Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AntonAusTirol

Buitentuintje 2017: 3 Heribei 2 Manitoba Medicine X Herijuana 1 Hollands Hope X Guerilla Gold

Recommended Posts

Hoi forumleden en -bezoekers. Net als in voorafgaande jaren heb ik weer redelijk lukraak wat zaad in de grond gegooid in de hoop dat ik iets kan gaan roken. En het lijkt nog te gaan lukken ook!

 

Ik heb wel wat foto's gemaakt in het begin maar de kwaliteit is zo slecht, dat zal ik jullie besparen. Ik had vorig jaar wat zaad besteld en in mei ben ik gaan ontkiemen. De plantjes zijn meteen buiten gezet maar aanvankelijk wel in zaaigrond. Daarna zijn ze snel de volle grond in gegaan. Ik had ze per soort een beetje bij elkaar gezet, echter met labelen ben ik de fout in gegaan waardoor ik nu enigszins moet gokken wat welke soort is. Denk dat ik er wel ongeveer uit ben, maar mocht je mij denken te corrigeren: ga je gang!

 

Een dikke week geleden zag ik tot mijn verrassing 2 bloeiende planten achter in de tuin staan, die mij tot dan toe helemaal ontgaan waren. Deze waren verder dan mijn 3 "hoofdplanten" Heribei, die waarschijnlijk al een weekje of 6 in de bloei stonden. Uiteraard kan ik mij wel herinneren dat ik daar planten had gezet, maar deze waren onmiddellijk door slakken en ander ongedierte te grazen genomen. Ik had ze, net als de vele mannen op andere plekken, gewoon als collateral damage beschouwd.

 

In eerste instantie dacht ik aan Henkes Lolland, maar hoogstwaarschijnlijk gaat het om de kruising Manitoba Medicine x Herijuana.

 

gallery_30289_19553_1525607.jpg

 

Het verbaast me dat ze er überhaupt zijn gekomen, want naast de slakken is er erg weinig ruimte.

Hun slanke vorm is dan waarschijnlijk ook meer door plaatsgebrek dan door genetica bepaald.

 

Topje: het is niet goed gezien maar ik denk dat ze ver klaar zijn.

gallery_30289_19553_1227178.jpg

 

Microscoopje is onderweg maar ik heb intussen maar oldskool getest: topje geknipt en versneld opgedroogd.

Niet ideaal natuurlijk maar om te kijken hoe ver de plantjes zijn.

Volgende week gaan ze om (of eerder als het echt kutweek wordt zoals voorspeld).

 

Topje van 1 van de 3 Heribeis:

gallery_30289_19553_756384.jpg

 

Deze liggen voor mijn gevoel een week achter op de Manitoba's.

Toegegeven dit is met de natte vinger maar die zouden nog wel 2 a 3 weken mogen hebben.

Wegens omstandigheden zal ik dit moeten inkorten, eind volgende week moeten ze weg.

gallery_30289_19553_2483002.jpg

 

Ze staan zo dicht op elkaar dat ze ellaar beperken in de groei.

Ik weet zeker dat de middelste, getopte plant in haar eentje groter zou worden dan ze nu alledrie samen.

 

Hier is nog de (ws) Hollands Hope x Guerrilla Gold. Deze zal een maandje langer blijven.

Ze is mede zo klein omdat ze door slakken te grazen is genomen als jong bloempje.

Daardoor is ze wel perfect getopt en lekker laag.

 

gallery_30289_19553_2552279.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie zien toch hopelijk dat er verschil tussen de planten zit?

Ik denk dat de bovenste planten ver klaar zijn.

Daarvoor heb ik vier redenen:

 

1. Er zitten zaadjes in, ws herma wegens stress.

Zoals gezegd het zit er vol met slakken en ander ongedierte en ze hebben weinig plek.

Het punt is, de zaadjes zijn zo goed als volgroeid.

Beetje pips nog maar vrijwel goed.

