Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Echep

Eerste Keer Haze

Recommended Posts

Wie wil mij helpen deze dame naar een succesvol einde te begeleiden?

 

Ik ben bekend met de basis, maar deze dame bloeit maar liefst 4 maanden.

Ik heb veel plezier aan andere planten gehad, maar die gingen mij iets te gemakkelijk af. Ik zou mijn hobby graag een niveau hoger brengen en vraag hierbij jullie hulp aan. Ik ben altijd zeer voorzichtig met voeden (lage EC) omgesprongen. Ik durf wel eens met boosters werken, maar zeer gematigd.

In deze teelt wil ik aan de hand van bodemstalen de EC bijsturen naar het gewenste niveau.

 

Echter heb ik hierbij vragen.

 

1. Als het bodemmonster aangeeft dat ze bv. 0,2 EC per dag verbruikt, hoeveel moet je dit dan opdrijven? Ik wil deze teelt de EC waarden volgen en niet verder gaan op de aangewezen hoeveelheid. Of verhoog ik gewoon wekelijks standaard met 0.1?

 

2. De plant staat in 2 delen zaai en stekgrond en 1 deel Plagron Batmix. Als de EC van het substraat bv. 1.0 is en ze staat 1,2 toe, mag ik dan maar mineraal bijvoeden met een waarde van 0,2?

 

Sorry voor deze "noobie" vragen, maar ik zou er graag de logica van vatten.

 

1 x 2046 - Medical Seeds

Tent met alles erop en eraan met 400 watt hps.

 

Hoe je een foto plaatst moet ik nog even leren. Maar ze is momenteel aan haar 3e internode bezig zonder te strekken. De tent is nog even enige maanden volzet dus zal deze circa 2 maand voorgroeien. Help? :D

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop maar dat je een tent hebt van twee en een half meter hoog, haze die 120 dagen bloeit en ook nog is twee maanden voor groeien, jij durft. :whistle:

Ik heb alleen ervaring met neville's haze die bloeide 14 weken en die schoot echt naar het plafond toen ik de klok omzette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de antwoorden. Ik ben van plan haar te scroggen. Zou ook mijn eerste keer zijn. Normaliter open ik geen verslagen, maar ik wil hier echt van bijleren en dit gaat -momenteel- boven mijn petje. Maar als ik het nooit zou doen, hoe kan ik het dan leren? Voor alles een eerste keer. :D

 

Ik heb een tent van 100X100X200. Maar daar ik ga scroggen is dat haalbaar?

 

Ik ga ook de pH bijhouden maar enkel van het water. De grond is van Plagron Batmix en ik betrouw daar blindelings op. Wel ga ik EC bodemmonsters nemen om daar dan mijn minerale voeding op aan te passen.

 

Zijn hier mensen die EC metingen doen en daarop kunnen antwoorden? Of zou het wijzer zijn dit te vragen bij "indoor vragen"?

Edited by Echep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn vragen voor indoor. Dus ja :D

 

Meet het nu zelf wanneer ik dingen zie die ik niet kan verklaren. Ga overigens ook altijd nog ff langs de lokale growshop in zo'n geval. Die hebben altijd wel wat goed advies, een tweede meting en een bakkie. Verder meet ik altijd ff begin bloei, en rond week 4- 5 bloei. pH vind ik altijd belangrijker. EC kan ik wel zien aan de plant mits de pH goed is. Daarbij weet je wat je erbij gooit.

 

pH en EC zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden in dat soort metingen wat mij betreft. Je plant kan allerlei rare tekort verschijnselen vertonen wanneer de EC van je bodem goed op peil is, maar de pH verkeerd is. Mijn ervaring is dat met 2 maanden voorgroei in de bat mix de rek er echt wel uit is na een week of 5-6 Groei. Groeivoeding moest er wel wat bij. Vervolgens kreeg ik in week 4 bloei dan rare problemen. Wel water af zuren, naar 6 pH, Goeie EC in de grond, maar toch een bodem met een van 7pH. En dus planten die tekorten gingen vertonen. Ben zelf met Humine en Fulvine aan de gang gegaan op aanraden van de lokale growshop. Dat werkt goed voor mij, in combi met de rest van de voeding die ik erbij stop. Buffer tabletten kan ook een optie zijn. Geen ervaring mee verder.

 

Zijn hele focking boeken over geschreven deze materie. Ik weiger tot dusver om er nog dieper in te duiken lol.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Föhn begrijp ik best. Leek zo simpel, tot ik voor de praktijk stond. "Hoeveel moet er nu bij, hoe bereken ik dit?" hmmm Theorie en praktijk is altijd wat anders :D

Ik geef standaard pH 6 en eigenlijk nog nooit pH problemen gehad.

Dank je daar toch wat licht op te schijnen.

 

Mijn substraat zal inderdaad niet oneindig meegaan, ik ga haar tijdig overpotten naar 30L. Ik heb minerale voeding om tijdig bij te springen. Helaas geen growshop in de buurt. Een boek lijkt me wel raadzaam. Maar ik heb hier zo'n boek van Ed Rosenthal waar niets over EC metingen in terug te vinden is.

