Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Superspons

Crisis! Boze Huisbaas En 2 Buitenplanten

Recommended Posts

Snap niet wat iedereen hier gelijk loopt te mauwen hoor, ik had ze ook zeker niet zomaar direct weggehaald als

dit niet expliciet in het huurcontract vermeld staat maar nou reageer ik over het algemeen niet zo goed op dreigementen en onrecht.

Juridisch loket kan je proberen, na wat ik had begrepen is het eerste uur consult gratis en die kunnen je vast wel zeggen van hoe of wat,

temeer omdat het hier 2 buitenplanten betreft en er dus absoluut geen sprake is van "professionele teelt".

 

Het zal justitie worst zijn wat jij wel of niet onrecht vind of wat jij wel of niet een dreigement vind. Justitie interesseert zich maar voor 1 ding, en dat is de letter van de wet. En die is heel duidelijk wat cannabis teelt betreft. Als het een koophuis betrof, dan kon deze kerel zich beroepen op het gedoogbeleid. Maar het betreft hier een huurwoning, dus de eigenaar van de huurwoning bepaald of hij wel of niet cannabisteelt op zijn perceel wilt hebben. En als hij dat niet wilt, is de wet heel duidelijk, want het mag bij voorbaat al niet.

 

avxjn.jpg

 

En daarom staat er aansluitend

Juridisch loket kan je proberen, na wat ik had begrepen is het eerste uur consult gratis en die kunnen je vast wel zeggen van hoe of wat

 

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat ik niet gelijk zou zwichten bij het eerste de beste dreigement maar

eerst zoveel mogelijk informatie zou inwinnen bij diegene die meer verstand heeft van juridische zaken zoals bijv. het juridisch loket.

Het is zeker niet zo klink klaar als wat jij beweerd, er zijn meerdere uitspraken geweest waarbij er een huur ontbinding geëist werd welke

vervolgens werd afgewezen door de rechter en dit betroffen heel wat meer dan 2 plantjes.

Edited by Capo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wordt niet zomaar uit huis gezet, maar het is wel een heel gedoe, politie over de vloer, stress en onzekerheid.

Je moet een dag vrij nemen, om de rechter te gaan overtuigen etc etc...

 

Daar kun je voor kiezen, maar waarom zou je je zoveel op de hals halen.

Het is tenslotte je huisbaas. Hij weet dat je planten hebt. Het mag niet.

 

Wat kun je in het meest positieve geval bereiken ?

 

Cannabis telen hoeft niet expliciet in het contract te staan. In elk huurcontract van na 1970-1975 staat wel iets.

Bijvoorbeeld dat het gehuurde bestemt is als woning. (en dus niet als kweekruimte)

Edited by soca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen bedankt! Hier word ik absoluut een stuk wijzer van. Ik ga niet tegen mn huisbaas in, heb geen zin in nog meer problemen en wil nog wel op mn gemak naar een andere woning zoeken. Tof dat er zo me gedacht word :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis telen hoeft niet expliciet in het contract te staan. In elk huurcontract van na 1970-1975 staat wel iets.

Bijvoorbeeld dat het gehuurde bestemt is als woning. (en dus niet als kweekruimte)

 

Zijn buitenplanten dus van een kweekruimte is geen sprake.

 

Mensen bedankt! Hier word ik absoluut een stuk wijzer van. Ik ga niet tegen mn huisbaas in, heb geen zin in nog meer problemen en wil nog wel op mn gemak naar een andere woning zoeken. Tof dat er zo me gedacht word :)

 

Jammer dat je zo snel zwicht omdat mensen hier indianenverhalen hebben.

Persoonlijk had ik eerst juridische informatie ingewonnen en pas dan weet je waar je staat,

ook handig voor een toekomstige huurwoning waar je misschien weer tegen exact hetzelfde probleem aanloopt,

wil je dan iedere keer maar inpakken en verkassen naar een andere plek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat ik niet gelijk zou zwichten bij het eerste de beste dreigement maar

eerst zoveel mogelijk informatie zou inwinnen bij diegene die meer verstand heeft van juridische zaken zoals bijv. het juridisch loket.

Het is zeker niet zo klink klaar als wat jij beweerd, er zijn meerdere uitspraken geweest waarbij er een huur ontbinding geëist werd welke

vervolgens werd afgewezen door de rechter en dit betroffen heel wat meer dan 2 plantjes.

 

 

Je hebt helemaal gelijk freund, nooit neergaan zonder een gevecht, maar jij en ik weten beide wat het antwoord van het juridisch loket zal zijn ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er geen gezeur om willen hebben voor 2 BUITEN planten ..

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de buurt word je ZOINZO uit je huurhuis gezet als je betrapt word met wiet.

(Gemeente voert n zero tolerance beleid hier, zelfs als er geen planten zijn maar wel wat kweekapparatuur, kweekafval of whatever is t al mis)

Gemeente hier dwingt je huurbaas om je eruit te zetten op basis van overlast voor de buurt veroorzaken.

Zal je daar vast wel over kunnen gaan rechten, echter wordt t belang van buurtbewoners hoger ingeschaald als t jouwe dus vlieg je er inweze altijd uit.

Er zijn er in de buurt al meerdere ontruimingen geweest, en ook diverse bedrijfspanden en koopwoningen zijn op dit moment tijdelijk dichtgetimmerd.

 

Iets van Damoclesbeleid...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas weghalen als de planten rijp zijn.

Rekken en strekken, meer bedenktijd eisen.

Ziek worden en met vakantie gaan.

Tot je de datum van de rechtzaak over de oogstdatum hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wasta..

 

Denk niet, dat die planten nu nog staan..

 

Jij wel??

 

Dit is dus een bump..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaken zijn illegaal totdat de overheid een deel van de omzet krijgt. Dan is er opeens geen probleem meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...