Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrblonde01

Alle Bladeren Gaan Ineens Slap Hangen

Recommended Posts

Vandaag binnen een dag ineens dit beeld... Ik zie geen geknakte basis, hij staat ook gewoon vast met een bamboestok. Zou het kunnen komen door teveel wind en regen? Is hier nog iets aan te doen?

 

vVGpe53.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel aan water zou prima kunnen met dit weer

 

Aan de gele bladeren te zien kan ze ook wat voeding gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er ging nu net weer een ongelofelijke plensbui overheen, ik denk dat dit einde verhaal is of is hier nog iets aan te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoeveel heeft het dan geregend bij jou daar de afgelopen week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoeveel heeft het dan geregend bij jou daar de afgelopen week?

 

Dat durf ik niet te zeggen, ik hou dat soort dingen niet bij eerlijk gezegd. Ik woon in het zuidwesten van Nederland. Maar behoorlijk vaak en het water loopt hier ook niet zo makkelijk weg (veel plassen blijven staan in de tuin).

 

Maar goed, is hier wat aan te doen? Of zou ze vanzelf nog kunnen herstellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt heel veel bloei is er nog niet zichtbaar dus gaat sowieso een lastig verhaal worden. Gaat te lang duren nog waarschijnlijk.

Wat voor iets is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt heel veel bloei is er nog niet zichtbaar dus gaat sowieso een lastig verhaal worden. Gaat te lang duren nog waarschijnlijk.

Wat voor iets is het?

 

Shining Silver Haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsttijd laat Oktober volgens seedfinder, dan moet je geluk hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde meer: Ziet het er naar uit dat dit plantje het einde van de week uberhaupt nog gaat halen (qua in leven blijven) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan en hopen dat de grond weer droger word.

 

Ik woon ook in het zuidwesten en ook hier is er echt veel regen gevallen, dus ik weet haast zeker dat dit het probleem is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet goed uit, wortels kapoet i think...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan proberen de grond af te schermen tegen regenwater door bijvoorbeeld landbouwplastic op de grond te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen dit weer valt niet veel meer te doen ben ik bang! Voortaan maar op een strategisch beter plekje in de tuin zetten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen dit weer valt niet veel meer te doen ben ik bang! Voortaan maar op een strategisch beter plekje in de tuin zetten....

 

En een soortje uitzoeken wat eerder klaar is buiten...... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen dit weer valt niet veel meer te doen ben ik bang! Voortaan maar op een strategisch beter plekje in de tuin zetten....

 

En een soortje uitzoeken wat eerder klaar is buiten...... :whistle:

 

Welke soort, los van autoflower, zou een week geleden (voor deze regenperiode) al klaar zijn dan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je naar de veranderingen van het weer kijkt. zou je misschien beter autoflowers neer kunnen zetten, ben je er zeker van dat je wat heb. en als je de mogelijkheid heb ook wat verspreid in de 'natuur' zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vroegbloeiers zijn nu buiten in hun laatste weken bezig, jou haze moet nog beginnen nu.......

 

En wat voor grondsamenstelling heb je in je tuin? Staat ze gewoon in de klei of heb je een gat gegraven en er goede grond in gedaan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt een plant niet in een moeras zetten,dit is natte verstikkende klotegrond helaas.

 

Beter volgend jaar een metselkuip met gaatjes en met goede grond en buffertabletten ingraven.

Dan heb je beter gecontroleerde omstandigheden dan dit.

Afschermen tegen regen is onzin als je op zulke kleffe bende zit,het stroomt er zo tussen/onderdoor(grondwater)

 

 

Dus voor nu gaat het buiten niks meer worden denk ik,tenzij je een paar stekken neemt en ze binnen verder kweekt tot en met de bloei.

 

 

Jah bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zo in de kleigrond. Vorig jaar ging het prima, maar nu is het toch duidelijk dat verstikking snel kan gebeuren met dit weer, zonde!

 

Wat is een goede vroegbloei soort voor ons klimaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers is the message voor buiten.

Geen enkele foto-periode-plant is voor 1 september klaar.

Helaas is er erg veel rommel op de markt qua autoflowers, dat wordt even zoeken tussen de kweekverslagen.

Er bestaan er echt wel die over een meter groot worden en auto floweren.

Gelukkig heb je nog een maandje of 8 om het uit te zoeken.

Edited by soca
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Soca :

Yuup,en dan in een mooie pot met wieltjes eronder.

Dan kunnen ze altijd lekker schuilen,of net ff het laatste straaltje zon pakken.

In de avond binnen slapen etc.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...