Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

versacepot

Op Bio Meten

Recommended Posts

Ff voor je gecheckt: ph 8.3, bij 11'C zo uit de kraan.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

(voor mij is bio zonder flesjes voeden, maar met organische meststoffen)

 

Idem voor mij,

je voed je medium, voor aanvang van je ronde.

Zorgt voor voldoende bodemleven, (schimmels en bac)

Daarna enkel wateren.

 

Ik zelf, gebruik vijver water.

Maar dat wordt nu lastiger, omdat de temperatuur te laag wordt. (20 graden)

 

Maar ik meet niks idd..

 

Het is geen blind kweken maar blind afgaan op je ervaring en planten kennis.

 

Het zijn zulke basis regels wat zichzelf steeds herhaalt, na verloop van tijd voel je wat er gebeurt.

 

Planten lezen en anders leren lezen.

 

Pg

 

Klopt wat je zegt PG.

Alleen, de meesten veranderen nog vaker van soortje dan van onderbroek.

 

Hoe denk je dan dat ze het leren lezen, leren??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is vooral dat mensen denken dat ze hun planten kunnen lezen, maar dat ze niet begrijpen dat een symptoom meerdere oorzaken kan hebben.

 

Hoe vaak lees je niet dat bruine puntjes overvoeding zou zijn. Terwijl je dat ook ziet als de planten op kraanwater staan, maar bij een hoge temperatuur droge lucht. Maar goed het is altijd weer "Ïk zie bruine puntjes, dus ik zou maar iets minder met de voeding". Tuurlijk als je op een EC van 3 zit ofzo dan kan dat de wateropname hinderen, maar bij een EC van 1 of lager kun je net zo goed bruine bladpuntjes krijgen door een te droge/warme lucht

 

Las ook iets stoers over "wegdraaiend blad". Dat zou ook met een te hoge EC te maken hebben terwijl dat doorgaans eerder door een verkeerde pH komt.

 

Ook een verzopen plant wordt hier steevast verkeerd herkent. Dan is het advies steeds weer om er extra N bij te gooien. Terwijl de plant overduidelijk wortel problemen heeft en dus helemaal niet meer voeding nodig heeft, omdat ze het domweg niet op kan nemen. Tegen de tijd dat de wortelproblemen over zijn staat de plant in zwaar overbemeste grond en gaat ze alsnog dood.

 

Maar goed, op aarde en helemaal met bio is het ook lastig meten dus de oorzaak en gevolg aan elkaar relateren is dan lastig. Met hydro zie je met een paar dagen direct wat er gebeurt als je iets fout doet of corrigeert. Dus je leert dan wel een stuk sneller.

 

Je moet inderdaad wel meerdere keren dezelfde soort doen om met bio echt helemaal perfecte rondes te draaien zoals oude rocker. Anders weet je nooit wat er vooraf allemaal in de grond moet.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel je compleet Wietefras. Mensen denken al te dikwijls dat je een symptoom kan bestrijden door er meer op te gieten. Later komen die mensen met problemen dan terug om te zeggen dat het erger geworden is. Planten lezen EN genezen is een kunst. Je gaat alle factoren systematisch af. Staat ZE te nat? Te koud? Welke voeding kreeg ZE? Hoeveel? Hoe lang staat de plant al in hetzelfde medium?

Als dat allemaal niet ter orde is kan je toch best even een meting doen.

Veelal mensen raden meer aan waar duidelijk minder moet gegeven worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat al een aantal malen de lamme en de blinde genoemd WSF.

 

Dat soort opmerkingen, worden vooral door de hoog van de toren blazers hier niet in dank afgenomen.

Tenen krommende diagnoses en dito oplossingen worden aangedragen.

 

Ik laat het inmiddels voor wat het is..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzij Wietforum draai ik nu leuke rondes, ik had het zelf niet allemaal kunnen bedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel aan wietforum is dat zij jaren parels van ervaring heeft vergaard. Fouten worden snel gecorrigeerd door "kenners".

Hier brandt de lamp als je uw hobby naar de volgende level wil brengen. Ik heb op andere fora toch andere zaken ervaren, precies wat Wietefras beschreef. Een symptoom bestrijden met meer op gieten. Mijn mening daarover werd afgedaan als onkundig en daar hield het dan ook meteen op voor mij.

Als één lid onnozel doet, tot daar aan doet. Maar als een heel board foute informatie begint te verspreiden is het tijd even elders te gaan. Ik heb me hier lid gemaakt omdat ik gewoon weet dat hier de ervaring te vinden is. Tuurlijk verspreidt men al eens foute informatie, ik zal dat ook (per ongeluk kunnen) doen. Maar dan onnozel op je gelijk gaan staan terwijl je ongelijk hebt is niet aan mij besteed.

Hier heb ik dat nog niet voorgehad of gezien, houden zo mannen/vrouwen :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, we benne allegaar stonerts... dus n beetje gezond verstand loslaten op de adviezen die je krijgt is altijd aan te raden.