 

2. De test.

Ik werd er knetterstoned van.

Nu heb ik liever wat meer body, maar het effect overtrof mijn verwachtingen ruimschoots.

 

3. Toen ik de eerste tekenen van bloei op de Heribei's zag,

heb ik er tien weken opgeteld en kwam ik op 22 september.

Een weekje eerder kan niet zo'n kwaad denkik, al had ik het liever ook niet gedaan.

 

4. Weersvoorspellingen zien er echt slecht uit met lage temperaturen en veel regen.

 

 

De plant op de laatste foto moet id nog wel een maand, maar dat zei ik ook.

De MANxHER gaan er het eerste aan. Denk echt dat de foto's niet goed overkomen ofzo.

De anderen (Herebei) ga ik eind volgende week omhakken.

Zal ze nog een paar daagjes binnen op water zetten, om ze nog 3 dagen extra te geven in het donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou de bovenste volgende week toch nog fier rechtop laten staan, nog zeer witte pistels.

 

moet wel zeggen zeer mooie dames :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bovenste (Herijuana's) gaan toch echt volgende week om.

Dat weekje extra hebben ze aan jullie te danken, hoop dat ze ook dankbaar zijn.

Komt mede ook door omstandigheden, volgende week komt er iemand in de tuin kijken die ze beter niet kan zien.

Ik haal er ondertussen wat bladeren tussenuit om ze meer luchtstroming te geven.

Ze zullen het nodig hebben wat het weer is omgeslagen en schijnt nog slechter te worden.

Zodra ik ook maar iets van rot zie gaan ze eraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

1 Manitoba x Herijuana is geoogst, deze heeft nog een paar dagen in het donker in het water gestaan. Erg potente wiet, maar nu nog niet droog genoeg. Er staat nog een andere van deze in de tuin (achter), deze lijkt nu klaar te zijn (maar probeer het nu lang vol te houden. Heb immers toch al een deel binnen).

 

Ook de grootste van de Heribei's is weg:

 

gallery_30289_19553_2892356.jpg

 

Dit was eig niet de bedoeling maar de storm van vorige week woensdag brak de plant in 2 delen. Deze heb ik gedroogd met bladeren, dat doe ik nooit meer. Wat een hels karwei om te knippen. Is een flinke hoeveelheid geworden, maar geen topwiet helaas.

 

Een andere van de Heribei lijkt nu ook klaar:

 

gallery_30289_19553_1859334.jpg

 

De foto laat het niet goed zien maar de meeste toppen zijn bruin. Heb mijn microscoopje binnen en als ik daarin kijk (kan geen foto's maken) zie ik toch echt witte trichomen. Het weer is voorlopig goed dus ik laat alles nog ff staan.

 

Btw, de groene plant rechts is de Hollands Hope x Guerrilla Gold, deze begon het laatst met bloeien. Ze krijgt nu wat meer licht en beter weer ook, dus ik heb goede hoop dat hier wat fatsoenlijks af gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan aan mij liggen en weet niet wat de andere members ervan zeggen, maar deze lijken mij toch nog echt een week of 2 van oogsttijd af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu rot ontdekt. Beetje in een topje van de Manitoba en ook een beetje in de voorste Heribei. Het ijkt erop dat ook enkele takken rot zijn, ze zien er zwart uit en de bladeren die eraan hangen lijken dood. Denk dat ik niet al te lang meer ga wachten (ik merk dat ze ook lang vochtig zijn in de ochtend, nu nog bv terwijl het 12 uur is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

das zonde, wat paniekvoetbal en de schaar er te vroeg in

vorig jaar mochten ze toch langer staan

ontwikkeling van rot gaat bij de ene plant heel snel en bij een andere krijg je meer respijt

 

je moet doen wat je denkt dat je moet doen

vergelijk en leer eruit

 

rookwaar heb je

 

zijn mooie struikjes geworden en die gierst op de achtergrond kun je laten staan voor de vogels in de winter

