Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

Nieuwe Kast. Wat Voor Een Verwarming Nodig ?

Recommended Posts

@ouderocker. Nee. die kast staat echt strak in de hoek gebouwd. Een extra houten frame opgetrokken die aan de buitenkant met vloerplaten bekleed en de binnenkant met van die dunne witgekalkte platen. Daar tussen hebben we van die unilin platen gestopt voor de isolatie.

 

Er is nog wel een optie om de ruimte voor de kast te isoleren. Dan kan daar de olie kachel staan en dan die matten onder de potten in de kast. Dan is er idd minder pijn van directe straling. Weet idd alleen niet of je dat red met 2 van die 60w matjes. Die tube heaters ook mooi spul idd. Dat kan altijd nog. Zat al te kijken naar zo'n biogreen phoenix, haha, maar dat wordt allemaal veel te duur qua stroom. Die unit pakt meer dan 4x de stroom van een bulb lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt man,

Heb ook 2 van die tube warmte dingen.

Heb ik alleen aan, als het vries buiten zeg maar.

 

Vreet stroom, daar wordt je gek van.

Tis wel hobby he, (geen inkomsten hieruit)

 

Ik denk er over,

om zo'n kabelverwarming in de pot te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen gek idee OR, ben benieuwd hoe het uitpakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen cv-installatie in je huis, meneer Föhn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk er over,

om zo'n kabelverwarming in de pot te doen.

Dat doe ik al jaren, werkt perfect. Luchttemperatuur in de donkere periode zegt niks, als de aarde maar boven de 18 graden blijft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de pot, ja dat is ook nog een idee. Heb zo'n thermostaat van biogreen, daar kan ik die dingen wel aan koppelen.

 

@

Heb je geen cv-installatie in je huis, meneer Föhn?

 

Jazeker wel, maar die is zover van de schuur waar deze ruimte staat, dat het onmogelijk is daar gebruik van te maken. Nog wel in een knettere bui zitten denken om een slang in te graven en warme lucht uit huis te trekken, maar dat is al heel snel afgeschreven als totaal onrealistisch lol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt dan toch simpel een paar pijpen richting schuur trekken, goed geisoleerd en een radiator met thermostaat-kraan in je schuur installeren. Is even een klus maar je hebt dan wel vrijwel gratis volop lekkere warmte daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon een verwarmde mat van 1 vierkante meter liggen (150 watt). Voor mijn behoeftes is dat voldoende, maar moet nog een echte vorst meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog wel Echep, maar dat duurt niet lang meer, als je tentje in de schuur staat kan je dat zeker vergeten met alleen 150w mat eronder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tentje neer zetten en gelijk 12 12 draaien als je 1 tent de lamp - lampen uit zijn

gebruik je de warme uitblaas lucht waar het licht aan is pak je ook nog co2 van de planten waar licht uit is .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee, maar je jaagt wel de luchtvochtigheid erg hoog op..

Warme lucht recirculeren is leuk, maar als dat vocht in n koel tentje neerslaat op je planten wordt t gauw minder gezellig.

Warmtewisselaar of luchtdroger is dan wel aan te raden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je moet ook wel je ruimte afzuigen waar de tentje s in staan om hoge luchtvochtigheid te voorkomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was meer ironisch bedoelt ook. lol. Al eerder voorgesteld in dit topic. (zie bovenaan de pagina) En inderdaad. Top idee, maar dan moet er nog een hele kast naast gebouwd worden. Buiten dat.. Zoals eerder gezegd. Vrouw, kinderen, al die dingen... 1 lamp is de deal lol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewaagd, maar ik schiet toch! Dikke lol misschien, facepalm wellicht... Maar wie weet?

 

Uw lamp laten branden en autoflowers zetten?

Of het licht breken met een groene filter? Die dan iedere keer als het donker moet zijn over de planten spannen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is "out of the box"Echep dat dan weer wel :D, maar uitgaande van het feit dat een 600W lamp gewoon altijd de 600W verbruikt. (volgens mij netto zelfs 670W ivm de voorstarter) Ben je per saldo net zoveel stroom aan het weg pissen dan wanneer je er een kachel van 500W bij zet en er 2x60W warmte mat onder gooit. Wellicht nog minder ook wanneer ze niet altijd vol vermogen hoeven te knallen.

 

Het is alweer een paar jaar geleden, maar vond de smaak van een autoflower minder, en het is minder vergeving gezind. Wanneer je een foutje maakt in de groei periode van de autoflower. Dan zit je met een paar topjes in een grote pot. Dat was allemaal wel buiten. En vind een autoflower wel echt iets om buiten te doen. Binnen zie ik er echt het nut niet van in. Wij zijn God, en wij bepalen wanneer er gebloeid gaat worden. Dat vind ik juist het grootste voordeel van binnen kweken.

 

Dat hele fotosynthese ding dat een plant doet, dat moet op een gegeven moment ook wel wat rust hebben. Glucose en zuurstof komt vrij bij het maken van de fotosynthese, Wanneer lamp aan is, groeit een plant en doet het aan fotosynthese, in het donker groeit een plant harder, maar maakt het geen glucose meer aan Dat is nu net een stof die hard nodig is als bouwsteen.

 

Ik gok dat het wel kan, maar dat je wel kleinere planten, en dus minder wiet overhoudt dan met een ingebouwde donker periode, In het donker kan het plantje groeien, maar hoeft geen andere dingen te doen.

 

Let wel: Allemaal uit mijn duim gezogen biologie van 25 jaar geleden op de middelbare school.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...