Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo!

 

Jep, ik was er ff helemaal klaar mee.

Paar keer kut gedraaid met 3 lampen, tuk dus, en dan nog steeds kut en dat gaan we niet meer doen.

Wel een paar mooie draaien gehad, maar ben nogal gevoelig voor stress en laatste paar kweken waren niet je van het.

Motivatie was 0 dus dan is het tijd voor verandering.

Dus weg met die stekken, weg met de oude kweekspullen. Lekker naar het milieupark gebracht.

Was toch oud. Die goedkope secret jardin liet de rits het al afweten na 1 kweek. Altijd handig, hoef je m in ieder geval niet meer dicht te doen.

 

Ja rook dan wat meer van je eigen spul zou je zeggen, helpt niet.

Ik heb 9 verschillende soorten in potten en nog een zooitje schaarhash dus tja. :innocent:

Ik heb verder een prima leven maar dit als hobby opgeven, no way.

Er moest dus iets anders, dus vandaar dat ik alleen nog maar dit soort dingetjes ga doen.

 

Hobbymatig kweken is genieten, ik geniet er gewoon van als ik die zaadjes uit laat komen en die kleine blaadjes er uit komen.

Groeit ook zo mooi.

En dan 3 maanden later de bong in en hopen dat ik niet dood ga er van.

Had mijn maat wel een tijdje geleden met Pure Power Plant, lag er ff zielig bij toen :likken:

Had hem nog gewaarschuwd, sindsdien vertrouwt ie meer op mijn oordeel over wietsoorten :innocent:

 

Duurt zogenaamd allemaal wat langer maar met stekken zal het misschien net een paar dagen schelen voor je op 12/12 gaat.

Vooral als je een dark propagator hebt, wil je wat vlotter achter elkaar draaien.

Zaadplanten kweekt gewoon fijner, vind ik dan he.

En voornamelijk voor mezelf natuurlijk, ik heb een hele waslijst van soortjes die ik allemaal eens wil uitproberen.

 

Verder zo lui als de pleuris dus voor zover ik het forum en Sannie mag geloven is organisch the way to go, en beste smaak.

 

Nieuw tentje, homebox ambient 1.20x1.20, want lekker geil kleurtje. Met zwarte rits. :thumbsdown:

500 kuub afzuigert met 700 kuub filtert met een regelaartje er tussen.

Heb al 2 draaien gehad met de diepstraalkap en 600 watt bulb dus nog fris genoeg.

Ga er lekker nog 2 x mee draaien.

 

Had Sannie die Sugar Punch niet meer dus maar ff mailtje gestuurd van waar blijft die shit.

Nou ja, als je die Sugar Punch leuk vindt moet je zeker die Madberry maar eens proberen - Sannie

 

Ik dacht: laat ik is lekker gek doen en gewoon naar Sannie luisteren en 2 van die schimmelpaketten besteld met 5 gratis zaden naar keuze (keer 2) en dat werd dus Madberry.

 

gallery_43009_19598_842180.jpg

 

Alle 10 uitgekomen, die ene kwam een uur geleden ff hoi zeggen maar hield zijn pet nog op, dus daar blijft het zakje ff op zitten.

Want vochtige omgeving is handig dan. Dank je ome Sannie, 10/10 is echt netjes.

 

Klinkt allemaal pro natuurlijk, maar ik ben dat echt niet. Ja met ontkiemen dan.

Tips, hints, opmerkingen, opbouwende kritiek, slap geouwehoer, sterk geouwehoer, allemaal welkom hier.

Ben ook maar een (lerend) mens.

 

Groetjes

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey 420man, goede keuze! Succes met je teelt. Ik volg je.

Hopelijke geen stress deze keer :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk wordt dit je ronde 420man010 en zo niet: probeer eens kokos of mapito!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@echep thanks man, leuk dat je mee kijkt

@el capitano thanks

@dilago Ik zit er soms wel eens aan te denken met een blumat systeem ofzo, maar als dit echt werkt zoals ik hier en daar zie is het ook goed

@pindarots123 Ik had de lamp ff wat hoger gezet voor het ontkiemen omdat het iets te warm werd (27 graden) vandaag gaat het licht omlaag. Beetje strek geeft niet nu, graaf ze toch weer opnieuw in straks :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

madberry rookt wel lekker

 

persoonlijk rook ik liefst de groene

 

maar de anders getinte heeft ook wel wat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

madberry rookt wel lekker

 

persoonlijk rook ik liefst de groene

 

maar de anders getinte heeft ook wel wat

 

Waar zitten de verschillen in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is die dan eindelijk van start :)

Ik ga je volgen man ik heb zelf ook 2 Madberry's staan mede omdat me Mad Scientist slecht opkwamen zoals je vast nog wel weet.

 

In welke potmaat ga je ze uit eindelijk zetten.?

En welk medium voeding ga je gebruiken.

Ik lees dit nergens.

 

En bij welke schimmelpakketten krijg je gratis zaden dan :P

 

Succes man

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ja, weet ik nog wel, kom wel weer eens bij je buurten :likken:

Ja niet echt aan gedacht, bij deze dan meteen maar he

 

komen in 18 liters met Plagron promix, want die heb ik nog staan.

 

Uhh.. Van Sannie zelf, denk dat ie t niet erg vindt als ik ff reclame voor m maak: http://www.sanniessh...-pakket-en.html

 

Zit dus alles in voor 1 kweek, veel met schimmels en bacterieen, maar das dan wel gericht op bakken van 10 liter, dus heb extra buffertabs besteld zodat ik er 1 meer in kan doen op 18 liter.

