Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wat bij mij goed helpt om de boel redelijk groen te houden met Co2 is afgezien van een hoge Ec toevoegen van calmag tussen week 3 en 5. En dat alles bijtijds, ik bedoel voordat je gebreken begint te zien. Hoewel ik ook niet hoog ga met co2, 700ppm houd ik nu aan. En ik gebruik co2 voornamelijk omdat ik niet afzuig. Ik zuig niet af omdat ik mbv airco en ontvochtiger mijn klimaat beter beheers dan middels afzuig.

 

Als je je foto's terug kijkt van deze laatste ronde zie ik eigenlijk al vanaf bijna het begin lichte sporen van magnesium-tekort.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei :P

 

View PostEl capitano, on 13 januari 2018 - 08:36 , said:

 

hey Lost ik zit eens naar dat schema te kijken he maar er staat dat er 2x -->■kraantjeswater wordt gegeven met FloraKleen■<-- is dat niet killing op Hydro ? :P

 

en het groen houden bedoel ik uiteraard zonder de laatste anderhalve week haha :P

 

 

 

magnesium tekorten in de groeifase?

magnesium wordt toch voornamelijk veel verbruikt in de Bloeifase ?

 

en stekken hebben toch niet zon behoefte aan een hoge EC waarde ? 1.5 vond ik eigenlijk al veel voor de jonkies gebaseerd op Worteldruk etc.

 

ik zal eens even de foto's terug kijken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stek is kopie van oudere plant.

Waarom zou ze geen voeding lusten als ze eenmaal aangeslagen is op de rfx?

 

Zsm voeding erin en liefst ook zoveel mogelijk, krijg je gezonde en goed opbrengende planten van :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calmag vanaf week 3 tot en met 5 van de bloei, of zelfs wat eerder. Ik hou ongeveer de helft van de aanbevolen dosis aan, aangezien er in de basisvoeding ook al magnesium zit.

 

Die eerste keer florakleen sla ik over, maar denk niet dat het kwaad kan. Lijkt me niet dat ghe het aan zou raden dan.

 

Ik bouw de ec ook op hoor, 1.5 is leuk om mee te beginnen, maar zodra planten goed gaan ga ik elke waterbeurt(om de 3 dagen) wat hoger. Ook een beetje meten wat er gebeurt hé, wat je terug krijgt in je vat, laatste beetje wat er in je bak blijft staan. Hoewel ik eb/vloed, dat zal wel ietsje schelen in vergelijk met enkel vloeden.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende ronde ga ik ook eb en vloeden omdat de waterbak niet waterpas genoeg staat naar mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ebben en vloeden geef je iets meer zekerheid dat elke plant genoeg te drinken krijgt en doordat je het restant wegpompt staan ze ook niet zo lang met de voeten in het water.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de dag en nachttemperaturen naar elkaar gebracht.

 

overdag 26 snachts 23.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik een beginsel zag van meeldauw, en daar 1 topje bij zat die er niet zo fraai uitzag dus die maar direct weggeknipt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ga je ons weer verblijden met foto’s?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan van het weekend om ivm rot,

 

dus heb ik er maar meteen ff 1 omgehakt en de waardes gemeten uit de wortel kluit.

 

het mag wel duidelijk zijn waarom ze het niet zo best deden :/

 

gallery_39844_19610_1263882.jpg

 

gallery_39844_19610_1126345.jpg

 

voor de start van de volgende ronde zal ik alles eerst spoelen met florakleen en dan opnieuw inwateren volgends schema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen? Inwateren met pH 5.5 en alleen water gaat ook en dan een week met rust laten. Beginnende planten lusten wel een hapje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind 3.3 veelste hoog kwa EC waarde ze zullen best iets lusten maar niet zoveel.

 

6ml per 10L kom ik uit op een EC van 1.0 lijkt me prima.(schema)

 

mijn laatste voedingsbeurt is ph 5.8 ec 1.0 geweest (Groeivoeding)

 

voordat ik er nieuwe dames inzet ga ik de bakke van boven bewateren met 3 of 4 vaten van 600L

overige water pomp ik weg.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizarre waardes joh.

