Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Vraagje Stockmarket

Recommended Posts

Unlimitedhold :Ik weet niet hoe oud je bent maar er zit een grote kans in dat je als je 40 bent niks meer aan je money hebt op je bankrekening.

De banken zijn al jaren failliet en is een kwestie van tijd dat geld niks meer waard is en alles in elkaar stort.

 

Dus sparen voor later is nie aan de orde meer zoals vroeger

 

Bijna 25, en inderdaad over 15 jaar hoop ik dat het huidige systeem compleet naar de kloten is en dat digitaal geld aka cryptocurrencies het huidige financiële systeem overgenomen heeft. En dan is dat sparen voor later wel weer relevant.

 

 

Precies maar door de lage inleg en de tijd die je doorbrengt lijkt die 40 euro nog niks.

Ga je nu kijken wat het je aan het einde van de maand aan rendement oplevert doordat je startsaldo per dag exponentieel omhoog gaat wordt het een stuk interessanter.

 

Met die tactiek is het ook niet handig om 1 asset in de gaten dus te houden, maar meteen een stuk of 20 lijkt mij

 

wat bepaald die spread eigenlijk? Waarom is de spread bij die coins relatief hoog, en bij opties relatief laag of gelijk?

 

En zijn er nog bepaalde tactieken die je kunt volgen?

 

Ik kan allerlei hulpmiddelen (indicators) gebruiken, al weet ik ze nog niet toe te passen. Zijn die toepasbaar op de crypto mark?

 

 

Bollinger bands, Alligator, RSI, MACD, ATR, ADX

 

Ik kan ook geautomatiseerd closen.

 

Is het dan niet gewoon makkelijk om meerde posities te openen, en automatisch zetten: bij elke procent winst; sluiten.

 

Het is 3 uur geweest zondag dus ik ben redelijk knetter kom hier morgen inhoudelijk nog wel op terug.

 

Risico's zijn prima die horen erbij.

 

wietkweken met nepwietzaden gaat niet werken idd heb je gelijk in net zoals 100planten onder 600watt ;)

Maar dan nog haal je meer dan 1% winst eraf.!

Kijk je zegt zelf al dat je soms de hele dag ervoor moet zitten en niet na de winkel kan gaan wat dat kost je money.

Klinkt mij als een behoorlijk opstakel in het dagelijks leven zoveel prive als sociaal en als actief mens.

En wat verdien je naar zo een dag voor de scherm zitten met je trades.?

Loont dit je uren werk/tijd die je erin steekt.

En als je uit eindelijk wel money pakt hoe zit dat met belastingen hoeveel pakt de belastingsdienst ernog vanaf.?

 

Zowieso dat laten staan kost je ook geld laat het 5jaar staan dan is dat geld aanziendelijk minder waard natuurlijk.

5jaar lang belasting verhoging 5jaar inflatie verhoging aczijns verhogingen productaanschafprijs verhogingen.

Levensbehoeftes etc etc.

 

Ik geloof wel dat je er geld mee kan verdienen hoor maar weegt het op tegen de tijd / energie / geld wat je investeerd.?

 

Als ik nu 500 euro inkoop is die 500 euro geen 500 euro meer maar dus 0.008 BTC.

En Bitcoin heeft zijn eigen prijs uiteraard uitgedrukt in euro usd ect...

 

Maar ook daar kom ik inhoudelijk op terug morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld is geld digitaal of niet de waarde van je bitcoins is zoveel euro en zoveel dollar.

Heb jij nu 100 bitcoins ingekocht voor 2400 en je verkoopt ze voor 5K dan heb je meer dan 100% winst.

Die winst is helaas over 5 jaar veel minder waard dan op dit moment het leven is duur en word nog veel duurder en geld word al minder waard doorvoor betalen we inflatie.

Je betaald dus de Federale Bank zijn schuld af die hun maken door geld te drukken wat er niet is.

Vandaar ook al die leningen en afbetalingen.

 

Bitcoins is er ook tot 2021 of 2028 en dan is het einde bereikt en zijn alle coins op.

Ik voorspel dan dat de waarde van de bitcoins gaat dalen ipv stijgen.

Dit omdat het maximale is bereikt en dan is iets niks waard als er overvloed van is.

Natuurlijk zijn er dan alternatieven maar liefst zie ik het hele geld gebeuren oprotten.

 

Begrijp me niet verkeerd ik ben zeer geinterreseerd in deze manier van handelen en geld verdienen hoor.

Tis alleen de winstmarge en tijd wat ik er in moet steken en als dat te weinig oplevert kun je die uren en energie beter in wat anders steken..

Plus ik moet prikkels halen uit dingen die ik doe en dat krijg ik niet uit centen en euros verdienen LOL.

 

Prima man ik zie je reactie tegemoet morgen

 

Greetz MG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt wat meer visie voor de toekomst nodig MG :D

 

Ik denk dat crypto's de standaard worden uiteindelijk, en schaarste drijft de prijs omhoog. Hoe minder coins, hoe meer waard ze worden.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauw het zijn geen antieke dingen he bruinevingers die worden meer waard omdat liefhebbers dat ervoor over hebben.

