Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

Zijn Coffeeshops Nog Wel De Juiste Plek Voor Verkoop Softdrugs?

Recommended Posts

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wil een alternatief zoeken voor de verkoop van softdrugs. Coffeeshops zijn te vaak verbonden aan criminaliteit en veroorzaken overlast. 'Ik wil onderzoeken of coffeeshops nog wel het aangewezen systeem zijn om het spul bij de klant te krijgen.'

 

Lees meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel mooi dat dit uit de gemeente komt waar het meest onder de toonbank verkocht wordt. Wat ik overigens helemaal geen slecht ding vind. Het is wel een relikwie van de jaren 70/80/90. En weet niet hoe het bij jou is, maar die coffeeshops hier zitten voor het over grote deel gewoon vol met paupers. Met de post thuis, of gewoon als sigaretten in de supermarkt. Ik ben voor. Lekker op mengen in de massa lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straks gaan al die paupers de straat op.

 

Voor hulpverlening en dagopvang is geen geld meer tegenwoordig. Beter die mensen in hun eigen reservaat dan dat ze voor buurtsupers en in kinderspeeltuintjes hangen.

 

Wat niet deugt aan het systeem is dat er geen nieuwe vergunningen meer afgegeven worden. Gezonde marktwerking zal de meeste rotte appels elimineren.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoor ze nu is praten

Hautain?

Welnee joh, flower paupers is het nieuwe woord.

 

iets met een teiltje ofzo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben zelf de achterdeur nooit gereguleerd,en nu ineens verbazen ze zich dat de achterdeur beheerd word door o.a. georganiseerde criminaliteit?

En dan zeggen ze dat het aan de coffeeshops ligt??

hmm da's erg makkelijk van ze........

Eerst een bepaald milieu ''maken'' en het dan afschrijven?

 

:lol:

 

 

En dan gaan ze nu zelf op de markt staan?

Of met een scooter bezorgen langs de deuren?

Gaat uitdraaien op niks.

 

Toeristen willen ook nog steeds een jointje in Holland consumeren,dat geld lopen ze toch niet graag mis?

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coffeeshops worden in de huidige situatie gedoogd en zijn in zijn in feite vogelvrij.

Als ze een erkende status krijgen dan wordt de rechtspostie een stuk beter.

 

Je zou bijna geloven dat het uit de eigen koker komt van Abou.

Die alternatieven zoeken voor de verkoop van wiet ........ :blink:

 

Soros on drug legalization: "I'll tell you what I'd do if it were up to me. I would establish a strictly controlled distribution network through which I would make most drugs, excluding the most dangerous ones like crack, legally available. Initially I would keep the prices low enough to destroy the drug trade. Once that objective was attained I would keep raising the prices, very much like the excise duty on cigarettes, but I would make an exception for registered addicts in order to discourage crime. I would use a portion of the income for prevention and treatment. And I would foster social opprobrium of drug use."
Edited by Running Water
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai, gevoelige discussie hier...

 

Coffeeshops verbonden aan criminaliteit en overlast....

 

Tja, we hebben erom gevraagd...

 

Laat het verhandelen op elke gewenste manier plaats vinden, a la thuisbezorgd punt nl, online, or whatever.

 

Maar laten we vooral ook de coffeeshop in ere houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha. Pauper op z'n Mokums he. Niet op z'n Aerdenhouts. Totaal niet het punt dat ik wilde maken alleen. Heb niks tegen coffeeshops, maar heb er nu wel last van in de buurt. Het systeem klopt idd gewoon niet. Dus dan ga je krijgen dat mensen niet voor het sociale element naar de shop gaan, maar alleen om wiet te halen. Op sommige plekken werkt dat gewoon niet. Dubbel voor deur in de blinde bocht op zaterdag middag, dat soort shit. Dat werkt toch niet. Laat die mensen gewoon lekker een bezorg dienst hebben of naar de balie in de supermarkt lopen voor een zakkie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja eerst een onwerkbare situatie creeren en dan klagen dat het niet werkt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aboutaleb kan zich beter druk maken om de luchtkwaliteit in zijn stad.6.2 sigaretten wat je daar inademt per dag.Kan je beter nog een puur jointje erbij roken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou de ontwikkelingen in de VS in de gaten en daar heb ik niets gelezen over overlast veroorzakende 'dispensaries'. Dus cannabis uit de illegaliteit halen, dan verdwijnt veel ongewenst gedrag vanzelf.

 

Ook heb ik me wel eens verwonderd over hoe het buitenleven in Nederland is. Er zijn wel veel van die standaard bankjes waar men op kan zitten, maar gezellig is het allerminst. Als gemeentes vaker plekken creeeren met veel groen (om uit het zicht te blijven en mogelijk zelfs geluids isolatie) voor de burgers dan vermoed ik dat men vaker buiten zal afspreken, wat verder weg van woongebieden.

Hoe vaak zie je niet van die miserabele jeugd bij elkaar geplakt op oncomfortabele houten bankjes in weer en wind om een jointje samen te roken, geen wonder dat ze dan speelplekken voor kinderen opzoeken om wat beschutting te hebben. Ombouwen van leegstaande gebouwen zou ook nog een optie zijn, liefst wat verder weg van woonhuizen.

 

Coffeeshops zoals ze nu zijn hebben regelmatig toch een wat ongure uitstraling, dat helpt het cannabis imago niet. Vergeleken met de VS zien veel van die startup dispensaries er anders uit, veel gelikter, netter, opener, beschaafder?. Via supermarkten (net als alcohol), internet of via machines (zoals snoep/drinken). Liever niet via apotheken, daar zou ik als recreatie gebruiker minder voor voelen. Alleen via internet zou niet handig zijn als je spontaan met vrienden wat wil roken, dan zou zo'n machine ergens in een stad handig kunnen zijn, geen sluitingslimiet (voor diegenen die na een avond uit om 3 uur 's nachts nog wat willen roken), minder gevaar voor personeel/uitbater, snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duidelijkse en verstandigste besluit is gewoon het kinderachtige verbod op heffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...