voeding verhoog naar maximaal.

 

@Jaymaestro; Trouwens als plagron biomineraal is, killt dit dan niet je bacteriën? Dit zinnetje blijft wel hangen Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp ik nou goed dat je nog steeds groeivoeding gaf? https://www.cnnbs.nl/stikstofoverschot-bij-wietplanten/ kijk of je blad diepgroen is zou ik zeggen. De foto's hier kunnen misschien een fout beeld geven ivm camera instellingen. Bij nader inzien, een dergelijk stikstoftekort in deze fase is dat reeel? Anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, eigenlijk net een beetje te fris.

 

En de temp in je pot?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...