Als iemand een beter boek weet, ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe laat ik haar de breedte in gaan ? Ik wil dat ze breed gaat en niet te hoog. Toppen op de 5e internode en dan nog eens toppen? Maar waar dan?

 

gallery_48019_19583_3789330.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x toppen boven 4e of 5e internode ofzo, en dan met n beetje creatief knak en buigwerk de hoofdtakken spreiden over de ruimte.

Uitschieters ff knakje of pletje om de boel lekker gelijk op te laten gaan.

Onderste zijtakjes worden meestal weinig tot niks, die verwijder ik meestal tegen de tijd dat de plant niet meer verder groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even op seedfinder wat meer info gezocht over die '2046'; blijkt idd een echte Haze te zijn... Alleen is er weinig sativa aan de zaailing hierboven.

 

Tip: Houd een lage EC aan bij het kweken van dom sativa's; deze houden van een lage dosis voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee grappig, dat had ik ook ff gemist van die 2046.. heb ik ook nog liggen.

(Alleen geen 20 weken geduld :D)

 

Ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip. Ze heeft inderdaad nog niet zoveel sativa dominante eigenschappen. Ze krijgt niet zoveel voeding. Eens in de Plagron Bat Mix ga ik haar de eerste maand niet voeden.

Ik heb ook een budshot van de tent getrokken. Als deze afgerijpt zijn plant haar ik over in 30L om ze meteen af te bloeien.

De 2046 heeft haar eerste LST sessie gekregen en zal getopt worden op de 5 internode

 

gallery_48019_19583_770266.jpg

 

gallery_48019_19583_883216.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crimson Fart had geen ongelijk. Ik heb de 2046 op 2 delen zaai en stekgrond en 1 deel batmix staan. Ik gaf een lichte dosis minerale voeding en ik heb al gele bladpunten. Meteen verdund met afgezuurd water.

 

Nu zou ik graag jullie mening vragen. Mijn tent is nog een maand volzet alvorens daar plaats in vrijkomt. Ik voorspel een zeer teleurstellende oogst. Als ik 150 gram haal mag ik blij zijn.

Ik dacht eraan wat nu in bloei staat op te ruimen en op te vullen met haze. Ik heb dan geen rookwaar tot februari (aarggh) maar kan dan wel deftig beginnen. Wat er nu in staat heeft teveel groei gekend en enkel de bovenkant vangt licht. De onderste knoppen zijn zeer pover. (@Dilago uw theorie klopt hier dus. Hogere EC in groei = minder buds. Het blad beperkt de lichtinval.)

Ik vind het wat verloren energie voor zo'n kleine oogst. Rookie mistakes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog maar een viertal weken te gaan hebt, zing je dit rondje toch gewoon uit..

Zo erg kan het niet zijn toch ?

 

Intussen kan je huidige dame wat aan volume winnen :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou inderdaad, lekker uitzingen en een paar lekkere potten met heerlijke wiet in je kast zetten. En daarna weer een nieuwe stap!

 

Geduld little grasshopper, haast is nergens voor nodig. :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Jullie hebben gelijk. Als ik nog even verder boer heb ik oogst. Echter een teleurstellende oogst. Ik heb niet getopt en de planten staan hoog, de onderste buds vangen weinig licht. Ik heb al 2 planten geknakt om ze op gelijke hoogte met de rest te brengen.

 

Mijn angst is ook dat de haze buitengewone proporties zal aannemen op 12/12. Ik heb geen ervaring met scrog en weet niet zeker of ik een scrogtechniek zal toepassen. Wellicht eerder plooien en knakken. 2 maand voorgroei is wel héél lang huh? ^^ Mijn tent is 2m hoog en de lamp neemt daar al 40cm van in beslag, potten ook zoiets. Dus in de praktijk heb ik maar 1m20. Spanneeeund!

 

Een foto van een dame die het verste in haar bloei is. Voor de kenners: EC is reeds verlaagd.

gallery_48019_19583_288679.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, ik heb ook wel eens maandenlang plantjes in bewaarmodus..

Kleine potjes, minimaal voeden, en als ze te groot worden gelijk weer terugsnoeien.

3 of meer maanden in n p9 potje is echt wel te doen. Plantjes zijn dan nog steeds 10-20 cm.

 

Mocht de 2046 te groot worden zou je r ook kunnen promoveren tot mama, en dan zorgen dat je n aantal mooie voorgegroeide stekken klaar hebt staan tegen de tijd dat de tent leeg is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat eens geprobeerd, maar als ik te lang een plant in een klein potje houd krijg ik bladproblemen. Ik durf ze niet voeden omdat 1/2 voeding al verbranding veroorzaakte. Het is natuurlijk een geniaal idee om haar als moeder te houden. Alleen is mijn voorgroeihok maar 40cm hoog. Ik zou graag een 2e tent installeren maar ik woon überklein. Of een dimbare vsa kopen en dan in de toekomst voorgroeien en bloeien in de tent.

