Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420man010

Stinkplanten

Recommended Posts

Geen idee meer wat ik moet doen.

Ik heb een 2.40x1.20 tent met 1000 kuub afzuiger met 750 kuub filter van Can, 1x1 tentje met 500 kuub afzuiger met 350 filter, ook Can. Beiden net nieuw uit de shop.

Gevuld met super silver haze die al 7 weken staat te bloeien.

Ik blaas uit via de badkamer, waarin 2 Ona potten staan te geuren.

Kom ik net thuis, ruik ik wietgeur bij de deur.

 

Zijn het nu zulke stinkplanten of is mijn setup gewoon aan verbeteringen toe?

Tenten staan ook hol naar binnen toe, dus naar mijn idee kan daar geen geur aan ontsnappen, in het hele huis ruik je ook niks, behalve apple crumble uit de Ona potten.

 

Eeuwig dankbaar naar degene/n die het antwoord weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die can filter is dat een Can light?

 

Slang gecontroleerd of er geen gaten inzitten?

Filter luchtdicht aangesloten op de slang?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die can filter is dat een Can light?

 

Slang gecontroleerd of er geen gaten inzitten?

Filter luchtdicht aangesloten op de slang?

 

Nee voor mij geen light versies meer hehe ;) 1 x maar nooit weer.

Geen gaten en met tesa duct tape goed afgeplakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien teveel overdruk

Kun je me hier meer over vertellen? Of eventueel een link?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gebruikt 1000m2 afzuiger met 750m2 filter, en een 500m2 afzuiger met 350m2 filter.

 

Volgens: http://www.wietforum...en-hok-of-tent/

-Wat is de juiste verhouding tussen afzuiging en koolstof-filter?

Er zijn twee rekenregels:

1: je koolstoffilter moet gelijke tot 20% meer capaciteit als je afblazer hebben. Bijv: een 1000m2 afblazer moet een 1000m2 tot 1200m2 koolstoffilter hebben.

2: je koolstoffilter is net iets groter dan 50% van de capaciteit van je ventilator. Bijv: 1000m2 ventilator krijgt ongeveer een 600kuub filter.

 

Het filtert even goed, alleen zal optie 2 sneller verzadigd zijn dan optie 1. Filters kunnen erg zwaar worden. Dat kan een reden zijn om geen filter van 1200kuub te willen ophangen, maar te kiezen voor een 600kuub filter. Uiteraard is het ook mogelijk om via een Y-stuk twee filters op een ventilator aan te sluiten.

​Als je tentje hol staat zuig je flink af. volgens mij kloppen de verhoudingen niet helemaal, of zijn ze een keer te vochtig geworden. Puur op gevoel zou ik sowieso eerder voor optie 1 kiezen, dan voor optie 2.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb altijd t filter een slag groter als de afzuiger.

 

dus bijvoorbeeld 1000kb afzuiger 1200kb filter

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het gewoon stink planten zijn..., die moet je weggooie man!!

 

Kan toch niet dat het zo stinkt gadverdamme blegh lol!!

 

Ik zou meteen stoppen en alles weggooien.......

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vleermuizenpoep riekt anders ook niet naar rozenblaadjes. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb altijd t filter een slag groter als de afzuiger.

 

dus bijvoorbeeld 1000kb afzuiger 1200kb filter

Dit ga ik na deze kweek proberen, had er met bubblegum destijds geen last van, maar goed voor het geld hoef ik t niet te laten

Ik denk dat het gewoon stink planten zijn..., die moet je weggooie man!!

 

Kan toch niet dat het zo stinkt gadverdamme blegh lol!!

 

Ik zou meteen stoppen en alles weggooien.......

 

Pg

Ja tyfusplanten, ik heb nieuwe nodig die nog niet stinken

 

Vleermuizenpoep riekt anders ook niet naar rozenblaadjes. :D

zou anders wel leuk zijn om voor de verandering dat eens rond te strooien in de slaapkamer voor je dame

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met tesa duct tape goed afgeplakt.

 

Slangklem kon je niet vinden zeker Mc. Guyver?

Zet die erop en je zou zomaar je probleem op kunnen lossen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slangklem kon je niet vinden zeker Mc. Guyver?

Zet die erop en je zou zomaar je probleem op kunnen lossen.

Goeie :| iets waar ik idd overheen heb gekeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de filters direct aan de afzuigers zitten of zit daar een stuk slang tussen? Sommige slangen zijn nl. niet helemaal lekvrij edoch enigszins poreus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook die slang kan zomaar ergens een klein gaatje hebben in de mantel.

