Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Medicalgrower

Na 2 Weken Drogen En 1 Week Curen Nog Amper Te Crunchen

Recommended Posts

Ik krijg het niet droog heb 2weken gedroogt in droognetten met de afzuiger zachtjes aan en een zwenkventilator

Toen alles droog aanvoelde en de takkies en toppen knakten, netjes in weckpotten gedaan en elke dag 10/15min luchten nu dikke 3 week verder na oogsten is het nog niet te verkruimelen plakt enorm en cruncht stug tis waardeloos gewoon.

 

Iemand een idee wat ik fout doe of een tip of dit ook meegemaakt..

 

 

Mvg MG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buigen of breken de steeltjes?

 

Wat is de RV die je meet in je potten? (Is optioneel maar is wel handig :D )

 

Voelen de toppen droog of vochtig als je ze uit de potten haald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breken duidelijke knak midden in de toppen ook knak.

 

RV heb ik nog niet gemeten kan ik vnavond wel ff doen.

Ze voelen niet vochtig aan maar gewoon heel sticky nog plakkerig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet moet ook helemaal niet verkruimelen, dan is ie te droog (zoals de meeste shopwiet). De tak moet een beetje buigen en dan een knakgeluid maken, dan zit je goed.

 

Je moet potten niet zo vaak luchten. Het beste wat je kan doen om curen aan te leren is het gebruik van een hygrometer(caliber 4). Breng je wiet op 60-64% RH en hou de pot dan 6-8 weken dicht. Je kan best ook de wiet niet knippen.

 

Dan daarna doe je de pot éénmaal open en test je de wiet. Is de wiet goed dan knip je de kleine blaadjes eraf en dan seal je deze in vac-seal mylar bags en dan kan je kiezen voor invriezen of op kamertemp bijhouden. Na 6 maand wel zeker invriezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een ontvochtiger en gebruik die de volgende keer. Niet kurkdroog trekken natuurlijk, moet je wel mee leren omgaan. Maja, dat geldt voor alles met deze hobby ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boveda, geweldig spul.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel wiet stop je in 1 weckpot?

Laat eens een foto zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen in een weckpot doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boveda, geweldig spul.

 

Is dit puur iets voor eigen suply wat je nog wil curen. Of kun je t ook in een pond/kilo zak gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is verschillende formaten te koop, vanaf 8gr zakjes, 67gr, enz. Ook is het in verschillende gradaties te koop, 58%, 62%, enz. Voor wiet moet je de 62% hebben. Dat zorgt er voor dat je wiet 62% krijgt en behoudt. Zowel geschikt om te droge als nog te vochtige wiet op 62% te brengen, dus bevochtigt of ontvochtigt. Kijk maar in de faq op de boveda site.

 

Ik vind het prima spul, gebruik 1, 2 of 3 67gr zakjes per +/- pond. Eerst droog ik het tot het bijna voldoende droog is, dan stop ik de buds in een glazen pot samen met het formaatje boveda wat er bij past. Hoef je de pot niet meer te openen en binnen een weekje is het prachtig gedroogd en cured nog lekker verder. Nooit meer te nat of te droog en niet meer steeds luchten. 8gr is mooi een klein onsje, of twee op een hele ons. Maar goed, ik wil geen reclame maken verders, bekijk hun site maar eens goed.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was er eerst nogal sceptisch over, leek me weer echt zo'n yenken-ding. Maar ik ben er nu erg tevreden mee, de wiet wordt er ook lekkerder van lijkt het wel. Wil niet meer zonder, dat spul is het geld meer dan waard. Het werd oorspronkelijk voor sigaren ontwikkeld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...