Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pocketWarf

Opstart En Meteen Verslagske :)

Recommended Posts

na men set up was beslist en besteld en na enkele vragen en antwoorden eerder in dit forum, voeg ik meteen daag bij woord en maak dan ook men eerste verslag

 

 

had al 3plantjes staan, waar ik echt de soort niet van weet

en 2nieuwe zaalingen ( burmese kush)

 

er gaan er zoizo nog 1 of 2 weg. dit om plaats over genoeg over te houden.

 

 

 

 

moet juist nog een boutje hebben voor de fan, en een deftige timer.. die mechanise.. toch beter morgen een digitale gaan halen, minder gedoe..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar.. nu heb ik wel een probleempje.. die plantjes die ik al had.. die hebben fameus hun bladeren laten hangen... kweet dat dit in principe normaal is.. want ja ik heb ze beetje gestresseerd, maar deze komen normaal toch binnen het uur terug recht.

maar nu is dit al sinds gisteren avond. kom net thuis van men werk, en nu hangen ze nog harder naar beneden..

 

men eerste reactie zou normaal zijn: WATER!!! maar nu weet ik niet of dit wel een goed idee is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke medium gebruik je en wat en hoe vaak doe je voeden ? Wat voor temps en lv heb je op dit moment ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke medium gebruik je en wat en hoe vaak doe je voeden ? Wat voor temps en lv heb je op dit moment ?

 

ik gebruik terra professional plus van canna terra

vochtigheid zit nu op 30 wat volgens mij toch een pak te weinig is voor de moment..

en temperatuur zit nu op 23.6 maar de lampen zijn nu wel een uur en half uit..

 

voeding geef ik enkel een beetje rhizotonic voor de wortelgroei de stimuleren.

ph meter is op komst.. ( helaas)

 

en water en dus voeding 1maal per dag net voor de lampen aangaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 LV is idd erg droog voor zo kleine stekkies. Denk dat dat het probleem is. Ik had paar dagen mijn LV op +- 35 en toen ik die op ongeveer 55 LV had zag ik meteen een verschil. Terwijl de rest gwn hetzelfde was. Van wat ik kon zien op je fotos zagen ze er mooi groen uit. Ik had ze liever wat dieper overgepot voor meer steun. Maar dat heeeft er niks mee te maken.

Veel ervaring heb ik niet maar omdat niemand anders wat zei dacht ik, laat ik effe proberen want ik had hetzelfde probleem en toen de LV omhoog ging gingen de dames weer naar de kerk haha. Luchtbevochtiger had ik wel liggen. Dus dat was een snel oplossing voor mij. Duur is het niet.

Hopelijk heb ik je wat nuttig informatie gegeven.

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak er 5 potten van, ipv 3 potten en plastic flesjes, dan tl/spaarlamp/led tot ze geworteld zijn en water op kunnen nemen of als esko een stuk plastic tussen plant en lamp, kunnen die lummels meteen opgebonden worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak er 5 potten van, ipv 3 potten en plastic flesjes, dan tl/spaarlamp/led tot ze geworteld zijn en water op kunnen nemen of als esko een stuk plastic tussen plant en lamp, kunnen die lummels meteen opgebonden worden :P

 

yeaaaah i know.. maar moet er nog om gaan.. kheb nog geen goesting gehad om dit te doen.

 

kheb onder tussen ook met inlet veranderd. had er niet bij stil gestaan dat; wat er uitgaat... er ook moet worden in geblazen.. dus nu heb ik een buisje gelegd van de inlaat naar men raam. waarom men raam?? omdat ik zo vocht mee naar binnen trek waardoor hopelijk men lucht vochtigheid zal omhoog brengen..

 

zo een lucht bevochtiger.. waar haal je dit? heb er echt geen idee van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

om men LV probleem op te lossen.. was ik zo aan het denken, om een kookpot of iets dergelijks in men tent te zetten met een (propere) schoteldoek aan de zijkant.. zodat die als wiek werkt.. en eventueel nog een natte handdoek in op te hangen, of leggen..

zou dit veel helpen? of is dit pompen met de kraan in dit geval dicht??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je dat het gaat helpen. Vocht zal vast omhoog gaan als je de handdoeken nat houdt.

