Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greentjeonatrip

Greentje On Several Trips: First Attempt 4X Purple Bud

Recommended Posts

Kijk, was al benieuwd of er na het bouwen al leven was. Gaat prima zo toch, Toppen goed gelukt, plantjes groeien lekker. Zou me vooral niet te druk maken over allerlei randzaken. Zolang je er niet teveel op gaat gooien komt het allemaal wel goed gok ik. In de winter doe ik altijd 25/18 graden en in de zomer is het over het algemeen 28/22 graden. Dat is tot dusver altijd goed gegaan. En de LV die wil ik gewoon niet weten. Dan ga ik me alleen maar zorgen maken. haha. En iets er aan doen zonder weer extra apparaten neer te zetten gaat hem toch niet worden bij mij. "ignorance is bliss" in dit geval.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraagje : zou het zinvol zijn om in deze setup een poging te doen om te scroggen ? De reden waarom ik dit vraag is dat ik volgens mij had gelezen dat 'vrouwelijke zaadjes' in het algemeen niet zo happig zijn op scroggen, toppen, etc. en dat deze zelfs een mannetje kunnen gaan worden van de stress... Verder zie je nu echt goed in deze kruising dat er 2 tamelijk compact blijven en 2 andere (aan de buitenkant gezet) een meer open structuur hebben en afstand lijken te nemen....

Het toppen lijkt ze in ieder geval niet te deren, je ziet dit vooral wanneer je de laatste foto bekijkt t.o.v. een aantal dagen geleden. Ik was eigenlijk van plan om nog een 2e keer te toppen, een node onder de getopte, maar weet niet zo goed wat wijsheid is nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan altijd natuurlijk, maar dat ongelijke kan je ook nog oplossen door de buitenste een beetje te knakken straks. Of nog een keer toppen Zelf doe ik het met ijzer draad. Ring van ijzerdraad aan de buitenkant. En dan daar weer ijzerdraad aan je plant. Kun je het zo een beetje vouwen en hoef je niet een hele scrog setup om je planten te bouwen nu. Scroggen is leuk, maar niet altijd even handig ben ik al achter. Daarbij dat kan allemaal nog bijtrekken. De kleinste plantjes eindigen nog wel is als de beste grootste brengers. Wanneer straks die klok om gaat schieten ze de lucht in over het algemeen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou nu nog kunnen scroggen, maar beter bind en knak je ze ( tot 3e week bloei) . Scroggen met meerdere planten in een net kan vervelend zijn plus het is veel meer werk met oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr.2 vanaf links. Wat een beauty

Vind ik ook! Maar Jay...ik zag dat deze na het toppen teruggegaan is van 9 naar 5 vingers, kan zijn dat ik niet goed gekeken heb, maar is dit normaal of betekent dit dat het slechter aan het worden is met de gezondheid..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuig naar de badkamer uit en het vrouwtje had als eens eerder een opmerking gemaakt dat wanneer ze 's ochtends de badkamer inloopt ze " een fractie van seconden" het welbekende geurtje ruikt. Nu had ik gisteren de deur maar eens volledig dichtgemaakt en idd...vanochtend....een paar seconden....en weg was het. Ik had een 250 m³filter (ook nog reserve gehaald) van Empire gekocht en buisventilator 240m³. Als ik daar zo over nadenk en de badkamer bij wijze van spreken dus 12 of 24 uur helemaal dicht is en je loopt vervolgens ineens binnen en ruikt het dan een paar seconden, dan zou ik zeggen : het is te verwaarlozen en met de deur op een kier ga ik waarschijnlijk niets ruiken. Omdat ik nog niet eens in de bloeifase zit wil ik jullie toch de vraag stellen : Dien ik er rekening mee te houden dat ook een (goede) koolstoffilter bijvoorbeeld maar 95 of 98% van de geur wegneemt, of moet ik het hier toch gaan zoeken in de aansluiting (wat ik vreemd zou vinden daar ik toch het een en ander met slangklemmen behoorlijk heb aangedraaid) ?

 

p.s hoge lv is uitgesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had wat twijfels over deze poederverstuiver (rond de 30€), maar net even getest bij mij in de tuin en moet zeggen.....daar kan mijn lomp handje niet tegenop....

gallery_48039_19625_2093154.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou nu nog kunnen scroggen, maar beter bind en knak je ze ( tot 3e week bloei) . Scroggen met meerdere planten in een net kan vervelend zijn plus het is veel meer werk met oogsten.

 

Er is niks vervelends aan hoor Jay :P Het stelt geen ... voor, en oogsten gaat net zo simpel hoor. Tak onder het net doorknippen en er van boven uitpakken, aangezien je onder het net dieft blijft er niks haken ofzo ;)

 

En dat knakken in het begin van de bloeifase geeft ze zoveel stress, als je geen stabiel soortje hebt krijg je mss wel ballen in de kast :o

 

Ik deel je mening dus niet :hug: maar dat mag toch wel :likken:

 

 

@Green je aansluitingen allemaal met plakband afplakken, met van die zilveren tape ;)

En die vingers, dat is normaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg dat toch niet gemanaged met dat ventilatortje, maakt niets uit hoe ik deze ophang, heb toch het idee dat dit teveel stormt. Blaadjes bewegen toch wel wat meer dan 'lichtjes op en neer' en dan blaast deze zelfs al horizontaal boven de lamp. De jongen van de shop vertelde mij overigens dat hij de ventilator pas aanzet wanneer de bloeifase ingaat, maar goed, ik ga toch uitkijken aar een zwenkventilatortje met nog minder vermogen dan 20w...

