Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannarie

4 Bomen Onder 2 X Gavita 6/750E De

Recommended Posts

opzich interessant hoor. vooral vanuit de vraag hoe mijn evt te hoge ph te hoog geworden kan zijn.

 

Alleen je deed het voorkomen alsof dit verhaal afdoet aan het nut van en/of de nauwkeurigheid van de meting.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder zie ik het niet echt voor me om adhv de amonium-nitraat verhouding mijn ph te gaan sturen.

 

Wat ik hieruit wel begrijp is dat het een goed idee is om een te grote stijging in mijn ph voor te zijn, naast kraanwater mijn voedingswater aan te maken met regenwater en/of water van de ontvochtiger. 50/50% ofzo?

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 7, dag1

 

Als Ik de trichomen bekijk, denk ik dat ik komend weekend al moet gaan oogsten. Er zit namelijk al amber tussen. Dan oogst ik dus na 7 weken al, ipv 10. Erg opvallend ook dat er nog niet 1 pistel ook maar een beetje bruin geworden is.

 

gallery_48040_19601_493580.jpg

 

Gister heb ik bij het water geven de voeding omlaag gebracht naar ec 1.8. Als ik nu die macro fotos zie heb ik hier wel een beetje sptijt van en had ik denk ik beter alleen water kunnen geven. Maarja te laat, vanaf overmorgen dan maar.

 

gallery_48040_19601_3992870.jpg

 

gallery_48040_19601_4426542.jpg

 

gallery_48040_19601_1257835.jpg

 

Dus ja, wat kan ik zeggen.. De oogst wordt zeker niet wat ik in het begin voor ogen had. Als ik nu een kg pak, mag ik denk ik erg blij zijn. Aan de andere kant ben ik wel eerder klaar nu en kan ik vast beginnen met de volgende ronde. Dan moet ik hem zo timen dat ik net voor mijn vakantie kan verpotten. Dit geeft me dan 4 weken winst de volgende ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij zegt, dat er amber inzit, dan zal het zo zijn.

maar ik zie dat nog niet..

Dit weekend willen oogsten, lijkt me dan ook aan de vroege kant nog..

Ook als ik nu bovenin kijk..

 

Klinkt raar, moet ik je eerst overtuigen dat ze verder zijn dab je denkt.

En nu net andersom.. :wub:

 

Maar meer trichomen foto's zouden mijn ongelijk kunnen bewijzen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien was dit niet de duidelijkste foto, maar het is ook nog echt beginstadium he. Op het suikerblad zaten wel echt donkeroranje.

 

Maargoed, die beginnende amber trichomen zag ik 2 dagen geleden ook nog niet en volgend weekend is pas over een week he. Ik houd het gewoon goed in de gaten iig en probeer het zo lang mogelijk te rekken. Komend weekend oogsten zou dus ook betekenen een te korte spoelperiode

 

Nu effe geen zin om nog fotos te gaan uploaden. Duurt een eeuwigheid over tor en ga naar bed toe

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje spoelen is toch prima? Ik zie overigens ook geen amber en zelfs niet echt veel milky op deze foto. Maar het kan aan mij liggen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja, een weekje.. Morgen krijgen ze dan voor het eerst pas water zonder voeding, dus is het 5 dagen. Met mijn potten is dat 1 grote of 2 kleine waterbeurten. Vind ik niet zo veel. Helemaal als je bedenkt dat ik vrij hoog in mijn voeding gezeten heb.

 

Je ziet veel semi milky trichomen idd maar denk er op deze foto toch ook een paar te zien die richting amber gaan. Zal later vandaag nog wat foto's uploaden waar het wat duidelijker te zien is.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze..

 

Stukje suikerblad. Zal hier het oogstmoment niet op baseren maar zegt toch iets, lijkt me.

gallery_48040_19601_1442698.jpg

 

Dit lijkt mij toch ook echt beginnend amber, of niet?

gallery_48040_19601_547077.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het niet goed zien, maar wel lekker veel milky al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ze toch liever nog transparant gehad. Dan kon ik ze nog een kleine 4 weken laten aandikken, zoals aanvankelijk gepland.

 

Maar ben ik echt de enige dan die die licht oranje gloed ziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees van wel idd cannarie.

Volgens mij, (kan het niet zo heel goed zien) staan die echt nog wel 2 weekies.

Zou mooi uitkomen met het "spoelen" :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de blaadjes worden de trichomen toch meestal eerder bruin dan op de toppen, of ben ik de enige die dat heeft :innocent: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets om voor te vrezen, Rocco. Ik ben liever scheel als ik dan een week extra kan pakken ;)

 

@vakman, het was me nog nooit eerder opgevallen. Heb wel vaker gehoord dat de blaadjes meer cbn bevatten en dit zou daar dan ook wel een goede verklaring voor zijn.

 

Maar zoals gezegd zal ik mijn oogst ook niet direct bepalen adhv de trichomen op het blad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 49. We zijn nu 6 dagen verder sinds de laatste foto-update. De toppen zijn nog best goed aan het zwellen en de ontwikkeling van de trichomen valt ook alles mee.

 

Morgen oogsten is dus sowieso van de baan. Ik zou zelfs bijna gaan denken dat ik de 10 weken planning vast had moeten houden. Maar ben nu al vroeg gestopt met voeden en heb het hok nu ook gereserveerd voor mijn nieuwe ronde, waar de boel anders zou hebben moeten drogen.