Vaak de nodige reparaties en dure moeilijk te krijgen onderdelen en veel man uren maken dat ze zo waardevol zijn voor liefhebbers.

 

Cryptos worden niet de standaard tis een hype mede door het geld wat er te verdienen aanvalt at the moment t was gewoon "crimi" money maar zins kort helemaal in!

Je kunt niet op een B-day wezen en ze praten over bitcoins.

Bouwvakkers en productiemedewerkers iedereen zit in de stocks/trades/coins.

Iedereen gaat in de coins tegenwoordig iedereen ziet goud erin iedereen stapt erin het is momenteel "hot".

Vooral na een aantal FB berichten over winst marge en nu kopen heeft daarvoor gezorgt.

 

Schaarsheid is bij bitcoins niet aan de orde er waren vanaf dag 1 zoveel coins en op is op en dat bereiken we uit eindelijk en dan is het over en uit klaar.

Stond vanaf dag 1 vast en de waarde is zo enorm geworden door de dope pushers denk ik.

Dat er al meer crypto money komt zie je zelf wel al gebeuren bitcoin is niet meer enigste aanbieder en komen er al meer bij.

Dit heeft ook maar 1 doel voor de andere partijen money making.

 

Hahahhahaha meer visie op de toekomst nodig zegt die is er wel een toekomst dan voor ons .??

 

 

Peace

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauw het zijn geen antieke dingen he bruinevingers die worden meer waard omdat liefhebbers dat ervoor over hebben.

Vaak de nodige reparaties en dure moeilijk te krijgen onderdelen en veel man uren maken dat ze zo waardevol zijn voor liefhebbers.

 

Cryptos worden niet de standaard tis een hype mede door het geld wat er te verdienen aanvalt at the moment t was gewoon "crimi" money maar zins kort helemaal in!

Je kunt niet op een B-day wezen en ze praten over bitcoins.

Bouwvakkers en productiemedewerkers iedereen zit in de stocks/trades/coins.

Iedereen gaat in de coins tegenwoordig iedereen ziet goud erin iedereen stapt erin het is momenteel "hot".

Vooral na een aantal FB berichten over winst marge en nu kopen heeft daarvoor gezorgt.

 

Schaarsheid is bij bitcoins niet aan de orde er waren vanaf dag 1 zoveel coins en op is op en dat bereiken we uit eindelijk en dan is het over en uit klaar.

Stond vanaf dag 1 vast en de waarde is zo enorm geworden door de dope pushers denk ik.

Dat er al meer crypto money komt zie je zelf wel al gebeuren bitcoin is niet meer enigste aanbieder en komen er al meer bij.

Dit heeft ook maar 1 doel voor de andere partijen money making.

 

Hahahhahaha meer visie op de toekomst nodig zegt die is er wel een toekomst dan voor ons .??

 

 

Peace

 

Ik vindt het jammer dat je visie op bitcoin en crypto gebaseerd is op wat een bouwvakker en productiemedewerker tegen elkaar hebben gezegd op de verjaardag van tante Annie en de reclame op Facebook gelooft van etoro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok..

er zijn docu's op netflix te vinden banking on bitcoin bijv waar dit besproken word.

Zeistgeist the move.

Zeistgeist addendum.

Ik heb mijn informatie niet van een bouwvakker of productiemedewerker ik zeg alleen dat die zich er tegenwoordig ook al mee bezighouden en mij vragen of ik ook Bitcoins heb gekocht op verjaardagen bijv. en Nee niet van tante annie :) familie B day zijn niks aan.

De rest van me vragen zie ik morgen graag beantwoord zoals beloofd ;) qua belasting verdiensten aantal uren etc etc.

Oh ik heb geen FB account btw reden is te veel onzin.

Wel komen vrienden naar mij toe dat ik nu moet kopen want dat posten rijke lui op FB & instagram

 

 

Ik ben idd pessimistisch bruinevingers whahahah :P maar vind dit een interessant onderwerp om een discussie over te voeren en informatie over op te vangen.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Medicalgrower

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar een hoop onzin vertel je wel. Als je bang bent voor crypto, zet je spaargeld lekker weg bij ING voor 0,05% :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

csqiqgqa2glkp.jpg

 

Gaat niet helemaal lekker :D

 

Rood is te laag en groen is winst of.?

Lijkt of die een poosje waardeloos niks waard(rood)was en toen geklommen naar waarde (groen).

Dat moment moet je verkopen neem ik aan en bij rood inkopen.?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growlev : onzin hoezo zuig het niet uit me duim ofzo hoor.

 

En ik heb nooit geld op een spaarrekening gezet beheer liever me eigen geld dan gelimiteerd op kunnen nemen.

Dit doe ik al vanaf me 1ste baan.

Zeg btw nergens dat ik banken vertrouw.

Bang ben ik ook niet voor Crypto dat zeg ik nergens..

 

Kijk er minder positief tegen aan door de info die ik gezien heb op netflix zie bovenstaande post.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growlev : onzin hoezo zuig het niet uit me duim ofzo hoor.

 

En ik heb nooit geld op een spaarrekening gezet beheer liever me eigen geld dan gelimiteerd op kunnen nemen.

Dit doe ik al vanaf me 1ste baan.

Zeg btw nergens dat ik banken vertrouw.