 

de RV is altijd hoog vanaf september

Edited by Maas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de volledigheid hier is de andere plant (Manitoba medicine x Herijuana)

 

gallery_30289_19553_2398441.jpg

 

Ik heb al wat van de top afgehaald, maar zit hier nu nog meer rot?

gallery_30289_19553_1293232.jpg

 

Mis niet heel goed te zien. ik hou ze strak in de gaten, want het liefst wil ik ze nog een weekje laten staan.

gallery_30289_19553_1321189.jpg

 

Het plekje was heel donker en liet meteen los toen ik eraan pulkte. Wat ik niet wil is dat zometeen de hele plant weg is, als het erger wordt haal ik ze neer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anton,

 

Ik denk inderdaad rot, denk dat je niet zo lang meer moet wachten.

We hebben wat dat aangaat een klote nazomer gehad.

Denk dat menig buitenplantje daar last van heeft gehad.

 

Succes met onze hobby :spliff:

mzzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte foto-update. Ondanks de rot probeer ik ze nog tm zondag te rekken. Althans, de meest rijpe vd Heribei's hier vooraan, die gaat het eerste neer.

gallery_30289_19553_1657184.jpg

 

Deze heeft niet zozeer gele bladeren, als wel gele randen vd bladeren.

gallery_30289_19553_2269828.jpg

 

De Manitoba Meds x Herijuana, deze heeft de meeste zon. Omdat het echt lekker weer is (21 graden en zonnig) durf ik deze nog wel te laten staan. Maar hou het goed in de gaten.

gallery_30289_19553_1850851.jpg

 

Topje van dezelfde plant.

gallery_30289_19553_1648123.jpg

 

Tot nu toe een beetje rot gehad maar was ook ff kutweek zo'n anderhalve week. Nu heb ik wel weer vertrouwen om nog een weekje door te gaan. De warmte zal ze goed doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de eerste (3e) toch maar neergehaald. Ik zag bruine trichomen en was ook een beetje bang voor de vocht. Deze plant heb ik dan wel 48 uur in het donker nog op water gezet. Zij heeft sowieso 2 weken langer gehad dan haar grote zus dus dat heeft weg wel wat gedaan. De grote fanleafs heb ik eraf gehaald, maar het fijne knipwerk moet nog gebeuren.

 

Nu ziet het er zo uit:

gallery_30289_19553_2130838.jpg

 

Links de andere Heribei en rechts erachter de Hollands Hope x Guerrilla Gold. Deze loopt achter maar ruikt heel fris en sterk. Ik hoop op nog een paar weken redelijk weer voor deze...

 

Hier zie je vooraan de pas gesneuvelde dame, dan de dikke in het midden is van 13-9 en daarachter die wat nog staat. Achter het kleine boompje zie je dan nog de getopte Hollands Hope.

gallery_30289_19553_1170702.jpg

 

Dit is de Manitoba meds x Herijuana, deze begint nog ook zichtbaar te herfsten

gallery_30289_19553_2572243.jpg

 

Topje van dezelfde plant:

gallery_30289_19553_1751155.jpg

 

Ander topje Manitoba Meds, deze ruikt zwaar naar rottend fruit, heerlijke zoetweeige geur. Haar zus die 2 weken eerder neerging geeft een heerlijke high dus mijn hoop voor deze is groot.

gallery_30289_19553_1600428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de 2 planten die het verst zijn deze week oogsten. Gezien het weer zal het ws woensdag worden, donderdag wordt veel regen voorspeld. De Manitoba x Herijuana lijkt me een superwietje, ik heb spijt dat ik de andere van deze soort 2 weken geleden al gekapt heb. Zelfs al zou er een beetje rot inzitten was het dat wel waard geweest. Leermoment.

 

De Heribei had ook nog wel wat kunnen hebben, maar die was omgehakt door een storm dus liet me niet veel keuze.

