Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fitnessfreakK2

Mijn Eerste Binnenkweek 2X600W 25Xww

Recommended Posts

Zeer binnenkort ik hoop aan het eind van deze week kan het dan eindelijk beginnen. Me eerste binnenkweek.

Ik heb wel aan aantal buitenkweekjes gedaan in het verleden. Helaas heb ik hiervan geen foto's.

 

Mijn setup:

 

Secret Jardin Darkroom DR150 R3.0 (150x150x230)

2 x ELT 600W VSA

2 x Spiegelkap Reflector

2 x Osram Vialox Nav T SON-T-PLUS 600w

Secret Jardin TNEON 2 x 75 watt + 9500K cutting light

2500m3 MDF softbox

3500m3 Empire Filter

Buisvantilator Can-Fan 780m3 (deze wil ik gaan gebruiken voor inblaas)

1000m3 Can-Lite filter

2x Fancontroller met themostaat

Voedingslijn van Canna (Flores/Vega/Rhizotonic/Booster/PK 13-14/Canazym)

The Neutrilizer

Digitale Hygo/Thermometer

25 x 11L potten

25 x White Widow feminized seeds

Spongepots

Propagator 64

 

 

En natuurlijk wat lossen spullen zoals PH/EC meter, ventilator, slangen, klemmen etc. etc.

 

Nog te kopen:

Davin schakelkast 2x600 met kachelcontact

Aarde (ik denk dan maar de Canna Terra prof gezien ik alles van Canna gebruik)

Kacheltje

En voor de extra veiligheid nog een automatische plafondblusser of blusgranaat

 

Dit alles komt bij mij op de zolder te staan. Het betreft een grote zolder die is gesplitst in 2 delen kamers.

Het is een nieuwbouwhuis uit 2010 dus goed geisoleerd de zolder heeft wel een schuin dak maar deze begint op twee meter hoogte.Verder is het dak echt heel erg hoog vanaf zoldervloer tot de nog is 7 meter.

 

Aanvullingen en opmerkingen zijn erg welkom.

 

Mvg, fitnessfreakK2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je maar begint met t voedingsschema van Canna t raam uit te gooien komt t wel goed.

Anders eindigt je ronde 4 weken te vroeg omdat je planten dood zijn....zeker met Canna.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je maar begint met t voedingsschema van Canna t raam uit te gooien komt t wel goed.

Anders eindigt je ronde 4 weken te vroeg omdat je planten dood zijn....zeker met Canna.

 

Thanks! Ik ga er op letten, maar is dat echt zo erg dan? Komt dit dan door teveel aan voedingsstoffen of te weinig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door dat het canna schema veel te hoog staat aangegeven in voeding. Het beste is in het begin de halve dosis van wat is aangegeven aan je planten te geven. En dit dan met en met op te bouwen en te kijken naar wat je dames aan kunnen.

Setup ziet er wel oke uit alleen snap ik niet helemaal waarom er 2x een filter in voorkomt?

Ik las 1x een empire en 1x een can 1000m3

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flink hokkie,klinkt goed.Ga je afkweken in 11 liter potten,is volgends mij aan de kleine kant als planten groot worden en veel water willen.succes ga het volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door dat het canna schema veel te hoog staat aangegeven in voeding. Het beste is in het begin de halve dosis van wat is aangegeven aan je planten te geven. En dit dan met en met op te bouwen en te kijken naar wat je dames aan kunnen.

Setup ziet er wel oke uit alleen snap ik niet helemaal waarom er 2x een filter in voorkomt?

Ik las 1x een empire en 1x een can 1000m3

 

Succes

 

Ja dat komt omdat ik de set van iemand heb overgenomen die de buisafzuiger te hard vond klinken omdat hij er naast sliep. Maar ik heb gister even de 820m3 Can-Fan met 1000m3 filter aangesloten en dit is voor mij prima qua geluid. Ik denk dus dat ik de softbox en filter weg ga doen. Het zijn ook behoorlijke lompe dingen voor in zo'n tentje namelijk. Het zou qua warmte wel moeten lukken denk ik toch met deze setup (820-1000)? Ik wil overigens in de nabije toekomst toch een 1000 watt evsa erin hebben na één of twee rondjes. Dus in het voorjaar ergens. Heb nu dus wel de koelte van het najaar dat zal ook wel schelen.

