Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Chronic89

Hoeveel Wietboter Voor Een Hele Cake?

Recommended Posts

Ik heb gisteren van mijn overgebleven wiet (knipresten van mijn eigen kweek), wietboter gemaakt.

Ik heb 500 gram roomboter + 23 gram wiet gebruikt. Nu heb ik een pakje cakemix gekocht van de AH.

Hier moet 150 gram roomboter doorheen. Hoeveel van de wietboter is voldoende voor een leuke cake t??

De verhouding van mijn wiet boter is: 20 gram boter = 1 gram wiet.

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de volle mep gebruiken .

leuker kunnen we het niet maken .

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ervan af, hoe sterk is het wietje dat je gebruikt?

 

150gram gebruik je en 20gram boter = 1gram wiet (afhankelijk van de soort ik gebruik even 15% thc) = 150mg thc/20gram boter

 

150gram boter nodig / 20gram per 1gram wiet = 7,5

 

150mg*7,5= 1125mg thc totaal in je cake

 

Een dosis van 5mg thc is al voelbaar (zelfs voor iemand met een tolerantie) = 225 lichte dosissen :P

 

Aan 10mg/dosis komen we aan 112 dosissen (kan al oncomfortabel zijn voor iemand zonder tolerantie)

 

Als iemand een foutje opmerkt in de berekeningen verbeter me even aub :D

 

Maar gebruik maar gewoon 150gram wietboter ;)

 

Ps: geloof dat er meestal 25mg/dosis wordt aangehouden per plakje = 45 gelijke plakjes cake (ben je wel uurtje of 4-6 van de kaart :P )

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van de sterkste cake nog nooit iets gevoeld wat zelfs maar in de buurt kwam van een pure joint.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ervan af, hoe sterk is het wietje dat je gebruikt?

 

150gram gebruik je en 20gram boter = 1gram wiet (afhankelijk van de soort ik gebruik even 15% thc) = 150mg thc/20gram boter

 

150gram boter nodig / 20gram per 1gram wiet = 7,5

 

150mg*7,5= 1125mg thc totaal in je cake

 

Een dosis van 5mg thc is al voelbaar (zelfs voor iemand met een tolerantie) = 225 lichte dosissen :P

 

Aan 10mg/dosis komen we aan 112 dosissen (kan al oncomfortabel zijn voor iemand zonder tolerantie)

 

Als iemand een foutje opmerkt in de berekeningen verbeter me even aub :D

 

Maar gebruik maar gewoon 150gram wietboter ;)

 

Ps: geloof dat er meestal 25mg/dosis wordt aangehouden per plakje = 45 gelijke plakjes cake (ben je wel uurtje of 4-6 van de kaart :P )

 

Uiteindelijk heb ik zelf even een berekening gemaakt en ben ik uitgegaan van 20 plakjes voor de hele cake. Ik wil 0,25 gram wiet per plakje, dus 1 plakje ben je denk ik net wel net niet stoned en met 2 plakjes zit je op 0,5 gram wiet. Dus met mijn berekening kwam ik op ongeveer 100 gram wietboter en 50 gram normale boter voor het recept. 100 gram wietboter is 5 gram wiet wat ik dus gebruik voor de hele cake.

5 gedeeld door 20plakjes = 0,25gram wiet per plakje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je nu er vanuit gaande 15% thc, 1 plakje is 37,5mg :D

 

Alvast veel plezier :P

 

Edit ik ga uit van een 100% extractie in boter (in werkelijkheid is dit maar 60% in het slechtste geval zelfs 30%)

 

Bij 60% = 22,5 mg per dosis

Bij 30%= 11,25mg per dosis

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je nu er vanuit gaande 15% thc, 1 plakje is 37,5mg :D

 

Alvast veel plezier :P

 

Edit ik ga uit van een 100% extractie in boter (in werkelijkheid is dit maar 60% in het slechtste geval zelfs 30%)

 

Bij 60% = 22,5 mg per dosis

Bij 30%= 11,25mg per dosis

 

Hmm dat zou dus betekenen dat ik bij een extractie van 100% al genoeg zou moeten hebben aan 1 plakje (voor iemand die een redelijke tolerantie heeft). Ik heb de boter gisteren 3 uur laten trekken met de wiet erin, temperatuur was het gehele proces stabiel en niet te heet. Dus ik gok dat me extractie redelijk goed gelukt is. Ik probeer wel eerst 1 plakje ipv 2 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...