Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SmokingLo

Temperatuur In Kweektent Met Led Te Laag

Recommended Posts

Beste mensen,

 

ben voor het eerst binnen in een kweektent gaan kweken. Compleet setje van 60x60x150 met 90 Watt LED lamp.

Nu wil het zo zijn dat deze tent in mijn slaapruimte boven staat in mijn huisje. Ik heb daar slechts 2 leefruimtes, beneden waar de woonkamer/keuken en douche zitten en boven zit onze slaapkamer en opslag en dergelijke.

 

In die ruimte is het in de herfst/winter vaak behoorlijk koud. Ik kom met mijn temperatuur in de tent niet boven de 18,6 graden uit tot nu toe. Het vervelende is dat als ik de thermostaat hoger zet het slechts tijdelijk is, die zit namelijk beneden en daar is het iets beter geïsoleerd.

 

Hoe kan ik de temperatuur in de tent hoger krijgen? Ben bang dat mijn zaadjes anders niet eens boven gaan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een electrisch kacheltje.

 

Of de CV beneden uitdraaien en boven niet. Dan termo op 22 zetten, en hij gaat vanzelf loeien. Omdat het beneden uit staat, zal het nooit 22 graden worden en daardoor boven steeds warm blijven. Het probleem alleen wat je dan krijgt, is dat het heel erg warm gaat worden, want je termo blijft roepen: het moet warmer, want het is nog steeds geen 22.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de tent op een kleine verhoging staan en niet op de koudere vloer, alle beetjes helpen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoneklep aansluiten op de Cv in de kamer waar die tent staat, dan kun je de temp daar ook regelen met een thermostaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperaturen zijn gewoon veel te laag... 18.6 is al aan de lage kant met licht uit.. met licht aan mag daar wel n graad of 7-10 bij op anders wordt t nooit wat.

Bijverwarmen met warmtemat, of kachel met licht uit, met licht aan n paar gloeilampen/kachel/warmtemat oid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperaturen zijn gewoon veel te laag... 18.6 is al aan de lage kant met licht uit.. met licht aan mag daar wel n graad of 7-10 bij op anders wordt t nooit wat.

Bijverwarmen met warmtemat, of kachel met licht uit, met licht aan n paar gloeilampen/kachel/warmtemat oid...

 

Heb al eens iets gehoord over zo'n warmte mat, hoe werkt dat dan? En waar zijn die te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/123749-nieuwe-kast-wat-voor-een-verwarming-nodig/page__st__20__p__1479047__hl__+oude%20+rocker__fromsearch__1#entry1479047

 

Hier hebben ze het over een warmtesnoer, eventueel in de pot.

Geeft dan wel warmte waar het nodig is, als ik het goed heb moet vooral het medium op temperatuur zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t niet warm in de tent is wordt t nooit wat.. zonder +/- 26'C met licht aan vallen alle processen in de planten bijna stil, en ben je voor jan lul bezig.

Hang maar n paar gloeilampen op bij je led gebakje, misschien dat je dan de temperatuur hoog genoeg krijgt.

Hou je de cv in je huis dag en nacht op 20, dan is je nachttemperatuur ook hoog genoeg om uit de gevarenzone te blijven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de warme lucht van die led niet wat terug blazen in je tent? Anders stijgt de lucht op vanaf de led en is die er zo uitgezogen door de afzuiger.

 

Vanaf onderen afzuigen kan ook helpen. Ik heb alleen in de zomer, als het echt heet is, de afzuiger bovenaan. Anders aan de onderkant en de invoer van boven. Dan gaat de warme lucht van de leds tenmninste eerst nog langs de planten voordat het naar buiten gaat.

 

Warmtematten enzo moet je mee oppassen. Als de wortels warmer worden dan de rest van de plant kun je ook vreemde effecten krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even nog voor de duidelijkheid, ik heb autoflowers in de tent staan en geen gewone indica's of sativa's of hybriden. Deze zouden toch iets beter tegen temperaturen ronde de 20 graden moeten kunnen volgens mij of zit ik er dan helemaal naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je anders toch gewoon BlueHemp Nepali in je tent.Bij 18 C krijg je een mooie paarse gloed door de plant heen.

 

nepali.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gloeilamp in je inlaat

warmtematjes

isolatie om je pot wikkelen

fan aan het dak die warme lucht van je lamp over je plantjes waait

gewoon doorbikkelen met pegels aan je neus :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je anders toch gewoon BlueHemp Nepali in je tent.Bij 18 C krijg je een mooie paarse gloed door de plant heen.