 

Flink hokkie,klinkt goed.Ga je afkweken in 11 liter potten,is volgends mij aan de kleine kant als planten groot worden en veel water willen.succes ga het volgen.

 

Dat is wel de bedoeling inderdaad. Maar ik denk dat er wel een paar af zullen vallen tijdens het kiem proces? Wat zou jij aanraden. Ik ben maar een leek qua binnenkweek dus alles info is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken op 11 literpotten gaat prima maar wat ik niet begrijp is waarom je hydrovoeding gebruikt en op aarde zal kweken. Niet dat het niet werkt maar dan moet je er wel zuinig mee zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht lees ik erover heen, Dilago.

Maar waaruit maak jij op dat hij een hydro-voeding gebruikt?

De producten die hij noemt van Canna heb je toch ook in hun Terra-lijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken op 11 literpotten gaat prima maar wat ik niet begrijp is waarom je hydrovoeding gebruikt en op aarde zal kweken. Niet dat het niet werkt maar dan moet je er wel zuinig mee zijn.

 

Het betreft geen hydrovoeding het is inderdaad de Canna-Terra lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken op 11 literpotten gaat prima maar wat ik niet begrijp is waarom je hydrovoeding gebruikt en op aarde zal kweken. Niet dat het niet werkt maar dan moet je er wel zuinig mee zijn.

 

Het betreft geen hydrovoeding het is inderdaad de Canna-Terra lijn.

Ah oké, dat was me niet bekend. Dan heb ik niks gezegd en wens je succes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even over die voeding. Is het niet zo dat het schema die Canna voorschrijft op basis is van grond zonder voeding? Dan heb je al snel te veel als je ook een dikke mixgrond gebruikt. Anders snap ik niet dat een bedrijf met zo'n reputatie een bagger schema maakt.

Edited by fitnessfreakK2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voeding is gebaseerd op light-mix en je kan het schema wel als richtlijn hanteren, maar een Ec meter vertelt je meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke setup om de eerste kweek mee te doen idd. Succes. Mabo blussertje boven je VSA's,klok en 1 in je tentje is wel aan te raden idd, maar wat ga je doen met die 1000m3 can lite filter dan ?

 

11 liter heb het vorige ronde gedaan. 12x11 liter onder 1x600W.

ongeveer de helft dus. Het kan zeker. Planten hadden genoeg ruimte, Je blijft alleen wel focking water geven. Vind het nu met 6x25liter wel een voordeel dat je om de dag kunt wateren en zonder gezeik 4 dagen weg kunt. Wat langer groeien. Dat dan weer wel.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke setup om de eerste kweek mee te doen idd. Succes. Mabo blussertje boven je VSA's,klok en 1 in je tentje is wel aan te raden idd, maar wat ga je doen met die 1000m3 can lite filter dan ?

 

11 liter heb het vorige ronde gedaan. 12x11 liter onder 1x600W.

ongeveer de helft dus. Het kan zeker. Planten hadden genoeg ruimte, Je blijft alleen wel focking water geven. Vind het nu met 6x25liter wel een voordeel dat je om de dag kunt wateren en zonder gezeik 4 dagen weg kunt. Wat langer groeien. Dat dan weer wel.

 

Ja blussers ga ik zeker neer hangen, hoeveel kg blusser zou ik er eigenlijk boven hangen? 2 x 2kg ofzo?

 

1000m3 filter heb ik er nu in hangen samen met een 820m3 buisventilator. Die 2500m3 softbox en 3500m3 filter heeft de vorige eigenaar van de set gekocht omdat hij naast de tent sliep ivm geluid. Maar het staat bij mij op zolder dus ik hoor het niet beneden. Het zijn nogal lompe dingen en denk dat ik die softbox en filter weer verder verkoop, gezien het behoorlijk overkill is in mijn tentje. Ik ga wel eerst even proefdraaien om te kijken hoe het gaat met de warmte. Ik denk dat het wel moet gaan met die 820 can fan en 1000 can lite filter. Zeker de najaarsmaanden lijkt me? Ik wil er uiteindelijk van de zomer toch een 1000 watt evsa in hangen. Dus ongeveer na 2 rondes.

