Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

versacepot

Op Bio Meten

Recommended Posts

Op aarde telen is de lotto niet, misschien bij Dilago's kweekruimte tijdens die ene keer.Goeie kwaliteit aarde helpt ook mee met de teelt.Zeker polderklei gebruikt die ene keer.Meten bij aarde gaat niet zo makkelijk, omdat het oppervlak een ander pH kan hebben dan dieper in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde telen is de lotto niet,

Wat ik heb gezegd is dat je meer geluk nodig hebt als je niet meet.

misschien bij Dilago's kweekruimte tijdens die ene keer.Goeie kwaliteit aarde helpt ook mee met de teelt.

O als het Dilago z'n kweekjes zijn gelden andere normen? Dat gevoel had ik al, bedankt dat je het bevestigt heb. :likken:

Meten bij aarde gaat niet zo makkelijk, omdat het oppervlak een ander pH kan hebben dan dieper in de grond.

Meten op aarde gaat heel gemakkelijk, kijk maar naar pH Donner, Mister X en ook Collie Weed schuwt het gebruik van de meter niet. Als jij meet wat er in gaat kan je beter monitoren wat je aan het doen bent, ook als je organisch kweekt. Goed, als je een methode hebt waarbij je echt alelen kraanwater hoeft te geven dan ben je de enige uitzondering er op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel je compleet Wietefras. Mensen denken al te dikwijls dat je een symptoom kan bestrijden door er meer op te gieten. Later komen die mensen met problemen dan terug om te zeggen dat het erger geworden is. Planten lezen EN genezen is een kunst. Je gaat alle factoren systematisch af. Staat ZE te nat? Te koud? Welke voeding kreeg ZE? Hoeveel? Hoe lang staat de plant al in hetzelfde medium?

Als dat allemaal niet ter orde is kan je toch best even een meting doen.

Veelal mensen raden meer aan waar duidelijk minder moet gegeven worden.

 

´Hoe lang staat de plant al in hetzelfde medium?´

 

Wat bedoel je hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten op aarde gaat heel gemakkelijk, kijk maar naar pH Donner, Mister X en ook Collie Weed schuwt het gebruik van de meter niet. Als jij meet wat er in gaat kan je beter monitoren wat je aan het doen bent, ook als je organisch kweekt. Goed, als je een methode hebt waarbij je echt alelen kraanwater hoeft te geven dan ben je de enige uitzondering er op.

 

PH Donner gebruikt vloeibare voeding van GHE & is wat anders dan weer je vaste materialen gebruikt zoals lavameel, alfalfa-pellets of bv zacht natuurfosfaat, wat ik van plan ben.Van de andere 2 weet ik niet wat voor voeding ze gebruiken, maar als het mineraal is, dan is meten is weten wel een goeie optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten op aarde gaat heel gemakkelijk, kijk maar naar pH Donner, Mister X en ook Collie Weed schuwt het gebruik van de meter niet. Als jij meet wat er in gaat kan je beter monitoren wat je aan het doen bent, ook als je organisch kweekt. Goed, als je een methode hebt waarbij je echt alelen kraanwater hoeft te geven dan ben je de enige uitzondering er op.

 

PH Donner gebruikt vloeibare voeding van GHE & is wat anders dan weer je vaste materialen gebruikt zoals lavameel, alfalfa-pellets of bv zacht natuurfosfaat, wat ik van plan ben.Van de andere 2 weet ik niet wat voor voeding ze gebruiken, maar als het mineraal is, dan is meten is weten wel een goeie optie.

Zodra jij een voedingsschema volgt ben je ook aan het meten, maar als je met een meter meet kan je je gift nog nauwkeuriger afstemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel je compleet Wietefras. Mensen denken al te dikwijls dat je een symptoom kan bestrijden door er meer op te gieten. Later komen die mensen met problemen dan terug om te zeggen dat het erger geworden is. Planten lezen EN genezen is een kunst. Je gaat alle factoren systematisch af. Staat ZE te nat? Te koud? Welke voeding kreeg ZE? Hoeveel? Hoe lang staat de plant al in hetzelfde medium?

Als dat allemaal niet ter orde is kan je toch best even een meting doen.

Veelal mensen raden meer aan waar duidelijk minder moet gegeven worden.

 

´Hoe lang staat de plant al in hetzelfde medium?´

 

Wat bedoel je hier?

