Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Vraagje Toprot

Recommended Posts

Ik heb een am kweekje op precies de kop af week 8.

 

Vandaag ondekte ik rot in wat onderste topjes, ik denk dat daar weinig luchtstroom is.

 

Nu hanteer ik de regel: Rot = alles per direct om.

 

Nu heb ik dat uitgevoerd en zit op de helft, maar als ik zo kijk is het overblijvende deel helemaal vrij van top tot teen. Het was maar 1 plantje blijkt tot nu toe.

 

Heeft het zin om die helft gewoon nog de week af te laten maken? In de zin van: Ik heb nu een halve tent, dus het licht wordt voor de helft verspild. Wegen de baten op tegen de kosten voor die week :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben de vorige ronde gewoon doorgegaan alle rotte toppen wegeknipt had 7 hoofdbuds verrot :(

De nachttemp niet onder de 21° laten komen en de LV 40/45% dan hebben schimmels geen kans heb ik gelezen..

 

En dit werkte prima bij mij de rest van de toppen is schimmelvrij gebleven ook na het drogen en t curen ...

 

Klopt wel dat schimmels reizen je krijgt ze hoe dan ook met de verse lucht mee je hok in ...

 

Wel radicaal btw direct alles om die plant direct verwijderen had ik gedaan hoeveel weken moest je nog dan.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een oud koolfilter op je inlaat gooit heb je geen/minder schimmelsporen in je inblaas en ook geen stof of andere ongerechtigheden.

Moet je alleen wel een beetje afstellen qua klimaat want de lucht moet nu door een filter met (meer) weerstand.

 

 

Suc-6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de nog staande planten alleen met je ogen beoordeeld op rot of ook met een loep gecheckt of je geen sporen ziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...