Bang ben ik ook niet voor Crypto dat zeg ik nergens..

 

Kijk er minder positief tegen aan door de info die ik gezien heb op netflix zie bovenstaande post.

 

Leuk en aardig maar je standpunt is gebaseerd op incomplete en irrelevante informatie die je aangenomen hebt voor waarheid.

 

Ik ben geen expert maar ben nu 3 jaar actief aan het investeren/traden en dagelijks actief bezig met de huidige markt. Ik wil het je met alle plezier uitleggen maar kom niet aankloppen met 3 Netflix series en bitcoin die over 5 jaar in waarde zakt omdat de bitcoin dan op zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

csqiqgqa2glkp.jpg

 

Gaat niet helemaal lekker :D

 

Rood is te laag en groen is winst of.?

Lijkt of die een poosje waardeloos niks waard(rood)was en toen geklommen naar waarde (groen).

Dat moment moet je verkopen neem ik aan en bij rood inkopen.?

 

Bij die rode lijn heb ik ingekocht. Maar niet op waardestijging, ik dacht dat hij verder ging dalen. Het was dus in mijn voordeel als de koers naar beneden ging, maar hij ging juist omhoog :( Die groene stippellijn onder de rode lijn laat mijn breekpunt zien. Als de koers die lijn overgaat, begin ik winst te maken.

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal leuk en aardig, maar je vergeet even te vermelden dat beleggen in Bitcoins een enorm risico met zich meebrengt.. De waarde fluctureerd waanzinnig en het lijkt meer op gokken dan op wijs beleggen. De huidige waarde bevindt zich in een bubble en het is de vraag wanneer die klapt, zeker nu er steeds meer concurrerende cryptomunten komen. Ook kleven er aan de Bitcoin inmiddels al wel een aantal negatieve gebeurtenissen die het vertrouwen nu eenmaal niet groter hebben gemaakt. Er is een hack geweest bij een broker die miljoenen aan bitcoins kwijt was waardoor veel mensen veel geld zijn kwijtgeraakt. En momenteel kun je dat nog nergens verhalen....Dat de cryptomunt onderdeel gaat worden van ons betalingssyteem en zelfs de geldstromen gaat vervangen is een ding wat zeker is want het heeft ook vele voordelen echter is die toekomst nog veel verder weg dan ze ons nu doen geloven..........blijft een interessante materie hoor, en als ik terugdenk aan de eerste keer dat ik van bitcoins hoorde koste dat ding nog geen kwartje......... had ik er toen maar 1000 euro tegenaan gegooid........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat kwartjes verhaal kent helaas iedereen.

 

Ik dacht 6 jaar geleden, zal ik voor de grap 2000 euro aan bitcoin munten kopen?

 

Maar 2000 euro was gewoon zo veel geld, dat kon ik niet 1 2 3 missen. Daar kocht ik liever een nieuwe lamp van; zogezegd :D

 

Nu kost die munt 7500 euro per munt. Ik kan er niet eens 1 meer kopen haha :D

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk zal iedereen denken 'had ik maar bitcoins gekocht in 2011'''.

Dat denk ik ook, maar toch heb ik het nooit gedaan.

Omdat ik het principe niet begrijp.

Ik begrijp wel wat het is en hoe ik het kan gebruiken.

Maar ik begrijp het principe van waardebepaling niet. Volgens mij de meeste crypto-kopers ook niet, maar ze gaan voor de winst. En daar is niks mis mee. Je moet alleen het tijdstip kunnen bepalen wanneer je moet verkopen.

 

De meeste 'beleggers' zijn goudzoekers die easy money willen verdienen.

Maar easy money bestaat niet.

Als het echt een sure thing zou zijn, dan zouden bankiers en andere ratten er massaal instappen, en dat doen ze niet.

Als die gasten ergens geld mee kunnen verdienen, ook al is het met wapens, gifstoffen, kinderarbeid, etc. dan doen ze het.

Maar ze blijven massaal weg van crypto currency. Dat is voor mij een signaal.

 

Een economische wet zegt ook 'what goes up, must come down' en dat zal zeker ook met de crypto-munten gaan gebeuren.

Maar ik gun alle investeerders grote winsten.

Zelf durf ik er echter niet aan, omdat ik niet van gokken hou, en mijn geld nooit stop in zaken die ik niet begrijp.

 

Ik denk dat de bitcoin en andere crypto currency in de toekomst wel eens de tulpenmania (google maar eens) zou kunnen blijken van de de 21ste eeuw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, persoonlijk denk ik.

 

Investeer wat geld. Beschouw dat geld als verloren. En kijk over 5 jaar nog eens. En zo ga ik het precies behandelen. Ondertussen ben ik een beetje die markt aan het leren en het is best wel interessant en heel veel informatie over te vinden.

 

Zowel de gewone stockmarkt als crypto markt. Maar inderdaad, snel geld bestaat niet. Geld creeer je door arbeid. Zwoegen, tijd en energie. Met cannabis telen is het niet veel anders.

 

Niemand stopt een zaadje in de grond, doet 3 maanden niks, en ineens staan daar geldbomen die 1,5 gram de watt hebben opgeleverd van de meest superior connoisseurs kwaliteit wiet.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld is geld digitaal of niet de waarde van je bitcoins is zoveel euro en zoveel dollar.