Meningen zijn ook op veel technische punten erg verdeeld, dus dat de adviezen soms ook alle kanten opgaan is niet meer dan logisch.

Ik filter er ook altijd de dingen die in mijn beleving en systeem het beste passen uit de stortvloed van kweekinfo hier.

Heb hier ook veel kennis opgedaan, vind t ook leuk om wat terug te geven op zn tijd.

 

Edit: ook ik heb best wel eens dingen gezegd dat achteraf niet helemaal of helemaal niet bleek te kloppen... en dat zal nog wel eens vaker gebeuren...

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en daarin moet je je eigen pad vinden en kiezen.

 

In principe hoef je niet te meten,zelfs niet op kokos. Vanavond toen ik door mijn eerste topic bladerde kwam ik tot de ontdekking dat ik zonder het te weten op kokos heb gedraaid met organische voeding nota bene. Dus ook dat kan zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenen krommende diagnoses en dito oplossingen worden aangedragen.

 

als bladeren aan de punten bruin worden is een teken dat je er te veeltegen aan loopt..

zet je plant op een andere plaats dan heb je dat niet meer.. :withstupid:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige info van een buddy van Opengrow,

 

Microbes are the only thing that can free up natural phosphorus for plants. Natural phosphorus is too coarse for plant roots to uptake and must be broken down into smaller particles before the plant can use it.

 

In return for breaking down nutrients to a size the plant can use, the plant feeds the microbes carbohydrates through its roots... it's the perfect simbiotic relationship between microbes and plant.

 

I love nature!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Met bio kan je gerust n 50 voudige dosis voeding geven en je planten overleven t probleemloos, doe je dat met mineraal verandert je tent je binnen 3 dagen in n dorre vlakte.

 

Zou maar geen 50 voudig kippenmest of bloedmeel geven of brandnetelgier, ga je een aardig bruin boeketje creëeren.NPK zijn niet de enige nutriënten die een plant nodig heeft, maar de brandnetel bevat de meeste nutriënten die de plant nodig heeft incl verschillende soorten mineralen ook voor instandhouden van de juiste pH.

 

med_gallery_44470_18142_242427.jpeg

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb t niet over huis, tuin en keukenmiddelen, maar wat er in de reguliere handel te koop is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als Oude Rocker meet ik ook nooit iets .

Het kan zo simpel op aarde , week voor nieuwe ronde het medium alvast klaar maken met schimmels en inwateren met bacto ,

wat buffertabs en handje wormenmest .

Bijvoeden hoef ik daarna niet meer te doen , goed klimaat en een bak licht doet de rest .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker kan het zonder te meten, maar je moet dan gewoon meer geluk hebben als iemand die meet. Bezie het als het spreiden van je kansen. Als jij op dezelfde wijze doorgaat zoals nu en meet wat je geeft zal je er meer inzicht in krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb t niet over huis, tuin en keukenmiddelen, maar wat er in de reguliere handel te koop is.

 

Op wat voor producten doel je dan? Flesjes bio voeding van de growshop? Daar zou ik ook maar geen 50 voudige dosis van geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp wat je bedoeld Dilago , maar na 6 succesvolle rondes van 1,5 g / watt ( onder cobs ) ervaar ik meten , dus het spreiden van kansen , als een vorm van onzekerheid die onnodig is .

In het begin wat geklooi gehad met watergeven , maar met tensio meters is dit ook verholpen .

Denk dat klimaat vaak onderschat word , met gevolg dat vele van alles gaan toevoegen aan het medium met blokkade tot gevolg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb t niet over huis, tuin en keukenmiddelen, maar wat er in de reguliere handel te koop is.

 

Kippenmest & bloedmeel is toch in de reguliere handel te krijgen of zie ik dat verkeerd?Zelfs met het gebruik van gewone koemestkorrels moet je uitkijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overal waar TE voorstaat is fout heb ik altijd geleerd.

 

Er zijn slechts 2 uitzonderingen.

TEvreden

TEgoed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, Tegenwoordig zijn het er twee.

 

Met een fles Tequila in je giechel naar huis gereden worden door de autopilot van je Tesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker kan het zonder meten, maar je moet dan gewoon meer geluk hebben

 

Dus iedereen die zijn aarde vooraf voed heeft iedere keer geluk dat zijn kweekje goed afloopt?

 

en meet wat je geeft

 

Dat wordt een beetje lastig dus.....

 

Nee, Tegenwoordig zijn het er twee.

 

Met een fles Tequila in je giechel naar huis gereden worden door de autopilot van je Tesla.

En ondertussen leeggezogen wordt door een TEmeier......

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker kan het zonder meten, maar je moet dan gewoon meer geluk hebben

 

Dus iedereen die zijn aarde vooraf voed heeft iedere keer geluk dat zijn kweekje goed afloopt?

Meer geluk schreef ik, want meten is weten.

en meet wat je geeft

 

Dat wordt een beetje lastig dus.....

Wat ouwehoer je dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ondertussen leeggezogen wordt door een TEmeier......

 

B)

Terwijl je televisie kijkt en telefoneert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...