Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Tja, het zal een verschil in visie zijn.

Ik denk dat we geen keuze hebben en slaaf zijn (eigenlijk niet, er is geen pure ik die slaaf is van iets, ik ben het allemaal) van onze hormonen.

Spiritualiteit, paranoia en uitzonderingen bijzonder vinden zijn in mijn ogen allemaal evolutionaire voordelen welke stap voor stap uit te leggen zijn.

Echter zitten ze nu meer in de weg dan dat het een voordeel is.

We kunnen die ervaringen in gecontroleerde omgevingen oproepen en elk mens ziet dezelfde dingen, de uitleg ligt aan de tijdsgeest, intellect en vooroordelen over het spirituele/hiernamaals/god/etc/etc

 

Mijn punt in een snelle google gevonden ? Delen graag ;)

 

Jij niet. Medical grower. Ik ben van in Jezus de Christus te zien overgeschakeld naar het in mezelf te zien. Maar heb er nog niets mee kunnen bereiken. Beginschoentjes allemaal. Ik kom er later op terug. Gsm nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Job 13:5

Ik kan ook met "religie" zwaaien.

Moest m ff opzoeken hoor.

:)

Job 13:5

"If only you would be altogether silent!

For you, that would be wisdom."

 

Oke, dan.

Enige humor is uit en je wilt alleen bevestiging van je al op gemaakte mening over 'het mystieke...'...check! ;)

34ebde7cfe798c91a739524e193675fa--stuff-to-buy-random-stuff.jpg

Persoonlijk ben ik overigens meer een Aadtheist. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kijkt er te religieus naar. Probeer de bril van theosofie eens. ;-)

Gaat niet over gelijk. Zoek mensen die bekend zijn met het pleroma. Graag pm want openbaar lukt niet zo goed zonder off topicers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hoort dit allemaal meer thuis in een forum over 'verkeersongelukken'.

Want volgens mij zijn er een paar zonder helm heel hard tegen een muur aangereden hier.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

de messejas is nog maar koud van zn kruis gerot en er komt al een stroming ""wij gaan het anders doen "".

geloof daar ik krijg er geen harde pimpelpaarse knop van .

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ep9Vzb6R_58

 

en ik heb een hekel aan geloofswaanzinnigen .

en dat jezus over water kon lopen verwijs ik naar het rijk der fabelen .

dat zal wel na 10 dagen min 15 graden celluis zijn geweest .

:vape:

Nog steeds een van de beste songs ooit.

 

Jullie weten wat Jezus zei, toen ze hem van het kruis haalden, toch?

 

"Eerst mijn voeten!,

Eerst mijn voeten!"

:whistle:

Vind dit ook nog steeds een sterke :

https://youtu.be/J4297XZdQsM

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godskolere, wat een mafklapper!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kijkt er te religieus naar. Probeer de bril van theosofie eens. ;-)

Gaat niet over gelijk. Zoek mensen die bekend zijn met het pleroma. Graag pm want openbaar lukt niet zo goed zonder off topicers.

Ik doe niet zo aan pm-en over dit soort zweverige zaken als u het niet erg vindt en als het niet openbaar kan, hoeft het voor mij ook niet zo.

https://en.wikipedia..._of_the_Pleroma

Sorry, looks like complete crap to me. ;)

1e7cd7c7de037e165f4dba41566d1379--humanist-quotes-atheist-agnostic.jpg

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was algemeen bedoeld.

Ben ik nu de enige met zulke ervaringen op paddos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel

 

Is Jezus Een Symbool Voor Een Paddenstoel?

 

Allegro was een van de eerste acht en de enige niet christen die de dode zee rollen onder ogen kreeg nadat ze in 1947 bij Quram waren gevonden. Allegro, afgestudeerd in Grieks en Hebreeuws...

 

Hier niet gaan pronken met andermans veren!

Even de bron vermelden is wel zo netjes.

 

Valt me weer van je tegen.

 

http://www.wietforum.nl/topic/118071-is-jezus-een-symbool-voor-een-paddenstoel/

 

Was algemeen bedoeld.

Ben ik nu de enige met zulke ervaringen op paddos?