 

Werken met potgrond is heel lastig, na de teelt weggooien ook. Ik ben bezig aan een curverbox om daar later 6 planten in te zetten op watercultuur. Gewoon lucht in blazen en water door hun netpotje laten stromen. pH 5,8 en dan spelen met de EC om dat gewoon te worden.

Ik heb al gekeken voor een eb en vloed systeem, maar kom boven de 250 euro uit. Met zo'n curverbox ben ik nog geen 50 euro kwijt. Beter eerst de kat uit de boom kijken met watercultuur. Verandering is een grote stap voor mij omdat ik niet weet of dit zal lukken en daar steek je toch enige tijd werk in he?

 

Ik kan wel een mini scrog doen die de 2046 naar de zijkant laat groeien in plaats van naar boven. Want geef toe, 40cm hoogte wordt héél lastig om een moeder te houden. De TL armaturen nemen al zo'n 5cm in beslag en het potje 10 cm. Dus ik heb maar 25cm hoogte.

Haar potgrond (batmix) heb ik een week geleden in een pot gedaan en een lichte spoeling gegeven om verbranding te voorkomen. In principe kan ik haar vandaag op 12/12 zetten als ik een beetje schuifwerk doe. Maar het idee om daar stekken van te nemen en ze te houden als moeder bekoort mij wel. Alleen heb ik geen plaats :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is werken met potgrond heel lastig, en waarom moet je het weggooien na een teelt?

En "spoelen" van je batmix????? :withstupid:

Je kunt ook gewoon bovenin je pot een beetje lightmix of stekgrond doen en daar je plantje inzetten met de kluit.....

 

Je denkt allemaal veels te moeilijk joh, KEEP IT SIMPLE!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een tuin had zou ik heel veel plezier halen uit telen op grond. Maar ik heb hier geen lift, woon klein, moet dat naar boven sleuren waar buren zich dan wellicht vragen bij stellen.

 

Ik hou het toch net heel simpel? Plagron Batmix en ga maar lekker vanzelf :) Er stond op de zak van Plagron dat je dat kon spoelen om meteen opneembare voeding eruit te spoelen. Die pot staat nu klaar en is "geactiveerd" om haar er in te plaatsen.

 

Nu heb ik een plant in bloei diens bladeren volledig verschrompelen. Ik heb de lamp al wat verder gezet, blazer er beter op geplaatst maar de bladeren blijven uitdrogen. Ook hebben sommige bladeren witte stippen en andere dan weer zwarte. Nog nooit gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een tuin had zou ik heel veel plezier halen uit telen op grond. Maar ik heb hier geen lift, woon klein, moet dat naar boven sleuren waar buren zich dan wellicht vragen bij stellen.

 

Ik smokkel het altijd in een sporttas naar binnen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de waaier op een plant zetten die het al moeilijk heeft met verdampen is een minder slimme zet.daardoor zal ze het nog lastiger krijgen met verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deel de mening van Vakman , je denkt te moeilijk .

Je zit hier op het forum van Sannie , weleens verslagen hier gelezen van kweken op Sannies way , wat 10 jaar geleden goed werkte , werkt nu nog steeds prima .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik laat het leveren in dozen nu via bol of de growshop :) (potgrond)

 

Oei. Ik heb de blazer er af geplaatst. Ik ga het jullie way doen mannen. Ik heb Sannies Jack in scrog gelezen. Misschien moet ik mij inderdaad wat meer verdiepen in Sannies methode.

Al dacht ik nu wel simpel bezig te zijn door haar in Batmix te plaatsen en verder niets te doen tot ze erom zou vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is het ook. Niet te moeilijk. Less is more al die dingen.Komt allemaal wel goed. Doe zelf altijd zaadjes ontkiemen in van die steenwol startblokjes omdat dit voor mij altijd goed werkt, En die knal ik daarna gewoon in de batmix, Water goed af zuren, mocht het nodig zijn en na een week of 2 bloei, bij gaan voeden. Mijn ervaring van 2 jaar nu is wel dat hoe meer je die plantjes gaat verpotten er teveel over na gaat denken en gaat kloten. Hoe slechter het wordt.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, less is indeed more. Maar ik begin al te denken... nemen ze mijn levensenergie op? Ik keek nog maar enkele weken geleden naar een plant en dacht er aan haar weg te ruimen om mijn haze te plaatsen. Meteen erna werd de plant "ziek". Bladeren verschrompelden tot een punt ze allemaal uitgedroogd waren. Lamp stond er meer dan 40 cm vanaf, want ik dacht dat het daar aan lag, maar het werd erger. Vlak na het moment dat ik er aan dacht haar te ruimen.

Ze is aldus geruimd want dat stond lelijk in mijn tent en ik heb de 2046 in bloei gezet. Wat best nodig was. Ik was 2 dagen van huis en de bladeren waren tegen de lamp aan gegroeid met een verbranding als gevolg. Ik denk dat de blaadjes ook wat naar beneden gekruld staan van de lichtstress nog?

 

Ik heb de overige dames al langs alle kanten gebogen. Ze moeten nog 3 tot 6 weken volhouden. Als dit maar goed komt!

 

gallery_48019_19583_2678034.jpg

 

gallery_48019_19583_2835943.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...