Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Vraag Positioneren Lampen.

Recommended Posts

Hi Lui, Ik heb een vraag.

 

Ik heb een ruimte van 2 meter lang en 150 breed met 2 meter hoog.

 

Ook heb ik nog 2x een 600 dimlux over die ik wil gebruiken.

 

Nu wil ik ze beide op 720watt laten draaien zodat ik in totaal 1480 watt aan licht heb.

 

Maar hoe kan ik ze dan het beste positioneren ten opzichte van elkaar? Hoeveel ruimte tussen de wand en de eerste lamp, en vervolgens tussen de eerste lamp en de tweede lamp?

 

Of kan ik bijv met deze maten beter 1 lamp op 720 watt laten draaien en de ander bijv op 500?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de vorm van de tent aanhouden dus de lamp is een rechthoek dan zou ik de lamp met de lange zijden over de lange zijden van de tent laten schijnen.

 

en daar het hart van en zo,n 30 cm van de rand

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dan:

 

 

30 cm van de wand ----> lamp -----> 30 cm -----> lamp?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

spreekt toch voor zich. in t midden van elke 1 x1,50 een lamp en 3x raden hoe je kappen moet hangen :P

 

is minder dan 500 watt per m2, dus dat het kan warmte spreekt ook voor zich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap jullie berekeningen niet. Hoe bedoel je precies in het midden van elke 1 x 1,50? Ik heb maar 2 meter lengte. Dat is 1x150 en dan hou ik 50 cm over?

 

Wat is het probleem met warmte? Kan warmte toch gewoon afzuigen?

 

Ik heb nooit anders dan 1,50 bij 1,50 gebruikt met 1200 watt erboven. Mij was verteld, dat is het juiste formaat voor die hoeveelheid aan licht (eigenlijk 150 bij 170cm)

 

Maar nu ga ik met een ander formaat werken, en ik heb eigenlijk dus geen flauw idee hoe je dit positioneerd op de juiste afstanden :(

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de kant van 2 meter hang je ze allebei 50 cm van de wand, dan beschijnen ze allebei een vlak van 1.00 x 1.50 meter ;)

 

Maar dat kun je zelf toch ook wel bedenken met je bruine vingers??? :likken:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen, id, ik weet niet hoe je een beschijningsoppervlakte berekend.

 

Bij elk ingesteld wattage veranderd die toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ruimte blijft toch gewoon dezelfde grote......

Niet zo moeilijk denken joh.

 

Maak er in je gedachten 2 gelijke ruimtes van(1.00 x 1.50) en hang de lamp in het midden van de ruimte.

Dat vlak zul je moeten belichten met 1 lamp.

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dimlux fixtures of losse broodjes en kappen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe dom kan je zijn zeg

 

als je 2x1,50 heb je toch 2x 1x 1.50. en ik bedoelde uiteraard dat 500 watt per m2 makkelijk kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in de lengte hangen. Maar ik zelf zou het niet eerlijk verdelen maar iets dichter tegen de wand aan. Vang je wand verlies beetje op en voorkom je teveel licht in het midden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in de lengte hangen. Maar ik zelf zou het niet eerlijk verdelen maar iets dichter tegen de wand aan. Vang je wand verlies beetje op en voorkom je teveel licht in het midden

 

Ik neem aan dat je dan de want bedoeld van de korte zijdes? En zelfs als ik ze op vol vermogen gebruik? (720) Of juist als ik ze vol vermogen gebruik? Want afhankelijk van de warmte die ze genereren ga ik 600 of 720

 

Heb je dimlux fixtures of losse broodjes en kappen?

 

Full Fix

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dus je kan doen op 50 cm en dan 100 cm er tussen of bijv 40 cm en dan 1,20 ertussen. Heb je waarschijnlijk iets gelijkmatigere verdeling.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ^^ zegt. Gewoon 2 naast elkaar, met n meter ertussen (echt tussen de fixtures, niet hart op hart)

Beetje net hoe t uitkomt. Steekt niet heel nauw, paar cm meer of minder is niet heel boeiend

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credits gaan naar boef hoor.. hij was eerder :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja in mijn hoofd doe ik nu iets hybride gebasseerd op wat jullie beide zeggen en ik denk dat het zo goed is, al is het waarschijnlijk niet wat jullie beide bedoelen, volg je me nog? :--)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik snap, zo krap steekt t allemaal niet, 5 of 10 cm meer of minder dicht op elkaar zal ws niks uitmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...