Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kees A

Voeding En Koper

Recommended Posts

Waterleiding worden nog steeds van koper gemaakt.

Daar kun je dus veilig uit drinken.

Klaarblijkelijk neemt het water geen koper op uit de binnenkant van de buis, of in ieder geval zo weinig dat het niet schadelijk is voor de mens.

 

Hoe zit het met voedingswater?

Stel ik maak een vat voeding aan en laat daarna de voeding door een koperen buis stromen.

Zou het dan op een of andere manier koper opnemen uit de buis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De waterleiding wordt juist steeds meer kunststof..... Hier moet je de aarde die op de waterleiding is aangesloten (veel voorkomend in oudere huizen) ook verwijderen en voor een andere aarde zorgen omdat ze het leidingnet aan het vernieuwen zijn. Koper heeft de eigenschap alleen maar door elektriciteit zich te binden aan andere stoffen dus vandaar de koperen waterleiding. Denk ook aan de koperen destileerketels en bierbrouwerijen die in koperen tanks hun product maken, dus ik zou me er niet al te druk om maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cavedave: koper in destilleeropstellingen heeft nog n andere functie.

Het reageert namelijk met zwavelbijproducten van t gistings/destilleerproces, waardoor de geur en smaak van de drank veel beter word.

 

Koper word niet zoveel meer gebruikt voor waterleidingen, vooral vanwege de prijs.

Kunstof leidingen zijn veel goedkoper, sneller te maken en minder kans op lekkages.

Met alle chemische troep die de meeste broodkwekers aan hun planten voeren, en de bestrijdingsmiddelen die eroverheen gespoten worden is je druk maken om kopervergiftiging totale onzin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt van die koperen spiralen en van die RVS of koperen platenkoelers.

Ik vroeg me af om je zonder problemen je voedingswater hier doorheen zou kunnen laten stromen, mocht je het willen koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij wel, en als je twijfelt lekker n rvs bierkoeler pakken ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas bij lage zuur concentraties (ph <4) ga je een probleem krijgen (koperionen) of als je het koper schoonmaakt met chloorhoudende middelen.

 

RVS, die ton van (ben naam ff kwijt) die meteen ging roesten, geschikt voor van alles aan zuren en troep behalve water :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...