 

nepali.jpg

Die paarse gloed is toch gewoon van de stress? ik heb het afgelopen zomer ook gehad bij een paar plantjes buiten terwijl de rest van die soort gewoon groen bleef. Ik vond het ook wel mooi en de plant spatte van de thc maar het hoorde bij die soort van mij iig niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het precies met die 'gevarenzone'? Ik heb ergens gelezen dat de minimumtemperaturen boven de 15°C moesten blijven. op cnnbs.nl denk ik. Wat gebeurt er eigenlijk daaronder? Ik heb nu zelf zaailingen op een koude zolder, die staan in 23° met licht aan en 16° licht uit. (18/6 lichtschema met als verlichting 4x36W TL)

 

Dat je niet boven de 18,6° komt, dat lijkt me niet warm, doe je dan 24/0 uur belichten want zonder licht wordt het dan toch helemaal te koud lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de 15 graden gaan ze dood, net als boven de 30. Zal niet een accuut overlijden zijn, maar verwacht bij die temperaturen niet veel meer dan een pure overlevingsdrang van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat helemaal niets dood onder de 15 graden , de groei staat enkel stil , boven de 30 , zo 31 a 32 graden geen harde toppen meer maar veel foxtails en fluffie wiet .

 

Met alle respect , denk dat het met90 watt LED een kansloze missie is in de winter

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik toch? Onder of boven die temperaturen gaat de plant in overlevingsmodus.

Op de bovenverdieping wat beter isoleren zou ook een optie zijn, dan blijft de warmte beter hangen.

Ik heb zelf ook leds. Radiator op een kiertje zodat het net een paar graden warmer wordt...goed te doen. Iig geen sneeuwloos dak als de rest van de straat wit is LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemen zo goed als helemaal opgelost, heb er een gloeilampje bij gehangen in de tent en tijdschema aangepast. Licht is nu aan op koudste moment van de dag en uit op warmste moment. Dit om de verschillen zo klein mogelijk te houden.

 

Het was eerst van 20.1 naar 11,8 maar met 42w gloeilamp en andere uren licht ging het al naar 23.1 tot 15.8 en dan heb ik er nu een gloeilamp in gedraaid die nog iets zwaarder is.

 

dus we gaan de goede kant op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot en met 13 graden cellulitus blijven ze gaan als een lamme varaan .

niet snel maar ze groeien nog wel .

je kan ook een warme bojem maken van warmtekabel zoals die voor reptielenvertrekken in een laag zand gelegd .

of een warmte mat .

wel met thermostaat anders heb je na een dag warme snijbiet .

het lullige aan het hele verhaal is dat de kabel 30 euro kost en de thermostaat 50 euro .

een stroopwafel of blanke piet is nog lulleriger maar daar gaat het nu niet over .

 

ooh ik zie nu dat je het gecrosspost al hebt opgelost .

waarom geen 24 uur ?

waarom hang je geen 150 watts hps er in dan blijft het cnotinue lekker warm in je tentje .

plus haal je er dan 80 grammetjes van af .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot en met 13 graden cellulitus blijven ze gaan als een lamme varaan .

niet snel maar ze groeien nog wel .

je kan ook een warme bojem maken van warmtekabel zoals die voor reptielenvertrekken in een laag zand gelegd .

of een warmte mat .

wel met thermostaat anders heb je na een dag warme snijbiet .

het lullige aan het hele verhaal is dat de kabel 30 euro kost en de thermostaat 50 euro .

een stroopwafel of blanke piet is nog lulleriger maar daar gaat het nu niet over .

 

ooh ik zie nu dat je het gecrosspost al hebt opgelost .

waarom geen 24 uur ?

waarom hang je geen 150 watts hps er in dan blijft het cnotinue lekker warm in je tentje .

plus haal je er dan 80 grammetjes van af .

:vape:

Over die 150 watt hps heb ik ook zitten denken ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hps goedkopere oplossing dan stoken of extra kachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog goedkoper is een goeie Nepalese variëteit te nemen, vanwege hun koubestendigheid.Krijgen snachts zelfs nog vorst over hun heen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noem eens een paar specifieke soorten, Konopi. Klinkt interessant voor de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noem eens een paar specifieke soorten, Konopi. Klinkt interessant voor de winter.

Parvati uit Noord-India, Bluehemp Nepali die aardig wat lage temperaturen kunnen hebben.Niet geschikt voor commerciële teelt.Zou je meer de Shishkaberry moeten hebben.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...