Kijk wel uit met koude nachten en hoge lv !!

 

Mijne luchtbevochtiger gwn bij de mediamarkt gehaald haha. Weet de prijs zo niet maar Ik vond het niet duur .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lv probleem is omdat je te veel watts per vierkantje cm aan plant hebt, dit kunnen ze niet aan, hang er een kleiner lampje boven en je problemen zijn weg..

 

je zuigt boven af, warme lucht gaat naar boven, je voert meer vochtige en koude lucht aan beneden, waar je plantjes staan, dus lekker heet en droog boven en koud en nat beneden, dat is toch geen klimaat?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lv probleem is omdat je te veel watts per vierkantje cm aan plant hebt, dit kunnen ze niet aan, hang er een kleiner lampje boven en je problemen zijn weg..

 

je zuigt boven af, warme lucht gaat naar boven, je voert meer vochtige en koude lucht aan beneden, waar je plantjes staan, dus lekker heet en droog boven en koud en nat beneden, dat is toch geen klimaat?

 

da zou een optie kunnen zijn.. moest ik een kleinere lamp hebben...

de hand doeken werken iets of wat... ik zat vandaag op 45% en heb men tempetuur meter ver hangen.. en kweet niet of het echt zal helpen, maar heb ook die 3 "oudere" planten een beetje onder de handdoeken gezet. zodat ze minder intense licht inval krijgen, maar wel hun warmte..

 

maar.. zoals ik al eerder zei; 1 tot 2 van die drie gaan waarschijnlijk nog weg.. dus echt verlies doe ik er me niet mee :P

 

de 2 nieuwe doen het redelijk goed. zijn nu ongeveer een kleine 20cm van op de grond gezien.

 

maar .. je zegt inderdaad dat ik bovenaan afzuig en onderaan inzuig. klopt.. maar ik heb eerlijk gezegd nog nergens een andere optie gezien..

 

is dit dan een mogelijk heid? ga je dan het probleem niet omdraaien.. te nat en te warm?

 

just asking :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso mn filter aan de andere kant van de tent hangen, dan heb je geen bochten in je slang en een veel beter rendement van je luchtstroom. Als het licht uit is kan je uitblaas ook wel uit, komt de vochtigheid ook ten goede. Zulke kleine plantjes ruiken ook niet, dus dat is geen probleem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je dat het gaat helpen. Vocht zal vast omhoog gaan als je de handdoeken nat houdt.

Kijk wel uit met koude nachten en hoge lv !!

 

Mijne luchtbevochtiger gwn bij de mediamarkt gehaald haha. Weet de prijs zo niet maar Ik vond het niet duur .

 

tot nu toe zit ik mooi tussen de 21.5 en 24 graden " 's nachts"

 

kga er toch eens naar kijken morgen ofzo..

 

Ik zou sowieso mn filter aan de andere kant van de tent hangen, dan heb je geen bochten in je slang en een veel beter rendement van je luchtstroom. Als het licht uit is kan je uitblaas ook wel uit, komt de vochtigheid ook ten goede. Zulke kleine plantjes ruiken ook niet, dus dat is geen probleem.

 

achteraan bedoel je dan? of gewoon de rechterkant ( als je er voor staat)

of op zen kop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het goed komt. Zijn ze inmiddels bijgetrokken of hangen ze nog steeds ?

Post wat leuke picca’s voor ons haha. Ben benieuwd hoe ze deruit zien (:

Peace ✌🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso mn filter aan de andere kant van de tent hangen, dan heb je geen bochten in je slang en een veel beter rendement van je luchtstroom. Als het licht uit is kan je uitblaas ook wel uit, komt de vochtigheid ook ten goede. Zulke kleine plantjes ruiken ook niet, dus dat is geen probleem.

 

achteraan bedoel je dan? of gewoon de rechterkant ( als je er voor staat)

of op zen kop?

 

Nou, als ik de foto bekijk dan zie je de filter aan de lange kant van je tent hangen. Aan het einde de slang met de fan. In die slang zitten 2 haakse bochten, dus daar raak je flink wat capaciteit kwijt. Als je de filter aan de andere lange kant van de tent hangt dan hangt ie recht voor het gat in de tent en kan de slang recht naar buiten. Dit is veel beter voor de luchtstroming.