 

Hier is trouwens de tweede Heribei, dit was de kleinste.

gallery_30289_19553_2465260.jpg

 

Het lijkt niet zo veel, maar is toch veel meer dan een autoflower. Ik heb ze veel te dicht bij elkaar gezet. De 2 weken extra hebben ze wel goed gedaan, de toppen zijn harder geworden en de high ook. Lekker indicaatje, gister de schaar-hasj gerookt, ben nu nog gaar.

gallery_30289_19553_1129904.jpg

 

Moet nog minstens een week drogen (ben al een paar keer te vroeg geweest, geduld is niet mijn sterkste eigenschap).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vandaag heb ik alsnog de schaar gezet in de Manitoba Medicine / Herijuana (2). Ik ontdekte rot in meerdere toppen. Denk dat ik een paar dagen te laat ben geweest. Anyway ik heb snel (anderhalf uur) alle grote bladeren eruit getrokken. Ik kwam wel 30 (!) slakjes tegen. Mijn handen plakten als een gek van de THC dit is sticky-icky.

 

Dit zit nu in de kliko.

gallery_30289_19553_3474997.jpg

 

Dit zijn de goodies. Moet ze nog gaan trimmen maar wil ze nu snel hoog en droog hebben. Zitten flink wat bruine plekjes op, maar denk dat ik 80-90% kan redden op dit moment.

gallery_30289_19553_2637190.jpg

 

De laatste van de Heribei's kan veel beter tegen het weer. Behalve een klein topje wat ik eerder had ontdekt, is er niets van rot te vinden. Ook de Hollands Hope gaat nog goed, maar ik begin nu wel een beetje bang te worden dat er niets lekkers vanaf gaat komen, die moet nog wel 2 a 3 weken minstens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rechtsonder lijkt me rot, zal je zelf ook wel opgevallen zijn tijdens het oogsten :)

gallery_30289_19553_1751155.jpg

 

 

Ziet er allemaal wel goed uit voor de rest

Krijg enkel de kriebels van de toppen op die vieze vuile klinkers te zien liggen :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is echt zwaar om te trimmen, maar is wel een superlekker wietje wat ervan af komt. Ben ook zeer te spreken over de Heribei, zware wiet en een zeer makkelijke plant om te kweken, heb er nauwelijks naar om gekeken. Nauwelijks rot in de 3 planten ook. Die wat ik het eerst heb geoogst was id te vroeg maar is een prima wietje om mee te mengen.

 

Nu heb ik nog 1 plantje over, de Hollands Hope kruising. Heb er al rot vastgesteld maar dat is niet zo raar met dit weer. Ik hoop dat ze het nog een paar dagen volhoudt in dit baggerweer, want er zouden daarna nog een paar mooie droge dagen aankomen. Dan zou er mis nog wat vanaf te halen zijn tegen mid oktober. Maargoed ik heb het grootste gedeelte toch al in de weckpotten zitten :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is de Hollands Hope x Guerilla Gold. Ze ziet er niet geweldig uit, maar zou je ook niet. Heb flink wat rot weggeknipt, maar eerlijk gezegd valt het me nog mee. Wat er ook gebeurt, ze zal de zonneschijn van komend weekend nog meemaken.

gallery_30289_19553_723703.jpg

 

De totale oogst van de tweede Manitoba Medicine x Herijuana (wat 2 oktober neer is gehaald). Echt belachelijk veel. Zo zie je ook dat die paar weekjes extra echt wel lonen.

gallery_30289_19553_701886.jpg

 

En waar het allemaal om draait, een topje van bovengenoemde plant. Superlekker wietje. de Heribei is een heerlijke zachte indica die heel smooth en dik smaakt. Deze is meer een klassieke hybride, kwa smaak niet echt opvallend maar kwa high hetzelfde als veel commercieel soorten zoals bv critical. Ben er erg blij mee ieg en ben benieuwd wat er nog van die HH-kruising afkomt over een week!

gallery_30289_19553_172375.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...