Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

6) 5 Ghost Train Haze 960 Watt Diy Led In Kokos

Recommended Posts

Nieuwe Ronde nieuwe kansen

 

na een zeer goeie ronde gaan we het zelfde truukje nog een keer proberen te doen. alleen nu met kokos

de grootste uitdagingen deze ronde worden. het kouder wordende weer. de hoge luchtvochtigheid in de bloei, en omgaan met het substraat kokos

 

omdat ik het een lekker blowtje vind. zet ik deze ronde weer de Ghost Train haze

ik heb 20 stekken gemaakt. in deze tent heb ik er 5 nodig. in een ander tentje 10. de helft van de stekken heeft zichtbare wortels na 10 dagen. en 5 waren er goed genoeg om in de LED tent te mogen wonen

 

er hangt totaal 960watt aan led in de tent. maar nu draaien de armaturen op 100watt totaal zodat de stekken nog even kunnen wortelen/aanslaan

 

na mijn meters te hebben gekalibreerd

heb ik vandaag het kokos ingewaterd met PH 5.7 EC 1.3 de ec van het water is 0,9

 

gallery_45001_19571_2704792.jpg

gallery_45001_19571_3361415.jpg

gallery_45001_19571_1734830.jpg

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes kerel en draai je die cobs rond 100watt per stuk? Wordt het niet heet in je tent omdat je passief koeling hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal 960 watt verdeelt over 9 cobs.

Die warmte heb je nodig om je tent warm te houden. Heb ook de grootste koelers die kingsbright verkoopt

 

En deze cobs draaien juist goed/efficiënt rond de 100watt

 

De cree's wat minder

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je tent is 150 x 150, toch?

 

Welke leds gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal me benieuwen hoe het kweken op kokos jou bevalt, succes gewenst!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ping! Ronde #2.

 

Volg je & succes!

 

PS:

Stap je over op cocos? Why change a winning team gezien ronde 1.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1925 citizen leds in 150x150

 

Ik stap over omdat kokos makkelijk her te gebruiken is meerdere rondes wil van dat slepen met aarde af.(het begon op werken te lijken)

En ph en ec meten deed ik zowiezo al

 

En vorige run had ik 60% aarde 40% kokos

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes.

Erg lage EC voor kokos kweken (0.4) :search:

Is het kraanwater bij jullie echt zo voedzaam en/of is die Omni zo geweldig dat het met 0.4 meer dan zat is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ain't no stopping on the ghost train! Ik reis ook mee.

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ouwe metselaar ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes.

Erg lage EC voor kokos kweken (0.4) :search:

Is het kraanwater bij jullie echt zo voedzaam en/of is die Omni zo geweldig dat het met 0.4 meer dan zat is?

 

Omnipotent is een sterk goedje zonder vulstoffen of ballast zouten. heb bij andere gezien dat je snel overvoed verhogen kan altijd nog

helaas niet met zomaar te verkrijgen ivm vergunningen.

mijn water is juist best wel slecht er zit een "hoop" aan chloride, natrium, sulfaat en carbonaat in en redelijk weinig calsium

 

 

 

De plant neemt in alle redelijkheid gewoon alles op. De wortels hebben geen oogjes waarme ze kunnen kiezen wat ze wel of niet opnemen. Met name fosfor gaat wat sneller naar binnen, maar over het algemeen gaat het redelijk gelijk op.

 

Kalium (K+) en Natrium (Na+) zijn vergelijkbare ionen die door de planten min of meer even makkelijk worden opgenomen (Na+ ietsje minder makkelijk). Al kan de plant inderdaad veel minder met de opgenomen Na. Dat zal dan worden opgeslagen in de plan

 

gallery_45001_19487_67829.jpg

 

ik draai nog steeds op stekken licht nu. deze week gaan de stekken allemaal weg. en gaat de ronde echte beginnen en verhoog ik het wattage

this ghost train aint stopping!!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=1YXbG5UKN_g

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken zijn vandaag verhuist! dus de ronde kan nu echt beginnen. tot nu toe stonden ze onder zeeeer zwak licht. 100watt totaal

ik wil nu het armatuur op halve kracht laten draaien en op 60cm. en wil elke dag het wattage opvoeren tot ik op max zit.

of ben ik te vroeg met het opvoeren van de lichtintensiteit?

 

ik ga vandaag ook dag 1 groei noemen

ik dek elke ronde de aarde af om verdamping van het water de voorkomen. nu zie ik dat er een soort schimmel op de toplaag groeit.

moet ik me daar zorgen om maken? ik kan me niet herinneren dat ik hier andere ronde's last van had

 

zoals elke ronde heb ik de potten ingewaterd met 10% van de pot inhoud dus 9 Liter per pot

 

het middelste plantje hangt er beetje verdrietig bij nog. dus ik spuit deze afentoe nat nog

gallery_45001_19571_2862085.jpg

 

zoals op de foto hierboven te zien is. dek ik me aarde altijd af met plastic om verdamping te voorkomen. daaronder is natuurlijk een broeinest voor schimmels

maar zijn deze schimmels schadelijk?