Heb jij nu 100 bitcoins ingekocht voor 2400 en je verkoopt ze voor 5K dan heb je meer dan 100% winst.

Die winst is helaas over 5 jaar veel minder waard dan op dit moment het leven is duur en word nog veel duurder en geld word al minder waard doorvoor betalen we inflatie.

Je betaald dus de Federale Bank zijn schuld af die hun maken door geld te drukken wat er niet is.

Vandaar ook al die leningen en afbetalingen.

 

Bitcoins is er ook tot 2021 of 2028 en dan is het einde bereikt en zijn alle coins op.

Ik voorspel dan dat de waarde van de bitcoins gaat dalen ipv stijgen.

Dit omdat het maximale is bereikt en dan is iets niks waard als er overvloed van is.

Natuurlijk zijn er dan alternatieven maar liefst zie ik het hele geld gebeuren oprotten.

 

Begrijp me niet verkeerd ik ben zeer geinterreseerd in deze manier van handelen en geld verdienen hoor.

Tis alleen de winstmarge en tijd wat ik er in moet steken en als dat te weinig oplevert kun je die uren en energie beter in wat anders steken..

Plus ik moet prikkels halen uit dingen die ik doe en dat krijg ik niet uit centen en euros verdienen LOL.

 

Prima man ik zie je reactie tegemoet morgen

 

Greetz MG

 

Die winst die over 5 jaar minder waard is is voor mij niet relevant want ik heb geen interesse in de waarde van mijn bitcoin tegenover de euro.

 

Begrijp me niet verkeerd maar je hebt geen idee waar je over praat.

 

 

 

 

Risico's zijn prima die horen erbij.

 

wietkweken met nepwietzaden gaat niet werken idd heb je gelijk in net zoals 100planten onder 600watt ;)

Maar dan nog haal je meer dan 1% winst eraf.!

Kijk je zegt zelf al dat je soms de hele dag ervoor moet zitten en niet na de winkel kan gaan wat dat kost je money.

Klinkt mij als een behoorlijk opstakel in het dagelijks leven zoveel prive als sociaal en als actief mens.

En wat verdien je naar zo een dag voor de scherm zitten met je trades.?

Loont dit je uren werk/tijd die je erin steekt.

En als je uit eindelijk wel money pakt hoe zit dat met belastingen hoeveel pakt de belastingsdienst ernog vanaf.?

 

Zowieso dat laten staan kost je ook geld laat het 5jaar staan dan is dat geld aanziendelijk minder waard natuurlijk.

5jaar lang belasting verhoging 5jaar inflatie verhoging aczijns verhogingen productaanschafprijs verhogingen.

Levensbehoeftes etc etc.

 

Ik geloof wel dat je er geld mee kan verdienen hoor maar weegt het op tegen de tijd / energie / geld wat je investeerd.?

 

Ja om succesvol te day traden zit je gekluisterd aan je computer en wat je zegt is dat best een obstakel voor het dagelijks leven en sociale contacten.

Gelukkig ben ik niet alleen en day trade ik veel met mijn beste vriend maar dit is niet iets wat we dagelijks de hele dag doen.

Het kan geld kosten als je naar de super zou gaan omdat je dan niet de controle over je posities hebt.

Ik vindt het niet erg om geld mis te lopen door gemiste kansen, maar wel om rendement te verliezen over mijn portfolio.

 

Wat ik verdien op een dag hou ik liever voor mezelf (dit is ook niet in euro uit te drukken) maar gemiddeld is mijn portfolio in Bitcoin aan het einde van de dag traden 2-3% gestegen. Dit komt mede omdat ik zoveel mogelijk voor low risk low reward trades ga. Ik heb in het begin veel high risk high reward gedaan en met zwetende handjes achter de pc gezeten maar dit is erg slopend.

 

Ja het loont zeker, je kunt het alleen niet vergelijken met een dagje zwart werken waar je aan het eind betaald krijgt.

Ik ga voor het grote plaatje zoals ik eerder ook al uitgelegd hebt en bekijk dit niet in weken of maanden.

Ik ben blij dat ik de belastingdienst 0,8 % vermogensbelasting mag gaan betalen over 2017 en hoop over 2018 het dubbele.

Dit komt voornamelijk door mijn langetermijninvesteringen in crypto en niet door het day traden.

 

Dat je dan nu informatie opvangt over het een en ander wil nog niet zeggen dat je de kennis en ervaring hebt om hier een discussie over te voeren.

95% van de mensen die ik spreek over crypto hebben geen idee waar ze over praten. Mede door gebrek aan praktijkervaring en eigenlijk niet op de hoogte zijn van de dagelijkste gang van zaken in de markt.

 

Nauw het zijn geen antieke dingen he bruinevingers die worden meer waard omdat liefhebbers dat ervoor over hebben.

Vaak de nodige reparaties en dure moeilijk te krijgen onderdelen en veel man uren maken dat ze zo waardevol zijn voor liefhebbers.

 

Cryptos worden niet de standaard tis een hype mede door het geld wat er te verdienen aanvalt at the moment t was gewoon "crimi" money maar zins kort helemaal in!