 

Ik zou eerst een proefspoeling doen met een paar potten, om te zien hoeveel water er doorheen moet om op fatsoenlijke waardes terecht te komen. Ik vermoed namelijk dat 4x600l op het aantal potten dat je hebt staan niet voldoende zal zijn om die waardes voldoende naar omlaag te halen. Even een vat aanmaken en dan met een 10 liter emmer twee of drie potten doorspoelen en regelmatig even waardes meten. Kun je daarna een sommetje maken waarmee je weet hoeveel keer 10 liter er op het totaal aantal potten gebruikt moet worden. En ik zou zeker de eerste spoeling florakleen gebruiken, daarna gewoon enkel afgezuurde lichte voeding.

 

En daarna vol goede moed opnieuw beginnen, met fatsoenlijke stekken. Kijk hier nog eens met wat voor stekken Racker zijn kweek herstart.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel veel geluk he jij :(

 

Succes met volgende en ik hoop dat je nog iets af haalt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec van 3 is normaal einde ronde. niks bizar aan. hoge ec is echt zo overtrokken hier.

 

vroeger gaven we gewoon wat achter op de can stond. 4 ml per liter canna. dat kwam neer op minmaal ec 2.4. of we nou nlx of haze hadden staan, en nooit problemen. wel laatste 2 weken enkel kraantjeswater. jij hebt 1.5 ofzo gegeven gemiddeld? daarmee overvoed je echt niet.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind 3.3 veelste hoog kwa EC waarde ze zullen best iets lusten maar niet zoveel.

 

6ml per 10L kom ik uit op een EC van 1.0 lijkt me prima.(schema)

 

mijn laatste voedingsbeurt is ph 5.8 ec 1.0 geweest (Groeivoeding)

 

voordat ik er nieuwe dames inzet ga ik de bakke van boven bewateren met 3 of 4 vaten van 600L

overige water pomp ik weg.

Als je begint met Ec 1.0 worden ze kanariegeel, been there done that.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben geen voeding opgenomen door de de lage ph waardes waardoor de ec enorm oploopt.

 

floraclean net gehaald.

helaas staat op de fles niet de aangegeven dosering, als ik het schema aanhoudt wat Lostchild me aanbevolen heeft krijg ik een EC waarde van 1.0 ?

 

@supernoob kraantjeswater op ph 5.5 denk ik ?

 

aan de meters ligt het niet die ijk ik 2x per week. en heb er nog een blueblab constant meter inhangen voor vergelijking.

 

volgende ronde wat hoger in PH blijven.

eb en vloeden en schema aanhouden, co2 rustig op 4/500 en dan eens kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt goed. kan trouwens nooit kwaad om je medium een keer goed door te spoelen en vervolgens weer opnieuw in te wateren met voeding. maar als ik dat doe, gebruik ik wel extra veel water, en een hoger ec. omdat je vlokken redelijk verzadigd zijn met kraanwater. begin dan rustig met ec 1.8 2.0 daarna kun je wel weer terug vallen op je schema.

 

ph doe ik altijd 5.5 tm week week 2 12-12 en daarna 5.7/5.8

 

zal voor de grap mijn ec ook eens meten in de pot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen van de rot!

 

Je zit nu ongeveer een weekje af van de oorspronkelijk geplande oogstdatum?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florakleen van 1.5 tot 3ml per liter. Ik gebruik 3ml/liter.

 

Kun je het etiket niet lospellen in de rechteronderhoek? Normaal staat daar een pijltje en kun je dat hoekje olichten, dan krijg je de gebruiksaanwijzing te zien.

 

Eerste spoeling enkel florakleen afgezuurd.

Volgende spoeling(en) enkel groei afgezuurd.

Niet samen gebruiken, het is of/of, niet en/en.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er van andere merken ook producten om mee te spoelen?

 

Hier is nergens in de buurt GHE te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...