Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greentjeonatrip

Isolatiehok Bouwen Om Een Gorilla Shorty Van 120 X 60 X 173 (Voor 4 Of 5 Dames)

Recommended Posts

Mabo is wel degelijk een merknaam gezien de ® bij de naam........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie bezit het merk mabo denk je?

Als mabo merknaam er niet was had iedereen het over die niet brandweerrode auto blussers vd firma flameblocker.

 

Merknamen zeggen heel erg weinig, per land kan er een heel andere merknaam op staan ivm associaties die ontstaan rondom een naam.

 

Dat er een ® staat zegt helemaal niks, alleen dat je die Mabo naam niet zonder toestemming van Flameblocker of wie de eigenaar dan ook is van de merknaam, mag gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch blijft het dan verwonderlijk dat er blussers door de webshop als mabo worden verkocht, zonder dat er op de blusser zelf mabo staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zegt niks over het produkt als de merknaam ontbreekt, dat is niet meer dan een sticker waar jij van alles aan ophangt.

Ik zou erover beginnen dat omdat de sticker er niet op zit of ik geen korting kan krijgen op dat ding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleur van de vloeistof is ook anders!

En de kleur van de mabo zelf ook.

Raar.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zegt niks over het produkt als de merknaam ontbreekt, dat is niet meer dan een sticker waar jij van alles aan ophangt.

Ik zou erover beginnen dat omdat de sticker er niet op zit of ik geen korting kan krijgen op dat ding..

 

Op mijn ene mabo staat mabo in het metaal gegraveerd. In mijn andere die ik zonder doos, boekjes, garantiebewijs etc kreeg stond niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er op die merkloze geen sticker zoals getoond in dit topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zegt niks over het produkt als de merknaam ontbreekt, dat is niet meer dan een sticker waar jij van alles aan ophangt.

Ik zou erover beginnen dat omdat de sticker er niet op zit of ik geen korting kan krijgen op dat ding..

 

Op mijn ene mabo staat mabo in het metaal gegraveerd. In mijn andere die ik zonder doos, boekjes, garantiebewijs etc kreeg stond niks.

wanneer had jij deze besteld, die zonder boekje etc ?

 

Zit er op die merkloze geen sticker zoals getoond in dit topic?

niks,noppes,nada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik kan volgen:

 

Op de site vanwww.combinoord.nl wordt vermeld dat mabo een patent is van Flamark. Als dat zo is en er wordt geadverteerd met mabo, dan is het op zijn minst merkwaardig dat er dus helemaal niets op deze fles staat uit Slovenie, we hebben het hier natuurlijk wel over een produkt die een hoop ellende dient te voorkomen en mag je dus verwachten, bij uitstek " een automatische brandblusser", dat dit relatief makkelijk te herleiden is naar bijv. leverancier of fabrikant .Ik zag dat Lostchild schreef dat "het niets over het produkt zegt wanneer er geen merknaam op staat", en laat dat nu juist zijn wat mij eigenlijk niet zint, er kan dus net zo goed iets onbeduidend in zitten, maar ja,sticker of geen sticker, kwestie van interpretatie misschien, schijnveiligheid,het is ook maar net hoe je erin gaat staan denk ik. Wij mochten een paar jaar geleden al geen "sticker met naamplaatje" op onze bouwhelm plakken, omdat deze dan officieel afgekeurd zou zijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem enkele maanden geleden besteld em kwam tot de zlefde conclusie. Laat maar en volgende keer ergens anders.

 

Weet alleen niet of het handig is om je contact met hun zo nadrukkelijk te beschrijven hier. Neem aan dat de winkel beschikt over al jouw gegevens en neem aan dat je hier anoniem wil blijven

 

en @lc nee geen sticker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem enkele maanden geleden besteld em kwam tot de zlefde conclusie. Laat maar en volgende keer ergens anders.

 

Weet alleen niet of het handig is om je contact met hun zo nadrukkelijk te beschrijven hier. Neem aan dat de winkel beschikt over al jouw gegevens en neem aan dat je hier anoniem wil blijven

 

en @lc nee geen sticker

idd cannarie, heel onhandig eigenlijk,tekst aangepast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heet je toevallig Wijseigje met je achternaam LC? Na het lezen van dit alles is het toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dit allemaal........ En we hebben het over iets dat je zou moeten beschermen tegen als er iets fout gaat..........betrouwbaar komt het allemaal niet over....... Merknamen uit landen die in de EU zitten zijn gewoon geregistreerd dus inderdaad mag je mabo gewoon niet zomaar gebruiken, ook al is het in de volksmond inmiddels een verzamelnaam van automatische brandblussers. Flamark in NL wordt Flamblocker op de website, het bedrijf heet echter Flamark Super en niet alleen Flamark. Wie is nu wat en wat is nu wie?? En wie levert de echte Mabo? Dodelijk voor een bedrijf als dit zo ontstaat.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

het spijtige aan heel dit gedoe over wel of niet de mabo van flamark is dat het geen "rust" geeft...