Je kunt niet op een B-day wezen en ze praten over bitcoins.

Bouwvakkers en productiemedewerkers iedereen zit in de stocks/trades/coins.

Iedereen gaat in de coins tegenwoordig iedereen ziet goud erin iedereen stapt erin het is momenteel "hot".

Vooral na een aantal FB berichten over winst marge en nu kopen heeft daarvoor gezorgt.

 

Schaarsheid is bij bitcoins niet aan de orde er waren vanaf dag 1 zoveel coins en op is op en dat bereiken we uit eindelijk en dan is het over en uit klaar.

Stond vanaf dag 1 vast en de waarde is zo enorm geworden door de dope pushers denk ik.

Dat er al meer crypto money komt zie je zelf wel al gebeuren bitcoin is niet meer enigste aanbieder en komen er al meer bij.

Dit heeft ook maar 1 doel voor de andere partijen money making.

 

Hahahhahaha meer visie op de toekomst nodig zegt die is er wel een toekomst dan voor ons .??

 

 

Peace

 

Je kunt crypto niet vergelijken met antiek maar ik ga het toch proberen:

Reparaties aan antiek is te vergelijken met het onderhoud van mining rigs die het netwerk in stand houden.

Dure en moeilijk te krijgen onderdelen zijn dan het aanschaffen van de mining rigs die de bitcoins minen zodat het netwerk transacties kan valideren.

Veel manuren kost dat dan om het aanschaffen opstarten en in stand houden van de mining rigs.

 

Bitcoin is onstaan door het idee van een gedecentraliseerd betalingsmiddel waar niemand eigenaar van is.

Dat daar drugsgeld in omgaat is natuurlijk niet raar, zullen de briefjes van 500 euro voornamelijk in handen zijn van criminelen of burgers?

 

Schaarsheid is juist wel aan de orde er zijn zullen de komende 100 jaar mondjesmaat coins bijgemaakt worden tot een maximum van 21 miljoen.

Dit staat vast in het grootboek van bitcoin en kan niet veranderd worden. Na die 100 jaar zal het bitcoin netwerk nog steeds in stand kunnen blijven.

Omdat over elke transactie een kleine fee wordt betaald aan de miner (de persoon met de computer die de transactie toevoegt aan de blockchain).

De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod net zoals dat op de stockmarket of welke andere markt dan ook gebeurt.

Maar omdat alles digitaal is nagenoeg direct doorgevoerd kan worden schommelen prijzen veel sneller dan dat we gewend zijn van traditionele markten.

 

Die toekomst is er voor ''ons'' wel, helaas voor jou met je visie niet :(

 

Growlev : onzin hoezo zuig het niet uit me duim ofzo hoor.

 

En ik heb nooit geld op een spaarrekening gezet beheer liever me eigen geld dan gelimiteerd op kunnen nemen.

Dit doe ik al vanaf me 1ste baan.

Zeg btw nergens dat ik banken vertrouw.

Bang ben ik ook niet voor Crypto dat zeg ik nergens..

 

Kijk er minder positief tegen aan door de info die ik gezien heb op netflix zie bovenstaande post.

 

Precies hoe jij er tegen aan kijkt klopt dus niet.

Je kijkt naar de achterkant van een spiegel en roept dat het geen spiegel is omdat je jezelf niet kunt zien.

Ik kijk naar diezelfde spiegel en zie mezelf wel.

 

Verdiep je daadwerkelijk in de materie als je er interesse in hebt en neem een kijkje aan mijn kant van de spiegel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist de enorme schommeling van waarde van Bitcoins maakt het geen betaalmiddelvervanger.

Aangezien je dan de ene dag rijk bent en dag later of zelf die middag door de koers arm kan zijn :(

 

Moet je voorstellen dat zoiets nu speelt met ons huidige loon !

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de docu's gekeken afgelopen dagen omdat ik me juist er in wil verdiepen maar het demotiveerde me wel enorm zoals je in me post merkte ;)

 

Ik vraag me nu nog steeds af als het huidige systeem valt hoe de waarde van de coins bepaald gaat worden...

En hoe je winst wil maken dagelijks als zo munt aan het dalen is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod net zoals dat op de stockmarket of welke andere markt dan ook gebeurt.

 

Dit klopt als een bus, maar ik kan er nog steeds niet de vinger achter krijgen waardoor de vraag toeneemt.

De meeste crypto-bezitters ook niet. Ik heb er genoeg in mijn vriendenkring en ze hebben allemaal geen idee.

Ze zeggen alleen 'zolang het blijft stijgen, is het prima voor mij'.

 

Bij antiek of kunst zie je ook dat de vraag van sommige artikelen groter is dan het aanbod, en dat dan de prijs oploopt.

Maar daar zijn wel een aantal zaken aan de hand.

Bij Antiek of kunst heb je ook iets in je klauwen. Iets wat vaak statusverhogend werkt. Als je een van Gogh aan de muur hebt hangen, heb je ten eerste iets moois (maar je kan natuurlijk ook een poster kopen) en je bewijst aan de buitenwereld dat je succesvol bent.

Bovendien als je er heel veel hebt, kun je een museum beginnen en anderen laten betalen om naar jouw investering te kijken.