Misschien is dat een beetje te weinig als 1 buffertab per 5 liter gaat (3x5=15), maar ik gooi er wel een beetje royalmix onderin bij.

Die tabs moet je namelijk niet breken voor zover ik weet, zag ik ergens in een verslag waar dat per ongeluk gebeurde.

 

En bedankt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschillen in kleur , smaak en effect

vind de groene sterker en lekkerder

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor

 

Ga deze volgen ik draai nu ook een Mad kruisinkje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, voorlopig gaathet lekker, houwe zo!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twiet, leuk dat je meekijkt :tu

 

Trouwens, op de site zegt Sannie de Madberry geschikt is voor direct 12/12.

Ik heb al eerder plantjes na een weekje T-neon meteen op 12/12 gezet en dat groeide goed door maar dat was Blackjack, meer sativa. Maar ik heb ook bubblelicious gekweekt en die moesten met de "blad raakt rand pot" manier op 12/12 gezet worden.

 

@Toerist123 wat is wijsheid met deze soort, aangezien je hier ervaring mee hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had er bv 2 in een 60x60 in 2 x 12 liter

 

3weken na zaaien op 12-12

 

60x60 was toen mooi gevuld

 

wel enig buigen enzo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus nog 2 weken ongeveer vanaf nu, met een 600 watter zal het iets sneller groeien. Zaterdag ga ik ze dan verhuizen van hun halve liters naar 18 liters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6

 

Zaad kweken is voor mij het leukste wat er is en dan ook nog organisch.. :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ja, je hebt ook nog nooit een stekkenkweek gedaan. Is ook leuk hoor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die beestjes kriebelen, toch

Die beestjes zijn ook niet vies van zaadplanten hoor. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6

 

Zaad kweken is voor mij het leukste wat er is en dan ook nog organisch.. :icecream:

 

Bedankt!

Is mijn eerste keer organisch, dus ben benieuwd hoe het zal gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer 1 ding geleerd: Ik ga nooit meer ontkiemen op halve liter potjes.

Dingen wortelen en zodra ze geworteld zijn is de voeding op en zijn ze iets te fragiel naar mijn mening om ze over te potten, naast dat de kluit ook vrij kwetsbaar is.

1 plantje viel de helft van de kluit af terwijl ik ze gister goed water heb gegeven, dus te droog of te zwaar was t ook niet. Gofferdomme!

 

Naja, het zaadje wat het laatst was uitgekomen is zoals gewoonlijk naar mijn ervaring altijd kut, dus deze was geen uitzondering en groeide voor geen meter.

Die was uitgekomen en dat was het.

Keek ik gister, lag er eentje om, onderkant van t stammetje had een bruinig plekje alsof het dor was. Godverdegodver.

 

Dus nu heb ik er nog 8 over, waarvan ik hoop dat die ene waar de kluit uit elkaar viel het op gaat pakken.

Wilde ik de aarde in de bakken doen, zag ik dat ik weer eens scheel ben geweest.

Ik had ipv 3 promix en 1 royal mix 2 pro en 2 royal. Godver.

 

Maar hey, ik had nog 4 zakken lightmix staan in de schuur van vorig jaar en het is zondag dus tja, keuze was snel gemaakt.

Roeien met de riemen die je hebt he, anders ook weer kapitaalvernietiging.

Anders kan ik net zo goed bij de overheid gaan werken.

 

Maar goed, niet de eerste keer dat een kluit een beetje uit elkaar viel, dus ik heb gewoon 8 plantjes en dat moet genoeg zijn.

Zet ik er wel 2 in het midden en dan een beetje creatief zijn, vult die tent ook wel.

Dus de schimmels er in op timmermans oog 4-5 gram per bak, op timmermansoog 1 gram bacto in de gieter, en op timmermansoog 3 buffertabletten per pot gedaan.

Hopelijk heb ik het goed gedaan, die keukenweegschaal weegt dan zgn wel per gram maar of t nou 1 of 1.5 gram per lepeltje is kan ik niet zeggen.

10 liter water op 8 bakken moet het hem wel ff doen voorlopig.

 

24 graden in de tent nu terwijl de afzuig heel laag staat, wou dat het in de zomer zo makkelijk ging.

Snap er geen fuck van ook, heb de controller op 75% om m een beetje te laten draaien.

Ik heb zo'n idee dat ie aan het overlijden is dus komende week voor de zekerheid maar een nieuwe halen want niet zo fijn als die er mee kapt en het is zondag en 6 weken bloei.

 

plaatje

gallery_43009_19598_2073378.jpg

 

Dus verder nog niet zo spannend voor de plaatjeskijkers, maar voor mij wel omdat ik dit nog niet eerder zo gedaan heb en er al 2 plantjes afgeschreven zijn.

Die ene boeide niet maar 2 vind ik toch niet zo leuk.

Gelukkig is het maar hobby dus geen stress.

En ja ik heb de thermometer verplaatst om het plantje uit de schaduw te houden :P

 

Doeidoei

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je je geld zo over de balk smijt maar verder lekker bezig hoor! :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je je geld zo over de balk smijt maar verder lekker bezig hoor! :hug:

Ja zat net te denken, beter eerst ff kijken hoe t gaat met een andere controller, maar deze afzuiger heeft ondertussen wel 4 jaar gedraaid, dus ik hou er in mijn achterhoofd rekening mee.

Controller deed het wel goed op de 1000 kuub afzuiger laatst, vandaar.

Maar wel goed dat je het zegt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wel goed dat je het zegt

Zolang je later je beklag niet doet in mijn topic dat ik een betweter ben, ben ik altijd bereid je van advies te voorzien, desnoods ongevraagd. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...