Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrGDK

Rood Lampje Op Kachel?

Recommended Posts

hallo, heb een mooi kacheltje gekocht met ingebouwde timer. Mooi dingetje maar als hij nog niet op de gewenste temperatuur is dan brand er een rood lampje... nu ga ik autoflowers kweken en vroeg me af of t kwaad kan... Anders moet ik dat kacheltje open maken om t lampje eruit te halen. Afplakken is niet te doen omdat tie op n rotplek zit en ook in het kacheltje je licht ziet branden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plak het lampje anders af

don't overthink it ;)

ST-5235827.jpg

 

Edit:nvm had niet tot het einde gelezen :D

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauwgom erop plakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik hier echt de enige die het probleem niet inziet van een klein lampje tijdens een autoflower kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower is toch niet afhankelijk van het aantal uur licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat zo zou zijn zou je autoflowers ook continu op 24/0 kunnen growen.

Dat doet volgens mij niemand, die 4-6 uur nacht is toch ergens goed voor kennelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien autoflowering planten niet van licht afhankelijk zijn om hun te vertellen wanneer ze moeten bloeien, kunnen ze gedurende hun groeicyclus blootgesteld worden aan 24-uurs belichting. Sterker nog, veel kwekers geloven dat 24 uur aan licht cruciaal is wanneer je autoflowering planten kweekt, omdat het ze mogelijk de beste kans geeft om groter te groeien in de groeifase en vervolgens op die manier te bloeien.

 

 

 

Bron https://www.royalqueenseeds.nl/blog-de-perfecte-lichtschemas-voor-autoflowering-cannabis-n319

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat zo zou zijn zou je autoflowers ook continu op 24/0 kunnen growen.

Dat doet volgens mij niemand, die 4-6 uur nacht is toch ergens goed voor kennelijk.

 

maar dat is het zelfde als dat de meeste mensen tijdens de groeifase van hun fotoperiodeplanten ook 6 uur donker aanhouden. Ik zou mijn autoflowers ook niet 24u volle bak geven, maar maak me in beide gevallen nooit druk om blootstelling aan minimale hoeveelheden licht. maar correct me if im wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren het kacheltje netjes uit elkaar gehaald en met een stukje zwart tape het lampje omplakt. ik ga nu starten met autoflowers die ik 18 uur in 't licht zet. Ik heb ook begrepen dat ze de donkerte wel nodig hebben om net ff wat beter te groeien.

Daarnaast zal ik ook vast wel eens 'normale' soortjes kweken en dan is het sowieso handig dat het absoluut pikdonker is in m'n tentje.

 

Ik wil mooie, niet alledaagse soorten gaan kweken. Opbrengst maakt me niet zo uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik de enige die niet zo heel erg geloof in het effect van een zwak brandend rood lampje tijdens de nachtperiode van de plant? In de natuur is het ook nooit 100% donker; denk aan sterren en maanlicht. Wordt dit niet een beetje overdreven allemaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik de enige die niet zo heel erg geloof in het effect van een zwak brandend rood lampje tijdens de nachtperiode van de plant? In de natuur is het ook nooit 100% donker; denk aan sterren en maanlicht. Wordt dit niet een beetje overdreven allemaal?

 

Dat was ook mijn gedachte wel een beetje maarja, ik probeer het zo te maken dat de dames een perfecte omgeving krijgen... Uiteindelijk wordt ik daar weer voor beloont met nog mooiere toppies. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zeggen dat ik dat stukje niet heel overtuigend vind.

 

in gebieden rond de evenaar worden vaak zelfs meerdere oogsten per jaar gedaan, omdat het het hele jaar tegen de 12uur licht is.

 

daarnaast groeien gefemniseerde planten hier ook gewoon buiten onder maan en stadslicht zonder problemen.

 

neemt niet weg dat ik het het risico niet waard vind om een lampje in je kweekruimte niet weg te werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 heb je alleen op de evenaar zelf en het gaat erom dat wij nooit volwassen planten afbloeien, we dwingen ze tot bloeien. Buitenplanten die niet verduisterd worden staan ook veel langer dan een binnenplant. Ik vind het een logisch verhaal.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

fair enough. maar waarom ze de evenaar en gefeminiseerd en gekruisd zaad erbij moeten halen..

 

ik heb in nederland op plekken met heel veel lichtvervuiling met gefeminiseerd zaad (zelfs met zaad afkomstig van hermas) nog nooit een hermafrodiet gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het zo, stel dat je problemen of tegenslagen hebt, was dat door het lampje of toch niet, volgende rondje weer laten zitten, of toch niet....

 

gewoon even fixen dus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflower beter 4 uur donker geven.

 

Geen 6 uur? Tja, ik heb ook wel eens gehoord dat je gewoon 24/24 de boel aan kan houden... Als het verschil in 'beter voor de plant' niet groot is tussen 6 en 4 uur dan heb ik liever 4 uur... Ik betaal de stroom en ik heb 2x 400 w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

betaal je liever meer stroom?

 

 

ik zou dan sowieso geen auto's kweken.

 

Oh, haha, foutje, 6 uur natuurlijk :dribble:

Ik ga binnenkort beginnen met m'n eerste binnenkweek en dan lijkt me werken met autoflowers wel ideaal. En tegenwoordig hebben ze echt wel hele mooie, lekkere soorten (dinafem & royal seeds). Ik ga de eerste paar ronden lekker experimenteren, ik heb nu al 4 soortjes voor de eerste ronde, kijken wat 't doet. Ik heb bijna al m'n spulletjes bij elkaar nu en ga in januari starten met de eerste run van +/- 35 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist buiten zijn autoflowers ideaal, omdat je ze niet in de herfst af hoeft te bloeien

 

Vanwege onder andere het stroomverbruik kweek ik autos (bijna) nooit binnen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...