Daarnaast wordt vooral de kunstwereld enorm gemaninpuleerd, met zogenaamde onbekende kopers die een nieuw recordbedrag hebben neergeteld.

Wat weer prijsopdrijvend werkt en waardoor de kunst-handelaar anderen die denken de boot te missen extra geld uit de zak klopt.

Bij antiek heb je overigens ook zaken die 'uit' raken en dan stort de boel in elkaar. Zoals bijvoorbeeld bij antieke meubels en parels.

 

Bij aandelen koop ik stukjes van een bedrijf. Ik deel misschien mee in de winst, en als het bedrijf nog weer waard wordt, dan wordt mijn aandeel ook meer waard.

 

Als ik vreemde valuta koop en die munt wordt meer waard omdat het betreffende land het bijvoorbeeld goed doet, dan verdien ik ook als ik verkoop.

 

Allemaal mechanismen die ik begrijp (tot bepaalde hoogte) maar bij crypto currency begrijp ik die mechanismen niet.

Behalve DAT de vraag groter is, maar nog steeds niet WAAROM.

En zolang ik dat niet begrijp, blijf ik er vanaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Precies maar door de lage inleg en de tijd die je doorbrengt lijkt die 40 euro nog niks.

Ga je nu kijken wat het je aan het einde van de maand aan rendement oplevert doordat je startsaldo per dag exponentieel omhoog gaat wordt het een stuk interessanter.

 

Met die tactiek is het ook niet handig om 1 asset in de gaten dus te houden, maar meteen een stuk of 20 lijkt mij

 

wat bepaald die spread eigenlijk? Waarom is de spread bij die coins relatief hoog, en bij opties relatief laag of gelijk?

 

En zijn er nog bepaalde tactieken die je kunt volgen?

 

Ik kan allerlei hulpmiddelen (indicators) gebruiken, al weet ik ze nog niet toe te passen. Zijn die toepasbaar op de crypto mark?

 

 

Bollinger bands, Alligator, RSI, MACD, ATR, ADX

 

Ik kan ook geautomatiseerd closen.

 

Is het dan niet gewoon makkelijk om meerde posities te openen, en automatisch zetten: bij elke procent winst; sluiten.

 

Ik heb 3 coins die ik longterm in mijn portfolio hebt:

Bitcoin

Neo

Bitquence

 

Als ik daytrade dan doe ik dat om het aantal bitcoin wat ik heb te verhogen de rest blijft staan zoals het is.

Met die bitcoins zet ik een buy order of koop ik in op posities in coins waar ik die dag kansen in zie.

Voor net onder de marktwaarde koop ik het en zodra de markt weer iets omhoog gaat verkoop ik.

Ik verdeel die bitcoins over de 3 verschillende coins met 5 verschillende koop posities. dus 15 verschillde trades tegelijk.

Het doel is dan om die paar procent te pakken zodra de markt omhoog gaat.

 

De spread wordt bepaald door de verkoper die de hoogste prijs wil en de koper die de laagste prijs wil.

Met daytraden werk ik dus net onder en boven de spread.

 

Die hulpmiddelen zijn ook te gebruiken maar ook ik heb hier de inhoudelijke kennis niet van, ik heb het in de praktijk ook niet nodig vanwege de manier waarop ik trade.

Ik open en close nagenoeg alles geautomatiseerd omdat de markt erg snel kan bewegen. Ik gebruik graag een trade bot die dat automatisch voor me doet maar die luxe heeft niet iedereen.

 

csqiqgqa2glkp.jpg

 

Gaat niet helemaal lekker :D

 

Rood is te laag en groen is winst of.?

Lijkt of die een poosje waardeloos niks waard(rood)was en toen geklommen naar waarde (groen).

Dat moment moet je verkopen neem ik aan en bij rood inkopen.?

 

Ja in essentie wel maar het is pas winst al het op je bankrekening staat.

 

Ik koop onder de rode lijn en verkoop boven de groene inderdaad.

 

Allemaal leuk en aardig, maar je vergeet even te vermelden dat beleggen in Bitcoins een enorm risico met zich meebrengt.. De waarde fluctureerd waanzinnig en het lijkt meer op gokken dan op wijs beleggen. De huidige waarde bevindt zich in een bubble en het is de vraag wanneer die klapt, zeker nu er steeds meer concurrerende cryptomunten komen. Ook kleven er aan de Bitcoin inmiddels al wel een aantal negatieve gebeurtenissen die het vertrouwen nu eenmaal niet groter hebben gemaakt. Er is een hack geweest bij een broker die miljoenen aan bitcoins kwijt was waardoor veel mensen veel geld zijn kwijtgeraakt. En momenteel kun je dat nog nergens verhalen....Dat de cryptomunt onderdeel gaat worden van ons betalingssyteem en zelfs de geldstromen gaat vervangen is een ding wat zeker is want het heeft ook vele voordelen echter is die toekomst nog veel verder weg dan ze ons nu doen geloven..........blijft een interessante materie hoor, en als ik terugdenk aan de eerste keer dat ik van bitcoins hoorde koste dat ding nog geen kwartje......... had ik er toen maar 1000 euro tegenaan gegooid........