 

Heb nog nooit zo vroeg in de cyclus macros gemaakt, dus vandaar mijn slechte inschatting. Plus mijn klaarblijkelijke bijziendheid voor amber :)

 

Mogelijke oogstmomenten nu zijn 11, 14 of 16 feb. Dus op dag 57, 60 of 62. In het laatste geval zou ik precies een week hebben om te drogen. Nu met de ontvochtiger zou dit mooi bij te sturen moeten zijn.

 

Le pics..

 

re

gallery_48040_19601_4426542.jpg

 

li

gallery_48040_19601_3364667.jpg

 

trichs

gallery_48040_19601_443754.jpg

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te kijken naar de trichompjes, schat ik nog een dag of 10.

En echt waar, juist omdat je voor jou gevoel (te) vroeg bent gestopt met voeden,

dat je een wietje gaat krijgen, die je nog aangenaam zal verrassen,

zowel op de weegschaal, als op de smaak.. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De smaak zal er idd zeker niet minder op worden. Het gewicht wel iets, lijkt me.

 

Maar doordat ik nu al met de volgende ronde ben begonnen heb ik daar een maand op gewonnen. Ook met het oog op temperaturen aan het eind van die ronde, is dat wel fijn.

 

Dus ik klaag niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist toch nog maar een klein beetje voeding (ec 1.3) bij mn water gegooid.

 

Als ik kijk naar de kleur van de planten na 5 dagen spoelen, leek me dat ze dat wel kunnen gebruiken als ik nu nog 11 dagen verder wil.

 

gallery_48040_19601_5175900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze geen voeding meer gegeven als ik je was.

Je planten zijn aan het sterven.

Wat je nu doet is een soort reanimatie..

 

Ik weet niet of dat wel zo goed gaat uitpakken.

Als je pech hebt, gaan ze opnieuw "opbloeien".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige dat volgens mij belangrijk is, is dat er niet te veel mineralen meer in het door de plant opgenomen water zitten voor de oogst. Vergeet niet dat ec 1.3 in al behoorlijk uitgeputte grond en een hongerige soort niet heel veel is. En hierna kan hij nog een week gespoeld worden.

 

Hoe zie je dat opnieuw "opbloeien" precies voor je dan? Volgens mij laat een plant zich niet sturen door voeding, maar vice versa

 

Overigens zei jij dat mijn planten al stervende waren na 4 weken 12/12 :P

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het 4 week was, dat weet ik niet meer.

Maar wel heel vroeg idd.

Sterven begint met wat ik noem degenereren.

Nadat de groei er uit is, begint een bloeifase en al snel daarop,

omdat er geen bestuiving plaats vind, kan ze daar idd al heel snel aan beginnen..

 

Met opbloeien, bedoel ik dat de plant nog weer levensverwachting zou kunnen gaan krijgen.

Een 2e bloeifase..

Daar zijn je planten niet meer geschikt voor imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoel te zeggen is dat deze processen vnl tijdgebonden zijn. Dus dat na 4 a 5 weken blad geel begon te worden, is een combo van een tekort (veroorzaakt door wat dan ook) + het feit dat het oudere blad in dat stadium geen prioriteit meer heeft en die dus het eerst leeg getrokken wordt, ten gunste van de toppen. Wat ik toen ook al zei, feitelijk gaat de plant idd dood, maar wij zijn ook allemaal al aan het degenereren vanaf ons 25ste. Zegt dus niet zo veel.

 

Ik zie dus ook niet dat een plant door weer beschikking te krijgen over wat extra voedingsstoffen, in een keer aan een nieuwe bloei gaat beginnen. In de natuur als de plant in de volle grond staat, wordt de ontwikkeling van de bloei ook niet gestuurd door veranderingen van de voedingswaarde in de bodem. Voor zover ik weet, ten minste.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vnl tijdgebonden zijn.

 

maar wij zijn ook allemaal al aan het degenereren vanaf ons 25ste.

 

In de natuur als de plant in de volle grond staat, wordt de ontwikkeling van de bloei ook niet gestuurd door veranderingen van de voedingswaarde in de bodem. Voor zover ik weet, ten minste.

 

Tijd gebonden..

Ja en nee.

Ja, er zit een max aan de leeftijd.. 6/7 Maand

Nee, we spelen een beetje voor god, door het aantal licht uren te sturen.

 

Ja wij zijn ook aan het degenereren vanaf ca 25 jaar,

Maar een normaal levensverwachting van de mens is ca 75 jaar.

Ook daarin spelen we een beetje voor god, met onze medische wereld.

(En het dan ook nog gek vinden, dat de zorgkosten iedere 5 jaar verdubbeld)

 

In de natuur, neemt de plant dat op wat het nodig heeft.

Dat gaat gepaard met allerlei scheikundige / chemische processen, die er voor zorgen dat het beschikbaar is.

Dus als de plant niets of minder nodig heeft, dan is het er dus ook niet.

Wel vocht.

 

Dat is meteen het grote verschil tussen een bio/org kweek (die dat dus nabootst en een

mineraal gevoede kweek.

Want dan zit het in je water, ook als het niet meer nodig is en je plant dus geen enkel

mogelijk heeft om het niet op te nemen.

 

Voor zover ik weet, ten minste.

 

Hier niet anders.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat is dus precies wat ik zeg. Je voedt de plant naar behoefte en die veranderd niet door wat je hem voorschotelt. Een plant gaat toch ook niet bijv. sneller bloeien, als je eerder begint met bloeivoeding?

 

En die behoefte naar een klein beetje voeding in het water is er nu wel, met de uitgeputte grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...