Wat jij met rechts bedoelt weet ik niet want ik weet niet vanaf waar jij er voor staat. Als je rechts bedoelt zoals de foto genomen is, dan ja, rechts ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou sowieso mn filter aan de andere kant van de tent hangen, dan heb je geen bochten in je slang en een veel beter rendement van je luchtstroom. Als het licht uit is kan je uitblaas ook wel uit, komt de vochtigheid ook ten goede. Zulke kleine plantjes ruiken ook niet, dus dat is geen probleem.

 

achteraan bedoel je dan? of gewoon de rechterkant ( als je er voor staat)

of op zen kop?

 

Nou, als ik de foto bekijk dan zie je de filter aan de lange kant van je tent hangen. Aan het einde de slang met de fan. In die slang zitten 2 haakse bochten, dus daar raak je flink wat capaciteit kwijt. Als je de filter aan de andere lange kant van de tent hangt dan hangt ie recht voor het gat in de tent en kan de slang recht naar buiten. Dit is veel beter voor de luchtstroming.*

t rechts bedoelt weet ik niet want ik*weet niet vanaf waar jij er voor staat. Als je rechts bedoelt zoals de foto genomen is, dan ja, rechts ;)

beide zijden zijn even lang hoor.. tis 80*80*160... dus enige wa ik dan kan denken van lang zijde.. is dan recht op?.. toch? maar dit heb ik nog nergens gezien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijne gewoon zonder luchtslang. Direct aangesloten met ducktape. Luchtslang gebruik ik om de lucht naar buiten te leiden. Zo verlies je geen zuigkracht. En met de thermostaat op mijn buisventilator controlleer ik zo de temperatuur in de tent.

 

Viel me ook op dat je nogal een grote filter hebt staan voor zo een kleine tent. Niks mis mee maar je hebt dan wel minder ruimte om het beter te talen passen.

 

Peace ✌🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze dus enkele fotokes van hoe ze er nu uitzien,

 

1van de 3 oudere is al een heel stuk bij gedraaid, nu hoop ik dat die andere besluiten het zelfde te doen.. maar dit zullen we wel ontdekken.. :)

 

gallery_33996_19612_3180165.jpggallery_33996_19612_5989607.jpggallery_33996_19612_5850783.jpggallery_33996_19612_279861.jpg

 

 

alle tips zijn welkom! ;)

 

ik ga morgen toch gaan kijken voor een luchtbevochtiger.. zijn er dingen waar ik moet op letten hierbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp zou lager mogen als ik even de strek bekijk.

 

Misschien minder water geven ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp zou lager mogen als ik even de strek bekijk.

 

Misschien minder water geven ook :D

 

die hangt nu op meter van..

ze hebben sinds eergisteren geen water meer gehad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doorzichtig plastic zakje over de potten/plantjes helpt ook om de lv op te jagen.

Misschien dat je ze daarmee nog kan redden, want ze zijn flink zielig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

die hangt nu op meter van..

ze hebben sinds eergisteren geen water meer gehad. :)

 

Hang ze maar lager ±10% van je wattage (bij hps)

250 W = 25cm

400 W = 40cm

600 W = 60cm

1000 W = 100 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de kliko ermee en opnieuw beginnen, dit is zonde van de tijd en moeite!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die afstanden gelden voor gezonde planten, deze zielepietjes hebben niet voldoende puf voor een dikke klets licht op hun koppetjes.

 

Vakman heeft gelijk, dit is gewoon plantenbeulerij, euthanasie is een eerlijke keuze in dit geval.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

e voila nu we enkele dagen verder zijn en wat hebben bijgeleerd.

 

even al een update.

ik weet dat merendeel van de mensen die hebbe gereageerd deze planten zouden weggedaan hebben .. maar ik ben ne koppige mens..

 

dus.. heb me een luchtbevochtiger gekocht, en men lamp wat vehoogd.

en heb toch 2 van de 3 slechte kunnen redden. ze doen het al een pak beter, en denk wel dat ze er mooi gaan door komen.

gallery_33996_19612_2780608.jpg

 

 

gallery_33996_19612_2017173.jpg

 

gallery_33996_19612_1665699.jpggallery_33996_19612_379299.jpg

 

 

merci terug voor de reacties en de hulp. en pointers. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...