 

Nee hoor had die ervaringen ook met Scandinavische kaalkopjes & zelfs met hele goeie wiet van bepaalde variëteiten kan je het hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het zal een verschil in visie zijn.

Ik denk dat we geen keuze hebben en slaaf zijn (eigenlijk niet, er is geen pure ik die slaaf is van iets, ik ben het allemaal) van onze hormonen.

Spiritualiteit, paranoia en uitzonderingen bijzonder vinden zijn in mijn ogen allemaal evolutionaire voordelen welke stap voor stap uit te leggen zijn.

Echter zitten ze nu meer in de weg dan dat het een voordeel is.

We kunnen die ervaringen in gecontroleerde omgevingen oproepen en elk mens ziet dezelfde dingen, de uitleg ligt aan de tijdsgeest, intellect en vooroordelen over het spirituele/hiernamaals/god/etc/etc

 

Mijn punt in een snelle google gevonden ? Delen graag ;)

 

Ik denk eerder dat ieder mens tot zelfkennis kan komen. Ieder mens. Ik denk ook dat wij allemaal uit dezelfde stoffen gebouwd zijn en eens in "overself" hetzelfde zouden ervaren, dat wat wij vergeten zijn. Volgens Carl Jung komt dit door het collectief geheugen. Volgens Rupert Sheldrake speelt het zich af in de morfogenetische velden. Heel mysterieus allemaal, maar alle ervaringen lijken wel heel hard op elkaar. Ik zal er via boeken moeten over bijleren, want dit is al het derde forum waar ik op veel weerstand bots.

 

Na de paddo sta ik altijd wat "alienated" in de samenleving. Maar dacht het toch vrij "rationeel" te benaderen vanuit de optiek van het thema? Te rationeel gaat nu eenmaal niet in onderwerpen als deze.

 

Nee hoor had die ervaringen ook met Scandinavische kaalkopjes & zelfs met hele goeie wiet van bepaalde variëteiten kan je het hebben.

 

Begrijpt U dan waar ik naartoe wil gaan als ik daar mijn weg in wil vinden? Het is een beetje verloren lopen en er vergaapt op staan kijken. Het begon met visuals, dan met inzichten, dan met hallucinaties, dan werd ik ingewijd en alles draaide zich om. God zoeken en de duivel vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gek he, dat je op veel weerstand botst?

Maar er zijn plekken waar ze er graag met je over kletsen.

Die plekken noemen ze meestal 'inrichtingen'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het zal een verschil in visie zijn.

Ik denk dat we geen keuze hebben en slaaf zijn (eigenlijk niet, er is geen pure ik die slaaf is van iets, ik ben het allemaal) van onze hormonen.

Spiritualiteit, paranoia en uitzonderingen bijzonder vinden zijn in mijn ogen allemaal evolutionaire voordelen welke stap voor stap uit te leggen zijn.

Echter zitten ze nu meer in de weg dan dat het een voordeel is.

We kunnen die ervaringen in gecontroleerde omgevingen oproepen en elk mens ziet dezelfde dingen, de uitleg ligt aan de tijdsgeest, intellect en vooroordelen over het spirituele/hiernamaals/god/etc/etc

 

Mijn punt in een snelle google gevonden ? Delen graag ;)

 

Ik denk eerder dat ieder mens tot zelfkennis kan komen. Ieder mens. Ik denk ook dat wij allemaal uit dezelfde stoffen gebouwd zijn en eens in "overself" hetzelfde zouden ervaren, dat wat wij vergeten zijn. Volgens Carl Jung komt dit door het collectief geheugen. Volgens Rupert Sheldrake speelt het zich af in de morfogenetische velden. Heel mysterieus allemaal, maar alle ervaringen lijken wel heel hard op elkaar. Ik zal er via boeken moeten over bijleren, want dit is al het derde forum waar ik op veel weerstand bots.

 

Na de paddo sta ik altijd wat "alienated" in de samenleving. Maar dacht het toch vrij "rationeel" te benaderen vanuit de optiek van het thema? Te rationeel gaat nu eenmaal niet in onderwerpen als deze.

 

Nee hoor had die ervaringen ook met Scandinavische kaalkopjes & zelfs met hele goeie wiet van bepaalde variëteiten kan je het hebben.

