Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Kokos is moeilijker als aarde.

 

Ph en ec moet je goed regelen

aarde vergeeft het je wel als je een keertje wat verpest

 

Kokos is een soort hydro dus past de de ph snel aan

 

Ik typ dit stukje onder voorbehoud ben geen ervaren kokos kweker

Maar ik hoop dat meer mensen kunnen beamen wat ik zeg

 

Te koud water vinden planten nooit fijn

Te weinig water of te veel water ook niet

 

Op aarde werkt een bluemat tensio meter erg goed.

Ik weet precies of me planten litertje meer of minder willen

 

Er word mij wel vertelt dat dit op kokos minder goed werkt

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik kokos in mijn aardemix..... dat maakt het water geven nog vergevingsgezinder. Het viel me juist op dat de aarde veel gelijkmatiger en wat langer vochtig bleef.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan de potten gewoon niet wat koud? dat zou je waterverbruik en gehang beinvloeden

Ik heb ze in een kamer met verwarming aan staan, lucht komt van binnen het huis

 

Ik gebruik kokos in mijn aardemix..... dat maakt het water geven nog vergevingsgezinder. Het viel me juist op dat de aarde veel gelijkmatiger en wat langer vochtig bleef.

Ik heb dit al eerder gedaan, misschien toch maar weer eens een keer doen

Kokos is moeilijker als aarde.

 

Ph en ec moet je goed regelen

aarde vergeeft het je wel als je een keertje wat verpest

 

Kokos is een soort hydro dus past de de ph snel aan

 

Ik typ dit stukje onder voorbehoud ben geen ervaren kokos kweker

Maar ik hoop dat meer mensen kunnen beamen wat ik zeg

 

Te koud water vinden planten nooit fijn

Te weinig water of te veel water ook niet

 

Op aarde werkt een bluemat tensio meter erg goed.

Ik weet precies of me planten litertje meer of minder willen

 

Er word mij wel vertelt dat dit op kokos minder goed werkt

Ik geef mijn planten altijd lauw water, maar idd het te veel/weinig is t probleem.

Die tensiometer, gebruik je er 1 op alle potten, of heb je in elke pot 1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos is moeilijker als aarde.

 

Ph en ec moet je goed regelen

aarde vergeeft het je wel als je een keertje wat verpest

 

Kokos is een soort hydro dus past de de ph snel aan

Zoveel kwekers zoveel meningen, maar ik vind kokos juist veel gemakkelijker en ik heb er meerdere ronden op gekweekt. Mijn allereerste ronde heb ik op kokos gedraaid zonder het te weten, nota bene met Biobizz zonder wat te meten en dat was een prima ronde. Hoe ik nu weet dat het kokos was? Doordat ik laatst nog eens door mijn verslag bladerde en een foto van de zak aarde zag die ik gebruikte. De aarde was dus pure kokos, lol.

 

Het gebeuren illustreert i.i.g. hoe gemakkelijk kweken op kokos kan zijn.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos is moeilijker als aarde.

 

Ph en ec moet je goed regelen

aarde vergeeft het je wel als je een keertje wat verpest

 

Kokos is een soort hydro dus past de de ph snel aan

Zoveel kwekers zoveel meningen, maar ik vind kokos juist veel gemakkelijker en ik heb er meerdere ronden op gekweekt. Mijn allereerste ronde heb ik op kokos gedraaid zonder het te weten, nota bene met Biobizz zonder wat te meten en dat was een prima ronde. Hoe ik nu weet dat het kokos was? Doordat ik laatst nog eens door mijn verslag bladerde en een foto van de zak aarde zag die ik gebruikte. De aarde was dus pure kokos, lol.

 

Het gebeuren illustreert i.i.g. hoe gemakkelijk kweken op kokos kan zijn.