 

gallery_45001_19571_51252.jpg

 

gallery_45001_19571_2815499.jpg

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom dek je de bovenzijde af? Dan komt er toch geen zuurstof bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myco en tricho schimmels zou je denken.

 

Afdekken potten lijkt mij een HPS aarde kwekers ding, wie weet of het onder LED ook werkt met kokos?

 

Succes deze ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn een aantal weken verder.

de planten hebben 4 weken gegroeit en staan nu 7 dagen in de bloei

 

en het gewoon best wel een beetje kut.

heb een aantal fouten gemaakt. maar kon der nog weinig aan doen

 

fout 1: ik heb de stekken gelijk in de 90 liter bakken geplaatst eentje sloeg niet aan dus dat was gelijk een probleem. ben daarna met 4 planten verder gegaan

heb het plantje nog proberen te redden maar het verschil werd te groot

 

fout 2: met een te lage EC ingewaterd zoals hier werd gewaarschuwd ik had met 1,3 ingewaterd. 9 liter water op de 90liter

planten werden helemaal geel en kregen een calcium en magnesium te kort best wel erg

heb daarna de EC ver omhoog geschroeft en cal/mag gegeven 2x en silicum om de planten bij te laten trekken. heb EC 2.1 gegeven. ik zit nu weer op 1.8 PH 5.8

 

fout 3: ik had een ventilator aan staan op stand 3 wat op 2 van de 4 planten blies. met als gevolg veeeeeel stress en ik had de oorzaak niet door STOM!

ventilator terug gezet op stand 1 en de planten zijn weer een stuk blijer

 

 

Vraag : water je grote potten kokos net zo in als aarde? 10% potinhoud van het aantal liters kokos. het duurde weken voordat de planten de te lage EC water opgedronken hadden

Vraag: geef je meer of minder water op kokos? ik geef nu wat meer. en laat de tensio waarde niet verder oplopen als 150mbar

 

 

al met al nog redelijk recht kunnen trekken. ze zagen er echt niet uit en was daarom niet gemotiveerd om me verslag te updaten

op kokos kweken is net even anders als op aarde

 

gallery_45001_19571_7113680.jpg

gallery_45001_19571_3771215.jpg

gallery_45001_19571_3164791.jpg

gallery_45001_19571_6204328.jpg

gallery_45001_19571_4590522.jpg

gallery_45001_19571_7802901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn mooi bijgetrokken!

 

Kokos bewater je niet zoals aarde, op hydro is het devies hoe vaker hoe beter. Het is zaak de planten flink aan het zuipen te zetten, bij voorkeur elke dag.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist als het even minder gaat moet je updaten zou ik zeggen.

 

Aan kritiekpuntjes heb je meer dan aan complimenten!

 

Maar bij deze toch maar een complimentje dan, want ze zijn idd mooi bijgetrokken ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn lekker bijgetrokken uiteindelijk!

 

Wat me btw opvalt aan je kraanwater vergeleken met de waardes van mijn water hier;

Je water heeft vrijwel precies dezelfde samenstelling als mijn kraanwater, alleen veeeel meer Na en Cl oftewel keukenzout.

Mijn water is ec 0.23 en jouwe 0.9

Volgensmij, als jij dan met ec 1.3 inwatert (0.9+0.4) is dat ongeveer hetzelfde als wanneer ik water zou aanmaken van ec 0,63 (0.23+0.4) en dan nog 0.67 ec zou verhogen met keukenzout. Denk dat mn plantjes dan ook geel zouden worden ja :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 21 bloei

 

de planten zien er goed uit.

het tent is niet zo mooi vol als vorige keer. als zie je dat niet op de foto der zijn wat plekken waar wat minder dikke stammen/takken en wat minder takken

ik ga me record van vorige run zeker niet verbreken. ik ga voor de 1000g deze keer

 

deze week EC 1.8 gegeven PH 5.8

 

de planten drinken minder als dat ik gewent ben. op aarde geef ik normaal gesproken 7 a 8 liter per plant om de dag

nu geef ik 6 a 7 liter om de dag. en de tensio waarde komt niet boven de 100 uit.

ik hoop dat dit geen invloed heeft op de opbrengst

 

de bladeren van de planten staan ondanks de lage tensio waarde op zeer blij. ze aanbidden de zon. dus ik denk dat dit de goeie tensio waarde is

 

ik ga vandaag beginnen met bloeivoeding EC 2.0 deze week

 

gallery_45001_19571_7420119.jpg

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou vind ik een kilo ook nog wel een ambitieuze doelstelling onder 960 watt :) wat was je vorige score?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...