 

Begrijpt U dan waar ik naartoe wil gaan als ik daar mijn weg in wil vinden? Het is een beetje verloren lopen en er vergaapt op staan kijken. Het begon met visuals, dan met inzichten, dan met hallucinaties, dan werd ik ingewijd en alles draaide zich om. God zoeken en de duivel vinden?

 

De inheemse bevolking van Amerika noemen God nml Konkachilla, waarbij Russell Means RIP chief van de Lakota tribe zei dat het beste te vertalen is als de Grote Mysterie.

Soefisme past meer op dit forum omdat het ook grote hashrokers waren of het drinken van Bhang.In de jaren 90 had een tijdschrift van het psychoactief netwerk, waar een mooi stuk over soefisme in stond mbt het gebruik van hashisch of bhang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gek he, dat je op veel weerstand botst?

Maar er zijn plekken waar ze er graag met je over kletsen.

Die plekken noemen ze meestal 'inrichtingen'.

 

Maar dat komt omdat mensen er religie bij betrekken. Daar het volledig vrij van dogma is. Ik heb niet de religieuze toer willen opgaan.

Mensen gaan off topic en niet op de essentie. Als het mensen niet boeit, kunnen ze zich altijd onthouden in plaats van de hele sfeer te verzieken en trollen.

De inheemse bevolking van Amerika noemen God nml Konkachilla, waarbij Russell Means RIP chief van de Lakota tribe zei dat het beste te vertalen is als de Grote Mysterie.

Soefisme past meer op dit forum omdat het ook grote hashrokers waren of het drinken van Bhang.In de jaren 90 had een tijdschrift van het psychoactief netwerk, waar een mooi stuk over soefisme in stond mbt het gebruik van hashisch of bhang.

 

Ja soefisme. Maar dat is dan op keer islamitisch, wat heel "patriarchistisch" is he. Het is inderdaad het grote mysterie, maar kan het niet zijn dat de oudere culturen hun weg daarin wel wisten te vinden? Er moeten toch "leersscholen" zijn in het westen die zich op het occulte richten? Want je moet wel behoedzaam zijn niet bij charlatans te belanden.

Als je kijkt naar de wereld voor het monotheïsme lijkt het mij sterk dat het "deze kennis" was die op ging. Dat mensen van toen een directere toegang hadden tot dit intelligente andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soefisme wordt door vele moslims niet gezien als onderdeel van de islam & in veel landen ook vervolgd, maar het is wel het mystieke onderdeel van de islam.

 

https://www.britanni...om/topic/Sufism

 

Binnen de katholieke kerk is het gebruik van Cannabis of andere hallucinogenen niet getolereerd, maar zelf gebruiken ze wel Boswellia wierook als onderdeel tijdens hun rituelen.

 

https://www.scienced...80520110415.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soefisme wordt door vele moslims niet gezien als onderdeel van de islam & in veel landen ook vervolgd, maar het is wel het mystieke onderdeel van de islam.

 

https://www.britanni...om/topic/Sufism

 

Binnen de katholieke kerk is het gebruik van Cannabis of andere hallucinogenen niet getolereerd, maar zelf gebruiken ze wel Boswellia wierook als onderdeel tijdens hun rituelen.

 

https://www.scienced...80520110415.htm

 

Ik ben katholiek geïnspireerd, niet opgevoed :). De katholieke exegese geeft 4 niveaus van bijbellezen. Het is dus zeker niet zo letterlijk en conservatief als men meteen voor ogen zou halen. Niet dat ik er ooit enige waarde aan hechte, ik was te rebels. Maar in de mythologie was de bijbel wel een belangrijk kompas, ik wist meteen mijn weg. Daar begon mijn psychonauten-avontuur wat snel uitgroeide tot een heel geloof. Waar ik dan delen van terug vond in de filosofie en zo belandde bij Terence en heel wat later nu bij het gnosticisme met een theosofische bril. Mijn moeder was altijd subtiel in tips geven, maar het viel vannacht behoorlijk samen. Volgens de theosofie is er in ieder religie wel een grondslag van "waar-heid". Ik denk dat als de islam een tak zou hebben van die "waar-heid" dat inderdaad het soefisme zou zijn. Als je dat niveau dan bereikt hebt, is dat niet waar Jezus aankwam? Enkel, die wist er meteen zijn weg in te vinden en genas er mensen mee zoals sjamanen dat deden? Wat aldus zijn dood werd. De overwinnaar kon zijn versie van het verhaal drukken en het sacrament werd veranderd naar wijn en brood.

