Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pocketWarf

Enkele Vragen Over Kweken In Tent+ Set Up

Recommended Posts

hey hey, ik heb nu een 5 kweken gedaan, gaande van belachelijk tot awel ja dit is een deftige opbrengst.

 

dit waren steeds buiten kweken met beperkte mogelijkheden.

 

nu ben ik al enkele weken aan het zoeken naar een deftige indoor oplossing.

 

nu heb ik via een site een volgens mij mooie set up zien staan voor een mooie prijs.

maar nu ben ik aan het twijfelen naar de 'opties' die ik er bij kan nemen, alsook de soort verlichting.

 

het zou gaan om:

 

-een mammoth classic 80*80*16 tent

-90watt spectra box pro 5 (verlichting)

-mini fan 185m3 met can lite filter

 

of:

 

het zelfde met 2*55wat tcl-neon verlichting.

 

wat zijn de voor en nadelen van beide verlichtingen? en is deze set up doen baar?

moet ik ook rekening houden met groei en bloei verlichting? of is dit alles in 1?

 

 

 

 

voila bij deze.

merci alvast. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Spectrabox 180 in een 60 x 60 cm tent gehad en dat was maar net aan genoeg dus ga jij met je 90 box te weinig hebben op 80 x 80 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tneon is een groeilamp set, waar je een bloeilamp set bij kan kopen.

55watt is voor mij als patient niks.

 

Ik zou voor een deftige opbrengst een losse tent aanschaffen 120x120 of groter.

Daar een HPS lamp inhangen goeie afzuiging etc.

En gewoon lekker gaan dit soort begin setjes vind ik zonde van je geld je kunt beter zelf wat samen stellen.

Je gaat deze set toch vervangen voor wat beters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje afhankelijk van jouw gebruik..

 

Maar ik zou gaan voor: Tentje, 90x90, 400w met 9x 11L potten..

 

Als je het een beetje goed haal je een kleine 300 gram..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Spectrabox 180 in een 60 x 60 cm tent gehad en dat was maar net aan genoeg dus ga jij met je 90 box te weinig hebben op 80 x 80 cm

 

ok, jij zou dan gaan voor de270watt? en dan zou het haalbaar zijn? of toch naar andere soort lampen kijken?

ik wil ook wel wat op men verbruik letten.. anders zou ik direct hps lampen nemen... maar dan ligt men verbruik zoveel hoger.. :wacko:

 

Beetje afhankelijk van jouw gebruik..

 

Maar ik zou gaan voor: Tentje, 90x90, 400w met 9x 11L potten..

 

Als je het een beetje goed haal je een kleine 300 gram..

 

da klinkt heel goed, maar ik zit bepekt in ruimte.. die 80 80 is al erg op het randje van te groot zijn..

is dat dan niet direct te veel? 9 potten? qau licht penetratie en dergelijke?

ik zou zoizo met netten werken.. ( minder planten maar meer opbrengst per plant? )

 

De tneon is een groeilamp set, waar je een bloeilamp set bij kan kopen.

55watt is voor mij als patient niks.

 

Ik zou voor een deftige opbrengst een losse tent aanschaffen 120x120 of groter.

Daar een HPS lamp inhangen goeie afzuiging etc.

En gewoon lekker gaan dit soort begin setjes vind ik zonde van je geld je kunt beter zelf wat samen stellen.

Je gaat deze set toch vervangen voor wat beters

 

klinkt inderdaad ook lekker.. maar zoals ik al tegen sr. smoke-a-lot zei..

men kweekruimte is redelijk beperkt.

en inderdaad.. die setjes zijn mss net niet je dat. maar ik hou er ook rekening mee dat ik nog zal veranderen van set up.. ik zou nu al willen zien wat ik kan bereiken met wat.. en dan gaan aanpassen naar "mijn kunnen" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze opzet kan je het aantal grammen dat t per maand oplevert waarschijnlijk op 2 handen tellen.. in 3 maanden tijd mag je met n tneon geval blij zijn met 30 gram droge opbrengst, dat led geval geeft je heel misschien t dubbele daarvan maar zou daar ook niet al te hard vanuit gaan...

 

Imo is dat al het werk en de risicos niet waard, je hebt echt MEER licht nodig dan n led kaarsje of tl buis...

Op n 80x80 oppervlak n 250w of 400w hps lampset maakt t allemaal n stukje meer de moeite en t risico waard.

Met 9 planten zou kunnen, maar 4 of 5 is ook n optie maar dan duurt t ws wel ff langer.

Die paar tientjes per maand aan stroom is echt peanuts als je ziet wat je ervoor terug krijgt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze opzet kan je het aantal grammen dat t per maand oplevert waarschijnlijk op 2 handen tellen.. in 3 maanden tijd mag je met n tneon geval blij zijn met 30 gram droge opbrengst, dat led geval geeft je heel misschien t dubbele daarvan maar zou daar ook niet al te hard vanuit gaan...

 

Imo is dat al het werk en de risicos niet waard, je hebt echt MEER licht nodig dan n led kaarsje of tl buis...

Op n 80x80 oppervlak n 250w of 400w hps lampset maakt t allemaal n stukje meer de moeite en t risico waard.

Met 9 planten zou kunnen, maar 4 of 5 is ook n optie maar dan duurt t ws wel ff langer.

Die paar tientjes per maand aan stroom is echt peanuts als je ziet wat je ervoor terug krijgt.

 

bedoel je dan een 250watt led? of ook hps?

kwist niet dat er zo een verschil tss hps en die tcl zat :D

 

daarmee ook dat ik men verbruik niet de hoogte wil doen inschieten, niet zo zeer om die paar tientjes... maar wel om het risico van " te veel te verbruiken" dat het verdacht word..

 

zoals ik zei.. heb met binnen kweek geen ervaring maar echt super dat ik hier een beetje hulp en advies krijg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon meer licht, of je nou led, hps of tls op wil hangen mag je zelf bedenken...

Alleen de ene lichtbron levert per watt gewoon meer en sneller.

Als je tl buizen gebruikt ga maar uit van 0,3 gr/watt, met goedkope chinese led dingen misschien 0,5-0,7 gr/watt (echte watts, dus niet wat de folder/website je voorliegt), en met n 400w hps 0,7-1 gr/watt.

(Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op echte kweekresultaten van enigszins ervaren kwekers, tis geen garantie. Kweken is moeilijker als t lijkt)

 

Met 1 lampje val je echt niet zo erg op hoor.. zelfs meerdere 600 of 1000 watters komen nog heel veel mensen probleemloos mee weg.

Als je opeens 40 of 50 euro in de maand meer stroom verbruikt is niks bijzonders...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alright!!! super.

 

:P denk da men set up ver beslist is :)

 

dan zou ik mss toch maar voor die hps gaan, maar (kweet tis een noobvraag) zit daar ook een verschil in tussen groei en bloei licht? of is dit nen al in 1?

 

en yes.. i know.. kweken is soms en bitch!! of toch zeker buiten... waar je weinig controle hebt.. al ben ik best wel fier op men kweek van nu die bijna af mag :)

 

 

22810395 10155053346665835 1961454614 O

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij hps lampen kan je wel voor aparte groeilampen kiezen, maar meeste mensen gebruiken alleen de bloeilampen. Me included.

Buiten kweken heeft mij nog nooit veel geluk gebracht, dus wat dat betreft mag je trots zijn hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...