 

Ruik je na aanpassing nog wat ga dan met een sigaret/joint of een vlammetje langs de slang, dan zul je snel een eventueel lek boven hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van me had een neutralizer, planten die vol in de bloei stonden en je rook vrijwel niets. Zelf geen ervaring met binnenkweek dus ik kan niets met zekerheid zeggen maar naar mijn idee werkte dit spul heel goed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook die slang kan zomaar ergens een klein gaatje hebben in de mantel.

 

Ruik je na aanpassing nog wat ga dan met een sigaret/joint of een vlammetje langs de slang, dan zul je snel een eventueel lek boven hebben.

Als het licht aan gaat zal ik eens gaan kijken :yummy:

een vriend van me had een neutralizer, planten die vol in de bloei stonden en je rook vrijwel niets. Zelf geen ervaring met binnenkweek dus ik kan niets met zekerheid zeggen maar naar mijn idee werkte dit spul heel goed

Ik zit zelf te denken aan een ozongenerator, die neutralizer schijnt hetzelfde te werken als een pot Ona en daar knalt die lucht ook gewoon door heen helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozongenerator,neutralizer zal je niet nodig hebben..in post 10 geef je aan de volgende ronde een wat grotere filter te willen proberen.. daar gaat het dus al fout.. k lees het alsvolgd "ben gaan kweken zonder de ballen verstand en heb zomaar iets geprobeerd qua afzuiging en filter en nu kom k erachter dat het niet werkt dus probeer k volgende ronde maar een ander filter"

 

Mijn tip : ga eens lezen hoe t nu eigenlijk zit met afzuigers en filters..

 

Maar doe r vooral niets mee aangezien het proberen enzo en hopen dat t goed gaat veel beter werkt. Door zulke foutjes worden toch wel een hoop mensen gepakt

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ozongenerator,neutralizer zal je niet nodig hebben..in post 10 geef je aan de volgende ronde een wat grotere filter te willen proberen.. daar gaat het dus al fout.. k lees het alsvolgd "ben gaan kweken zonder de ballen verstand en heb zomaar iets geprobeerd qua afzuiging en filter en nu kom k erachter dat het niet werkt dus probeer k volgende ronde maar een ander filter" Mijn tip : ga eens lezen hoe t nu eigenlijk zit met afzuigers en filters.. Maar doe r vooral niets mee aangezien het proberen enzo en hopen dat t goed gaat veel beter werkt. Door zulke foutjes worden toch wel een hoop mensen gepakt

Ik ben geen expert maar ik heb me destijds ingelezen over de basics op een andere website en had daardoor het idee dat deze setup voldoende moest zijn.

Zoals ik al eerder zei in mijn reacties, met bubblegum (en andere witsoorten trouwens) had ik hier geen last van.

En als het dan niet helemaal gaat zoals het moet, kijk ik naar wat andere mensen voor advies hebben.

Ik heb de Ona nu min of meer direct tegen de afvoer slang gezet en zit wel safe voor nu, maar ik ga vanavond ff kijken of er lekkage is zoals lostchild al aangaf (had gisteravond ineens iets te doen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag geen rook de slang in trekken, alles ging of recht omhoog of het filter in als ik dichtbij kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozongenerator bespaar je het geld. Geprobeerd en ja met overcapaciteit. Geen succes.

 

Haal een inline filter man, dubbel filteren is het beste.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet wel een filter van een groter kaliber hebben dan je afzuiger kan afzuigen,anders zuigt hij de stanky danky stink er zo doorheen.

 

 

Het ligt niet alleen aan het merk filter,ook aan de grootte van je filter.

 

Neem Rhino pro als filter,goede kwaliteit en geen gestink.

 

Die lite-meuk in de tuin zetten en de fik erin,rituele dans uitvoeren terwijl hij affikt :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit een Uvonair gehad.

Alles exact geïnstalleerd zoals het hoorde.

Het hield de stank niet tegen.

Weggegooid geld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozon is goed om oude kweekruimtes te ontdoen van stank.

(Zelfde idee als wat ze met auto's doen die doorgerookt en/of vol hondenlucht ed zitten.)

Voor geurbestrijding in "live" situaties denk ik niet dat t ook maar enigszins volstaat.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de wanden staan flink hol, flinke onderdruk

filters hebben een max (hun aangegeven m3 waarop je koopt) en een minimale airflow (soms aangegeven)

zit je naast deze waarden dan gaat na verloop van tijd de filter geur lekken wat voor filter je ook hebt

750 - 1000 zelf met een meter slang zit je er boven

 

m3 vd afzuiger dimmen door meer slang, bochtje of mbv een dimmer en dan kan je misschien nog even met die filter doen, ik hoop het voor je

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...