 

Heb je helemaal gelijk in. Kokos is simpel en bespaart je veel tijd met voorgrooien. Ik schrok elke dag weer toen de tent openging. Die grooien erg hard op kokos en als je een irrigatie systeem hebt. To waste of gwn eb en vloed. Dan is het letterlijk een keer in de week bijvullen en elk dag ph en ec of om de dag. Die 5 min voor de ph te meten en eventueel aanpassen is het echt wel waard.

Als je op kokos kweekt zonder een irrigatie systeem ( welke dan ook ) dan is het wel elk dag water geven vervelend in mijn mening. Als je twee dagen geen water geeft dan zijn ze erg droog en niet tevreden. Op aarde zou je er makkelijk mee weg komen.

Maar op aarde kom je niet zo makkelijk weg als je wat ph problemen hebt of te veel voeding.

 

Gwn mijn mening ✌🏻

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken op kokos is meer vergevingsgezind dan aarde, want je kan de problemen herstellen door het medium te spoelen. Let wel: voor mij is er geen competitie tussen media en mijn mening is dat op allemaal prachtige resultaten zijn te behalen - alleen iemand die zichzelf wil limiteren maakt er een strijd van - maar wat mij betreft is aarde meer geschikt voor gevorderden óf mensen die een heel goed gevoel hebben voor watergift. Dat de pH niet uitmaakt is in elk geval een misverstand dat al lang uit de wereld is geholpen door hen die de theorie beter beheersen dan ik. Als je wiet kweekt is de pH van belang, waarom anders noemt onze legendarische aardeteler Donner zich pH?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken op kokos is meer vergevingsgezind dan aarde, want je kan de problemen herstellen door het medium te spoelen. Let wel: voor mij is er geen competitie tussen media en mijn mening is dat op allemaal prachtige resultaten zijn te behalen - alleen iemand die zichzelf wil limiteren maakt er een strijd van - maar wat mij betreft is aarde meer geschikt voor gevorderden óf mensen die een heel goed gevoel hebben voor watergift. Dat de pH niet uitmaakt is in elk geval een misverstand dat al lang uit de wereld is geholpen door hen die de theorie beter beheersen dan ik. Als je wiet kweekt is de pH van belang, waarom anders noemt onze legendarische aardeteler Donner zich pH?

Over aarde en kokos kan ik niet meepraten heb namelijk nooit op kokos gewerkt. Maar ik dacht dat je juist op kokos beter op je watergift moest letten en de waardes meten? Maar goed heb nooit op kokos gekweekt dus kan er niet over meepraten. Kokos lijkt me ook een soort van hydro achtige vorm van kweken. Aarde heeft een buffer kokos, hydrokorrels en steenwol niet.

 

 

Zonder ph te meten kan je prima resultaten behalen. Ik als hobbyist werk prima zonder de ph te meten. Heb namelijk met en zonder ph waardes te meten gewerkt. Heb zelf geen grote verschillen opgemerkt bij mezelf en de gasten die ik ken die wel met ph waarden werken.

 

En vooral met planten uit zaden vind ik dat het geen nut heeft om te meten omdat de ene plant meer voeding nodig heeft dan de ander.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh die grote baas van justitie had geen passie voor turkse broodjes maar ph waardes :likken:

 

als je al het spul (en de zin) hebt om alles te meten is coco wel betersnellerwatdanook maar het buffert niets dus je moet dat ook wel echt als hydro gaan behandelen, enige voordeel van coco voor beginners is dat je niet kan overwateren, zo zie ik het

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder ph te meten kan je prima resultaten behalen. Ik als hobbyist werk prima zonder de ph te meten. Heb namelijk met en zonder ph waardes te meten gewerkt. Heb zelf geen grote verschillen opgemerkt bij mezelf en de gasten die ik ken die wel met ph waarden werken.

Zeker is het mogelijk om zonder te meten goeie resultaten te halen, dat zal ik - tevens hobbyist - niet ontkennen, maar wat ik schreef is dat de pH waarde van belang is en dat is ook zo bij organisch kweken al meet je die niet.