 

Ik heb aangegeven dat als je iets investeert je er van uit moet gaan dat dat geld weg is. Het is goed dat je het zegt want inderdaad het brengt zeker risico met zich mee.

 

De huidige waarde is zeker een bubble maar door slim in te spelen omdat ik weet wat er speelt in de markt werk ik daar makkelijk omheen.

18 november komt er weer een hardfork aan voor bitcoin die de prijs zeker gaat doen dalen misschien zelfs tot onder de 5000 dollar.

Ik zie dit als een kans mijn bitcoin is voor de fork veel geld waard en door het heen en weer schuiven van de markt op weg naar die fork kan ik met mijn bitcoin goedkoop andere coins kopen (altcoins is de benaming voor alles naar bitcoin). Maar dit is allemaal vrij theoretisch en heb weinig zin om dat allemaal uit te moeten gaan typen.

 

Wat je al aangeeft had ik er toen maar zus of zo, zijn er nog veel meer mensen die wel bitcoins kochten en dit hebben verkocht voor 100 dollar per stuk.

Dat is pak um beet 250x je investering mooi resultaat zou je zeggen tot ze er 5 jaar later achterkwamen dat de top nog niet is bereikt.

En die top gaan we ook nooit bereiken mocht bitcoin en crypto ons huidige financiele systeem overnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod net zoals dat op de stockmarket of welke andere markt dan ook gebeurt.

 

Dit klopt als een bus, maar ik kan er nog steeds niet de vinger achter krijgen waardoor de vraag toeneemt.

De meeste crypto-bezitters ook niet. Ik heb er genoeg in mijn vriendenkring en ze hebben allemaal geen idee.

Ze zeggen alleen 'zolang het blijft stijgen, is het prima voor mij'.

 

Bij antiek of kunst zie je ook dat de vraag van sommige artikelen groter is dan het aanbod, en dat dan de prijs oploopt.

Maar daar zijn wel een aantal zaken aan de hand.

Bij Antiek of kunst heb je ook iets in je klauwen. Iets wat vaak statusverhogend werkt. Als je een van Gogh aan de muur hebt hangen, heb je ten eerste iets moois (maar je kan natuurlijk ook een poster kopen) en je bewijst aan de buitenwereld dat je succesvol bent.

Bovendien als je er heel veel hebt, kun je een museum beginnen en anderen laten betalen om naar jouw investering te kijken.

Daarnaast wordt vooral de kunstwereld enorm gemaninpuleerd, met zogenaamde onbekende kopers die een nieuw recordbedrag hebben neergeteld.

Wat weer prijsopdrijvend werkt en waardoor de kunst-handelaar anderen die denken de boot te missen extra geld uit de zak klopt.

Bij antiek heb je overigens ook zaken die 'uit' raken en dan stort de boel in elkaar. Zoals bijvoorbeeld bij antieke meubels en parels.

 

Bij aandelen koop ik stukjes van een bedrijf. Ik deel misschien mee in de winst, en als het bedrijf nog weer waard wordt, dan wordt mijn aandeel ook meer waard.

 

Als ik vreemde valuta koop en die munt wordt meer waard omdat het betreffende land het bijvoorbeeld goed doet, dan verdien ik ook als ik verkoop.

 

Allemaal mechanismen die ik begrijp (tot bepaalde hoogte) maar bij crypto currency begrijp ik die mechanismen niet.

Behalve DAT de vraag groter is, maar nog steeds niet WAAROM.

En zolang ik dat niet begrijp, blijf ik er vanaf

 

De waarde van Bitcoins wordt bepaald door de gebruikers. De marktprijs van een Bitcoin, omgerekend naar euro's, hangt af van de prijs die ervoor wordt betaald. Het is voor veel nieuwe gebruikers van Bitcoin lastig te begrijpen waarom iemand geld zou willen betalen voor een digitale munt. Vandaar eerst het antwoord op de volgende vraag:

Zijn Bitcoins echt geld?

waarde.jpg

Volgens Aristoteles kan iets pas als geld worden beschouwd als het voldoet aan vier eigenschappen: draagbaarheid, duurzaamheid, deelbaarheid en intrinsieke waarde. We lopen ze even langs.

