Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

versacepot

Bladprobleem 4E Week Bloei

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik zit tegen een bladprobleem aan te kijken, wat altijd begint tijdens de 4/5 week bloei.

 

Beetje informatie:

18l pot aarde plagron lightmix

Licht: cree cob led cxb3590 hanghoogte 30cm

Soort: Amnees 19st

Voeding plagron (alga lijn)

Temp dag/nacht 28,5/18,7 (op zijn laagst) gemiddeld 19,5.

Watergifte: van onder vloeden 25l in week 1 tot week 3 nu 30l

 

Het is nu al zo een vier dagen aan de gang, en het verslechtert alleen maar. Ik denk zelf aan calmag? Maar zou ik dat van aptus bijvoorbeeld mogen geven. Omdat ik (bio) kweek.

 

Week 1 tot 2 gaf ik 1ml/10l alga bloei heb dat toen verhoogd naar 1.5ml/10l en toen begon het eigenlijk?

 

Heb bij de vorige draai dit ook al meegemaakt vandaar dat ik de voeding maar snel verhoogd had.

 

Ben ten einde raad hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Hierbij wat foto's

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N tekort. Je hebt ook geen groei voeding gegeven, maar bloeivoeding, in een light mix...

 

Je moet een growmix halen, Dan kun je wel af met enkel bloeivoeding. Op een light mix groei en bloei voeding.

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben last van kou en niet zo een beetje ook......zeker paar dagen terug begonnen lol.....

 

Door en door paarse stelen is niet alleen een N tekort, ze kunnen het niet eens opnemen door de kou op pothoogte.

 

De leds hebben totaal geen diepte straling, dit ga je steeds meer zien nu we naar de winter gaan.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob

Heb trouwens in het begin 2ml/10 alga groei gegeven. Dit deed ik voorheen met hps ook altijd, groei maar tien dagen voor.

 

Ik vroeg me ook of het daarmee fout ging. deed het bij de vorige ronde wel half groei half bloei tot week 2 bloei.en die hadden ook hetzelfde probleem als nu en dat waren lemon hazen.

 

@poldergrower ok ok kou daar zat ik ook aan te denken. Maar me nacht temperatuur is niet onder de 18gr geweest?

 

De leds hebben geen ir warmte diepte straling dat bedoel je? Want de toppen zijn wel hard tot onder zelfs de (fluf) onder hps was het echt fluf bij mij.

 

Dus wat raden jullie me aan mannen?

 

Meer bloei toevoegen? Of groei en bloei? Amnees kan daar niet zo goed tegen toch?( Groei voeding tijdens bloei) calmag misschien en kan dat samen met de alga lijn van plagron?

 

Op hps kon ik de hele ronde af met 1.5ml max 2ml voeding met amnees. Nu is het echt een nieuwe sport met led!

 

Ik dacht ook dat het misschien aan te weinig water kon komen??

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vloerverwarmde matjes onder de potjes.Volgens mij heb je ook een beetje magnesium tekort.Kan je oplossen met bitterzout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi is bitterzout niet een bladtoevoeging? Of kan ik dat met water zo me bak inkieperen?

 

@heribei teveel water denk het persoonlijk zelf niet, gaf tot week 2.5 bloei 25l voor 19stuks om de DRIE dagen... tent is 240x120.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zwaar zijn de potten?

Blind watergeven is vragen om rampen.. altijd ff steekproefsgewijs paar potjes voelen hoe ze er voor staan.

 

Bladeren met van die omgekrulde randen en hangende punten....

 

Zuur je ook af, en zo ja tot welke waarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hoeveel liter grond staat elke plant ? 18 toch?

Dat het probleem bij een voedingstekort ligt betwijfel ik in dat geval.

 

Dat gele blad zal niet meer groen worden hoe goed je het vanaf nu ook gaat doen.

Staan er NPK waardes op die zakken grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco de potten zijn één dag na watergeven bijna niet te tillen en 2 dagen erna gewoon wel te tillen niet te licht niet te zwaar. Als je me begrijpt?

 

Nee, ik zuur niet af omdat ik met de alga lijn werkt. Dat valt ook niet goed te meten als ik het zo lees in oude verslagen. Werk eigenlijk altijd zo en heb met dit manier op hps altijd rond de 0.8/0.9 gram de watt gehaald.

 

Jouw draai met led was toen ook in de koude maanden, hoe heb jij dat toen opgelost? Weet nog wel dat je de 1.7 gram de watt gehaald

 

@atmospere klopt ze staan op achttien liters. Doe ze in het begin met 1.8L inwater. Gooi er dan wortelstimulator bij normaliter.

 

Maar dit ronde enkel groeivoeding... al zeggen ze dat er in lightmix voor een week ongeveer aan voeding zit. Dus een voedingtekort

Lijkt me ook raar eigenlijk.

 

De zakken heb ik helaas niet meer, Die gaan gelijk de kliko in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi is bitterzout niet een bladtoevoeging? Of kan ik dat met water zo me bak inkieperen?

Dat kan ook als bladvoeding gebruikt worden ja, maar zou in dit geval niet doen nu ze in de bloei staan.Een theelepel (5g) per 5 ltr water.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De diepte straling van hps verwarmt je potten mee dat heb je nu niet, vandaar de gehele vergeling.