 

oh die grote baas van justitie had geen passie voor turkse broodjes maar ph waardes :likken:

 

als je al het spul (en de zin) hebt om alles te meten is coco wel betersnellerwatdanook maar het buffert niets dus je moet dat ook wel echt als hydro gaan behandelen, enige voordeel van coco voor beginners is dat je niet kan overwateren, zo zie ik het

Ja dat wordt vaak gezegd, maar ik heb mijn eerste kweek (zonder het te weten) dus op kokos gedaan en de kokos behandeld als aarde en de ronde gedaan met biobizz wat biologische voeding is voor aarde. En het was een prima ronde die me uitstekende wiet opleverde en het verslag kan je hier lezen inclusief foto van de zak kokos. Kortom, kweken op kokos kan ook als je het behandelt als aarde. Net wat voor jou dus. :innocent:

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een beste ronde met zakkie veen en flesje voeding ja

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dudes

 

Ff korte update, volgende keer meer plaatjes

 

gallery_43009_19598_440113.jpg

 

Gister op 12/12 gezet.

Ik weet het, ik weet het, misschien komt die tent dan niet helemaal vol.

Maar das misschien he.

Anders wordt het een gebed zonder einde, en het duurt meestal toch ook weer 2 weken voor ze de bloei in gaan en dan groeien ze ook nog ff door.

Dus we gaan het zien.

 

Ik heb in het begin wat dingen fout gedaan dus ik zal er mee moeten leren leven als die tent niet helemaal vol komt.

Had ik er 9 gehad, had ik dik een week eerder op 12/12 kunnen gaan.

Kan nog wel 2 weken laten groeien maar goed, ik wil voor de zomer volgend jaar mn girl scout cookies kunnen roken ;)

 

Heb ze net water van onderen met een beetje bacto gegeven, ze drinken inderdaad wat meer nu, ongeveer 3/4 liter per dag.

Overmorgen weer van bovenaf, dat nog een paar keer en dan alleen nog van onderen.

Ik til ze elke dag even op, lekker basic.

Gewoon niet meer in mijn broek poepen voor te veel/weinig, gewoon goed opletten hoe zwaar ze zijn.

Echt goed opletten, alsof je in de spits naar huis rijdt.

Zijn toch maar 6 potten dus zo gebeurd eigenlijk.

 

Straks ff op mn gemakje dat ene verslag van Dilago bekijken.

En wat Pekingeend zegt, zo herinner ik mijn allereerste kweekje ook, jaren geleden.

Had toen bubblegum stekken van iemand gekregen, ik wist niet echt wat ik deed maar haalde er wel bijna 5 ons van af.

Niks afgezuurd, verzopen, te droog, noem maar op.

Tot nu toe nog maar 1 x over die score heen gegaan.

Hoe dat zo gekomen is me echt nog steeds een raadsel.

 

Fijne avond verder ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien zijn ze ook al weer aardig verder gegroeid. Mooi moment voor 12/12 lijkt me van deze hoek gezien. Ook minder hangend blad zo te zien

 

@dilago, drukte effe op je link, maar die zak op de foto is echt geen kokos hoor. Das gewoon veen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, drukte effe op je link, maar die zak op de foto is echt geen kokos hoor. Das gewoon veen

O oké, er staat soilless op de zak dus leek het mij kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, drukte effe op je link, maar die zak op de foto is echt geen kokos hoor. Das gewoon veen

O oké, er staat soilless op de zak dus leek het mij kokos.

Ik klikte ook er op en het is gewoon aarde. Dilago niet lullig bedoeld maar hier op het forum merk ik nog wel is dat dingen worden geroepen die niet waar zijn (onbewust, bewust). Alles wat jij dus over cocos hebt gezegd is dus niet geloofwaardig want het was gewoon aarde. Stel dat iemand zijn eerste kweek op cocos doet omdat die gelezen heeft dat jij er goed op heb gedraaid. Nou dan kan ie mooi de mist ingaan :wave: .