 

Hoe lang de plant al in haar grond staat. Wat mij opgevallen is. Veelal mensen waarderen de grond niet op, plaatsen de plant in universele potgrond, na enkele maanden gaan ze bloeivoeding geven en dan komen ze met een plant die geheel vergeeld.

Het kan best zijn dat na maanden in hetzelfde substraat te staan dat medium opgebruikt is en ze haar stikstof op verbrandt bij het sturen van pk.

(let op, dat is een mogelijke oorzaak en niet altijd DE oorzaak he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten op aarde gaat heel gemakkelijk, kijk maar naar pH Donner, Mister X en ook Collie Weed schuwt het gebruik van de meter niet. Als jij meet wat er in gaat kan je beter monitoren wat je aan het doen bent, ook als je organisch kweekt. Goed, als je een methode hebt waarbij je echt alelen kraanwater hoeft te geven dan ben je de enige uitzondering er op.

 

PH Donner gebruikt vloeibare voeding van GHE & is wat anders dan weer je vaste materialen gebruikt zoals lavameel, alfalfa-pellets of bv zacht natuurfosfaat, wat ik van plan ben.Van de andere 2 weet ik niet wat voor voeding ze gebruiken, maar als het mineraal is, dan is meten is weten wel een goeie optie.

Zodra jij een voedingsschema volgt ben je ook aan het meten, maar als je met een meter meet kan je je gift nog nauwkeuriger afstemmen.

 

Sorry maar daar doen we niet aan.Heb 1 keer het water gemeten om te kijken in hoeverre het klopte met de analyse van het waterbedrijf, maar voor de rest njet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten op aarde gaat heel gemakkelijk, kijk maar naar pH Donner, Mister X en ook Collie Weed schuwt het gebruik van de meter niet. Als jij meet wat er in gaat kan je beter monitoren wat je aan het doen bent, ook als je organisch kweekt. Goed, als je een methode hebt waarbij je echt alelen kraanwater hoeft te geven dan ben je de enige uitzondering er op.

 

PH Donner gebruikt vloeibare voeding van GHE & is wat anders dan weer je vaste materialen gebruikt zoals lavameel, alfalfa-pellets of bv zacht natuurfosfaat, wat ik van plan ben.Van de andere 2 weet ik niet wat voor voeding ze gebruiken, maar als het mineraal is, dan is meten is weten wel een goeie optie.

Zodra jij een voedingsschema volgt ben je ook aan het meten, maar als je met een meter meet kan je je gift nog nauwkeuriger afstemmen.

 

Sorry maar daar doen we niet aan.Heb 1 keer het water gemeten om te kijken in hoeverre het klopte met de analyse van het waterbedrijf, maar voor de rest njet.

Geen reden om je te verontschuldigen want het maakt mij niet uit dat iemand niet meet, ik zeg alleen maar dat het nauwkeuriger is dat wel te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als een boer naar de plant kijken heb je meer aan bij biologisch kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dat geblaat over meten is weten D.

Dat gaat alleen op als je mineraal kweekt.

 

En als je mineraal wil kweken, dan denk ik (heb er immers GEEN ervaring mee),

dat een medium nodig is, welke het toelaat, om (redelijk) snel te kunnen bijsturen.

 

Aarde is dat overduidelijk NIET.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mineraal en aarde ging mij ook wel aardig af hoor, zekertoen ik van Canna naar Bcuzz/Atami overstapte had ik t hele proces best wel goed onder controle.

Zeker mn laatste PP run was echt leuk om te doen ook, doordeweeks (zo goed als) blind elke dag n bak van n 10 liter voedingswater de tenten in smijten was toen voor mij echt ideaal.

In t weekend ff wat meer tijd eraan besteden, dan wel ff de potten optillen en per stuk water geven zodat alles weer ongeveer even zwaar was aan t begin vd nieuwe week.

Resultaat 10 van onderstaande dames per m2... in 70 dagen van t moment dat de stekken gesneden werden.

1 tent wat minder, daar was de softbox van stuk bleek later, dus die hadden t erg warm gehad...

 

gallery_44692_18285_757312.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo..

Natuurlijk kun je op aarde mineraal voeden.

Je kan ook meten, al is dat op aarde dan weer een stuk lastiger.

 

Wat ik probeerde te zeggen,

is dat je op arde niet heel snel kunt bijsturen,

daarvoor buffert de aarde veel te veel.