 

Ik denk erover om vanavond nog eenmaal te toppen, in de zijscheuten boven ergens en dan nog de onderste zijscheuten wegknippen....een paar daagjes wachten en dan de klok om !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de onderste wegknippen?

Je led heeft voldoende dieptestraling en je hebt nog ruimte genoeg in je hokkie, als je ze laat zitten komen ze wel mee omhoog en komen er nog leuke topjes op ;)

 

 

Zoiets arctic-cooling-pc-ventilator-f12-pwm-12-cm.jpg?x=520&y=520 werkt ook goed.

 

En dan deze universele-ac-dc-adapter-spanning-uit-3-4.5-5-6-7.5-9-12-volt.jpgals voeding, op meerdere standen instelbaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh....De gedachte was eigenlijk : wat onder weggaat, daarvan gaat meer energie naar boven en had dit ook op een simpele tekening gezien bij het toppen, maar idd genoeg dieptestraling. Dan laat ik het bij de zijscheuten boven. Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat het vrij absurd is om voor een zwenkventilatortje te gaan, terwijl de ruimte maar 60 breed is. Bovenstaande bij Conrad bestellen ? Kan in deze behuizing mooi 2 verstelbare koordjes haken zie ik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijvoorbeeld ja, goede leverancier.

Van de lader even het stekkertje afknippen en de draadjes verbinden, heb je een soldeerboutje?

Werkt het beste, ook wat krimpkous bestellen dan ;)

 

En dan gewoon de zwarte aan de zwarte, de rode aan de zwart-witte

Share this post


Link to post
Share on other sites

An exciting story for the weekend...:

 

Dames net voor de 2e keer getopt. Ik had gewoon een simpel effectief schaartje gekocht bij de action voor 39 cent, prima mee getopt de 1ste keer,niks mis mee, kom ik dan toch vervolgens aan met zo'n nieuw " gebogen nageltangetje" (teennagels), omdat ik dan toch denk dat dit weer net ietsje beter is. Op zich niets mis mee............zolang je dat tangetje dan ook maar enigszins verticaal vasthoud op het moment van toppen.....

Ik vrees dat bij uitgerekend de little queen het nog maar zeer de vraag is of 1 scheutje het "franse-slag-werk" gaat accepteren.

We hebben de gok gewaagd en gaan zien of dit een ijzersterke dame is die dit als een peuleschilletje opvat. We laten ze even een paar uur bijkomen en dan schieten we een foto.

Kom erbij mensen, pak een stoel, de spanning is om te snijden !

I'll be back....

 

 

(ook een manier om het te verpakken ipv te schrijven dat ik het verneukt heb)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijvoorbeeld ja, goede leverancier.

Van de lader even het stekkertje afknippen en de draadjes verbinden, heb je een soldeerboutje?

Werkt het beste, ook wat krimpkous bestellen dan ;)

 

 

ik zie op conrad keuze tussen bijv 24m³ , 36m³, 66m³ ventilatortjes. Welke zou jij me aanraden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, das een goeie. Heb eerlijk gezegd geen idee welke ik zelf in gebruik heb :innocent: 24 lijkt me wel voldoende opzich, maar je kunt de 36 natuurlijk gewoon wat zachter laten draaien.

66 lijkt me wat overdreven, dan waaien ze weg ;)

 

 

Ennuh, rustig aan met de voeding. Of hebben ze wat kort op de lamp gezeten?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die gele randen is niet OK idd. Paarse stelen ook. Dat zijn wel wat tekenen van onrust, maar wat vakman zegt.... ff in de gaten houden. Vooralsnog kan het ook door het toppen komen en gerommel met sproeien, daar zie ik wat resten van, En ... nou ja goed. Het zijn net baby's gewoon een beetje rommelen en hopen dat het goed komt door proberen :P Vooral op je nieuwe kronen letten. Zolang die maar goed blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef heren, volgens mij zitten jullie beiden dicht bij de bron.

Een weekje geleden meende ik de gele bladpuntjes al te bespeuren en vanaf dat moment alleen maar water. Lijkt me verstandig dat we hier maar even mee doorgaan. De verlichting houd ik globaal wel in de gaten, beneden 35 cm is in ieder geval 'not done', maar ik vergeet nog weleens consequent de lamp iedere dag mee omhoog te laten gaan en misschien dat de compacte dames hier toch wel gevoelig voor zijn, de zijlijn deert het in ieder geval niet.

Het is alweer zo'n moment van decisions. Ik had een gaaspaneeltje gekocht en deze er al op willen knallen, alleen de littles weerhouden me er nu van. Toppen, sproeien, zou heel goed kunnen hoor, paarse steeltjes, ik weet het niet, zijn toch purple buds, hoe dan ook, de onrust is er ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen zorgt voor wat paarse steeltjes, das normaal. De nieuwe uitgroei wordt/is gewoon groen. Geen zorgen over maken

En dat gele lijkt me van de lamp te komen, te kort erop vind dat kleine blad niet fijn. Je ziet ook wat "kano-verschijnselen" lijkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op lightburn van de led inderdaad. Zorg dat je de bladeren droog houdt. Wat zijn je temperaturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...