 

Daardoor nemen ze de voeding niet goed op, de bodem temperatuur is te laag.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@konopi oké dacht dat het enkel via blad kon. Dankjewel ik ga morgen gelijk even kopen!

 

@poldergrower ja dat is wel weer een nadeel van led ja. Maar ik gaat met jullie adviezen aan het werk dankjewel allen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb extra ventilatoren op de grond gezet tussen de potten, als t daar geen 20 graden is valt alles stil, dat hielp onwijs.

Die bolle bladeren met omgekrulde randen geven aan dat er iets in t klimaat fout zit.

Temperatuur, pottemperatuur, luchtvochtigheid of luchtcirculatie oid.

Planten zien er gewoon niet happy uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nou je foto's weggehaald joh? Lekkere topic zo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokkade als gevolg van teveel water .

You couldn't be more right Sir!

 

@versace

Heb je naast die potten optillen nog een ander ijkpunt om te bepalen of je niet teveel water geeft?

Een tensio waarde van 120 of 90, dat til je er niet snel uit op 18ltr maar verneukt wel je plantjes :search:

 

De motor is stilgevallen en verzopen en die moet 1st weer op gang gebracht worden voordat de plant wat kan met het haar aangebodene.

 

Hoe zag het er vorige keer onder HPS uit ben ik benieuwd naar, heb je daar nog foto's van?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco thanks voor je antwoord! Alleen denk ik dan met die ventilatoren, worden de potten niet kouder dan? Snap wel dat de boel meer gaat verdampen zo.

 

Heb zo een temp meter gisteren op het aarde gelegd, die geeft nu temp 19.7 en de lv is 72 (hoog dus)... en nog een andere meter net onder tophoogte geeft 20.1c/65% kleine verschil dus qua temp.

 

Het is nu nacht voor ze! Afzuig staat op zen zachts en twee ventilatoren tegen over elkaar 24/7 (boven de pinfins)...

 

met lamp aan is het was het gister (tophoogte) 28c/45% en op (aarde) was het 20.7c geen groot verschil met als ze slapen dus denk dat daar aan ook kan liggen.

 

@twiet ja beetje teveel "info" op me foto's! daarom toch maar weggehaald. Post vanavond wel pics. Weet niet of je intenties goed zijn? Maar als het niet zo typ dan ook niks!

 

@lc ze drinken eigenlijk niet anders als voorheen op hps. Tensio laat ik zelfs tot 250mbar oplopen! Vertrouw dat ding niet echt, heb de Ph donner manier toegepast, met tap om het schroefdraad btw.

 

Hoe kan ik de motor weer op gang laten lopen? Heb geen foto's van de hps ronde, jij had wel geholpen bij me eerste ronde ooit 2 jaar geleden ongeveer.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee is dat je meer luchtcirculatie onder tussen je planten en potten creëert, en daardoor ook wat meer warmte van bovenuit je hok tussen je dames krijgt.

Als de potten en lucht eromheen warmer zijn kunnen de planten makkelijker voedingsstoffen opnemen, biologische processen gaan veel beter werken, en water verdampt makkelijker/sneller.

 

"Motor weer op gang krijgen" kwestie van meer warmte, meer luchtcirculatie en niet teveel water..

 

Edit: foto had je beter kunnen laten staan, dan kunnen we straks ook zien of er verbetering optreed tov de beginsituatie. Dat bedoelt Twiet volgens mij te zeggen. (En ik sluit me daar bij aan)

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sirocco ik gaat zo kijken wat er gebeurd met de ventilatoren hangend boven de heatsinks. Ff zien of het dan op pot hoogte wat warmer wordt.

 

Ten tijde van de "probleem" gaf ik maar 1.3l per plant ik vloed dus weet dat natuurlijk niet zeker. Moet ik dan minder dan 25l vloeden?

 

Het is ook lastig zo, want had gelezen eens je vloed dat je niet meer van boven moet wateren. Wegens de opgehoopte zouten die naar onderen gespoeld worden.

 

Maak zo wel even foto's zodra ze aan gaan, zonder exif info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een topic over bladproblemen zonder foto's is gewoon een zinloze topic voor eenieder die die foto's niet gezien heeft, dat bedoelde ik. Hier heeft toch niemand meer iets aan, behalve jijzelf dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twiet klopt! Maar heb de reden waarom al uitgelegd.

 

Situatie is erger geworden. Heb nu de ventilatoren boven het frame hangen het lijkt warmer te worden op pothoogte. Even aankijken want heb het tien minuten geleden gefixed.

Fotos

 

gallery_45418_19561_2713129.jpg

gallery_45418_19561_2197686.jpg

gallery_45418_19561_2431713.jpg

gallery_45418_19561_2396766.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenste laag die in de 'zon' staat geeft 20.7 aan.

In de pot een paar cm naar beneden zal het max 18C zijn, onderin nog koeler.

Hoe goed ken je dit soortje precies?

Weet je hoeveel minder ze drinken als ze overgaan naar de 2e bloei zo eind week 4, ergens week 5?

s5 hier gaat van ruim 1ltr om de dag naar 1ltr per 4dgn :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...