Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Momenteel vloed ik ook alleen en laat de vloer zeker 4-5 dagen droogstaan. En mijn kratten staan plat op de grond, verhoging vind ik kut omdat je dan veel meer water erin moet pompen. .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze eens droog trekken en zien wat er gebeurt erger dan dit wordt het niet...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
if ur pots are on the ground...I can say for sure..ur medium is too wet.

 

you are wrong bro. i have allot of experience with this. but u cant flood to high.

 

floor needs be totaly dry in 2-3 days then wait 1-2 days

 

well, depening on watts per m2 and size of plants

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice yes I understand ur formula... just I though El keep on watering every 2-3 days up to 1/3 the pots.

 

@Jeice yes I understand ur formula... just I though El keep on watering every 2-3 days up to 1/3 the pots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i flood only like 1 cm. would never eb flood again. to much hassle haha.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er geen liniaal bij gehouden maar zoiets ja.

1 dag nadat de vijver volledig droog staat. meestal staat hij na 72 uur helemaal droog. daar moet je op aimen, verschilt per ruimte.

in de bloei ga je niet wachten tot je potten licht worden.

 

het feit dat jij nog water weg kan pompen na t vloeden geeft aan dat je te hoog vloed.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de potten optillen, dan weet je waar je aan toe bent. Zoals je planten er bij staan lijkt mij een teken van over bewatering, maar ja, ik heb er dan ook absoluut geen verstand van hé. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zou zeker weer 1/2 potjes aarde erbij zetten vanaf de start. dan heb je voor je zelf duidelijk of er echt niets anders speelt.

wat ik raar vond is dat je amnees niet door t dak ging. als ik die planten had geschakeld , toen ik in een ver verleden nog kweekte. dan waren ze minstens 1.10/1.20 geworden. Mooi dat dat ze niet te lang zijn geworden maar speelt er echt niet iets dat ze stremt vraag ik me af.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het daar capi? Plantjes al wat bijgetrokken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwa klauwblad wel maar veel bruin blad wat ook niet meer bij kan trekken ,

 

denk een kwestie van te hoog vloeden geweest ?

waardoor ze zuurstof tekort kregen bij de wortels ?

 

ondanks alles zit er bijzonder veel vlees aan de toppen.

 

gallery_39844_19610_828723.jpg

 

gallery_39844_19610_3000737.jpg

 

gallery_39844_19610_509443.jpg

 

zowieso wil ik het volgende iets minder vol en hoog hebben.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk geen slechte oogst als alles hard is. was mooi open veld toch en 80 cm hoog? is niet echt hoog voor een amnees en zag nog pito einde groei.

 

hoe lang moet je nog

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klauwblad is aardig bijgetrokken, ziet er prima uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kweker zelf?

 

- EC afbouwen als je extra co2 geeft.

- Niet volgen van een schema (vooral groeivoeding en de periode dat je dit geeft)

- Het interpreteren van verschijnselen in je planten, advies vragen en mosterd na de maaltijd gedrag hierin.

 

Hoe je het voor elkaar krijgt ronde na ronde zo te eindigen is best raar met alles wat je aangedragen is en de kennis die je zelf bezit :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe je het voor elkaar krijgt ronde na ronde zo te eindigen is best raar met alles wat je aangedragen is en de kennis die je zelf bezit :search:

Het blijven planten en door wat nieuws te proberen kan je alleen maar van leren. En Capi probeert het tenminste, probeer daar een beetje waardering voor op te brengen i.p.v. steeds de bitch uit te hangen, bitch.

 

En Twiet heb je niks beters te doen dan zeikberichten te liken? Ouwe dictator dat je bent.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je geen zorgen over dat klauwblad, probeer gewoon te voeden naar behoefte deze laatste weken. Ik heb lelijkere planten gehad waar toch een mooie opbrengst van af is gekomen. Het kan natuurlijk altijd beter.

 

En misschien is het handig om toch te ‘eb en vloeden’ in plaats van alleen vloeden om de zoveel dagen? Of waterperoxide toevoegen in je vat om wat meer zuurstof in je water te krijgen?

 

Groetjes,

Gtti

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterperoxide toevoegen gaat niet met deze voeding dan maak je de voeding kapot omdat het niet mineraal is.

 

lostchild het is mn 1e draai op growcubes moet meteen perfect gaan he ?

tot week 5/6 waren ze super van kleur daarna ging er iets mis en dat probeer ik uit te zoeken.

als je even terug leest staat er dat ik verbrande puntjes had en het blad was donkergroen dus ging ik ervanuit dat ik een blokkade had.

kan best tegen kritiek hoor maar doe maar gewoon normaal doe je al gek genoeg gekkie ;)

de groeivoeding geef ik tot de 2e week Bloei zoals geadviseerd.

 

ik neem bladproblemen waar, en ik vertel mijn mening/gedachten erachter in de hoop er z.s.m achter te komen waar het minder goed ging.

 

ik waardeer iedere hulp voor het meedenken.

gr E.C

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild het is mn 1e draai op growcubes moet meteen perfect gaan he ?

 

Ja.

Met jouw ervaring, de voeding die je nu gebruikt en de wijze van kweken wel ja.

 

Test het volgende ronde eens uit, volgens een fabrikant schema kweken.

Gaat een wereld voor je open.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een hoofdpijn allemaal als ik ooit zo een hok heb. Trap ik er gewoon potten met kokos in. Lekker vertrouwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat LC zegt, en draai volgend rondje eens zonder co2, of ga in elk geval niet boven de 500ppm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een hoofdpijn allemaal als ik ooit zo een hok heb. Trap ik er gewoon potten met kokos in. Lekker vertrouwd!

Ik vind kokos ook een erg fijn medium en het houdt beter water vast dan steenwol. Alhoewel dat bij steenwol onderling ook verschilt. Rfx-1 droog zeer snel t.o.v. mapito.

 

Door het te mengen met perliet wordt de kokos nog wat luchtiger. Veel Amerikanen doen dat en ook ik.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

kokos idd niets mis mee, al op gedraait maar ga zeker niet meer verbouwen nu.

de reden dat ik niet gek op een schema ben is dat een schema niet kan ruiken of jij nou een powerplant amnesia haze of een critical hebt staan.daarmee bedoel ik te zeggen dat iedete plant een compleet andere EC waarde Maximaal kan hanteren.

 

ik zal volgende ronde wat voorzichtiger zijn met de co2,ook gaat er 1 pot uit en zet ik de nieuwe vlakzuiger daar neer voor de eerste weken dat ik nog niet alleen kan vloeden.

En als ik start met alleen vloeden zal dat niet meer zo hoog als nu zijn,maar maximaal 2cm vloed dan liever 1x meer dan dat ze te nat komen staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...