 

ze zijn jammer genoeg iets te duur om zelf eens ééntje te testen of ie wel werkt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja rust, gaat dat ding pas af als alles al in de fik staat? Dat geeft lekkere rust zeg nou nou. Oorzaken van brand zijn vaak te dunne of oude bekabeling, slecht aangedraaid bekabeling(contacten) of een installatie die door een oen is aangelegd. Zorg dat dit in orde is en je hebt rust. Als je zo onzeker bent over je installatie laat hem dan even keuren door een elektricien als je 1 kent.

 

Als die mabo afgaat en je elektra valt niet uit gaat het dan niet verder fikken nadat de mabo "klaar" is? Hebben jullie daar wel aan gedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cavedave

merknaam staat los van bedrijfsnaam

omdat je niet weet wie er achter de bedrijven zitten lul je echt maar wat

voor zelfde geldt besloot de distributeur voor NL naast op eigen site aanbieden het los te weken en flamark.nl op te zetten met als merk flamblocker en zo de zaken lekker gescheiden houden omdat er door wat dan ook aanleiding toe is?

 

Ik heb opleiding groothandel en ook nog ondernemen (mmo) genoten, sry dat ik er wat meer van weet.

 

@mensen zonder sticker

probeer via de distributeur klaarheid te krijgen, garantie heb je verder toch niet vanwege de plek waar je die blusser in zet

misschien is door overbrengen produktie voor de EU er inderdaad wel sprake van x of y geweest en besloten toch apparaten uit te leveren zonder stickers of doos maar dat kan je zelf nooit achterhalen dmv aannemen zoals sommigen wel aan het doen zijn.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je natuurlijk gelijk in @ZiiP het gaat over een "wat als scenario" waar je toch liever op voorbereid bent :)

 

Waarom zou de elektra niet afvallen?

Denk dat een brandje wel een kortsluiting en/of een lekstroom zal veroorzaken :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik heb opleiding groothandel en ook nog ondernemen (mmo) genoten, sry dat ik er wat meer van weet.

 

Gefeliciteerd LC, ik ben ondernemer.......... Maar wat dat er mee te maken heeft............. Ik constateer alleen maar dat dit hele verhaal niet betrouwbaar overkomt. Als merknaam wil je continuiteit en uniformiteit, zeker als export een van je belangrijkste pijlers is. Alleen al deze discussie die hier ontstaat wil je al niet hebben. Het zou best wel eens kunnen zijn dat de merkloze blusser een OEM versie is en even goed werkt maar zeker weten doe je het nu niet....... Het getuigt in ieder geval niet van goed ondernemersschap maar die conclusie had jij waarschijnlijk ook al getrokken met jouw opleiding..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkaline, kortsluiting door gesmolten draden = vaak door te dunne draad of tegen een heet oppervlak gemonteerd bedrading en kan dus voorkomen worden. En bij een kortsluiting zal je automaat gelijk moeten klappen en zou het binnen 20ms over moeten zijn, echter als die niet afslaat omdat jij lekker eigenwijs iets anders ervan gemaakt hebt en het gaat door met vonken dan krijg je wel brand, maar dat is weer je eigen schuld (algemeen). Of je bedrading loopt langs een ultra snel ontvlambaar goedje dan kan het wel binnen 20ms, ook dit kun je voorkomen. Tegenwoordig zijn de automaten zo snel en gevoelig dat je flink je best moet doen om een kortsluiting langer dan 20ms uit te stellen. Vaak lopen de kabels met 3 tegelijk (L, N, PE) door 1 omhulsel en 1 van de 2 raakt de PE kabel nog binnen in de omhulsel zelf. Dus moet de vonk sterk genoeg zijn om door de omhulsel heen te slaan, door de kalklaagje, en dat binnen 20ms. Een vonk van een paar ampere lukt dat zeker niet bij 230 volt.

 

De wat als scenario is heel begrijpelijk hoor alleen kan je heel veel voorkomen door een goede installatie.

 

Bij je thuis staat de CV ketel 24/7 aan, als je weet wat er binnen in dat ding gebeurt hoe gevaarlijk is die vergeleken met je installatie? Daar hang je toch ook geen mabo blusser boven. Geldt ook voor je wasmachine, droger, oven, koelkast, tv, modem, magnetron, afwasmachine, elektrische kookplaat etc.

 

Kortom check regelmatig je installatie ook al is er niks aan de hand. Een kabel vreet zichzelf echt niet open opzoek naar de PE kabel.

 

No offense mensen ik vind het zeer interessant om over dit soort onderwerpen te hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn ik heb een (niet automatische) brandblusser naast me cv-ketel hangen :P

 

+ de verzekering komt tussen als het afbrand door je cv ketel (als je kan bewijzen dat die goed is onderhouden), oven, tv,... bij een kweekinstallatie niet :P

 

Ben het helemaal met je eens, een correcte installatie en onderhouden van is al 90% van het werk :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...