 

Even op topic: Ik denk wel dat het een goed moment is om ze op 12/12 te gooien, hoop dat je ruimte gevuld wordt hangt ook echt van de strain af, madberry is wel indica dominant dus afwachten maar. succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, drukte effe op je link, maar die zak op de foto is echt geen kokos hoor. Das gewoon veen

O oké, er staat soilless op de zak dus leek het mij kokos.

Ik klikte ook er op en het is gewoon aarde. Dilago niet lullig bedoeld maar hier op het forum merk ik nog wel is dat dingen worden geroepen die niet waar zijn (onbewust, bewust). Alles wat jij dus over cocos hebt gezegd is dus niet geloofwaardig want het was gewoon aarde. Stel dat iemand zijn eerste kweek op cocos doet omdat die gelezen heeft dat jij er goed op heb gedraaid. Nou dan kan ie mooi de mist ingaan :wave:

Ho ho, ik heb later wel op kokos geteeld en ik blijf bij mijn standpunt dat het erg gemakkelijk is. Niet te snel oordelen op basis van een vergissing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocos veen, als je niets toevoegd is het vrijwel hetzelfde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als men het heeft over kweken op aarde, heeft met het doorgaans over veen met wat perliet er door. Jij zou dan de eerste zijn die ik hoor zeggen dat er nagenoeg geen verschil is tussen kokos en "aarde".

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond bestaat uit meer dingen dan veen, grote delen van dit universum hebben helemaal geen veen in de aarde :P

 

promix is inderdaad gewoon veen, dat gebruiken 'de meeste' kwekers? is dat 'aarde' nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar mijn aanhalingstekens, aangezien we het over een "soilless mix" hebben.

 

Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wanneer men het in deze branche over aarde heeft, men doorgaans veen bedoelt en niet tuinaarde.

 

Maar om het helemaal duidelijk te formuleren dan.. Jij bent de eerste van wie ik hoor dat kokos praktisch het zelfde is als promix, allmix, lightmix, specialmix of hoe je het ook wil noemenmix (afgezien van de bemesting dan :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

qua behandling als soilless medium ja

 

promix bijv:

  • SPHAGNUM PEAT MOSS (75-85%)
  • PERLITE VERMICULITE
  • LIMESTONE WETTING AGENT
  • MYCORRHIZAE™ PREMIER TECH

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Mad S kruisinkje hier werd uiteindelijk 4x zo groot

 

na het schakelen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebeurde bij mij ook maar er kwam nagenoeg niks aan die hele plant. Geen soort om mee door te gaan voor mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Mad S kruisinkje hier werd uiteindelijk 4x zo groot

 

na het schakelen

Haha wow, ik hoop maar dat deze het een beetje rustig aan doet dan.

Tot nu toe groeit deze soort niet hard in ieder geval, zou wel problematisch worden :whistle:

 

Even op topic: Ik denk wel dat het een goed moment is om ze op 12/12 te gooien, hoop dat je ruimte gevuld wordt hangt ook echt van de strain af, madberry is wel indica dominant dus afwachten maar. succes

 

Ja dat indica dominant kun je wel merken, gaat niet zo heel hard ;)

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

qua behandling als soilless medium ja

 

promix bijv:

  • SPHAGNUM PEAT MOSS (75-85%)
  • PERLITE VERMICULITE
  • LIMESTONE WETTING AGENT
  • MYCORRHIZAE™ PREMIER TECH

 

wil niet al te lang over dit onderwerp doorgaan hoor, maar wat probeer je precies te zeggen met de ingredientenlijst van jouw promix?

 

Het gaat toch om het verschil tussen hoe je als kweker je zak kokos of je zak specialmix behandelt, wat betreft voeding, ph, water etc. Maar blijkbaar is dit volgens jou allemaal nagenoeg het zelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...