Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vakman

Beste Klimaat Voor Roofmijt

Recommended Posts

Hallo medekwekers

 

Wat is het beste klimaat om bodem roofmijt in leven te houden, temperatuur, LV?

 

Ik heb 10.000 stuks bodem roofmijt besteld om zo eens te proberen om van die ... tripsen af te komen.

Hoe hou ik die beestjes zo lang mogelijk in leven om alle tripsen te kunnen doden, en wat moet ik vooral niet doen??? :innocent:

 

Alvast bedankt :verrygood

 

 

Gr Vakkie

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes :D

 

Dat die kl*te beesten mogen branden in de hel!

 

http://www.wietforum.nl/topic/38776-roofmijt/page__view__findpost__p__403263

 

roofmijten bij korte dagen zich gaan opmaken om te overwinteren. Jagen minder en gaan zich verpoppen, inkapselen, eieren leggen of gaan gewoon dood, dat weet ik nu niet meer precies
Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals er ook wel wordt gezegd dat de biologische betrijders allemaal het best gedijen bij 18 uur licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bij mij goed werkt is eerst bespuiten met Spray n Grow Thrips van de growshop, 2 keer spuiten met een interval van 5 tot 7 dagen daarna swirski mite uitzetten, deze hebben niet een lv nodig van 60/70% om zich te kunnen voortplanten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuiten tegen trips is haast niet te doen is mijn mening, deze ronde al 2 maal gespoten maar nog steeds trips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee keer trips gehad. En vind deze juist best makkelijk om te doden. Groot leger roofmijt en nooit meer terug gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de combinatie Vakman, trips legt z'n eitjes in het blad, komen uit en doorgaan verschillende stadia in hun levenscyclus, verpoppen doen ze in de aarde, dus die raak je al niet als je alleen gaat spuiten. Trips is lastig te bestrijden en kan een proces van weken zijn voordat je het onder controle hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee keer trips gehad. En vind deze juist best makkelijk om te doden. Groot leger roofmijt en nooit meer terug gezien

 

Welke roofmijten gebruikte je Boef?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh jah... voor bodemroofmijt vooral je medium niet laten uitdrogen

 

Okay,thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuitbus veerust molt hier nog steeds alles, ook spint en trips kennelijk.

Gebruik t alleen in de beginfase vd groei 1x heel lichtjes direct op de plantjes, en t werkt nog 6 weken door.

Voordat de planten bloeitent ingaan behandel ik de ruimte en luchtinlaat nog 1x dunnetjes.

 

Heeft mijn spintbesmetting definitief gekilld, en de tripsen zijn laatste x dat ik stekken gemaakt had ook allemaal uitgeroeid.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuitbus veerust molt hier nog steeds alles, ook spint en trips kennelijk.

Gebruik t alleen in de beginfase vd groei 1x heel lichtjes direct op de plantjes, en t werkt nog 6 weken door.

Voordat de planten bloeitent ingaan behandel ik de ruimte en luchtinlaat nog 1x dunnetjes.

 

Heeft mijn spintbesmetting definitief gekilld, en de tripsen zijn laatste x dat ik stekken gemaakt had ook allemaal uitgeroeid.

 

Hahaha, begin je er niet van te hinniken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neehoor, integendeel.

Tis best wel n gemeen spulletje volgens mij, dat je t zo in de winkel kan kopen verbaast me nogal.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...