Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bigwillem

één grote raampartij lichtdicht maken.

Recommended Posts

eej,

 

ik heb een leuk hokje, enige probleem is dat één zijde eigelijk één grote raampartij 5mtr x 2mtr) betreft. Die moet eigelijk wel even lichtdicht. Nu heb ik weinig zin om met grote platen hout of gips te gaan sjouwen. Is er een andere oplossing om dit lichtdicht te maken zonder al te veel te sjouwen e.d..

 

anyone a tip..?

Edited by bigwillem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Vijverfolie gebruiken? Houten latjes om het raam heen en het folie vastnieten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vijverfolie gebruiken? Houten latjes om het raam heen en het folie vastnieten?

Wel helemaal afkitten of aftapen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gordijnen laten hangen, en daar een soort van houten bekisting omheen maken wat iets van 10-15cm uitsteekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe moet het raam er aan de andere kant uitzien ? vanaf buiten . Als dat niet uitmaakt kun je aluminiumfolie tegen het raam plakken,daar komt totaal geen licht door.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
gordijnen laten hangen, en daar een soort van houten bekisting omheen maken wat iets van 10-15cm uitsteekt.

Kom van die pijp af :angry: Hij heeft geen zin om houten platen voor bekisting van 5x2 meter te sjouwen dude :)

 

Inderdaad Atmo, hoe lelijk mag het van buiten worden is de vraag. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

of houten latten rondom het raam in de muur vast maken, van zo'n 10-15cm dik.....en dan zwart/wit folie of iets dergelijks ertegenaan spannen......de gordijn kan dan ook blijven hangen

 

10m2 hout is idd wel een gesleep....al valt 't mee als je 2mm dik pakt :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vijverfolie gebruiken? Houten latjes om het raam heen en het folie vastnieten?

beter andersom, folie ertegen, latje ertegen en dan vast timmeren. (dus folie tussen latje en raamkozijn) --> minder licht en t scheurt minder snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar praten we over??????????????

 

10m2 raam dichtzetten is een paar uur werk, als je daar al geen zin in hebt kan je beter in de rest ook geen zin hebben, doe het goed of niet!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
10m2 raam dichtzetten is een paar uur werk, als je daar al geen zin in hebt kan je beter in de rest ook geen zin hebben, doe het goed of niet!!!!!!!!!!!!

 

volledig mee eens, je wilt jezelf toch niet laten pakken voor de prijs van een paar houten platen en wat werk ?

 

Zonder reclame te willen maken ofzo, op de DVD "Top Quality Wiet kweken", die in de meeste growshops verkrijgbaar is voor zo'n 20-25 Euro's, staat een héél mooi voorbeeld stukje over hoe je een bak rond een raam maakt, zodanig dat je je gordijnen kan laten hangen, en het niet opvalt...

 

kan misschien intressant zijn

Edited by Almostpro

Share this post


Link to post
Share on other sites

het werk interesseert me vrij weinig, dat besteed ik nl. uit. Probleem is echter dat ik de materiaal toestroom tot het minimum wil beperken... + dat er vanaf de buitenkant eigelijk niks moet veranderen...

 

Ik ben er nog niet over uit hoe ik dit ga oplossen, denk dat ik maar een frame moet laten maken met vijfervolie o.i.d.\

 

thanx anyway.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is juist de bedoeling van die bak erond maken, zorgen dat het langs buiten lijkt alsof er niets veranderd is....

 

Die bak langs de binnekant van je raam zorgt ervoor dat je je gordijn op een "natuurlijke" wijze kan laten hangen...

 

kosten drukken, OK, maar, paar eurotjes voor paar planken om bak mee rond de raam te maken en dan paar m² zwartwitfolie, daar kun je het gewoon niet voor laten...

 

wees niet te gierig op je investering, eens je handeldtje draait, groeien ze immers aan de bomen (of planten :| )

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar maak je uit op dat ik de kosten wil drukken? dat is niet aan de hand. ik wil er geen drukte om de deur hebben met grote platen van 240x120.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de oplossing gevonden in twee persoons hoeslakens van een paar euro'tjes per stuk, hardboard plaatjes van 60x120cm (0,89 cent per stuk) en doosje kleine spijkers, paar doosjes punaises en een psies de juiste zelftappertjes (16mm lang)

 

Je laat bij de gamma vast 2 of 3 hardboard plaatjes in strookjes van 120x5cm zagen, die je later kunt gebruiken om de zaak gemakkelijk lichtdicht te maken.

 

Al met al toch een goedkope oplossing en werkt fantastich goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop zwart-wit folie. en hang die er zo rond dat je gordijn er visueel hetzelfde blijft uitzien. bevestig de folie met dickting tape op de muur en vloer. je kan bovenaan de muur tapen en in een hoe van (zeg maar wat) 35° naar beneden op de vloer gaan. en dan proper links en rechts afwerken op dezelfde manier. kost je 20 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
foto?

 

 

Zit reeds wit plastic voor, maar je kunt je er ongetwijveld alles bij voorstellen. 't is heel simpel eigelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...