  • Draagbaarheid: U kunt Bitcoins overal direct gebruiken waar toegang is tot het internet. Met Bitcoin kunt u, zonder tussenkomst van derden zoals banken, binnen enkele minuten wereldwijd geld overhandigen aan iemand anders. Hierdoor is Bitcoin de meest overdraagbare geldvorm ter wereld. Wanneer er geen internetverbinding in de buurt is kunt u uw Bitcoins gebruiken door het wachtwoord van (een deel van) uw Bitcoins te overhandigen.
  • Duurzaamheid: Bitcoin bestaat overal op het internet in een groot computernetwerk. Alle Bitcoins zitten in dit netwerk 'in de cloud'. Om Bitcoin uit te schakelen moet het gehele internet wereldwijd uit worden gezet. Om het te vernietigen moeten alle computers met Bitcoin software ter wereld vernietigd worden. Dit is onmogelijk. De Bitcoins zelf kunnen niet worden vervalst of verwijderd uit het netwerk. Hiervoor zorgen de computers uit het netwerk, waarmee Bitcoin een duurzame geldvorm is.
  • Deelbaarheid: Bitcoin is beter deelbaar dan de Euro. Het is onmogelijk om iets te verkopen voor minder dan één cent, aangezien een eurocent munt niet verder deelbaar is. Bitcoins kunnen tot 8 decimalen achter de komma worden gedeeld ofwel 0.00000001. Theoretisch kun je dus iets kopen of verkopen van omgerekend € 0.000000001. Bitcoin is dus voldoende deelbaar.
  • Intrinsieke waarde: Dit is voor veel mensen de meest lastige eigenschap van Bitcoin om te begrijpen. De intrinsieke waarde van Bitcoin wordt namelijk ontleend aan de superieure eigenschappen van het digitale geld ten opzichte van euro's of bijvoorbeeld goud. Bitcoin maakt het mogelijk om in minuten waarde wereldwijd over te dragen tegen zeer lage kosten. Daarbij kan het niet worden vervalst zoals bankbiljetten en devalueert de waarde niet. Integendeel, Bitcoins zijn onderhevig aan deflatie omdat er een beperkt aantal in omloop zijn en er niet meer bij komen dan in het systeem is vastgesteld. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de aan inflatie onderhevige euro's, waarvan er dagelijks meer worden bijgedrukt en digitaal worden gegenereerd. Hierdoor worden uw euro's langzaam steeds minder waard en kunt uvoor één euro steeds minder kopen.
     
    Een andere eigenschap die de intrinsieke waarde van Bitcoins bepaald is vrij modern. Het is iets wat de afgelopen jaren steeds schaarser is geworden en een groeiende behoefte kent, namelijk privacy. Privacy van u als persoon is met de komst van internet belangrijker geworden dan ooit. Er komen gegevens per ongeluk op straat te liggen en regelmatig wordt de privacy geschonden. Dat privacy ten aanzien van geld belangrijk is wordt langzaam duidelijk. Overheden overwegen beslag te leggen op het spaargeld van burgers en rijke mensen komen jaarlijks ongewenst in het tijdschrift Quote terecht, wat dieven aantrekt. Uw Bitcoins kunnen niet door de overheid en banken worden afgenomen doordat, mits zorgvuldig gebruikt, uw persoonsgegevens niet herleidbaar zijn tot uw Bitcoins. Bitcoin heeft door haar anonieme karakter in combinatie met de hoge transporteerbaarheid dus een toenemende intrinsieke waarde.

Zoals u ziet voldoet Bitcoin aan de vier karakteristieken van Aristoteles's definitie van geld en is Bitcoin dus een echte vorm van geld en als zodanig te gebruiken. Dit maakt Bitcoins waardevol.

Vraag en aanbod

 

Aangezien Bitcoin wordt beschouwd als geld heeft het waarde. Steeds meer mensen gebruiken het en bedrijven zijn enthousiast over de voordelen ervan. In de vroege expirimentele fase werd de waarde van een Bitcoin bepaald op basis van de energiekosten die gemaakt werden om het Bitcoin netwerk in stand te houden. Tegenwoordig wordt de prijs bepaald door de waarde die handelaren toekennen aan Bitcoins, door middel van vraag en aanbod op wisselmarkten.

Vertrouwen

 

Een belangrijke voorwaarde om geld met een gerust hart te gebruiken is echter vertrouwen. Het vertrouwen in Bitcoin neemt sterk toe sinds haar ontstaan in 2009. Dagelijks gebruiken meer en meer mensen Bitcoin, naast euro's, en accepteren nieuwe winkeliers Bitcoin betalingen. Het vertrouwen is onder andere te zien aan de totale waarde van Bitcoin in euro's ofwel de marktkapitalisatie. Het percentage Bitcoins dat wordt gebruikt in transacties geeft een indicatie van het gebruik en draagt eveneens bij aan het vertrouwen. Momenteel is de marktkapitalisatie meer dan 750 duizend euro en het transactievolume groeiende.

 

bron: http://www.watisbitcoin.nl/waarde.php

 

Je begrijpt het wel je kunt het alleen niet plaatsten, en je bent inderdaad niet de enige.

Ik weet ook niet alles en leer elke dag nog bij mede omdat het mij interesseert en het kansen biedt op een betere toekomst.

Zowel financieel maar ook omdat ik daadwerkelijk denk dat het een ''eerlijkere" wereld waarin iedereen gelijk is als het aankomt op financiële vrijheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ter voorbeeld dat het snel kan gaan :D

Over een periode van 12 uur zie je hier op de grafiek.

 

Ik heb groen onderstreept waar ik had moeten sluiten. Echter op de tijdstippen dat deze asset (bitcoin Gold) zo laag stond en dus het meest winstgevend voor mij was, lag ik te snurken in mijn bed :D Ik had voorspeeld dat de waarde zou dalen en heb die positie dan ook geopend. Hij ging ook weer dalen, maar later als dat ik verwachte, toen sliep ik al :( Het laagste punt van de koers zou ongeveer 3 tot 4 % winst zijn. Ik denk overigens dat hij nog meer naar beneden gaat pieken, dus hou hem al de hele dag in de gaten op een extra scherm haha

 

yfi67jkrnfryu.jpg

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...