 

Maar als je je manier gevonden hebt..

Tuurlijk waarume nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar, zodra je t op aarde echt grondig verknald hebt is er bijna geen redden meer aan.

Been there, done that... canna schema blind volgen was in mijn geval ook n compleet drama.

 

Op n inert medium heb je nog wat reddingsmogelijkheden, omdat je kan spoelen als je iets gedaan hebt wat niet gewaardeerd word door de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dat geblaat over meten is weten D.

Dat gaat alleen op als je mineraal kweekt.

Ik bewijs het ook door al een hele tijd constant te draaien. Dat jij bio af en toe een goeie ronde draait bewijst voor mij alleen maar wat ik de hele tijd al roep. Daarom stoort het je natuurlijk ook zo.

En als je mineraal wil kweken, dan denk ik (heb er immers GEEN ervaring mee),

dat een medium nodig is, welke het toelaat, om (redelijk) snel te kunnen bijsturen.

 

Aarde is dat overduidelijk NIET.

En weer vergis je je en ik heb WEL ervaring.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bio kweken ga je anders te werk, ten eerste is het wroeten met je handen in de grond om daarmee contact te maken.Het leren aanvoelen hoe de structuur is, het ruiken aan de grond, het vervolgens mengen van verschillende elementen er doorheen & dat heb je bij mineraal niet.:icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bio kweken ga je anders te werk, ten eerste is het wroeten met je handen in de grond om daarmee contact te maken.Het leren aanvoelen hoe de structuur is, het ruiken aan de grond, het vervolgens mengen van verschillende elementen er doorheen & dat heb je bij mineraal niet. :icecream:

Jawel hoor, de grond ruikt niet anders als je mineraal kweekt. :innocent:

 

Maar goed, ik houd er verder over op. Dit forum is van Sannie dus logisch dat het pro bio is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met bio kweken ga je anders te werk, ten eerste is het wroeten met je handen in de grond om daarmee contact te maken.Het leren aanvoelen hoe de structuur is, het ruiken aan de grond, het vervolgens mengen van verschillende elementen er doorheen & dat heb je bij mineraal niet. :icecream:

Jawel hoor, de grond ruikt niet anders als je mineraal kweekt. :innocent:

 

Meer naar zurige tauge, iedergeval niet naar zoetige bosgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je mineraal wil kweken, dan denk ik (heb er immers GEEN ervaring mee),

En weer vergis je je en ik heb WEL ervaring.

 

Je leest niet goed

 

Ik bewijs het ook door al een hele tijd constant te draaien.

 

Jij en constant draaien is de grootste grap zover... :whistle:

Maar als je dan zegt van mij,

Dat jij bio af en toe een goeie ronde draait bewijst voor mij alleen maar wat ik de hele tijd al roep.

 

Dan overtref je je zelf.. :verrygood

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Never mind.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er worden een aantal goede zaken gezegd in dit topic;

 

-Lees je plant

-Kun je niet lezen dan is meten=weten

-Gebruik goede aarde. (Gebr.Eveleens verkoopt uitstekende aarde)

-Als je jouw manier gevonden hebt ga dan niet lopen kutte

-Correct inwateren

-Neem wat aan van de kenners.....klunzen moeten zich van commentaar/advies onthouden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant lezen en meten gaan prima samen, maar als je de theoretische kennis niet hebt om met een meter om te gaan blijf dan maar bij je leest.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs al kun je wel kunt "lezen", door te wachten tot de planten problemen vertonen loop je hoe dan ook achter op de zaken. Zeker in de bloei kost dat gewoon grammen en kwaliteit.

 

Meten is alleen lastig met bio voeding, omdat niet alles vrij opneembaar in de grond zit.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon ik maar planten lezen. Zou ik me zakken vullen in het Westland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs al kun je wel kunt "lezen", door te wachten tot de planten problemen vertonen loop je hoe dan ook achter op de zaken.

 

Je hebt ze he, die kwekers die gewoon wachten tot ze in die problemen komen die ze al weken aan hebben zien komen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten is alleen lastig met bio voeding, omdat niet alles vrij opneembaar in de grond zit.

De kweekschema's van Biobizz zijn in feite ook gebaseerd op metingen. Alles is niet vrij opneembaar, maar als je meet wat er ingaat vervuil je de grond niet meer (dan wenselijk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...