Het mag dan wel duidelijk wezen dat ik geen religioot ben, maar geloof dat hallucinogene middelen tot ervaringen geleid hebben die men censureerde via religie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zij mij subliminaal begeleid heeft in een wereld die gisterennacht samenviel.

Het dringt ook meer door dan gisterenmorgen.

But that's just loonacy and utter mad. Niet normaal voor de meesten. Maar normaal was nooit aan mij besteed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhhh, dus toch een katholiek probleempje........

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhhh, dus toch een katholiek probleempje........

 

Eigenlijk niet. Je zou kunnen stellen dat mijn moeder me daar altijd van wou verlossen, maar ik dat niet kon zien tot ik het intensief ervoer.

Het is als theorie krijgen, maar pas tijdens de praktijk begrijpen waarom je "dit" en "dat" "anders" dient toe te passen.

De bijbel zegt bv dat het lelijk staat voor vrouwen om te spreken. Maar een sprekende vrouw is nodig om balans in het archetype te bereiken.

Ik heb mij dus ontdaan van de katholieke exegese. Jezus kwam de wet niet vervullen, eerder een andere weg tonen.

 

Dus ik geloof dat "de verlosser" ons kwam verlossen van de religieuze invloeden.

De bijbel richt je aandacht op anderen en praat je zondes, schuldgevoelens aan. Dat is nu omgedraaid. Ik ben geen zonde, ik heb geen erfzonde, ik ben verlost. Ik ben de verlosser van mezelf, maar dat kon niet doordringen tot de "kennis" mij eraan herinnerde.

Als dit enige zin kan maken..... het is nog niet ten volle geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mods, gooi asjeblieft dit topic op slot voor t echt uit de hand loopt...

 

voor politiek en religie topics zijn er betere websites dan deze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom kom je dan lezen als het je niet aanstaat? Waarom wil je iets manipuleren naar "jouw goeddunken" ?

Wat heb ik in hemelsnaam verkeerd gedaan door mijn psychedelische ervaringen hier te delen? Pfffff

Laat maar zo. Ik heb er uit gehaald wat nodig was. Dank U Oude Rocker en Konopi.

Spijtig dat mensen altijd "iets" willen manipuleren naar "hun eigen goeddunken" en zaken niet gewoon vrij kunnen laten....

De vrije samenleving .... ? my ass.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een dunne lijn tussen 'vrije samenleving' en 'misbruik maken van gastvrijheid op een forum'.

 

Het roest me in principe aan mijn reet wat sommige mensen doen of lullen, maar dat dit forumvervuiling is, lijkt me duidelijk.

Ik ben ook wel eens dronken geweest en dan dacht ik toch echt dat ik de wereld doorhad. Maar dat was dan nog geen vrijbrief om dan zomaar een forum over wijn maken of bier brouwen vol te gaan lullen met mijn onzinnige gebral.

 

Zoek een forum over religie, filosofie, geestelijke gezondheid, moedercomplexen, waanzin, klaar voor TBS of wat dan ook.

Edited by Kees A
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga lekker ergens anders zitten zeveren over die sprookjesfiguren!!

 

https://credible.nl/ hier bijv.....

 

Dit is godverdomme een forum voor WIETKWEKERS :rtfm: :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat sommige een beetje te vaak bij de pastoor of dominee op schoot hebben gezeten :whistle:

Katholieken zijn grote bierliefhebbers trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok helder en doorgedrongen. Mijn excuses. Ik heb het wellicht inderdaad op de verkeerde plaats bespreekbaar willen maken.

Al dacht ik dat WIETKWEKERS vrij chille mensen waren met een vrijvochten en open geest. En al zeker in de sectie waar ik dacht psychonauten te treffen. Andere tijden dan vroeger blijkbaar.

 

Topic mag op slot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...