Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kaak

Afgezogen Lucht: Waarheen?

Recommended Posts

Derhalve acht ik de kans, dat jij als enkele woning ZOVEEL lucht in die centrale schacht weet te pompen, dat de mechanische ventilatie van andere woningen niet eens hun lucht erin geperst krijgt en er zelfs sprake is van terugslag van lucht, zeer minimaal.

 

Je eigen huisklimaat zal natuurlijk wel nadelige gevolgen ondervinden omdat er weinig speling overblijft om nog lucht uit je eigen woning te verversen, dus vaker ramen open zetten etc.

 

1500m3 afblazen in een 15m2 badkamer met als enige afvoer een mechanisch ventilatie kanaal is niet genoeg lucht om in het centrale kanaal problemen te geven als daar 325m3 is ingeregeld?

 

Klimaat in de woning.. die zal met een afzuiging van 1500m3 ipv 325 op standje 3 erop achteruit gaan omdat er niet genoeg over blijft?

De afzuiging wordt zwaar opgevoerd met die 1500m3 en de luchtverversing in de woning wordt met een factor X zo ook opgevoerd.

Hoe kom je bij minder over blijven?

 

@vakman

precies, zonder die doorslagklep geen goedkeuring op het systeem door de brandweer en heeft iedereen in geval er wat gebeurt een zeer groot probleem met de verzekering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus terwijl er nooit iemand geopperd had om de gehele afzuiging op de mechanische ventilatie aan te sluiten, komen we zo tot de conclusie dat het evt toch nog een optie is, Kaak. haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel mensen zetten die ventilatie doppen wel niet dicht onder het motto: anders stook ik voor de vogels.

 

Ik zou zeggen sluit em eens aan en kijk of je andere ventilatie gaten nog steeds zuigen ipv blazen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al zijn er terugslagkleppen geinstalleerd, het blijft een mechanisme, en mechanismes kunnen slecht werken, slijten en kapot gaan. Bij deze optie is de risicofactor m.i. te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nuttige info. Ik heb eerder altijd de lucht van m'n 1000W tent in de DR120 in de mechanische afzuiging geperst. Zat op de derde verdieping, grote afzuiger op 't dak van de 6e. Nooit iets van de bovenburen gehoord maar wel risicovol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...