Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Kunnen Deze Op 12/12?

Recommended Posts

maar dan blijven ze toch veels te klein lijkt mij? Misschien dat het in de breedte goed komt, maar er moet toch ook wat hoogte zijn lijkt mij? :D

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is hoogte niet per se noodzakelijk. Ja, natuurlijk niet piepklein, maar als het geheel maar in staat is om voldoende top aan te maken.

Ken dit soortje ook niet, maar als ik naar de foto's kijk, dan denk ik ook dat ik ze nog effe zou laten groeien.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het kader van kunnen ze op 12/12?

 

Cream and cookies & Skywalker OG

 

eerste is een 50/50 hybrid, tweede is indica dominant.

 

IMG_2321.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog een paar dagen wachten.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey D, jij photoshopt toch ook onder 2x 600 @ vol vermogen?

 

Hoeveel ruimte hou jij tussen de plant en lamp? Klopt het als ik zo redeneer: Ik heb normaal 1x 1200 en nu 2x 600. Moet ik ze dan langer laten voorgroeien als normaal (hoger laten worden) en kan ik minder groei verwachten in de 3 weken na 12/12

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x 1200 watt of 2 x 600 watt is bij benadering hetzelfde.

 

Ik heb beide 600 watt lampen zo'n 40 cm vanaf het gewas en laat ventilatoren de warmte er onderdoor wegblazen. Sativa's groeien wat langer door maar bij Indica's is de groei er na 3 weken wel uit. Bij mijn huidige kweek had ik de lampen er iets te gauw bovenop waardoor de planten wat opstartmoeilijkheden hadden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk, ik bedoel meer van: Normaliter centreer ik alle energie op een kleiner oppervlakte en nu verdeel ik al dat licht over een groter oppervlakte, het lijkt mij dus dat de planten 'minder energie' krijgen. En daardoor bijv mss langer moeten voorgroeien als wat ik normaal ben gewend etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuist regel is 10 cm per 100 watt.

Een lamp van 1200 hang je dus op 120 cm boven je toppen

En een lamp van 600 dus 60 cm.

 

Een antwoord op jou vraag is dan dus met die 2x 600 kun je je gewas wat hoger laten komen,

dus meer voor groei mogelijk.

 

Als je je lamp zoals D er dichter ophangt,

dan krijg je schuitjes en daarmee verdampingsproblemen.

Kijk in zijn topic voor voorbeelden.

 

Vanaf het schakelen naar 12/12 gaan de planten een groeispurt door,

die ca 3 week duurt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die regel hou ik over het algemeen ook aan, maar ik heb een hele nieuwe situatie voor mijzelf gecreeerd en ik voel me als een klein kind die niet meer weet wat hij moet doen. Ik heb jarenlang hetzelfde truukje toegepast dat voor mij werkte, en dat truukje kan ik nu niet op alle fronten meer toepassen :-) Nieuwe planten, nieuwe lampen, nieuwe oppervlaktes. En ik heb geen flauw idee wanneer ik ze nu op 12/12 moet zetten :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi maar gewoon op 12/12

Ze groeien nog wel een week of 3 door.

Wel nog een week of 2 groei-voeding geven

Start met bloei-voeding bij zichtbare bloei

 

Edited by al green
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook al schakelen hoor, dat komt echt wel leuk vol te staan met mooie toppen.

 

Lampen hoor je zo hoog te hangen dat de afstand van de lamp tot aan de toppen overal zo gelijk mogelijk is, hoe dichter je ze er op hangt hoe slechter je licht verdeelt wordt. Beter wat minder dicht er op en zodoende wat meer licht bij de randen dan veel licht recht onder de lamp en rondom stukken minder. Dat bedoelen ze met het opzoeken van de "sweet spot".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de luxmeter app downloaden.....kun je de lichtsterkte in lumen meten op alle plekken in je ruimte. Zo kun je dus met je lamp spelen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik gedaan, verschillende.

 

Ik neem aan dat je meet door de camera te richten op de plek die je wilt meten. Maar ik krijg onlogische waardes, zijkanten heel hoge lux, midden laag ten opzichte van zijkanten, etc

 

Hoe ver moet je van het te meten object staan?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...