Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TopRot

Opbouw Ruimte 2 x Oc

Recommended Posts

Gaat misschien niet zo eenvoudig als je denkt.

 

Wellicht dat bij de laatste generatie OC's dit probleem opgelost is omdat zij een ontvochtiger die hetzelfde werkt als een Dryfast hebben ingebouwd.

 

Maar het grootste probleem van de Opticlimate was (is?) dat hij koelt terwijl hij ontvochtigt. Dus hij moet tegelijk verwarmen. Probleem is vaak dat de verwarmingscapaciteit niet zo sterk is als de koelcapaciteit. Dus de ontvochtigingsfunctie slaat om de zo veel tijd uit omdat het anders te koud wordt (hij koelt immers tegelijk met de ontvochtigingsfunctie). Dit kun je ook opvangen door een verwarming er bij te hangen gedurende de nacht.

 

Het begint steeds duidelijker te worden. Ik ging er dus vanuit dat 1 opti (werkend op 1 ruimte) alle waardes prima onder controlle moet kunnen houden, ongeacht dag of nacht. Wat ik dus indd zou moeten/kunnen doen is een kachel plaatsen voor de nachturen en Cool@night uitschakelen..?

 

Btw, de opti die ik al heb staan is een pro3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een verwarming batterij gebruiken met je warme water.

 

Dat moet ik dan eerst uit gaan zoeken want heb daar geen ervaring mee en geen kennis over. Heb je miss een linkje van een topic die daar over gaat ? Ik ben al hier en daar aan het spitten maar kan zo snel niks vind vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw tekening :

 

gallery_47245_19303_1306.jpg

 

Suggesties, op/aanmerkingen ?

 

En nog wat vraagjes,

 

1) In het verleden heb ik altijd gebruik gemaakt van rayjet's wat altijd prima ging. Nou vraag ik me af of op deze grote nog andere toepassingen zijn kwa bewatering die wellicht veel makkelijker/handiger zijn ?

 

En mocht ik toch met de rayjet's aan de slag gaan wat voor mega pomp ik nodig hebt om alles vanuit het vat in de ruimte te pompen ?

 

2) In de nieuwe tek. is er maar 1 hotbox (geplaatst achter de opti). Mijn vraag is of de ppm waardes gelijk blijven en mooi verdeelt zijn met 1 sensor ? Aangezien er maar van 1 kant Co2 word ingeblazen.

 

3) De afzuiger die voor onderdruk zorgt blaast warme lucht naar de andere ruimte. Ik ga er vanuit dat de temp zal gaan oplopen wat ik echt wil voorkomen. Iemand een ID wat ik daar aan kan doen ?

 

4) Zoals ik al had vermeld ben ik op zoek naar een 2de opti. Nu heb ik er 1 gevonden voor een leuk prijsje maar het betreft een 15kw..

 

Nu is de vraag ; kan ik met 10kw (links onder) en een 15kw (rechts boven) geen problemen krijgen met m'n waardes ? en/of zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ler er wel op de eerste 5 meter slang moet geisoleerd zijn.

 

bovendien moet de slang een bepaalde lengte hebben om zijn koelvermogen kwijt te kunnen anders slaat hij in storing. bevroren koelblok.

 

de opticlimate afstellen op de C waardes.

c01 c02 c03 co4 c05 c06.

 

de juiste waardes weet ik zo niet uit mijn hoofd.

 

koelblok tussen de 4 en 16°c

afvoerwater rond de 43 dacht ik

 

de rest moet je even opzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een verwarming batterij gebruiken met je warme water.

 

Dat moet ik dan eerst uit gaan zoeken want heb daar geen ervaring mee en geen kennis over. Heb je miss een linkje van een topic die daar over gaat ? Ik ben al hier en daar aan het spitten maar kan zo snel niks vind vinden.

 

Daar is geen topic over.

 

 

Dit is het:

 

https://www.orcon.nl/producten/vbc-200-warmwater-verwarmingsbatterij/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een verwarming batterij gebruiken met je warme water.

 

Dat moet ik dan eerst uit gaan zoeken want heb daar geen ervaring mee en geen kennis over. Heb je miss een linkje van een topic die daar over gaat ? Ik ben al hier en daar aan het spitten maar kan zo snel niks vind vinden.

 

Daar is geen topic over.

 

 

Dit is het:

 

https://www.orcon.nl/producten/vbc-200-warmwater-verwarmingsbatterij/

 

Merci!

 

ler er wel op de eerste 5 meter slang moet geisoleerd zijn.

 

bovendien moet de slang een bepaalde lengte hebben om zijn koelvermogen kwijt te kunnen anders slaat hij in storing. bevroren koelblok.

 

de opticlimate afstellen op de C waardes.

c01 c02 c03 co4 c05 c06.

 

de juiste waardes weet ik zo niet uit mijn hoofd.

 

koelblok tussen de 4 en 16°c

afvoerwater rond de 43 dacht ik

 

de rest moet je even opzoeken.

 

Eerst 5m iso dus, word in de volgende (definitieve) tekening verwerkt. Toevallig heb ik de handleiding van de opti voor me liggen en daar staat alleen c:01, c:02, c:03..

 

c:01 : temperatuur koelblok

c:02 : temperatuur afvoerwater

c:03 : temperatuur ruimte 2 (dual room)

 

c:04, c:05 en c:06 staan niet in de handleiding..

 

Bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan m'n laatste en één van de belangrijkste vraag imo :

 

In de opstelling op de nieuwe tek. word gebruikt gemaakt van 17 x 1000w = 17.000w. Als ik op 600w zou gaan draaien kom ik uit op 22.800w (38x600w). Mocht ik dus (theoretisch gezien) 1 op 1 draaien zal ik met de 600watters veel meer opbrengst behalen ? (In combinatie met een 15kw opti)

 

+- 5kg verschil..

 

Of kan ik deze theorie de prullenmand in werpen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

600w geeft aanzienlijk minder licht als n 1000watter.. rendement is flink lager dus de helft vd extra watts verandert gelijk in hitte, en daar win je niks mee.

 

Knikker dan liever de opti naar de ruimte waar t vat staat, win je weer 1 plek voor n 1000watter.

En de gavitas kunnen ook op 1150w draaien... win je weer ruim 2,5 kilowatt mee (18×150w).

Volgens mij zal t resultaat dan aardig om t even zijn, maar wel veel efficienter en klimaat is ook beter ondrr controle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 1000 watters hebben als voordeel lichtpenetratie tot aan diep onderaan t veld.

 

600 heeft dat wat minder.

maar kunnen in bepaalde situaties een beter lichtbeeld geven.

(uniform licht)

 

scirocco maar je hebt toch ook boost van de 600 watters ? 750 de zoiets dergelijks ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt dat onzin je kan toppen croppen of hormonen spuiten & snel schakelen waardoor je ze kort kunt houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan m'n laatste en één van de belangrijkste vraag imo :

 

In de opstelling op de nieuwe tek. word gebruikt gemaakt van 17 x 1000w = 17.000w. Als ik op 600w zou gaan draaien kom ik uit op 22.800w (38x600w). Mocht ik dus (theoretisch gezien) 1 op 1 draaien zal ik met de 600watters veel meer opbrengst behalen ? (In combinatie met een 15kw opti)

 

+- 5kg verschil..

 

Of kan ik deze theorie de prullenmand in werpen..?

 

Leuk al die hoge wattages, maar heb je ook gekeken naar je hoofdaansluiting? Kan je wel zoveel stroom vragen van het net?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...