Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrGDK

Rood Lampje Op Kachel?

Recommended Posts

juist buiten zijn autoflowers ideaal, omdat je ze niet in de herfst af hoeft te bloeien

 

Vanwege onder andere het stroomverbruik kweek ik autos (bijna) nooit binnen)

 

Maar autoflowers staan langer onder 't licht maar wel een stuk korter. Volgens mij is 't voordeliger als 'normale' soorten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

korter? Een autoflower bepaalt zelf wanneer hij gaat bloeien en dat is relatief snel. hierdoor heb je een kortere groeiperiode maar zullen ze dus ook kleiner blijven. maar een fotoperiode plant kun je ook gewoon snel op 12/12 zetten. dan ben je ook sneller klaar met een kleinere plant.

 

het feit dat je die controle mist is mijns inziens het grootste nadeel van auto's maar energiezuiniger zijn ze zeker niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

korter? Een autoflower bepaalt zelf wanneer hij gaat bloeien en dat is relatief snel. hierdoor heb je een kortere groeiperiode maar zullen ze dus ook kleiner blijven. maar een fotoperiode plant kun je ook gewoon snel op 12/12 zetten. dan ben je ook sneller klaar met een kleinere plant.

 

het feit dat je die controle mist is mijns inziens het grootste nadeel van auto's maar energiezuiniger zijn ze zeker niet

 

Ik ben nog niet helemaal overtuigt... Je hebt geen controle inderdaad maar autoflower is ongeveer in 10 weken klaar... Dat haal je nooit met een normale soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 weken is al snel voor een autoflower. en waarom zou je niet een soort die 7 weken bloeitijd heeft, 3 weken na ontkiemen op 12/12 kunnen zetten?

 

houd ook rekening met het feit dat je autoflowers liever niet verpot. en als je vanaf dag 1 met grote potten zit, zit je dus ook aan meer te belichten oppervlak en dus aan meer stroomverbruik

 

en reken eens uit hoeveel uur je aan extra stroom verbruikt over een periode van 8 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 weken is al snel voor een autoflower. en waarom zou je niet een soort die 7 weken bloeitijd heeft, 3 weken na ontkiemen op 12/12 kunnen zetten?

 

houd ook rekening met het feit dat je autoflowers liever niet verpot. en als je vanaf dag 1 met grote potten zit, zit je dus ook aan meer te belichten oppervlak en dus aan meer stroomverbruik

 

Ik heb nu 35 kleine potjes die allemaal net onder 1 lamp passen, het zijn best grote potjes en als ik die voorzichtig overpot dan raak ik de wortels echt niet. Die kans heb je wel met kleinere potjes. zodra ze ontkiemt zijn gaan ze die potjes in en hou ik ze 24/24 onder de lamp tot ze +/- 3 blaadjes hebben, dan gaan ze de 11 l potten in en gaan ze onder 2 lampen (400 w), uiteraard voorzichtig en met liefde overgepot. ;-) Dan op 18/6 tot de oogst... Ik ben nu met m'n schemaatje bezig wat voeding betreft (Biobizz starterspakket) dat ik moet afstemmen op autoflower want het bijgevoegde schema is voor 'normaal'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een optie hoor, maar met verpotten heb je hoe dan ook tijdverlies en autoflowers kweek je nou eenmaal tegen de klok.

 

verder prima allemaal en ik wens je succes ermee. Alleen vanuit een het oogpunt energieverbruik is het minder voordelig. Dat is gewoon een simpele rekensom.

 

vergeet je geen verslagje bij te houden tegen die tijd? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een optie hoor, maar met verpotten heb je hoe dan ook tijdverlies en autoflowers kweek je nou eenmaal tegen de klok.

 

verder prima allemaal en ik wens je succes ermee. Alleen vanuit een het oogpunt energieverbruik is het minder voordelig. Dat is gewoon een simpele rekensom.

 

vergeet je geen verslagje bij te houden tegen die tijd? ;)

 

Ga ik zeker doen!

Ik zal in de toekomst zeker ook 'normale' soorten proberen hoor, ben erg benieuwd hoe 't allemaal gaat lopen... Je zult het tzt lezen/zien in 'n verslagje hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N gewone soort niet in 10 weken klaar?

Ik weet t niet.. maar mijn rondes hebben nog nooit 10 weken geduurd.

Zelfs wel s n ronde PP gedraaid in 10 weken INCLUSIEF het maken vd stekken en alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N gewone soort niet in 10 weken klaar?

Ik weet t niet.. maar mijn rondes hebben nog nooit 10 weken geduurd.

Zelfs wel s n ronde PP gedraaid in 10 weken INCLUSIEF het maken vd stekken en alles.

 

Maar dat gaat toch wel ten koste van de opbrengst lijkt me... Ik ga 't allemaal lekker proberen. Na een paar rondes kan ik hierover meepraten... Eerst maar 's starten en lekker experimenteren met verschillende soorten, verschillende tijden, verschillende voeding etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snelle soortjes nemen... 8,5wk S5, 9wk PP bv.

Stekken zijn zoinzo sneller als zaadplanten, en opbrengst is prima zolang je er maar genoeg per m2 zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fem kost veel minder licht, geen discussie mogelijk. afhankelijk van de soort natuurlijk. fem zijn ook betere brengers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een SpydrX ledbak gekocht. Merkte dat ze een week eerder klaar waren dan de planten die onder de HPS stonden. Ja, led is duurder, maar dat is een compleet andere discussie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een SpydrX ledbak gekocht. Merkte dat ze een week eerder klaar waren dan de planten die onder de HPS stonden. Ja, led is duurder, maar dat is een compleet andere discussie.

 

alleen geldt dat voor zowel auto's als fotoperiode's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reguliere planten waren bij ons ook n week sneller onder led, de autoflowers waar ik mee getest heb kan ik t niet van zeggen, maar ik ben voorzichtig geneigd te zeggen dat die ook wat sneller klaar zullen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers houden van een 20/4 cyclus,de gehele cyclus door.

Een autoflower bloeit naar de leeftijd v/d plant,maar dat zegt ECHT niet dat ze tegen lichtstress kunnen :rtfm:

 

Dus trek dat lampje eruit of verf em zwart of doe er iets aan.

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...