 

De voeding is gebaseerd op light-mix en je kan het schema wel als richtlijn hanteren, maar een Ec meter vertelt je meer.

 

Ik heb wel een EC meter en ga het zeker in de gaten houden! Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die softbox lekker houden. Overkill met afzuiger is nooit verkeerd toch.

 

heb zelf die Mabo blus granaten. Die dingen zijn klein en goed getest, wel relatief duur maar goed veiligheid mag wat kosten. Heb er 1 in mijn kast en eentje boven de VSA en klok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die softbox lekker houden. Overkill met afzuiger is nooit verkeerd toch.

 

heb zelf die Mabo blus granaten. Die dingen zijn klein en goed getest, wel relatief duur maar goed veiligheid mag wat kosten. Heb er 1 in mijn kast en eentje boven de VSA en klok.

 

Nee dat is waar maar de filter lijkt me ook te groot voor de afzuiger of maakt dat niet veel uit? Ik ga een kijken naar de Mabo. En ik ben ook bang dat de tent het begeeft onder het gewicht van de filter.

Edited by fitnessfreakK2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit dit topic:

 

http://www.wietforum.nl/topic/15205-inrichting-van-een-hok-of-tent/

 

-Wat is de juiste verhouding tussen afzuiging en koolstof-filter?

Er zijn twee rekenregels:

1: je koolstoffilter moet gelijke tot 20% meer capaciteit als je afblazer hebben. Bijv: een 1000m2 afblazer moet een 1000m2 tot 1200m2 koolstoffilter hebben.

2: je koolstoffilter is net iets groter dan 50% van de capaciteit van je ventilator. Bijv: 1000m2 ventilator krijgt ongeveer een 600kuub filter.

 

Het filtert even goed, alleen zal optie 2 sneller verzadigd zijn dan optie 1. Filters kunnen erg zwaar worden. Dat kan een reden zijn om geen filter van 1200kuub te willen ophangen, maar te kiezen voor een 600kuub filter. Uiteraard is het ook mogelijk om via een Y-stuk twee filters op een ventilator aan te sluiten.

Volgens mij is dat geen enkel probleem. Die filter afzuiger combo.

 

lol ja, dat zijn van die dingen die je in een tent dan weer wel hebt. Frame maken, zoiets ? die in de tent zetten daar je filter aan hangen. Volgens mij bestaan er ook filter standaards. Heb het wel is langs zien komen. Zelf een kast. Heb je weer andere problemen, maar niet deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je blaast uit door t filter, dan hoef je t niet in de tent te hangen.

(Is niet mijn favoriete manier van werken, maar in sommige gevallen...)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een filter neemt 50% van de grote van de afzuiger. Mag de afzuiger dan wel 100% draaien?

 

Ik heb nu filter van de zelfde groten.

Maar vind die te groot in me tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin toch te twijfelen over een EVSA. Welke zou ik doen? 2 x 600 of 1 x 1000? Denk dat ik voor Dimlux wil gaan. Ik hoor graag de mening van wat gevorderde kwekers. Alvast dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600. Ik vind de extra hoogte erg fijn

 

Heb nog een 1000watt dimlux te koop 275

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn tent is wel 235 dus dat scheelt wel (iets)

Zit er nog garantie op die 1000w? Want ik lees best vaak dat er wat mis is met die dingen. Als ik dan nergens heen kan met dat ding is dat klote natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe model Dimlux (met display) blijft wel heel, daar heb ik nog geen problemen mee gezien tenminste.

Was ff een slechte serie.

En anders kan je zo een nieuwe halen, zo veel kosten ze nou ook weer niet.

In jouw ruimte is 1x1000w ideaal.

 

Edit, 2 topics door elkaar gehaald...

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt geen bon meer bij de growshop

Maar ze doen er niet moeilijk over.

 

Schijnt een dingetje van een euro te zijn die de storing veroorzaakt. En dat is bij mij verholpen. Daarna ook nooit meer storing gehad

 

Is bij mij gratis verholpen zonder bon. En kreeg een leenlamp

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...